- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ГЕНЕРАЛЬНА ПРОКУРАТУРА УКРАЇНИ
Н А К А З
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Генеральної
прокуратури
N 52/12-ок від 07.05.2004 )
Про сферу та особливості діяльності транспортних прокуратур і розмежування їх компетенції з територіальними прокуратурами
З метою забезпечення нагляду за додержанням законів на залізничному, морському, річковому і повітряному транспорті, керуючись ст.
15 Закону України
"Про прокуратуру",
НАКАЗУЮ:
1. Відділу нагляду за додержанням і застосуванням законів на транспорті Генеральної прокуратури України, прокурорам Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, транспортним прокурорам забезпечити здійснення нагляду за додержанням законів на залізничному, морському, річковому і повітряному транспорті відповідно до вимог
Конституції України, Закону України
"Про прокуратуру", галузевих наказів Генерального прокурора України.
2. Здійснення нагляду за додержанням і застосуванням законів на транспорті прокурори Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя, відповідні транспортні прокурори забезпечують у межах Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя.
3. Відділу нагляду за додержанням і застосуванням законів на транспорті Генеральної прокуратури України, прокурорам Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, транспортним прокурорам забезпечити нагляд за додержанням законів:
3.1. Підприємствами, установами, організаціями і посадовими особами залізничного, морського, річкового і повітряного транспорту системи Міністерства транспорту України, метрополітенами, а також тими, що займаються експлуатацією, будівництвом, ремонтом об'єктів і матеріально-технічним забезпеченням зазначених видів транспорту, іншими підприємствами, що здійснюють діяльність, яка не є транспортною, але пов'язана з обслуговуванням пасажирів та вантажів на об'єктах транспорту, незалежно від форм власності, підпорядкованості та належності.
Юридичними і фізичними особами, які займаються експлуатацією рухомого складу на під'їзних коліях незалежно від форм власності щодо забезпечення безпеки руху.
Транспортним прокурорам при виявленні у ході перевірок порушень, допущених посадовими особами інших підприємств, установ і організацій, не перелічених в цьому пункті наказу, вживати заходів до їх усунення та притягнення винних до відповідальності.
3.2. Юридичними і фізичними особами, які займаються експлуатацією планерів, дельтапланів, надлегких літальних апаратів, інших повітряних суден спортивного призначення, повітряних суден аматорської конструкції, аеростатичних апаратів та допоміжних пристроїв, що впливають на безпеку польотів, на діяльність авіації та перевезення пасажирів вказаними типами повітряних суден.
3.3. Юридичними і фізичними особами, які займаються експлуатацією торговельних, риболовних, маломірних суден, водних мотоциклів, плавучих засобів спеціального призначення незалежно від валової місткості та довжини, веслових, парусних та парусно-моторних суден, що впливають на безпеку судноплавства, на діяльність флоту та перевезення пасажирів вказаними суднами.
3.4. Органами санітарно-епідемічного контролю на транспорті, державного департаменту по контролю за охороною праці та державної інспекції з контролю за охороною праці на залізничному транспорті, Головною інспекцією з безпеки польотів Укравіатрансу, державною інспекцією з безпеки судноплавства та іншими спеціально уповноваженими державними органами щодо виконання ними своїх повноважень на підприємствах залізничного, водного, повітряного транспорту і в метрополітенах.
При цьому зосередити увагу на своєчасному виявленні ними порушень, на повноті вжитих заходів щодо їх усунення, на застосуванні штрафних санкцій, на відшкодуванні завданих державі та підприємствам збитків, на притягненні порушників до адміністративної відповідальності, на передачі матеріалів, у яких вбачаються ознаки злочину, відповідним правоохоронним органам.
3.5. Підприємствами, незалежно від відомчої належності, підпорядкованості та форми власності, акціонерними товариствами, об'єднаннями і управліннями з рибного господарства, риболовецькими господарствами щодо забезпечення безпеки судноплавства.
3.6. Лікувальними, торговельними, навчальними закладами і об'єктами соціально-культурного побуту, які обслуговують працівників залізничного, морського, річкового і повітряного транспорту та готують для них спеціалістів, за винятком підпорядкованих Міністерствам освіти та охорони здоров'я України.
3.7. Підприємствами, які здійснюють посередництво у працевлаштуванні моряків для роботи на суднах вітчизняних та іноземних судновласників, а також агентування суден, надають брокерські, експедиторські, сюрвейєрські послуги незалежно від форми власності.
4. Забезпечити нагляд за додержанням:
4.1. Соціально-економічних, політичних, особистих прав і свобод працівників транспорту і громадян при користуванні об'єктами транспорту незалежно від форм власності.
4.2. Законів, спрямованих на попередження порушень правил безпеки руху, охорони вантажів та об'єктів на залізничному, морському, річковому, повітряному транспорті, в метрополітенах, незалежно від відомчої належності і форми власності, та за ефективним використанням і схоронністю рухомого складу залізничного транспорту, повітряних та водних суден.
4.3. Природоохоронного законодавства в частині охорони навколишнього природного середовища від шкідливого впливу транспорту.
4.4. Законів про адміністративні правопорушення на транспорті, вживати відповідних заходів реагування на порушення конституційних прав громадян, особливо при адміністративному затриманні осіб, особистому огляді, вилученні речей та документів, конфіскації предметів та грошей.
4.5. Законодавства, спрямованого на профілактику бездоглядності та правопорушень серед неповнолітніх, захист їх прав. Особливу увагу приділяти попередженню бродяжництва та жебракування дітей на транспорті.
5. Нагляд за додержанням законів щодо прав і свобод та захисту інтересів держави в Міністерстві транспорту України, Державній адміністрації залізничного транспорту України (Укрзалізниця), Державному департаменті авіаційного транспорту (Укравіатранс), Державному департаменті морського і річкового транспорту (Укрморрічфлот) покласти на відділ нагляду за додержанням і застосуванням законів на транспорті Генеральної прокуратури України.
6. Прокурорам Дніпропетровської, Донецької, Львівської, Одеської, Харківської областей та міста Києва здійснювати нагляд за додержанням законів у діяльності управлінь МВС на транспорті, управлінь залізниць. При здійсненні нагляду за додержанням і застосуванням законів, нагляду за додержанням законів органами, які проводять дізнання та досудове слідство на транспорті, участі у кримінальному, цивільному і господарському судочинстві та інших напрямах прокурорської діяльності керуватися вимогами галузевих наказів Генерального прокурора України.
6.1. Перевірки піднаглядних підприємств, які входять до складу госпрозрахункових служб залізниць, що знаходяться на території інших областей, проводити у взаємодії з відповідними прокуратурами областей.
6.2. При виявленні порушень законів керівниками підприємств залізничного, морського, річкового і повітряного транспорту, що розташовані на піднаглядній прокурору області території, та необхідності вирішення питання про їх дисциплінарну чи матеріальну відповідальність перед вищестоящим органом управління, розташованим на території іншої області, прокурор області, на території якої виявлено порушення закону на транспорті, документи прокурорського реагування вносить безпосередньо керівнику органу управління транспорту незалежно від того, де він розташований.
................Перейти до повного тексту