1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ ПО ВОДНОМУ ГОСПОДАРСТВУ
Н А К А З
22.07.2009 N 127
Про затвердження Положення про управління комплексного використання водних ресурсів та моніторингу і положень про його структурні підрозділи
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27 червня 2007 року N 882 "Про затвердження Положення про Державний комітет України по водному господарству", наказу Державного комітету України по водному господарству від 04.07.2005 N 192 "Про реорганізацію структури апарату Держводгоспу України" (із змінами) та з метою створення правових і організаційних засад для ефективної діяльності управління комплексного використання водних ресурсів та моніторингу
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про управління комплексного використання водних ресурсів та моніторингу Державного комітету України по водному господарству в редакції, що додається.
2. Затвердити положення про структурні підрозділи управління комплексного використання водних ресурсів та моніторингу Державного комітету України по водному господарству, що додаються:
- Положення про відділ перспективного розвитку та використання водних ресурсів;
- Положення про відділ річок та охорони вод;
- Положення про сектор моніторингу вод.
3. Накази Державного комітету України по водному господарству від 15.10.2007 N 209 "Про затвердження Положення про управління комплексного використання водних ресурсів Державного комітету України по водному господарству" та від 09.10.2007 N 200 "Про затвердження Положення про Відділ моніторингу та водопостачання Державного комітету України по водному господарству" визнати такими, що втратили чинність.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Голови Комітету М.Бабича.
Виконувач обов'язків
Голови Комітету

А.Кобринський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного комітету
України по водному
господарству
22.07.2009 N 127
ПОЛОЖЕННЯ
про управління комплексного використання водних ресурсів та моніторингу Державного комітету України по водному господарству
1. Загальні положення
1.1. Управління комплексного використання водних ресурсів та моніторингу (далі - Упрводресурсів) є структурним підрозділом центрального апарату Державного комітету України по водному господарству (далі - Держводгоспу) і підпорядковується заступнику Голови Держводгоспу відповідно до розподілу функціональних повноважень.
1.2. Упрводресурсів у своїй діяльності керується Конституцією України та законами України, актами Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України, Мінприроди та Держводгоспу, іншими нормативно-правовими документами та цим Положенням.
1.3. Упрводресурсів відповідно до чинного законодавства Держводгоспом у межах повноважень взаємодіє та координує діяльність Республіканського комітету Автономної Республіки Крим по водогосподарському будівництву та зрошуваному землеробству, басейнових управлінь водних ресурсів (БУВР), обласних виробничих управлінь водного господарства та меліорації (облводгоспів), управлінь каналів та інших водогосподарських організацій Держводгоспу з питань реалізації державної політики у сфері використання, моніторингу, охорони та відтворення водних ресурсів.
1.4. Упрводресурсів взаємодіє в установленому порядку з органами державної влади та місцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, організаціями, установами та підприємствами.
2. Основні завдання
2.1. Участь у розробці заходів з формування державної політики у сфері розвитку водного господарства та управління водними ресурсами.
2.2. Участь у реалізації державних концепцій і програм у частині, що стосується діяльності водогосподарського комплексу, організації і вдосконалення системи управління водними ресурсами, моніторингу поверхневих вод, планово-економічної і аналітичної роботи.
2.3. Підготовка, в межах компетенції, та участь у підготовці законодавчих та нормативно-правових актів з питань охорони вод та земель водного фонду, спецводокористування та нормативів зборів за нього, паспортизації малих річок, моніторингу вод, регуляторної політики та проведення експертизи законодавчих та нормативно-правових актів, які надходять до Держводгоспу, і надання до них відповідних висновків.
2.4. Визначення потреб населення і галузей національної економіки у водних ресурсах та їх якості.
2.5. Організація робіт з функціонування галузевої системи, до якої входять підрозділи басейнових управлінь водних ресурсів, відділів облводгоспів, яка забезпечує ведення державного моніторингу довкілля в частині моніторингу якості поверхневих вод.
2.6. Організація проведення єдиної технічної політики у сфері раціонального використання водних ресурсів.
3. Функціональні обов'язки
3.1. Забезпечує розроблення та подання на розгляд Міністра охорони навколишнього природного середовища заходів з формування державної політики у сфері управління водними ресурсами, моніторингу вод, та виконання завдань Міністра охорони навколишнього природного середовища, пов'язані з реалізацією такої політики.
3.2. Готує пропозиції до економічних цільових програм розвитку галузей національної економіки з урахуванням забезпечення раціонального використання водних ресурсів.
3.3. Визначає потреби населення і галузей національної економіки у водних ресурсах, розробляє пропозиції щодо визначення пріоритетних напрямів розвитку водного господарства.
3.4. Організовує здійснення контролю за додержанням режиму роботи водосховищ комплексного призначення, водогосподарських систем і каналів, використання прибережних захисних смуг (крім морів), достовірністю державного обліку водокористування, технічним станом гідротехнічних споруд, які належать підприємствам, установам, організаціям, що перебувають у сфері управління Держводгоспу.
3.5. Забезпечує розроблення довгострокових прогнозів водогосподарських балансів регіонів (басейнів) і схем комплексного використання вод та охорони водних ресурсів, бере участь у вирішенні питань, пов'язаних із міждержавним розподілом стоку річок і використанням транскордонних вод.
3.6. Організовує експлуатацію автоматизованої системи управління басейном річки Дніпро (АСУБ-Дніпро) та вносить пропозиції щодо її удосконалення, надає методичну допомогу басейновим управлінням водних ресурсів та облводгоспам з питань управління водними ресурсами, забезпечує створення для цього автоматизованих інформаційно - вимірювальних систем (АІВС).
3.7. Вживає спільно з Кризовим центром Держводгоспу та відділом техногенно-екологічної безпеки на водних об'єктах Дніпровського басейнового управління водних ресурсів оперативні заходи щодо попередження надзвичайних ситуацій, пов'язаних із шкідливою дією вод під час пропуску весняної повені, паводків або у разі аварійних та надзвичайних ситуацій, які можуть виникнути на водних об'єктах України, готує оперативні доручення та інформації з цього приводу, разом з управлінням експлуатації водогосподарських систем та відділом водогосподарського будівництва та проектних робіт координує виконання заходів з ліквідації наслідків паводків чи аварійних ситуацій.
3.8. Вносить пропозиції щодо розроблення, перегляду і затвердження галузевої нормативно-технічної документації з питань управління водними ресурсами, контролю за використанням і охороною водних ресурсів, моніторингу вод, спецводокористування, паспортизації та оренди водних об'єктів.
3.9. Вносить пропозиції щодо проведення науково-дослідних робіт, спрямованих на реалізацію цільових комплексних програм з питань розвитку водного господарства, управління водними ресурсами, виконання водоохоронних заходів, моніторингу вод.
3.10. Розглядає та погоджує проекти щодо умов і режимів використання водних ресурсів у процесі будівництва чи реконструкції господарських об'єктів, погоджує клопотання та дозволи на спеціальне водокористування особливо важливих об'єктів, забезпечує ведення державного обліку водокористування, державного водного кадастру, моніторингу вод.
3.11. Організовує розроблення оперативних та довгострокових прогнозів зміни екологічного стану водних об'єктів та підготовку науково обґрунтованих рекомендацій щодо його покращення.
3.12. Вносить пропозиції відділу міжнародного співробітництва щодо удосконалення міжурядових угод зі співробітництва на транскордонних водах, бере участь в організації виконання чинних угод.
3.13. Бере участь у підготовці пропозицій щодо адаптації водного законодавства України до законодавства Європейського Союзу.
3.14. Організовує проведення нарад, семінарів з питань охорони та раціонального використання водних ресурсів, ведення державної статистичної звітності за формою 2-ТП (водгосп), державного водного кадастру, моніторингу вод, оренди водних об'єктів, спецводокористування, паспортизації малих річок, дозвільної системи.
3.15. Розглядає згідно із чинним законодавством справи про адміністративні правопорушення і в межах повноважень накладає адміністративні стягнення.
3.16. Опрацьовує разом із структурними підрозділами апарату Держводгоспу на основі пропозицій водогосподарських організацій і установ, погоджених з місцевими органами виконавчої влади, проекти програмних документів розвитку водогосподарського комплексу, готує необхідні розрахунки, обґрунтування, погоджує їх із заінтересованими міністерствами і відомствами для подання Кабінету Міністрів України, Мінекономіки, Мінфіну, іншим центральним органам виконавчої влади, а також відповідним Комітетам Верховної Ради України.
3.17. Разом з іншими управліннями, самостійними відділами і секторами апарату Держводгоспу, контролює виконання заходів передбачених реалізацією державних цільових програм.
3.18. Готує пропозиції до проектів Державної програми економічного і соціального розвитку України, Програми діяльності Кабінету Міністрів України, вносить пропозиції до проекту Державного бюджету України у сфері управління водними ресурсами (спецводокористування, оренди) та моніторингу вод.
3.19. Забезпечує методичне керівництво роботами з виконання природоохоронних заходів на річках України, впровадження єдиної технічної політики щодо раціонального використання, охорони та відтворення водних ресурсів країни, моніторингу вод, спрямованої на дбайливе ставлення до навколишнього середовища, покращання екологічного стану річок.
3.20. Забезпечує керівництво роботами щодо створення та функціонування лабораторій моніторингу вод та ґрунтів, проводить системний аналіз якості поверхневих вод та надає інформацію відповідно до чинного законодавства.
3.21. Забезпечує впровадження ефективних методів контролю за використанням і охороною водних ресурсів.
3.22. Організовує і координує виконання робіт щодо екологічного оздоровлення річок, ведення державного обліку використання вод, водного кадастру, спецводокористування, оренди водних об'єктів, паспортизації малих річок, здійснення заходів з охорони вод.
3.23. Організовує збір, обробку, узагальнення і безстрокове зберігання на магнітних носіях даних про використання води за формою державної статистичної звітності 2-ТП (водгосп), гідрохімічний стан води у прибережних зонах водосховищ.
3.24. Забезпечує підготовку матеріалів для проведення засідань Міжвідомчої координаційної Ради з питань розвитку водних ресурсів із реалізації Загальнодержавної програми розвитку водного господарства.
3.25. Забезпечує виконання робіт щодо здійснення державного моніторингу поверхневих вод.
3.26. Виконує інші функції, необхідні для виконання покладених на нього завдань.
4. Права
Упрводресурсів має право:
4.1. Брати участь у розгляді в центральних органах виконавчої влади питань щодо використання, моніторингу та охорони водних ресурсів;
4.2. У межах своєї компетенції проводити перевірки та розглядати справи про адміністративні правопорушення, пов'язані з порушенням водного законодавства, і зокрема, раціонального використання і охорони водних ресурсів, експлуатації та пошкодження водогосподарських споруд (систем) і пристроїв.
4.3. Контролювати виробничу діяльність водогосподарських організацій у питаннях проведення моніторингу поверхневих вод;
4.4. Разом з іншими структурними підрозділами апарату Держводгоспу утворювати за погодженням з керівництвом Держводгоспу експертні комісії для проведення експертизи схем, проектних рішень комплексного використання водних ресурсів;
4.5. Готувати, в межах компетенції та приймати участь у підготовці законодавчих та нормативно-правових актів з питань охорони вод та земель водного фонду, спецводокористування та нормативів зборів за нього, паспортизації малих річок, моніторингу вод, регуляторної політики та проводити експертизу нормативно-правових актів, які надходять до Держводгоспу і надавати свої висновки.
4.6. Представляти Держводгосп на нарадах, конференціях, симпозіумах, у тому числі за кордоном, з питань раціонального використання, охорони та моніторингу вод;
4.7. Готувати за дорученням керівництва Держводгоспу інформацію населенню, відповідним міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади про екологічний стан водних об'єктів та факти їх забруднення.
4.8. Сприяти залученню на добровільних засадах кошти заінтересованих підприємств і організацій для вирішення проблем поліпшення екологічного стану водних об'єктів.
4.9. Одержувати від центральних органів виконавчої влади інформацію, документи та інші матеріали, які необхідні для виконання завдань, покладених на Упрводресурсів.
4.10. Брати участь у виробничих нарадах з питань, які належать до функціональних обов'язків Упрводресурсів.
4.11. Залучати у процесі виконання покладених на нього завдань спеціалістів структурних підрозділів апарату Держводгоспу (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до їх компетенції.
4.12. Отримувати від водогосподарських організацій, структурних підрозділів Держводгоспу документи та інформацію необхідну для виконання функціональних обов'язків.
4.13. У встановленому порядку скликати та проводити наради з питань, що належать до його компетенції.
5. Керівництво
5.1. Упрводресурсів очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади Головою Держводгоспу відповідно до вимог чинного законодавства про працю та державну службу.
5.2. Начальник Упрводресурсів має заступника начальника Упрводресурсів - начальника відділу перспективного розвитку і використання водних ресурсів.
5.3. Працівники Упрводресурсів призначаються на посади та звільняються з посад наказом Голови Держводгоспу відповідно до вимог чинного законодавства про працю та державну службу.
5.4. Начальник Упрводресурсів:
- забезпечує дотримання працівниками Упрводресурсів Правил внутрішнього трудового розпорядку та їх посадових інструкцій;
- веде особистий прийом громадян з питань, які належать до компетенції Упрводресурсів;
- здійснює керівництво діяльністю Упрводресурсів, несе персональну відповідальність за виконання покладених на нього завдань, розподіляє обов'язки і завдання між заступником начальника Упрводресурсів, начальником відділу річок та охорони вод та завідувачем сектору моніторингу вод;
- планує, регулює та контролює ефективну взаємодію управління з підрозділами інших органів виконавчої влади, громадськими об'єднаннями при вирішенні питань, що стосуються діяльності Упрводресурсів;
- здійснює контроль за дотриманням працівниками Упрводресурсів норм цього Положення, положень про структурні підрозділи Упрводресурсів та їх посадових інструкцій;
- подає Голові Держводгоспу пропозиції щодо структури, чисельності управління, посадових окладів, рангів, надбавок, дисциплінарних стягнень і заохочень, призначення на посади та звільнення з посад працівників Упрводресурсів, своєчасного заміщення вакансій;
- забезпечує дотримання працівниками Упрводресурсів законодавства України з питань державної служби та боротьби з корупцією, вживає необхідних заходів щодо підвищення кваліфікації працівників;
- несе відповідальність за своєчасний розгляд і підготовку відповідей, достовірність і обґрунтованість матеріалів, що готуються Упрводресурсів для керівництва Держводгоспу та органів законодавчої і виконавчої влади.
6. Склад Упрводресурсів
До складу Упрводресурсів входять такі структурні підрозділи:
1. Відділ перспективного розвитку і використання водних ресурсів.
2. Відділ річок та охорони вод.
3. Сектор моніторингу вод.
7. Прикінцеві положення
7.1. Ліквідація та реорганізація Упрводресурсів здійснюється в установленому порядку.
7.2. У разі ліквідації, реорганізації Упрводресурсів, скорочення чисельності або штату працівників апарату держводгоспу, працівникам Упрводресурсів, які звільняються, забезпечуються соціально-правові гарантії, передбачені трудовим законодавством.
7.3. За відсутності начальника Упрводресурсів, його функції виконує заступник начальника Упрводресурсів - начальник відділу перспективного розвитку і використання водних ресурсів.
7.4. Зміни та доповнення до цього Положення затверджуються наказом Держводгоспу.
7.5. Положення набирає чинності з дати затвердження.
Начальник Упрводресурсів О.Лисюк
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного комітету
України по водному
господарству
22.07.2009 N 127
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ перспективного розвитку і використання водних ресурсів управління комплексного використання водних ресурсів та моніторингу Державного комітету України по водному господарству
1. Загальні положення
1.1. Відділ перспективного розвитку і використання водних ресурсів (далі - відділ) є структурним підрозділом управління комплексного використання водних ресурсів і моніторингу (далі - Упрводресурсів) Державного комітету України по водному господарству (далі - Держводгосп).
1.2. У своїй діяльності відділ керується Конституцією України та законами України, актами Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України, Мінприроди та Держводгоспу, іншими нормативно-правовими документами та цим Положенням.
1.3. Свою діяльність відділ здійснює за функціональним принципом через басейнові управління водних ресурсів (БУВР), обласні виробничі управління водного господарства та меліорації (облводгоспи) та інші водогосподарські організації Держводгоспу.
2. Основні завдання
2.1. Вивчення наявних і перспективних потреб у водних ресурсах, визначення пріоритетних, екологічно-обґрунтованих за водним фактором та басейновим принципом управління водними ресурсами напрямків розвитку водного господарства.
2.2. Розробка заходів щодо забезпечення водою населення та галузей економіки.
2.3. Участь у прогнозуванні і організації водогосподарської діяльності, що забезпечує ефективне управління водними системами країни.
2.4. Участь у проведенні єдиної технічної політики в галузі раціонального використання водних ресурсів, вирішення питань, пов'язаних з міждержавним, міжбасейновим та міжобласним розподілом стоку річок і використанням прикордонних вод.
2.5. Здійснення контролю за дотриманням режимів роботи водосховищ та водогосподарських систем.
2.6. Участь у роботі разом з відповідальними структурними підрозділами Держводгоспу щодо визначення першочергових заходів щодо попередження шкідливої дії вод і ліквідації її наслідків.
3. Функціональні обов'язки
3.1. Аналізує сучасний стан використання водних ресурсів та розробляє заходи щодо забезпечення водою населення і галузей економіки на поточний період та перспективу.
3.2. Готує пропозиції щодо управління водогосподарськими системами, каскадами водосховищ (включаючи пропуск паводків) з метою забезпечення водними ресурсами населення та галузей економіки, розробка і встановлення режимів роботи водосховищ комплексного призначення, водогосподарських систем і каналів, затвердження правил їх експлуатації.
3.3. Готує пропозиції з урахуванням водного фактору щодо розміщення нових і ліквідації неперспективних підприємств, будівництва водогосподарських об'єктів міжгалузевого і міжрегіонального призначення, координує та узгоджує ці пропозиції з відповідними центральними і місцевими органами виконавчої влади.
3.3. Бере участь разом з відділом річок та охорони вод у погодженні лімітів використання води і погодження дозволів (клопотань) на спеціальне водокористування поверхневими водами особливо важливих об'єктів.
3.4. Замовляє розробку схем охорони та раціонального використання водних ресурсів.
3.5. Вносить пропозиції відділу міжнародного співробітництва щодо укладання міжурядових угод зі співробітництва на прикордонних водах, та бере участь у реалізації чинних угод.
3.6. Забезпечує та аналізує впровадження принципів басейнового управління водними ресурсами в роботу водогосподарських організацій Держводгоспу, розробляє нормативно-правові документи щодо басейнового принципу управління водними ресурсами, регулювання водних відносин та раціонального використання водних ресурсів.
3.7. Бере участь у розгляді в центральних органах виконавчої влади питань управління водними ресурсами та розвитку водного господарства, готує пропозиції про утворення відповідних експертних комісій, залучає в межах своєї компетенції спеціалістів, вчених для розв'язання зазначених проблем, а також проведення консультацій та експертиз.
3.8. Розробляє оптимальні режими роботи основних водогосподарських систем України та водосховищ комплексного призначення з урахуванням прогнозу водності та водогосподарської обстановки, організовує підготовку та проведення засідань відповідних міжвідомчих комісій, здійснює оперативне управління зазначеними режимами згідно зі змінами гідрометеорологічної та водогосподарської обстановки.
3.9. Здійснює разом з Кризовим центром Держводгоспу оперативне управління використанням водних ресурсів (у кризових ситуаціях), диспетчерський контроль за станом водних об'єктів.
3.10. Вживає разом з відповідальними структурними підрозділами Держводгоспу оперативні заходи щодо боротьби з шкідливою дією вод під час пропуску весняної повені, дощових паводків або аварійних та надзвичайних ситуацій, які можуть виникнути на водних об'єктах країни та транскордонних водних об'єктах, готує оперативні розпорядження та інформації з цього приводу, приймає участь у координації виконання заходів з ліквідації наслідків паводків чи аварійних ситуацій на водних об'єктах.
3.11. Здійснює постійний контроль за експлуатацією автоматизованої системи управління басейном річки Дніпро (АСУБ-Дніпро) та вносить пропозиції щодо її удосконалення, здійснює методичну допомогу басейновим управлінням водних ресурсів та облводгоспам з питань управління водними ресурсами, забезпечує створення автоматизованих інформаційно-вимірювальних систем (АІВС) для управління іншими басейнами річок країни.
3.12. Аналізує стан водних об'єктів та ставить завдання щодо прогнозу можливих шкідливих наслідків від затоплень територій.
3.13. Бере участь в організації роботи Кризового центру Держводгоспу з питань запобігання, реагування і попередження виникнення надзвичайних ситуацій на водних об'єктах та ліквідації їх наслідків; і разом з ним здійснює координацію дій підвідомчих водогосподарських організацій щодо підготовки безпечного функціонування водогосподарських об'єктів та споруд.
3.14. Здійснює аналіз гідрометеорологічної та водогосподарської обстановки, що склалась на водних об'єктах України, готує відповідну інформацію для Кабінету Міністрів України, керівництва Держводгоспу, інших центральних органів виконавчої влади.
3.15. Готує пропозиції до проектів Державної програми економічного і соціального розвитку України, Програми діяльності Кабінету Міністрів України, вносить пропозиції до проекту Державного бюджету України у сфері управління водними ресурсами.
3.16. Вносить пропозиції з розроблення, перегляду і затвердження галузевої нормативно-технічної документації з контролю за використанням і охороною водних ресурсів.
3.17. Бере участь у координації робіт з розробки водогосподарських балансів регіонів і країни в цілому та схем комплексного використання і охорони водних ресурсів басейнів, регіонів.
3.18. Готує в межах компетенції та приймає участь у підготовці законодавчих та нормативних актів з питань управління водними ресурсами, охорони вод та земель водного фонду, спецводокористування та здійснення зборів за нього, паспортизації малих річок, регуляторної політики та проведення експертизи законодавчих та нормативних актів, які надходять до комітету, і надає відповідні висновки.
3.19. Співпрацює та взаємодіє з питань регулювання, використання та відтворення водних ресурсів з відповідними підрозділами Мінекономіки, Мінфіну, Мінприроди, МНС, інших центральних органів виконавчої влади.

................
Перейти до повного тексту