- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ ІЗ ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСІВ
Н А К А З
Про затвердження та надання чинності СОУ ДКЗР-001:2009
З метою встановлення основних правил побудови, викладення, оформлення та вимог до змісту нормативних документів системи стандартизації у галузі земельних відносин
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити стандарт Держкомзему СОУ ДКЗР-001:2009 "Правила розроблення нормативних документів, побудови, викладення, оформлення та вимоги до змісту нормативних документів. Основні положення", що додається.
2. Встановити чинність СОУ ДКЗР-001:2009 з 01.04.2009.
3. Відділу стандартизації, сертифікації, метрології, системи управління якістю та науково-дослідних робіт забезпечити державну реєстрацію СОУ ДКЗР-001:2009 в установленому порядку відповідно до ДСТУ 1.6:2004.
4. Відділу інформаційного забезпечення роботи з громадськістю та засобами масової інформації забезпечити розміщення СОУ ДКЗР-001:2009 на веб-сайті Держкомзему.
5. Управлінню документального та матеріального забезпечення довести наказ до керівників структурних підрозділів центрального апарату та підприємств, що належать до сфери управління Держкомзему.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Держкомзему Третяка А.М.
Додаток
ЗАТВЕРДЖЕНО
ТА НАДАНО ЧИННОСТІ
Наказ Державного
комітету України
із земельних ресурсів
07.02.2009 N 67
Чинний від 01.04.2009
ПРАВИЛА РОЗРОБЛЕННЯ НОРМАТИВНИХ ДОКУМЕНТІВ,
ПОБУДОВИ, ВИКЛАДЕННЯ, ОФОРМЛЕННЯ ТА ВИМОГИ ДО ЗМІСТУ НОРМАТИВНИХ ДОКУМЕНТІВ.
ОСНОВНІ ПОЛОЖЕННЯ
СОУ ДКЗР 00032632-001:2009
ВСТУП
СОУ встановлює основні положення системи стандартизації Державного комітету України із земельних ресурсів, правила розроблення нормативних документів, а також правила побудови, викладення, оформлення та вимоги до змісту нормативних документів відповідно до статей
14,
23,
24 Закону України
"Про землеустрій", статей
16,
28,
29 Закону України
"Про охорону земель", статей
12,
16 -
19 Закону України
"Про оцінку земель".
Застосування стандарту сприятиме:
- встановленню комплексу якісних та кількісних показників, параметрів, що регламентують розроблення і реалізацію документації із землеустрою з урахуванням екологічних, економічних, соціальних, природно-кліматичних та інших умов;
- забезпеченню екологічної та санітарно-гігієнічної безпеки громадян шляхом визначення вимог щодо якості земель, родючості ґрунтів і допустимого антропогенного навантаження та господарського освоєння земель;
- встановленню порядку проведення оцінки земель, організації і виконання землеоціночних робіт, складу і змісту технічної документації та звітів з експертної грошової оцінки земельних ділянок, вимоги до них, порядку виконання.
1. СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ
Цей стандарт установлює правила як розробляти, приймати, змінювати та скасовувати нормативні документи (далі - НД) Державного комітету України із земельних ресурсів (далі - Держкомзем). Стандарт розроблено в розвиток і з урахуванням положень основоположних стандартів національної стандартизації.
Цей стандарт застосовують технічні комітети з стандартизації (далі - ТК), головні, базові організації метрологічної служби, підприємства і організації, їх об'єднання, в тому числі спілки і асоціації, що входять до сфери, у якій реалізація державної політики належить до повноважень Держкомзему, які розробляють нормативну документацію галузевого призначення (стандарти організації) на продукцію, процеси, послуги.
Цей стандарт можуть застосовувати підприємства і організації Держкомзему, які розробляють нормативну документацію ініціативно.
2. НОРМАТИВНІ ПОСИЛАННЯ
У цьому стандарті є посилання на такі нормативні документи:
ДСТУ 1.0:2003 Національна стандартизація. Основні положення
ДСТУ 1.1:2001 Національна стандартизація. Стандартизація та суміжні види діяльності. Терміни та визначення основних понять
ДСТУ 1.2:2003 Національна стандартизація. Правила розроблення національних нормативних документів
ДСТУ 1.3:2004 Національна стандартизація. Правила побудови, викладання, оформлення, погодження, прийняття та позначення технічних умов
ДСТУ 1.5:2003 Національна стандартизація. Правила побудови, викладання, оформлення та вимоги до змісту нормативних документів
ДСТУ 1.6:2004 Національна стандартизація. Правила реєстрації нормативних документів
ДСТУ 1.7:2001 Національна стандартизація. Правила і методи прийняти та застосування міжнародних і регіональних стандартів.
3. ТЕРМІНИ ТА ВИЗНАЧЕННЯ ПОНЯТЬ
Терміни, що вжиті в цьому стандарті, та визначення позначених ними понять відповідають ДСТУ 1.1.
4. ПРАВИЛА РОЗРОБЛЕННЯ СТАНДАРТІВ ДЕРЖКОМЗЕМУ
4.1 Загальні положення
4.1.1 Стандарти Держкомзему, як нормативні документи галузевого призначення, розробляють на продукцію, процеси, послуги, якщо відсутні національні стандарти або якщо необхідно встановити вимоги, що перевищують чи доповнюють вимоги національних стандартів.
Види стандартів Держкомзему повинні відповідати ДСТУ 1.0.
4.1.2 НД розробляють відповідно до плану науково-дослідних робіт Держкомзему, який формується Відділом стандартизації, сертифікації та управління якістю науково-дослідних робіт Держкомзему (далі - Відділ) на основі пропозицій - заявок структурних підрозділів Держкомзему, що розробляють (замовляють) стандарти, з наступним укладенням договорів.
4.1.3 Джерелами фінансування робіт з розроблення стандартів Держкомзему є кошти державного бюджету, позабюджетні кошти Держкомзему, передбачені на виконання програм, а також кошти підприємств і організацій - суб'єктів господарювання - (замовників стандартів), передбачені на науково-технічне забезпечення.
4.1.4 Замовником робіт, які виконуються за кошти державного бюджету, є Держкомзем; замовником робіт, які виконуються за позабюджетні кошті - державні підприємства, об'єднання і організації.
4.1.5 Стандарти Держкомзему застосовують підприємства, установи і організації усіх форм власності, які здійснюють господарську діяльність у сферах, у якій реалізація державної політики належить до повноважень Держкомзему, а також суб'єкти господарювання інших нейтральних органів виконавчої влади, на діяльність яких чи її результати поширюється чинність зазначених НД, за умови отримання згоди на їхнє застосування від Держкомзему на договірних чи інших засадах.
4.1.6 Право власності на стандарти Держкомзему належить Держкомзему.
4.1.7 Під час розроблення стандартів необхідно дотримуватись норм чинних технічних регламентів, законодавства України та вимог стандартів національної стандартизації. Порядок розроблення стандартів Держкомзему повинен відповідати вимогам ДСТУ 1.2, загальні вимоги до побудови, викладення, оформлення та змісту - ДСТУ 1.5 та цьому стандарту.
4.1.8 З метою координації і контролю за розробленням стандартів та підготуванням їх до впровадження установлено такі етапи виконання робіт:
- організація розроблення стандартів;
- розроблення першої редакції проекту;
- розроблення остаточної редакції проекту;
- затвердження та надання чинності стандарту;
- державна реєстрація та видання стандарту.
4.2 Організація розроблення стандартів Держкомзему
4.2.1 Стандарти Держкомзему, замовником яких є Держкомзем, розробляють на підставі договорів встановленої форми. Звітування організацій-виконавців за окремими етапами робіт відбувається згідно з календарним планом, який є невід'ємною часиною договору.
4.2.2 Організація-виконавець складає технічне завдання на розроблення стандарту (далі - ТЗ) за формою, наведеною у додатку 1 до договору, на розроблення науково-технічної продукції між Держкомземом та організацією-виконавцем. До ТЗ додають перелік організацій (підприємств), яким проект стандарту буде надсилатись на відгук, та перелік організацій, з якими проект стандарту буде узгоджено. ТЗ є невід'ємною частиною договору.
4.2.3 ТЗ затверджує керівник організації-виконавця за погодженням з Держкомземом.
4.2.4 ТЗ на розроблення стандартів, які виконуються за позабюджетні кошти на замовлення державних підприємств, об'єднань і організацій, погоджує керівник замовника.
4.3 Розроблення першої редакції
4.3.1 Першу редакцію проекту стандарту розробляють згідно з ТЗ, ураховуючи вимоги ДСТУ 1.2, ДСТУ 1.5 та цього стандарту. Після чого складають пояснювальну записку відповідно до вимог ДСТУ 1.2.
Приклад оформлення титульною листа проекту стандарту Держкомзему наведено в додатку А.
4.3.2 Першу редакцію проекту стандарту разом з пояснювальною запискою розсилають на відгук організаціям (підприємствам) згідно з переліком, поданим в ТЗ.
До цього переліку включають також і ті організації, з якими необхідно погодити остаточну редакцію проекту стандарту.
4.3.3 Організації (підприємства), які одержали проект стандарту, складають відгук на нього, де обґрунтовують свої зауваження та пропозиції щодо: проекту стандарту в цілому; окремих розділів, підрозділів, пунктів, підпунктів, додатків у порядку викладення стандарту.
Відгук надсилають виконавцю не пізніше ніж як за один місяць від дня одержання проекту стандарту.
4.3.4 Після отримання всіх відгуків виконавець складає звіт відгуків за формою, наведеною у ДСТУ 1.2, де обґрунтовує урахування або відхилення кожного зауваження (пропозиції).
4.4 Розроблення остаточної редакції
4.4.1 Ураховуючи отримані зауваження (пропозиції), виконавець розробляє другу редакцію проекту стандарту та уточнює пояснювальну записку. Другу редакцію проекту стандарту разом з пояснювальною запискою та зводом відгуків направляють на погодження організаціям згідно з переліком, який наведено в ТЗ.
4.4.2 Проект стандарту Держкомзему на нові види продукції (послуг) повинен розглядатися на Науково-технічній раді Держкомзему. Рішення оформлюють відповідним протоколом.
4.4.3 За наявності зауважень до другої редакції проекту стандарту виконавець може розробити третю редакцію. Остаточною редакцією проекту стандарту є така, яка погоджена з усіма організаціями, зазначеними в ТЗ.
4.4.4 За наявності суттєвих розбіжностей щодо проекту стандарту між виконавцем і погоджувальною організацією, питання вирішують на засіданні відповідного ТК з стандартизації (перелік ТК, які відносяться до сфери діяльності Держкомзему наведено у додатку Б), або на засіданні (секції) Науково-технічної ради Держкомзему. Погоджують стандарт на підставі протоколу цього засідання після урахування (за потреби) зауважень (пропозицій).
4.4.5 Проект стандарту Держкомзему повинен бути погоджений з:
- замовником (відповідний підрозділ Держкомзему, державне підприємство, об'єднання або організація при Держкомземі);
- основним користувачем стандарту (провідне підприємство (організація), сфера діяльності якого стосується об'єкта стандартизації);
- органами державного нагляду, якщо положення стандарту стосуються сфери їх діяльності згідно з чинними технічними регламентами, законодавством та положеннями про ці органи;
- технічним комітетом із стандартизації або за його відсутності з провідним науково-дослідним інститутом, сфера діяльності якого стосується об'єкта стандартизації;
- Відділом стандартизації, сертифікації та управління якістю науково-дослідних робіт Держкомзему.
Необхідність погодження проекту стандарту Держкомзему з іншими зацікавленими організаціями визначає виконавець.
4.4.6 Погоджувальні організації складають і надсилають висновок протягом строку, що не перевищує одного місяця з дня отримання проекту стандарту. Лист про погодження має бути підписаний керівником (заступником керівника) організації. Погодження має бути без редакційних та інформаційних зауважень. Запис "Погоджено із зауваженнями" не допускається.
4.4.7 Виконавець складає "Аркуш ухвалення" (форму наведено у додатку В), у якому надає інформацію стосовно листів погодження або засвідчує погодження стандарту безпосередньо підписом керівника (заступника керівника) погоджувальної організації та печаткою.
4.5 Затвердження та державна реєстрація
4.5.1 Для затвердження стандарту до Держкомзему подають:
- остаточну редакцію проекту стандарту;
- пояснювальну записку до проекту стандарту;
- звід відгуків;
- оригінали документів, що засвідчують погодження стандарту;
- протокол засідання ТК (Науково-технічної ради Держкомзему);
- протокол погоджувальної наради (якщо відбулася);
- супровідний лист за підписом керівника організації-виконавця;
- аркуш ухвалення.
4.5.2 Стандарт Держкомзему затверджується наказом Держкомзему.
................Перейти до повного тексту