- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ З ПИТАНЬ РЕГУЛЮВАННЯ ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
1. Взяти за основу проект Положення про радіочастотний моніторинг у смугах радіочастот загального користування, що додається.
2. Управлінню організаційно-аналітичного забезпечення діяльності оприлюднити рішення на веб-сайті НКРЗ для громадського обговорення.
Додаток
до рішення Національної
комісії з питань
регулювання зв'язку
України
28.04.2009 N 1489
ПРОЕКТ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної
комісії з питань
регулювання зв'язку України
від ___ _____ 2009 р. N ___
ПОЛОЖЕННЯ
про радіочастотний моніторинг у смугах радіочастот загального користування
1. Загальні положення
1.1. Це Положення, розроблене відповідно до Закону України
"Про радіочастотний ресурс України" (далі - Закон), рекомендацій Міжнародного союзу електрозв'язку (далі - МСЕ), Європейської конференції адміністрацій пошт та електрозв'язку (далі - СЕПТ), норм і правил, що випливають з міжнародних угод, в яких бере участь Україна і визначає основні організаційно-технічні засади щодо організації та здійснення радіочастотного моніторингу у смугах радіочастот загального користування (далі - радіочастотний моніторинг).
1.2. Призначення радіочастотного моніторингу - проведення заходів щодо забезпечення електромагнітної сумісності (далі - ЕМС) радіоелектронних засобів (далі - РЕЗ) та випромінювальних пристроїв (далі - ВП), що експлуатуються в смугах радіочастот загального користування на підставі дозволів на експлуатацію, виявлення і усунення дії джерел радіозавад, виявлення РЕЗ (ВП), що експлуатуються з порушенням діючого законодавства і вжиття заходів щодо припинення їх дії та надання необхідної інформації для потреб регулювання використання радіочастотного ресурсу України (далі - РЧР).
1.3. Радіочастотний моніторинг здійснює Державне підприємство "Український державний центр радіочастот" (далі - УДЦР).
1.4. При здійсненні радіочастотного моніторингу УДЦР взаємодіє з Державною інспекцією зв'язку (далі - ДІЗ), Генеральним штабом Збройних Сил України (далі - ГШ ЗСУ), правоохоронними органами та іншими відомствами за погодженням Національної комісії з питань регулювання зв'язку (далі - НКРЗ).
1.5. Дія цього Положення поширюється на загальних користувачів РЧР.
1.6. У цьому Положенні наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:
база даних присвоєнь радіочастот - структурована сукупність інформації про присвоєння смуг, номіналів радіочастот, що підготовлена у формі, придатній для автоматизованої обробки засобами обчислювальної техніки системи технічного радіоконтролю;
база даних результатів технічного радіоконтролю - структурована сукупність інформації про результати проведених заходів технічного радіоконтролю, що підготовлена у формі, придатній для автоматизованої обробки засобами обчислювальної техніки системи технічного радіоконтролю;
дозволений до використання РЕЗ (ВП) - РЕЗ (ВП), експлуатація якого здійснюється відповідно до вимог діючого законодавства та нормативно-правових актів у сфері користування РЧР;
інструментальна оцінка параметрів випромінювання РЕЗ (ВП) - визначення засобами технічного радіоконтролю шляхом проведення вимірювань значень параметрів електромагнітних випромінювань, які створюються РЕЗ (ВП);
оперативний технічний радіоконтроль - роботи з технічного радіоконтролю, що виконуються на підставі окремих письмових завдань керівництва УДЦР і його філій у визначені цими завданнями терміни;
плановий технічний радіоконтроль - роботи з технічного радіоконтролю, що виконуються на підставі затвердженого плану;
система технічного радіоконтролю - сукупність взаємопов'язаних технічних засобів та засобів автоматизації, що управляються персоналом відповідних підрозділів;
технічний радіоконтроль - складова радіочастотного моніторингу, що призначена для здійснення комплексу заходів щодо інструментальної оцінки параметрів випромінювання РЕЗ і ВП у смугах радіочастот загального користування із застосуванням засобів системи технічного радіоконтролю.
Інші терміни вживаються в значенні, визначеному законодавством.
2. Основні завдання та складові радіочастотного моніторингу
2.1. Проведення радіочастотного моніторингу передбачає здійснення комплексу заходів, що визначені законодавством і цим Положенням, спрямованих на виконання таких основних завдань:
збирання, оброблення, збереження та аналіз інформації щодо присвоєння смуг (номіналів) радіочастот, а також зайнятості смуг радіочастот загального користування;
визначення відповідності параметрів випромінювання РЕЗ (ВП) висновкам щодо ЕМС, дозволам на експлуатацію та/або вимогам технічних норм, що встановлені діючими нормативно-правовими документами;
надання рекомендацій та пропозицій користувачам РЧР щодо приведення параметрів РЕЗ (ВП) до встановлених норм;
визначення вільного за результатами технічного радіоконтролю для використання РЧР в смугах радіочастот загального користування для підготовки рекомендацій щодо здійснення поточних присвоєнь радіочастот;
виявлення і усунення дії джерел радіозавад;
виявлення та припинення дії недозволених до використання РЕЗ;
підготовка даних щодо дотримання операторами зв'язку ліцензійних вимог з використання РЧР;
підготовка рекомендацій щодо можливості впровадження нових радіотехнологій;
підготовка за наслідками радіочастотного моніторингу інформації, необхідної при здійсненні державного нагляду за додержанням встановленого законодавством порядку і норм використання РЧР;
підготовка за результатами радіочастотного моніторингу рекомендацій для здійснення міжнародно-правового захисту інтересів України з питань використання РЧР;
підготовка рекомендацій щодо забезпечення співробітництва з питань міжнародного радіочастотного моніторингу.
2.2. Основою забезпечення радіочастотного моніторингу є технічний радіоконтроль.
2.3. Інформаційною основою радіочастотного моніторингу у смугах радіочастот загального користування є:
реєстр ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України;
база даних присвоєнь радіочастот у смугах радіочастот загального користування;
реєстр РЕЗ (ВП), що можуть застосовуватися на території України в смугах радіочастот загального користування;
база даних результатів технічного радіоконтролю;
результати державного нагляду за користуванням РЧР;
міжнародні зобов'язання України, дво- та багатосторонні міжнародні угоди, підписані Адміністрацією зв'язку України, результати міжнародної координації;
нормативно-правові та методичні документи з питань користування РЧР, впровадження новітніх радіотехнологій, стандартів тощо.
2.4. Основні показники ефективності системи радіочастотного моніторингу на рік затверджує НКРЗ, на підставі яких УДЦР розробляє заходи з вдосконалення системи.
3. Система технічного радіоконтролю
3.1. Для організаційно-технічного та функціонального забезпечення виконання завдань радіочастотного моніторингу створюється система технічного радіоконтролю.
3.2. До складу системи технічного радіоконтролю входять:
персонал підрозділів УДЦР і філій, що забезпечує функціонування системи технічного радіоконтролю та проведення радіочастотного моніторингу;
спеціальні технічні засоби інструментальної оцінки параметрів випромінювань РЕЗ (ВП);
технічні засоби та програмне забезпечення для автоматизації процесів управління засобами технічного радіоконтролю, обробки результатів технічного радіоконтролю і підготовки звітності;
................Перейти до повного тексту