1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ
ТА БУДІВНИЦТВА УКРАЇНИ
Л И С Т
21.05.2009 N 1-2/12-541
Про пайову участь забудовників у створенні та розвитку інфраструктури населених пунктів
На численні запити учасників будівництва щодо порядку та умов встановлення розміру пайової участі (внеску) замовників будівництва у створенні та розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури (далі - інфраструктура) населених пунктів Міністерство регіонального розвитку та будівництва роз'яснює.
1. Щодо нормативно-правових актів, якими врегульовуються питання пайової участі (внеску) замовника у розвитку та створенні інфраструктури населеного пункту
Законами України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння будівництву" N 509 від 16.09.2008 та "Про запобігання впливу світової фінансової кризи на розвиток будівельної галузі та житлового будівництва" N 800 від 25.12.2008 внесені зміни до Закону України "Про планування і забудову територій", якими законодавчо внормовано питання пайової участі (внеску) замовника будівництва у створенні та розвитку інфраструктури населених пунктів.
Зазначеними змінами зі статті 27 вилучена норма щодо встановлення Кабінетом Міністрів України граничного розміру пайової участі (внеску) замовника будівництва для розвитку інфраструктури населених пунктів та введена нова стаття 27-1 Пайова участь (внесок) замовника у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту (яка набрала чинності з 14 січня 2009 року).
Згідно з цими змінами Кабінет Міністрів України привів свої нормативно-правові акти, якими регулювались питання пайової участі, у відповідність до нових норм Закону України "Про планування і забудову територій", прийнявши постанову від 28.04.2009 N 415 "Про визнання такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 24 січня 2007 р. N 40та пунктів 1, 2 і 4 постанови Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2008 р. N 772".
2. Щодо механізму реалізації пайової участі (внеску) забудовника у створенні та розвитку інфраструктури населеного пункту
Створення і розвиток інфраструктури населених пунктів належать до відання відповідних органів місцевого самоврядування, які приймають свої нормативно-правові акти щодо правил забудови відповідних населених пунктів та пайової участі (внеску) замовника у створенні і розвитку інфраструктури цих населених пунктів згідно з нормами статті 27-1 названого Закону.
Місцеві органи влади зобов'язані вчасно приводити свої нормативно-правові акти у відповідність із законодавчими нормами, оскільки рішення органів влади, які не відповідають чинному законодавству, замовники мають право оскаржувати в судовому порядку.
Пайова участь (внесок) замовника полягає у відрахуванні замовником коштів до відповідного місцевого бюджету для забезпечення створення і розвитку інфраструктури населеного пункту.
Підставою для сплати пайової участі (внеску) замовником є договір про пайову участь, укладений замовником і органом місцевого самоврядування на підставі письмового звернення замовника.
Договір про пайову участь замовника укладається не пізніше п'ятнадцяти робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про укладення договору про пайову участь, але до одержання дозволу на виконання будівельних робіт.
Величина пайової участі (внеску) замовника у створенні та розвитку інфраструктури населеного пункту встановлюється у договорі, укладеному замовником із органом місцевого самоврядування, відповідно до встановленого цим органом розміру пайової участі (внеску) замовника, та розраховується від загальної кошторисної вартості будівництва (реконструкції) об'єкта містобудування, визначеної згідно з державними будівельними нормами, без урахування витрат з придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішньо- та позамайданчикових інженерних мереж і споруд та транспортних комунікацій ("див. глави 1 та 4-6 Зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва).
Ця норма є суттєвою для договірних сторін, оскільки зазначені витрати замовника у обсягу витрат на будівництво є досить вагомими, і це відповідно впливає на зменшення розміру пайової участі (внеску) замовника.

................
Перейти до повного тексту