- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ ПО ВОДНОМУ ГОСПОДАРСТВУ
Н А К А З
Про підсумки діяльності водогосподарсько-меліоративного комплексу за I квартал 2009 року і заходи щодо забезпечення сталого функціонування галузі у II кварталі 2009 року
Колегія Комітету, розглянувши підсумки роботи галузі у січні-березні 2009 року, відзначила, що Держводгосп, виходячи з положень Програми діяльності Кабінету Міністрів України "Подолання впливу світової фінансово-економічної кризи та поступальний розвиток", протягом першого кварталу 2009 року спрямовував роботу водогосподарсько-меліоративного комплексу на забезпечення потреб населення і галузей економіки України у водних ресурсах та їх раціональне використання, працездатності меліоративних систем, виконання природоохоронних заходів, збереження і ремонт основних фондів, а також вирішення проблемних питань соціально-економічного розвитку за пріоритетами діяльності Держводгоспу на 2009 рік.
Водоресурсний потенціал України дозволив у I кварталі забезпечити водою потреби населення та галузей економіки. За оперативними даними з водних об'єктів України було забрано 2,5 млрд.куб.м води, що на 0,5 млрд.куб.м менше ніж за аналогічні періоди 2007 та 2008 років.
Промисловістю було забрано з природних водних джерел 1 млрд.куб.м води, сільським господарством - 0,7 млрд.куб.м, комунальною галуззю - 0,8 млрд.куб.м. Значне зменшення забору води обумовлено спадом виробництва промислової продукції найбільш водоємними галузями економіки.
З метою забезпечення пропуску льодоходу, весняного водопілля та паводків Комітетом були здійснені всі необхідні заходи щодо його безпечного пропуску, узгоджено спільні схеми взаємодії аналітично-диспетчерських центрів водогосподарських організацій та органів МНС з територіальними підрозділами центральних та місцевих органів виконавчої влади та місцевого самоврядування. Особливу увагу було приділено стану дамб, обвалування, водопропускних отворів під мостами та переходами.
По всіх басейнах річок України обсяг повені склав менше норми.
У весняний період зусилля водогосподарських організацій були спрямовані на заповнення водосховищ та ставків до проектних позначок.
Станом на 16 квітня 2009 року вільний обсяг каскаду дніпровських водосховищ становив 4,4 куб.км, що не суперечить Правилам експлуатації на цей період року.
Наповнення водосховищ Криму за звітний період становило: наливних - 62,4%, природного стоку - 63,6%.
Міжвідомчими комісіями в основних басейнах річок країни - Дніпра, Дністра, Дунаю, Сіверського Дінця, Південного Бугу, з урахуванням пропозицій Комітету та заінтересованих організацій і установ, були встановлені оптимальні режими роботи міжгалузевих водогосподарських систем, здійснювався постійний контроль за їх дотриманням. За звітний період відбулося 13 засідань Міжвідомчих комісій, у тому числі засідання Міжвідомчої комісії з питань промивки русла р. Інгулець у весняний період 2009 року та шляхів вирішення питання покращення екологічного стану водних ресурсів у басейні.
На виконання доручення Уряду з метою покращення якості води у р. Інгулець та подачі води нормативної якості водокористувачам Держводгоспом розроблено та погоджено з усіма заінтересованими організаціями регламент промивки русла р. Інгулець дніпровською водою.
У результаті вжитих Держводгоспом заходів щодо надходження до
Державного бюджету України та місцевих бюджетів платежів за оренду водних об'єктів, станом на 01.04.2009 до державного бюджету надійшло 600 тис.грн., що становить 50% від планових річних призначень (1200 тис. гривень), до місцевих бюджетів - 78 тис. гривень.
За спеціальне використання водних ресурсів до
Державного бюджету України станом на 01.04.2009 надійшло 142,4 млн.грн., що на 15 млн.грн. більше, ніж за I квартал 2008 року і складає 20% річного завдання.
Протягом I кварталу фахівцями водогосподарських організацій здійснено 2219 перевірок щодо дотримання водного законодавства на землях водного фонду та водокористувачів усіх форм власності. Порівняно з аналогічним періодом 2008 року кількість перевірок зменшилася на 780. За результатами перевірок 597 осіб притягнуто до адміністративної відповідальності. На порушників водоохоронного законодавства накладено штрафів на суму 51,5 тис. гривень. Для відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення правил охорони водних ресурсів на землях водного фонду, підприємствам, організаціям та приватним підприємцям нараховано та направлено претензій на суму 1,3 млн. гривень.
Активно та результативно інспекторську діяльність здійснюють Комітет по водогосподарському будівництву та зрошуваному землеробству Ради міністрів Автономної Республіки Крим (Асанов), Кримське БУВР (Лісовський), Дніпропетровський (Швайковський), Херсонський (Коваленко) та Житомирський (Невмержицький) облводгоспи.
Комітетом та водогосподарськими організаціями у березні проведено заходи щодо відзначення Всесвітнього дня води, який у цьому році проходив під гаслом "Спільні води - спільні дії".
У I кварталі через відсутність фінансування Держводгосп не планував діяльності, пов'язаної з виконанням зобов'язань України, що випливають з чинних міжурядових угод з сусідніми країнами з питань водного господарства на прикордонних водах. За рахунок залучення позабюджетних фінансових джерел представники Комітету мали змогу взяти участь у низці міжнародних заходів у сфері водного менеджменту, які проходили у Молдові, Сполучених Штатах Америки та Туреччині. Відвідання Головою Комітету США принесло конкретні результати, які були розглянуті 24 квітня в Черкасах на міжнародному науково-практичному семінарі з питань будівництва берегоукріплень.
Басейновими і регіональними управліннями водних ресурсів, облводгоспами та гідрогеолого-меліоративними експедиціями згідно із затвердженими програмами протягом I кварталу здійснювались роботи з ведення моніторингу якості поверхневих вод, стану зрошуваних і осушуваних сільгоспугідь і прилеглих територій.
У зв'язку із значним зменшенням у 2009 році видатків на виконання робіт по бюджетній програмі
КПКВ 5001060 "Ведення державного моніторингу поверхневих вод, водного кадастру, паспортизація, управління водними ресурсами" Комітетом передбачено тимчасове зменшення кількості обстежень створів на водних об'єктах, по яких ведуться спостереження за якістю поверхневих вод, з 507 до 143 одиниць. Протягом року контроль за якістю поверхневих вод буде здійснюватись у створах, що розташовані на транскордонних ділянках та на водозаборах централізованого водопостачання.
За оперативними даними в I кварталі виконано 21,3 тис. аналізів проб води, 6,87 тис. аналізів при здійсненні моніторингу меліорованих земель, підготовлено комплекти щомісячних інформаційних матеріалів для місцевих органів виконавчої влади, державних управлінь охорони навколишнього природного середовища і водогосподарських організацій. Згідно із затвердженим графіком проведена атестація лабораторії моніторингу вод та грунтів Тернопільського облводгоспу. У I кварталі вимірювальними лабораторіями водогосподарських організацій за договорами виконано 10,7 тис. вимірювань на суму 301 тис. гривень.
Робота експлуатаційних водогосподарських організацій Комітету в I кварталі була спрямована на своєчасну підготовку меліоративних систем, каналів, насосних станцій та гідротехнічних споруд до вегетаційного сезону, забезпечення безаварійного пропуску весняної повені.
Спільним наказом Мінагрополітики та Держводгоспу від 24.11.2008
N 253/769 "Про підготовку меліоративних систем до роботи у 2009 році" Мінагрополітики Автономної Республіки Крим, головним управлінням агропромислового розвитку обласних державних адміністрацій, Управлінню агропромислового розвитку Севастопольської міської та управлінням агропромислового розвитку районних державних адміністрацій, Республіканському комітету Ради міністрів Автономної Республіки Крим по водогосподарському будівництву та зрошуваному землеробству, обласним управлінням меліорації і водного господарства, їх виробничим підрозділам було поставлене завдання організувати проведення ремонту насосних станцій, гідротехнічних споруд, каналів, трубопроводів, дощувальної техніки для забезпечення до 1 квітня готовності до роботи зрошувальних систем на площі 944,6 тис. гектарів і осушувальних систем на площі 2877,8 тис.га - до 1 травня.
Завдяки вжитим експлуатаційними водогосподарськими організаціями заходам заплановані роботи виконані в повному обсязі. Готовність міжгосподарської зрошувальної мережі дає змогу здійснювати поливи сільськогосподарських угідь на площі 1080 тис.га (114% від завдання). Завдання з підготовки державної міжгосподарської зрошувальної мережі Херсонський облводгосп виконав на 125%, Рескомводгосп - на 160%, Дніпропетровський - 103%, решта облводгоспів - на 100%. До поливного періоду водогосподарськими організаціями Комітету підготовлено 553 гідропости, 2441 км трубопроводів, 1802 гідротехнічні споруди, 1213 насосних станцій, 4633 насосно-силових агрегатів, 137 свердловин вертикального дренажу.
Осушувальні системи підготовлені на площі 2737,1 тис.га (95% від завдання). Станом на 28 квітня на осушувальній міжгосподарській мережі підготовлені до роботи 181 насосна станція (101% від плану), відремонтовано 85 насосно-силових агрегатів (109%), виконано очищення каналів в обсязі 435 тис.куб.м (116%) та відремонтовано 266 гідропостів (88%).
Вчасно підготовлені до роботи всі магістральні канали. 27 березня здійснено пуск Північно-Кримського каналу. У відповідності з регламентом промивки русла річки Інгулець з 15 квітня розпочато подачу води каналом Дніпро - Інгулець у Карачунівське водосховище.
Протягом I кварталу у всіх областях південного регіону проведені наради з керівниками сільськогосподарських і водогосподарських підприємств, організацій та власниками меліорованих земель з питань готовності до роботи меліоративних систем і дощувальної техніки, особливостей організації договірної роботи та порядку передачі внутрішньогосподарських меліоративних систем у комунальну власність.
Обсяг фінансування ремонтних робіт з
державного бюджету у I кварталі порівняно з аналогічним періодом минулого року у 14 разів менше і становить 235,9 тис. гривень.
Водогосподарським організаціями за рахунок коштів спеціального фонду за цей період виконано робіт з поточного ремонту на суму 3400,4 тис.грн. та капітального - 239,7 тис.грн., що у 15 разів більше бюджетного фінансування. Аналіз виконання ремонтно-експлуатаційних заходів свідчить, що облводгоспи їх планують і здійснюють за рахунок коштів спеціального фонду.
Упродовж I кварталу відремонтовано 2,2 тис. гідротехнічних споруд, що на 330 шт. менше ніж у I кварталі минулого року, виконані роботи з очищення міжгосподарських каналів від замулення в об'ємі 215,5 тис.куб.м (на 83,5 тис.куб.м менше).
Всього у січні-березні організаціями Держводгоспу використано за рахунок
загального фонду держбюджету енергоносіїв на суму 23,8 млн.грн., у тому числі 33,9 млн.кВт*г електроенергії (на 10% менше ніж за аналогічний період минулого року) на суму 19.2 млн. гривень. Середній тариф на електроенергію по водогосподарських організаціях склав 56,6 коп./кВт*г, що на 42,9% більше ніж у I кварталі 2008 року.
У січні-лютому Комітету в повному обсязі були виділені кошти з
держбюджету на погашення минулорічного боргу за спожиту електроенергію. Лише не розрахувалася за спожиту у 2008 році електроенергію Рада міністрів Автономної Республіки Крим перед Управлінням З'єднувального каналу Держводгоспу. Це борг в сумі 7,7 млн.грн., витрачених на оплату електроенергії, спожитої для заповнення Міжгірного водосховища Криму, яке знаходиться у комунальній власності автономії.
Через несвоєчасні розрахунки за спожиту у 2008 році електроенергію водогосподарським організаціям виставлено штрафні санкції на загальну суму близько 1,5 млн.грн., а саме: ВАТ ЕК "Крименерго" - 0,9 млн.грн. та ВАТ ЕК "Миколаївобленерго" - 0,6 млн. гривень. Питання зняття цих штрафних санкцій не вирішено.
Дефіцит бюджетних коштів на оплату електроенергії в 2009 році складає 86,3 млн. гривень. З метою зменшення навантаження на загальний фонд
державного бюджету затверджений спільний наказ Держводгоспу, Мінфіну та Мінекономіки "Про внесення змін до Порядку надання платних послуг бюджетними установами й організаціями, що належать до сфери управління Державного комітету України по водному господарству, на замовлення юридичних і фізичних осіб" від 27.03.2009
N 61/482/273, положення якого дають можливість покривати дефіцит електроенергії коштами водоспоживача.
Наказом Держводгоспу від 03.02.2009 N 15 організаціям доведено завдання з заходів по економії паливно-енергетичних ресурсів у поточному році. Комітетом також було встановлено ліміти споживання паливно-енергетичних ресурсів у 2009 році (наказ від 17.02.2009 N 12-б).
У I кварталі державними насосними станціями перекачано 617,2 млн.куб.м води, що складає 93,5% від обсягів 2008 року.
За I квартал 2009 року було зекономлено 2,7 млн.грн. бюджетних коштів на оплату електроенергії за рахунок ефективного використання багатотарифних лічильників (у 2,1 рази більше ніж за I квартал 2008 року). Завдяки виконанню запланованих організаційно-технічних заходів з економії електроенергії за цей період було заощаджено 2,7 млн.кВт*г на суму 1,6 млн. гривень. У рамках Комплексної програми будівництва вітрових електростанцій протягом січня-березня 2009 року на Мирнівській та Прісноводненській вітроелектростанціях загальною встановленою потужністю 25,8 МВт вироблено 5,1 млн.кВт*г електроенергії вартістю 2,9 млн. гривень. Малими гідроелектростанціями Держводгоспу у Полтавському, Дніпропетровському та Харківському облводгоспах за цей час вироблено майже 2,1 млн.кВт*г електроенергії на суму близько 1,2 млн. гривень.
Водогосподарські організації проводять відповідну роботу із землевласниками та користувачами зрошуваних угідь щодо укладання договорів на послуги з подачі води для поливу сільгоспкультур. Станом на 25 квітня такі договори укладені на площу 529 тис.га, або 71% від підписаних протоколів-намірів, з них в Автономній Республіці Крим - 168,7 тис.га (82%), Дніпропетровській області - 23,7 тис.га (79%), Запорізькій - 16,7 тис.га (23%), Луганській - 6,1 тис.га (100%), Одеській - 46,4 тис.га (62%) та Херсонській - 234,7 тис.га (75%).
У зоні осушення ведеться робота з сільгосптоваровиробниками щодо укладання угод з надання послуг з подачі води на зволоження. Станом на 25 квітня підписано таких угод на площу 114,7 тис.га, у тому числі у Волинській області - 45,5 тис.га, Житомирській - 13 тис.га, Київській - 4,1 тис.га, Полтавській - 10,4 тис.га, Рівненській - 14,8 тис.га, Харківській - 6,5 тис.га та Чернігівській - 10,2 тис. гектарів.
Продовжується робота щодо передачі в комунальну власність внутрішньогосподарських меліоративних систем. Станом на 17 квітня на баланс органів місцевого самоврядування передано інженерну інфраструктуру внутрішньогосподарських меліоративних систем на площі 4,2 млн.га, що складає 91% від обсягу, який підлягає передачі, у тому числі протягом I кварталу - на площі 6,8 тис. гектарів. Зазначена робота не активно ведеться в Запорізькій, Київській, Полтавській, Харківській та Черкаській областях. З метою прискорення процесу передачі в комунальну власність внутрішньогосподарських меліоративних систем Держводгосп на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 03.04.2009 N 17632/1/1-09 до листа Комітету з питань податкової та митної політики Верховної Ради України від 27.03.2009 N 04-27/453 направив Мінфіну пропозиції щодо звільнення від податку на додану вартість операцій з передачі внутрішньогосподарських меліоративних систем у комунальну власність і внесення відповідних змін до Закону України
"Про податок на додану вартість".
Протягом I кварталу більшість водогосподарських організацій провели перерозподіл наявних автомобілів та техніки, здійснили корегування складу технологічних комплектів на 2009 рік з урахуванням технологічної потреби. У складі технологічних комплектів зараз працює 1921 автомобіль та 1190 меліоративних машин і механізмів, а це відповідно майже 55% та 62% від наявних.
У зв'язку з недостатнім фінансуванням ефективність використання засобів механізації із складу технологічних комплектів у порівнянні з цим же періодом минулого року знизилась. Так, пробіг автотранспорту за цей період склав по всіх групах автотранспорту 3,3 млн.км або 94% до рівня минулого року, а загальний обсяг земляних робіт, виконаний механізмами, склав 205,2 тис. тонн, або 67% до рівня минулого року.
З метою зниження затрат на підготовку техніки до сезону 2009 року, її ремонт, відновлення та вдосконалення протягом кварталу проводились, в основному, власними силами водогосподарських організацій. Окрема техніка, у використанні якої в даний час нема потреби, поставлена на збереження. Підтримання техніки в працездатному стані ведеться з використанням ремонтного та обмінного фонду вузлів і агрегатів із списаної техніки, а також за рахунок коштів спецфонду і бюджету.
З метою оптимізації витрат на утримання наявного парку автомобілів необхідно переглянути доцільність утримання на балансі організацій бензовозів малої місткості, автомобілів УАЗ ЛЕК, що не пройшли перереєстрацію в органах ДАІ і не допущені до подальшого використання, та інших технічних засобів, які тривалий час не використовуються, і подати Держводгоспу пропозиції щодо їх списання.
Протягом I кварталу у встановлені терміни здійснювався оперативний контроль за станом охорони праці I-IV ступенів, проводились відповідні інструктажі та навчання з питань охорони праці і пожежної безпеки, переглядались інструкції з охорони праці за професіями та видами робіт, виконувались заходи з підвищення рівня пожежної безпеки і безпеки дорожнього руху та усунення зауважень приписів місцевих органів Держгірпромнагляду, проводились технічні огляди автокранів, інших вантажопідіймальних механізмів. Робітникам, які працюють у шкідливих умовах праці, видавалось по 0,5 л молока за кожну зміну, а робітники, праця яких пов'язана із забрудненням, були забезпечені миючими засобами.
Випадків виробничого травматизму і пожеж у I кварталі у водогосподарських організаціях не зареєстровано.
11 березня під час обідньої перерви у дорожньо-транспортній пригоді (ДТП) загинув водій Ізмаїльського УВГ Райлян А.С., ведеться розслідування і з'ясування причин ДТП.
У I кварталі за підсумками роботи експертної ради відділом наукового та інформаційно-технічного забезпечення разом з управліннями та самостійними відділами апарату Комітету сформовано проект плану з науки і нової техніки Держводгоспу на 2009 рік, який затверджено наказом від 01.04.2008 N 72. До плану увійшло 30 тем (у 2008 році - 63 теми), з них 9 перехідних і 21 нових, на загальну суму 826,6 тис.грн. за бюджетною програмою
КПКВ 5001020. На погашення заборгованості за виконані у 2008 році наукові розробки за бюджетною програмою КПКВ 5001060 передбачені кошти у сумі 79,725 тис. гривень.
Затверджено План-графік атестації вимірювальних лабораторій Держводгоспу у 2009 році. Розроблено, погоджено зі структурними підрозділами Комітету та затверджено план проведення засідань науково-технічної ради Держводгоспу на перше півріччя 2009 року, відповідно до якого підготовлено і проведено засідання науково-технічної ради, на якому розглянуто план виконання заходів водогосподарського напрямку в Одеській області на 2009 рік відповідно до угоди про взаємодію між Держводгоспом та Одеською облдержадміністрацією; план виконання протипаводкових заходів у Закарпатській області та Прикарпатському регіоні на 2009 рік; екологічний стан водних ресурсів у басейні р. Інгулець та шляхи вирішення його покращення.
У I кварталі затверджено 5 нормативних документів, а саме: Регламент з модифікації обстеження та оцінки технічного стану бетонних та залізобетонних споруд водного господарства, Положення про внутрішній контроль якості вимірювань у лабораторіях Держводгоспу,
Положення про ліцензійну комісію Державного комітету України по водному господарству, Методика еколого-економічної оцінки ефективності протипаводкових заходів,
Порядок атестації робочих місць у вимірювальних лабораторіях. За цей період тендерними комітетами водогосподарських організацій проведено 17 процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, у тому числі відкриті торги - 8 та запиту цінових пропозицій - 9. За результатами проведених торгів укладено 24 договори.
Станом на 1 квітня державними проектними інститутами Держводгоспу виконано проектно-вишукувальних робіт на суму 3258,0 тис.грн., що на 33 відсотки менше, ніж за відповідний період минулого року (4860,0 тис.грн.). Із загального обсягу 24% робіт виконувалось за рахунок коштів
державного бюджету (780,3 тис.грн.), 14% - за рахунок коштів місцевого бюджету (469 тис.грн.), 62% - за власні кошти замовників (2008,6 тис.грн.).
Протягом I кварталу водогосподарськими організаціями за рахунок коштів, що спрямовані на реалізацію природоохоронних заходів за КПКВ 5001070, 5001080,
5001110, виконано комплекс робіт та заходів по введенню запланованих потужностей у II кварталі, у тому числі проектно-вишукувальні роботи, роботи з визначення зон можливого затоплення, заходи щодо проведення тендерних процедур, укладання договорів з підрядними підприємствами, інші будівельні та підготовчі роботи. У межах доведених лімітів забезпечене стовідсоткове фінансування цих заходів в обсязі 28,7 млн. гривень (це на 6,3 млн. гривень більше минулорічного обсягу).
Завершуються роботи по реконструкції локальної мережі центру збору і обробки інформації АІВС-Тиса, шляхом влаштування "Кризового центру", що дасть можливість під час проходження паводків координувати дії з підвідомчими організаціями, підрозділами МНС України в Закарпатській області, органами місцевого самоврядування та іншими заінтересованими організаціями. Також розроблено технічне завдання на проектування АІВС "Прикарпаття".
Комітетом розглянуто перелік природоохоронних та протипаводкових об'єктів, виконання фізичних обсягів робіт та фінансових видатків. Погоджено з Мінприроди і Мінфіном і затверджено наказом Комітету плани заходів із захисту територій від шкідливої дії вод на 2009 рік. На підставі цих документів затверджені організаціям плани виконання робіт.
На реалізацію заходів за бюджетною програмою
КПКВ 5001090 з державного бюджету виділено 20,0 тис.грн., це 0,3% від обсягів, передбачених державною цільовою програмою. З метою продовження будівництва сільських водопроводів та на покриття кредиторської заборгованості Держводгосп звернувся до Уряду з проханням під час коригування Закону України
"Про Державний бюджет України на 2009 рік" виділити за бюджетною програмою КПКВ 5001090 "Першочергове забезпечення населених пунктів водопостачанням" не менше 60,34 млн. гривень.
За поданням Держводгоспу, Кабінет Міністрів України постановою від 05.03.2009
N 166 затвердив порядки використання у 2009 році коштів, передбачених у
державному бюджеті для захисту територій від шкідливої дії вод, ведення державного моніторингу поверхневих вод, державного водного кадастру, паспортизації та управління водними ресурсами, тобто за всіма програмами, які передбачають затвердження таких порядків (4 бюджетні програми).
Погоджено з Мінфіном та Мінприроди і затверджено плани заходів, а також погоджено з Мінфіном кошториси у розрізі організацій за усіма природоохоронними
бюджетними програмами і затверджено паспорти бюджетних програм.
Протягом кварталу за всіма бюджетними програмами з
державного бюджету отримано 207,0 млн.грн., або 99,9% до запланованого (ріст проти відповідного періоду минулого року - 3%).
Стовідсотково профінансовано заходи, які здійснюються за рахунок державного природоохоронного фонду (отримано 28,7 млн.грн., що на 29% більше ніж у відповідному періоді минулого року).
Враховуючи зменшення у поточному році обсягів фінансування на утримання меліоративних фондів, відсутність коштів на капітальні експлуатаційні заходи, а також рекомендації Міністерства фінансів України, особлива увага приділена нарощуванню обсягів власних надходжень бюджетних установ і, зокрема, за рахунок перенесення частини видатків на оплату електроенергії, спожитої на подачу води по державній мережі, на вартість послуг з подачі води. Протягом I кварталу на спеціальні рахунки організацій надійшло 12491 тис.грн., що складає лише 76% до надходжень відповідного періоду минулого року, або 5,5% до річного кошторису. Зменшили надходження порівняно з відповідним періодом минулого року половина організацій.
Зменшення обсягів надходжень, у першу чергу, пов'язане із зменшенням надходжень Управління каналу Дніпро - Інгулець (отримано 1,6 тис.грн. проти 3,7 млн.грн. у I кварталі 2008 року), що пов'язано з регламентом промивки р. Інгулець, затвердженим Міжвідомчою комісією. Одночасно значно скоротилися надходження Дністровсько-Прутського БУВР (28,5% до рівня відповідного періоду минулого року), Сумського облводгоспу (32,3%), Деснянського БУВР (40%).
Незважаючи на ряд об'єктивних факторів, які вплинули на обсяги надання послуг, зокрема, заборону авансування бюджетними коштами робіт та послуг, ряд організацій змогли наростити обсяги платних послуг. Це, у першу чергу, Управління Головного Каховського магістрального каналу, яке отримало 1285,2 тис.грн. (ріст у 5,6 рази), Управління Північно-Кримського каналу (у 3,8 рази), Херсонський, Харківський та Волинський облводгоспи, кожен з яких збільшили обсяги надходжень у 1,7 рази.
Керівникам бюджетних організацій слід запобігти витрачанню коштів, отриманих від замовників на покриття дефіциту асигнувань загального фонду на оплату електроенергії, на здійснення видатків за іншими напрямами. Відповідна вказівка щодо першочергового спрямування зароблених коштів на оплату енергоносіїв направлена організаціям.
Кризові явища в економіці зобов'язують керівників державних підприємств звернути особливу увагу на фінансові показники діяльності суб'єктів господарювання.
Минулий рік був успішним для державних водогосподарських підприємств (показники фінансових планів як у частині валових доходів, так і у частині чистого прибутку перевиконані у рази).
Проте не всі керівники ефективно використали зароблені кошти та недостатньо ретельно спланували роботу у I кварталі, внаслідок чого на двох державних підприємствах виникла заборгованість із заробітної плати, яка станом на 30 березня 2009 року складала 604,5 тис.грн., у тому числі у проектно-вишукувальному інституті "Рівнедіпроводгосп" у сумі 195,2 тис.грн. внаслідок несплати із
державного бюджету коштів за виконані у 2008 році проектно-вишукувальні роботи в сумі 418,9 тис.грн., та у регіональному проектно-вишукувальному інституті "Дніпродіпроводгосп" у сумі 409,3 тис.грн. внаслідок неплатоспроможності обслуговуючого банку.
Питання щодо стану погашення заборгованості із заробітної плати працівникам розглянуто 31 березня 2009 року на засіданні колегії Держводгоспу і президії ЦК профспілки працівників АПК, засіданнях робочої групи Держводгоспу з питань забезпечення розрахункової дисципліни, своєчасності сплати податків та погашення заборгованості із заробітної плати.
За підсумками цих засідань директору інституту "Рівнедіпроводгосп" А.Куцу оголошено догану і попереджено про розірвання з ним контракту у разі невжиття термінових заходів з ліквідації заборгованості, директора інституту "Дніпродіпроводгосп" В.Гринюка попереджено щодо застосування до нього дисциплінарного стягнення. Завдяки вжитим терміновим заходам заборгованість із заробітної плати станом на 22 квітня 2009 року на зазначених підприємствах ліквідовано.
У I кварталі проведена певна робота щодо залучення коштів місцевих бюджетів та інших джерел до виконання робіт, пов'язаних з функціонуванням водогосподарського комплексу. Проте слід визнати цю роботу недостатньою. Так, якщо у I кварталі 2008 року на виконання зазначених робіт, крім коштів
державного бюджету, залучено 24,3 млн.грн., то у поточному році ця сума склала 14,3 млн. гривень. Позитивні зрушення відбулись лише у Миколаївській, Волинській, Тернопільській, Херсонській, Хмельницькій та Кіровоградській областях. Не дала результатів ця робота у I кварталі у Вінницькій, Запорізькій, Київській, Луганській, Одеській, Харківській та Черкаській областях.
Враховуючи, що у поточному році відповідно до Закону України
"Про Державний бюджет України на 2009 рік" до спеціального фонду місцевих бюджетів відраховується 70% збору за забруднення навколишнього природного середовища, роботі по залученню коштів місцевих бюджетів слід приділити особливу увагу.
На контролі стан виконання підприємствами, установами і організаціями завдання щодо мобілізації у 2009 році бюджетних платежів, доведеного наказом від 03.03.2008 N 48.
Протягом I кварталу до зведеного бюджету при завданні 9060 тис.грн. фактично надійшло 17950,2 тис.грн., до державного - при завданні 1420 тис.грн. фактично внесено 4349,4 тис. гривень. Інститут "Львівдіпроводгосп" вніс до
державного бюджету 847,5 тис.грн., 618 тис.грн. - інститут "Дніпродіпроводгосп", 208,1 тис.грн. - Дністровсько-Прутське БУВР. Завдання з мобілізації бюджетних платежів як до зведеного, так і до державного бюджетів виконали усі бюджетні водогосподарські організації та підприємства.
На виконання Закону України
"Про Державний бюджет України на 2009 рік" контролюється робота щодо забезпечення надходжень до загального фонду за надані в оренду ставки, що знаходяться в басейнах річок загальнодержавного значення. Як позитив слід відмітити, що при річному плані надходження у сумі 1200 тис.грн., вже у I кварталі 2009 року до державного бюджету надійшло 600,4 тис. гривень. Найкращі показники по Донецькій (145,9 тис.грн.), Київській (100,4 тис.грн.), Полтавській (68 тис.грн.) та Житомирській (44,7 тис.грн.) областях.
З метою забезпечення цільового та ефективного використання коштів, запобігання службовим злочинам знаходяться на контролі ряд заходів, які затверджені наказами Комітету від 09.12.2008 N 270 "Заходи Держводгоспу України на 2009 рік по забезпеченню виконання плану заходів щодо реалізації Концепції подолання корупції в Україні "На шляху до доброчесності" на період до 2010 року", від 08.02.2009 N 2 "Заходи щодо виконання Закону України "Про Державний бюджет України на 2009 рік", від 01.04.2009
N 73 "Заходи Держводгоспу на 2009 рік щодо запобігання злочинним проявам і корупції на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери управління комітету".
................Перейти до повного тексту