1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ГОЛОВНЕ КОНТРОЛЬНО-РЕВІЗІЙНЕ УПРАВЛІННЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
15.06.2009 N 02-15/628
Головне контрольно-ревізійне управління України на виконання доручення заступника Міністра фінансів України Мярковського А.І. повідомляє.
1. Відповідно до статті 116 Бюджетного кодексу України (далі - Кодекс) бюджетним правопорушенням визнається недотримання учасником бюджетного процесу, встановленого цим Кодексом та іншими нормативно-правовими актами, порядку складання, розгляду, затвердження, внесення змін, виконання бюджету чи звіту про виконання бюджету.
Статтею 51 Кодексу встановлено:
- одними із стадій виконання Державного бюджету України за видатками визнаються взяття бюджетних зобов'язань і отримання товарів, робіт та послуг;
- розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та провадять видатки тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами. Будь-які зобов'язання, взяті фізичними та юридичними особами за коштами Державного бюджету України без відповідних бюджетних асигнувань або ж з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України, не вважаються бюджетними зобов'язаннями. Витрати державного бюджету на покриття таких зобов'язань не можуть здійснюватися;
- після отримання товарів, робіт та послуг відповідно до умов взятого бюджетного зобов'язання розпорядник бюджетних коштів приймає рішення про їх оплату та подає доручення на здійснення платежу органу Державного казначейства України, якщо інше не передбачено нормативно-правовими актами.
Таким чином, вважаємо, що якщо наявність прострочених розрахунків у розпорядника бюджетних коштів (кредиторська заборгованість по окремим напрямкам видатків та дебіторська заборгованість) є наслідком порушення вимог статті 51 Кодексу, то це необхідно кваліфікувати як бюджетне правопорушення. Якщо одержувачем бюджетних коштів в порушення статті 51 Кодексу взято зобов'язання за коштами Державного бюджету України без відповідних бюджетних асигнувань або ж з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України, що призвело до утворення простроченої кредиторської заборгованості, то це також є бюджетним правопорушенням.

................
Перейти до повного тексту