1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ ІЗ ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСІВ
ДЕРЖАВНА ІНСПЕКЦІЯ З КОНТРОЛЮ ЗА ВИКОРИСТАННЯМ
І ОХОРОНОЮ ЗЕМЕЛЬ
Л И С Т
26.02.2009 N 5-16-580/181
Газеті "Частный
предприниматель"
вул. Миронова, 15, оф. 117,
м. Дніпропетровськ,
49600
Про розгляд звернення
Державною інспекцією з контролю за використанням і охороною земель опрацьовано звернення газети "Частный предприниматель" щодо надання роз'яснень про повноваження Держземінспекції. За результатами опрацювання повідомляємо таке.
Повноваження державних інспекторів з контролю за використанням та охороною земель визначено Законом України "Про державний контроль за використанням та охороною земель".
Згідно із статтею 9 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" державний контроль за використанням та охороною земель у системі центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів здійснює Державна інспекція з контролю за використанням та охороною земель і її територіальні органи.
Даний наказ Дєржкомзему узгоджено Державним комітетом України з питань регуляторної політики та підприємництва.
Згідно із пунктом 3 Порядку планування та проведення перевірок з питань здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 12.12.2003 N 312 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.12.2003 за N 1223/8544 (далі - Порядок), Держземінспекція та її територіальні органи проводять планові, позапланові та оперативні перевірки.
Пунктом 3.1 Порядку встановлено, що планові перевірки проводяться у відповідності до квартальних планів робіт, затверджених керівником Держземінспекції або її територіальних органів.
Відповідно до пункту 3.2 Порядку позапланові перевірки проводяться у разі отримання доручення від Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, органів прокуратури, місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування та Держземінспекції; отримання заяв, скарг чи звернень громадян, що подані в установленому законодавством порядку, у яких наведена інформація про порушення земельного законодавства чи можливості виникнення аварійних ситуацій, що можуть негативно вплинути на стан земельних ресурсів; виконання заходів з ліквідації наслідків аварій, інших надзвичайних ситуацій, що призвели до забруднення чи знищення родючого шару ґрунту; при виявленні недостовірних даних, поданих юридичними чи фізичними особами на запит Держземінспекції або її територіальних органів; за наявності інформації щодо самовільного зайняття земельної ділянки та використання її без правовстановлюючих документів; при поданні юридичними чи фізичними особами письмової заяви до Держземінспекції або її територіальних органів про бажання проведення позапланової перевірки; у разі публікації в засобах масової інформації матеріалів, що свідчать про порушення земельного законодавства; за ініціативи Держземінспекції та її територіальних органів, якщо ними виявлені факти, що свідчать про порушення земельного законодавства.
Згідно із пунктом 3.3 Порядку оперативні перевірки проводяться у разі: виявлення аварійних забруднень земельних ресурсів; здійснення контролю за станом виконання раніше виданих приписів; знищення або пошкодження протиерозійних гідротехнічних споруд, захисних насаджень, межових знаків.

................
Перейти до повного тексту