- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА З ПИТАНЬ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО
ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
Про підсумки роботи житлово-комунального господарства України у I півріччі 2009 року
Розглянувши питання "Про підсумки роботи житлово-комунального господарства України у I півріччі 2009 року", колегія Мінжитлокомунгоспу України відзначає, що у звітному періоді загалом забезпечено розроблення законодавчих та нормативно-правових актів, спрямованих на реформування відносин у сфері житлово-комунального господарства, створення умов для його розвитку.
Зокрема, Міністерством підготовлено такі нормативно-правові акти:
- проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про Загальнодержавну програму реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2004-2010 роки" (реєстр. N 1511-VI), прийнятий Верховною Радою України;
- проект Закону України "Про основні засади державної житлової політики", схвалений Кабінетом Міністрів України та поданий до Верховної Ради України;
- проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про теплопостачання" (реєстраційний N 4008 від 04.02.2009);
- проект Закону України "Про внесення змін до деяких Законів України щодо діяльності суб'єктів господарювання на ринку комунальних послуг" (реєстраційний N 3437 від 04.12.2008);
- проект Закону України "Про енергетичну ефективність будівель", схвалений Кабінетом Міністрів України та внесений до Верховної Ради України;
- проект Закону України "Про особливості передачі в оренду та концесію об'єктів централізованого водо-, теплопостачання та водовідведення, що перебувають у комунальній власності", схвалений Кабінетом Міністрів України та внесений до профільного комітету Верховної Ради України;
- проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків", схвалений на засіданні Уряду;
- проект Закону України "Про затвердження Загальнодержавної програми розвитку соціального житла", який готується для подання на розгляд Кабінету Міністрів України;
- постанову Кабінету Міністрів України від 14.01.2009
N 16 "Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сфері питного водопостачання і водовідведення та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю)";
- постанову Кабінету Міністрів України від 28.04.2009
N 428 "Про затвердження Положення про наглядову раду з питань розподілу і утримання житла у гуртожитках та використання гуртожитків і прибудинкових територій";
- постанову Кабінету Міністрів України від 20.05.2009
N 529 "Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій і Типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій";
- постанову Кабінету Міністрів України від 20.05.2009
N 565 "Про затвердження Порядку проведення безоплатного капітального ремонту власних житлових будинків і квартир осіб, що мають право на таку пільгу, а також першочерговий поточний ремонт житлових будинків і квартир осіб, які мають на це право";
- постанову Кабінету Міністрів України від 20.05.2009
N 485 "Про справляння плати за виготовлення бланків і видачу свідоцтв про право власності на житлове (житлові) приміщення у гуртожитку та встановлення її розміру";
- Типовий договір про надання послуг з управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009
N 484;
- постанову Кабінету Міністрів України від 22.04.2009
N 392 "Деякі питання фінансування розрахунків за природний газ суб'єктів господарювання, що виробляють теплову енергію, яка споживається населенням";
- Правила управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, затверджені наказом Мінжитлокомунгоспу від 02.02.2009
N 13 та зареєстровані в Мін'юсті 27.04.2009 за N 377/16393;
З метою створення належного нормативно-правового підґрунтя для передачі в оренду і концесію об'єктів тепло-, водопостачання та водовідведення, які перебувають у комунальній власності, Міністерством розроблено та постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2009
N 418 внесено зміни до
Типового концесійного договору.
В цілому по галузі відбуваються позитивні зрушення зокрема у реформуванні житлової сфери.
За оперативними даними у I півріччі 2009 року утворено 793 об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, що дорівнює кількості об'єднань, створених за аналогічний період 2008 року.
Найбільше зростання досягнуто у Донецькій (249 од.), Дніпропетровській (87 од.), Львівській (56 од.), Тернопільській (49 од.), Волинській (42 од.) та Луганській (27 од.) областях.
Разом з тим, кількість управителів багатоквартирного будинку та керуючих житловим фондом компаній зросла лише на 2 одиниці (з 64 до 66 од.).
Не поліпшився технічний стан житлового фонду, об'єктів благоустрою, водо-, теплопостачання та водовідведення, міського електротранспорту.
До категорії ветхих та аварійних по Україні віднесено 58,9 тис. житлових будинків загальною площею 5,1 млн.кв.м, або 0,6% житлового фонду країни, де постійно проживають 200,2 тис. мешканців.
Витрати на капітальний ремонт житлового фонду (369,1 млн.грн.) хоча і збільшились на 26,8% в порівнянні із аналогічним показником за попередній рік, але склали лише 27% від потреби.
Значною проблемою у сфері водопостачання і водовідведення залишається надмірне та неефективне використання матеріальних і енергетичних ресурсів підприємствами. Енергетична складова у собівартості питної води та очищених стічних вод в середньому по Україні сягає 50%, а споживання електроенергії у водопровідно-каналізаційному господарстві становить понад 5,0 млрд.кВт.год. Через застаріле обладнання, роботу насосних станцій в неоптимальному режимі та втрати питної води під час її транспортування та розподілу непродуктивні витрати електроенергії в середньому по країні складають більше 25%.
Нераціональні витрати та втрати питної води у зовнішніх мережах досягли по Україні 40,4% від води, відпущеної всім споживачам.
Технічний стан опалювальних котелень і теплових мереж України залишається незадовільним.
Значною залишається частка установлених котлів з терміном експлуатації понад 20 років, що обумовлює значні витрати палива, високі забруднення оточуючого середовища і в цілому призводить до зниження надійності та якості послуг теплопостачання.
У ветхому та аварійному стані перебувають 5,6 тис.км теплових і парових мереж, що становить 16% від їх загальної протяжності.
Водночас проблемою теплового господарства є низький рівень надійності теплотрас та їх незадовільна теплоізоляція, що обумовлює великі втрати тепла, суттєві економічні збитки внаслідок аварій і значних обсягів ремонтних робіт.
Під час проходження опалювального сезону 2008/09 рр. за дорученням ДК "Газ України" масово відключалися об'єкти теплогенерації від газопостачання. Так, 15 лютого ц.р. зафіксовано відключення котельних в АР Крим (141 од.), у Луганській (18 од.), Херсонській (9 од.), Київській (3 од.) областях.
Головною причиною зазначено незадовільний рівень розрахунків підприємств теплоенергетики за спожитий природний газ.
Не подолані негативні тенденції останніх років у роботі міського електротранспорту. Обсяг перевезених трамвайними вагонами і тролейбусами пасажирів через скорочення транспортної роботи знизився на 17,6%. Відбувається подальше зменшення та фізичне старіння парку рухомого складу, спричинене невиконанням Державної і місцевих програм щодо його оновлення. Неповне та несвоєчасне відшкодування з державного бюджету витрат підприємств міського електротранспорту на пільгові перевезення пасажирів та значне зменшення фінансування з місцевих бюджетів обумовило погіршення їх фінансово-економічного стану та збитковість на рівні 20% і, як наслідок, зростання заборгованості з виплати заробітної плати, підвищення соціальної напруги в колективах підприємств.
Порівняно з відповідним періодом минулого року кількість пасажирів зменшилися на 17,6 відсотка, водночас доля пільгових перевезень у їх загальному обсязі зросла на 0,9%.
Пробіг рухомого складу міського електротранспорту протягом 1-го півріччя 2009 року зменшився порівняно з аналогічним періодом минулого року на 10 відсотків і склав 112,4 млн. вагоно(тролейбусо)-кілометрів.
Фінансово-економічний стан суб'єктів господарювання, що виробляють та надають житлово-комунальні послуги, залишається нестабільним, не подолано хронічної збитковості, продовжують нарощуватися обсяги кредиторської заборгованості.
За даними галузевої статистичної звітності станом на 01.06.2009 підприємства галузі отримали збитки у сумі 1,3 млрд. гривень.
Найбільші обсяги збитків - у комунальній теплоенергетиці - 0,8 млрд. гривень.
Загальна сума дебіторської заборгованості підприємств галузі за січень-травень 2009 року збільшилась на 346,9 млн.грн. (3,4%) і станом на 1 червня 2009 року склала 10,4 млрд. гривень.
Загальний обсяг кредиторської заборгованості з початку року збільшився на 1,6 млрд.грн. (17,2%) і станом на 1 червня 2009 року склав 11,0 млрд. гривень.
Заборгованість за енергоносії у загальній сумі кредиторської заборгованості складає 5,6 млрд.грн. (50,3%), у тому числі за газ - 3,8 млрд.грн. (з урахуванням боргів минулих періодів), за електроенергію - 1,8 млрд. гривень.
З метою подолання накопичених у галузі проблем та реалізації завдань, що випливають із Програми діяльності Кабінету Міністрів України "Подолання впливу світової фінансово-економічної кризи та поступальний розвиток", колегія Мінжитлокомунгоспу
ВИРІШИЛА:
1. Заступникам Міністра, керівникам структурних підрозділів Міністерства відповідно до плану законотворчої та нормотворчої діяльності Мінжитлокомунгоспу України на 2009 рік забезпечити подальше розроблення та супроводження законопроектів і нормативно-правових актів у Кабінеті Міністрів України та Верховній Раді України в установленому порядку і відповідно до визначених термінів а також вжити заходів щодо підвищення якості та обґрунтованості проектів нормативно-правових актів, що надаються на розгляд Уряду.
Термін - протягом 2009 року
2. Департаменту стратегічного розвитку та житлової політики забезпечити:
2.1 Розробити заходи з організації виконання Загальнодержавної програми реформування та розвитку житлово-комунального господарства України на 2009-2014 роки.
Термін - IV квартал 2009 року
2.2. Подання до Кабінету Міністрів України проектів постанов Уряду:
- "Про затвердження Державної цільової програми модернізації комунальної теплоенергетики на 2010-2014 роки".
Термін - IV квартал 2009 року
- "Про Єдиний державний реєстр громадян, які потребують поліпшення житлових умов відповідно до законодавства та перебувають на квартирному обліку".
Термін - до 1 листопада 2009 року
- "Про затвердження Типового положення про регіональні комісії з питань забезпечення житлових прав мешканців гуртожитків".
Термін - до 1 вересня 2009 року
2.3. Супроводження в Кабінеті Міністрів України проектів розпоряджень Уряду:
- "Про схвалення Концепції розвитку державно-приватного партнерства у житлово-комунальному господарстві".
Термін - до прийняття Урядом
- "Про схвалення Концепції розвитку житлових будівельно-ощадних інститутів в Україні".
Термін - до прийняття Урядом
2.4. Підготовку наказу Мінжитлокомунгоспу "Про затвердження Положення про порядок передачі квартир (будинків), жилих приміщень у гуртожитках у власність громадян".
Термін - до 1 листопада 2009 року
2.5. Щомісячний аналіз обсягів заборгованості із виплати заробітної плати на підприємствах житлово-комунального господарства.
Термін - постійно
................Перейти до повного тексту