- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ ТЕЛЕБАЧЕННЯ ТА РАДІОМОВЛЕННЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
13.03.2009 N 100
Про затвердження Методичних рекомендацій щодо підготовки нормативно-правових актів Держкомтелерадіо та порядку подання їх на державну реєстрацію до Мін'юсту
З метою вдосконалення порядку подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію та забезпечення виконання Указу Президента України від 03.10.92
N 493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади", постанов Кабінету Міністрів України від 28.12.92
N 731 "Про затвердження Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади", від 17.10.97
N 1153 "Про затвердження Примірної інструкції з діловодства у міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади", від 11.07.2007
N 897 "Про затвердження Положення про Державний комітет телебачення та радіомовлення України"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації щодо підготовки нормативно-правових актів Держкомтелерадіо та порядку подання їх на державну реєстрацію до Мін'юсту (додаються).
2. Керівникам структурних підрозділів Держкомтелерадіо ознайомити працівників, відповідальних за підготовку нормативно-правових актів, з Методичними рекомендаціями та забезпечити неухильне дотримання їх вимог.
3. Адміністративно-господарському департаменту (Шапкіну С.Б.) довести цей наказ до відома всіх структурних підрозділів Комітету.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Т.в.о. Голови Комітету А.Л.Мураховський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного
комітету телебачення
та радіомовлення
України
13.03.2009 N 100
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо підготовки нормативно-правових актів Держкомтелерадіо та порядку подання їх на державну реєстрацію до Мін'юсту
Ці Методичні рекомендації розроблено відповідно до вимог законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів, Примірної інструкції з діловодства у міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.97
N 1153, і з метою вдосконалення організації роботи Держкомтелерадіо з питань підготовки нормативно-правових актів, подання їх на державну реєстрацію.
1. Загальні положення
1.1. Державна реєстрація нормативно-правового акта полягає у проведенні правової експертизи на відповідність його
Конституції та законодавству України,
Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і протоколам до неї, міжнародним договорам України, згоду на обов'язковість яких надано Верховною Радою України, та acquis communautaire, а також з урахуванням практики Європейського суду з прав людини, прийнятті рішення про державну реєстрацію цього акта, присвоєнні йому реєстраційного номера та занесенні до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів.
1.2. Державній реєстрації підлягають нормативно-правові акти, що зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер.
1.3. На державну реєстрацію подаються нормативно-правові акти, прийняті Держкомтелерадіо у визначеній законодавством формі та за встановленою законодавством процедурою, що містять норми права, мають неперсоніфікований характер і розраховані на неодноразове застосування, незалежно від строку їх дії (постійні чи обмежені певним часом) та характеру відомостей, що в них містяться, у тому числі з грифами "Для службового користування", "Особливої важливості", "Цілком таємно", "Таємно" та іншими, а також прийняті в порядку експерименту.
1.4. Державній реєстрації підлягають нормативно-правові акти будь-якого виду (постанови, накази, інструкції тощо), якщо в них є одна або більше норм, що:
а) зачіпають соціально-економічні, політичні, особисті та інші права, свободи й законні інтереси громадян, проголошені й гарантовані
Конституцією та законами України,
Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і протоколами до неї, міжнародними договорами України, згоду на обов'язковість яких надано Верховною Радою України, та acquis communautaire, а також з урахуванням практики Європейського суду з прав людини, встановлюють новий або змінюють, доповнюють чи скасовують організаційно-правовий механізм їх реалізації;
б) мають міжвідомчий характер, тобто є обов'язковими для інших міністерств, органів виконавчої влади, а також підприємств, установ і організацій, що не входять до сфери управління Держкомтелерадіо.
1.5. На державну реєстрацію не подаються акти:
а) персонального характеру (про склад комісій, призначення на посаду і звільнення з неї, заохочення працівників тощо);
б) дія яких вичерпується одноразовим застосуванням, крім актів про затвердження положень, інструкцій та інших, що містять правові норми;
в) оперативно-розпорядчого характеру (разові доручення);
г) якими доводяться до відома підприємств, установ і організацій рішення вищестоящих органів;
д) спрямовані на організацію виконання рішень вищестоящих органів і власних рішень, інших органів виконавчої влади, що не мають нових правових норм;
е) рекомендаційного, роз'яснювального та інформаційного характеру методичні рекомендації, роз'яснення, у тому числі податкові, тощо, нормативно-технічні документи (національні та регіональні стандарти, технічні умови, будівельні норми і правила, тарифно-кваліфікаційні довідники, кодекси усталеної практики, форми звітності, у тому числі щодо державних статистичних спостережень, адміністративних даних та інші).
У разі надходження акта, який не підлягає державній реєстрації, орган державної реєстрації протягом п'яти робочих днів повертає його суб'єкту нормотворення з відповідним обґрунтуванням.
2. Організація роботи над проектом нормативно-правового акта
2.1. Підготовка проекту нормативного акта (далі - проект) покладається на підрозділ, до компетенції якого належать основні питання, що регулюються цим актом.
У разі потреби до розроблення проекту можуть залучатися кваліфіковані спеціалісти-практики.
Юридичне управління подає необхідну допомогу структурним підрозділам з правових питань, що виникають при підготовці проекту, а за дорученням керівництва бере участь в опрацюванні питань, що входять до його компетенції.
2.2. Для підготовки найбільш важливих і складних проектів рекомендується створювати робочу групу, до складу якої можуть входити працівники зацікавлених підрозділів, з числа яких визначається відповідальний.
Керівник підрозділу (робочої групи), що очолює розроблення проекту, складає проект плану роботи, у якому повинні бути передбачені основні заходи щодо розроблення проекту, визначені строки їх здійснення та відповідальні за це посадові особи. Проект плану обговорюється на організаційній нараді робочої групи, після чого затверджується Головою Держкомтелерадіо. Затверджений план надсилається всім посадовим особам, залученим до роботи над проектом.
2.3. Якщо підготовку та затвердження нормативного акта доручено декільком органам, то роботу над проектом організує той орган, якому доручено скликання робочої групи або який у дорученні записаний першим.
2.4. При підготовці нормативного акта, що має міжвідомчий характер, слід визначити коло органів, на які буде поширюватися дія цього акта, та в необхідних випадках - ступінь їх участі в підготовці проекту.
2.5. Проект, який передбачено затвердити за погодженням з іншими органами, надсилається на офіційне погодження їх керівництву.
3. Подання нормативно-правового акта на державну реєстрацію
3.1. Нормативно-правовий акт подається на державну реєстрацію у п'ятиденний строк після його прийняття у трьох примірниках: оригінал та дві завірені в установленому законодавством порядку копії розпорядчого документа (наказу, розпорядження, рішення, постанови тощо), а також затвердженого ним положення (інструкції, порядку тощо) і додатків до них.
................Перейти до повного тексту