- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ
ТА БУДІВНИЦТВА УКРАЇНИ
Н А К А З
Про оприлюднення Рекомендацій зі складання додатків до договору підряду в капітальному будівництві
На виконання рішення науково-технічної ради Мінрегіонбуду від 25.12.2008
N 202 про схвалення Рекомендацій зі складання додатків до договору підряду в капітальному будівництві
НАКАЗУЮ:
1. ДП "Укрархбудінформ" (В.М.Чеснок) забезпечити публікацію Рекомендацій зі складання додатків до договору підряду в капітальному будівництві (далі - Рекомендації), що додаються, в офіційному друкованому засобі масової інформації Мінрегіонбуду "Інформаційний бюлетень Міністерства регіонального розвитку та будівництва України".
2. Управлінню економіки та розвитку будівельної діяльності (Т.О.Шарапова) забезпечити доведення інформації про схвалення зазначених Рекомендацій до відома міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, заінтересованих підприємств та організацій до 02.02.2009.
3. Адміністративному департаменту (І.Л.Парасюк) до 02.02.2009 забезпечити розміщення Рекомендацій на офіційному інформаційному веб-сайті Мінрегіонбуду.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра А.В.Беркуту.
Т.в.о. Міністра | А.В.Беркута |
Додаток
до наказу Мінрегіонбуду
13.01.2009 N 2
СХВАЛЕНО
Рішення науково-технічної
ради Міністерства
регіонального розвитку
та будівництва України
25.12.2008 N 202
( vr202661-08 )
РЕКОМЕНДАЦІЇ
зі складання додатків до договору підряду в капітальному будівництві
1. Загальні положення
1.1. Ці Методичні рекомендації розроблені з врахуванням положень Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005
N 668, Примірного договору підряду в капітальному будівництві, затвердженого наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства від 27.10.2005
N 3, та державних будівельних норм "Організація будівельного виробництва", а також усталеної практики підготовки договірної документації у будівельній діяльності.
1.2. Основна мета Рекомендацій - це надання практичної допомоги учасникам договірних відносин щодо підвищення обґрунтованості умов договору підряду у капітальному будівництві.
1.3. Рекомендації визначають форми та зміст основних додатків до договору підряду в капітальному будівництві (далі - договір), а також процедуру їх складання, зокрема: календарного графіка виконання робіт, плану фінансування будівництва, графіків передачі замовником підряднику проектної документації, матеріалів, устаткування, робочої сили.
1.4. Перелік, форма додатків до договору та процедура їх складання, передбачені Рекомендаціями, є примірними і визначаються, виходячи з конкретних умов договору та за домовленістю сторін.
1.6. Підготовку проектів додатків може здійснювати одна зі сторін за участі, у разі необхідності, іншої сторони. Проекти додатків готуються або в процесі укладення договору, або, якщо на цих етапах відсутня необхідна інформація, - після укладення договору. Якщо сторонами узгоджено другий варіант, в умовах договору доцільно передбачити строк подання відповідальною стороною підготовленого додатка для узгодження іншій стороні.
1.7. Враховуючи, що посилання на додатки, які є невід'ємною частиною договору, містяться у тексті договору, вони мають містити порядковий номер, назву та бути підписані сторонами. У разі внесення змін до умов договору, які конкретизуються додатками, одночасно вносяться зміни до цих додатків.
2. Складання Календарного графіка виконання робіт
2.1. Додаток "Календарний графік виконання робіт" конкретизує зобов'язання Підрядника, визначені умовами договору, щодо складу, обсягів, виконавців, послідовності, строків виконання робіт. Обґрунтованість положень цього додатка забезпечує ритмічність виконання робіт, своєчасність матеріально-технічного забезпечення, надання фронту робіт співвиконавцям, безперервність фінансування будівництва тощо.
Аналіз виконання "Календарного графіка виконання робіт" дає можливість оцінювати сторонам хід будівництва в цілому та виконання окремих робіт, дотримання Підрядником та субпідрядниками визначених у договорі підряду строків будівництва та окремих робіт та своєчасно вживати заходів щодо наявних відхилень. Невиконання Підрядником графіка дає підстави Замовнику реалізувати свої права щодо притягнення до відповідальності Підрядника відповідно до умов договору та чинного законодавства.
2.2. Графік може бути складений у розрізі окремих об'єктів, що входять у склад будови (пускових комплексів, черг), із врахуванням строків будівництва, визначених договором та календарним планом будівництва (у разі спорудження об'єкта протягом декількох років), вимог технології виконання робіт, техніки безпеки та організації будівельного виробництва, визначених проектно-технологічною документацією. Основою для розроблення графіка є інформація щодо обсягів робіт, передбачених у проектно-кошторисній документації, виробничих можливостей виконавців, що будуть задіяні для виконання робіт, планів Замовника щодо фінансування виконання робіт у часі тощо. Також Підряднику доцільно враховувати визначені умовами договору строки передачі Замовником будівельного майданчика (фронту робіт) та дозвільної документації.
2.3. Відповідальним за підготовку графіка доцільно визначати Підрядника. Він може виконати цю роботу самостійно із залученням субпідрядників або доручати її проектувальникам, інжиніринговим організаціям. У разі укладання Замовником багатостороннього договору (із кількома Підрядниками) узгодження графіків виконання робіт, підготовлених окремими Підрядниками, зазвичай здійснюється Замовником.
2.4. Залежно від особливостей будівництва, зокрема, його складності, строків, чисельності виконавців робіт, розподілу функцій між Замовником та Підрядником тощо, можуть використовуватись різні варіанти графіків виконання робіт, у тому числі у формі діаграм. Однак важливо, щоб графік надавав можливість контролювати хід будівництва у часі, визначати відповідність фактичних строків виконання робіт запланованим, встановлювати причини порушення цих строків, виявляти роботи, від своєчасності виконання яких залежить дотримання строків виконання інших робіт. Один із можливих варіантів графіка приведено в таблиці 1.
Таблиця 1. Календарний графік виконання робіт
-----------------------------------------------------------------------------
|Перелік|Виконавці| Обсяг робіт | Обсяг робіт, передбачений до |
| видів | робіт | | виконання в окремі періоди |
| робіт | | |(кількість/кошторисна вартість) |
| | |------------------------+--------------------------------|
| | |Одиниця|Кіль-|Кошторисна|січень|лютий|березень|I кв.|і |
| | |виміру |кість| вартість | | | | |т.д.|
|-------+---------+-------+-----+----------+------+-----+--------+-----+----|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
-----------------------------------------------------------------------------
2.5. У разі участі у підготовці робіт кількох виконавців, календарний графік виконання робіт складається із урахуванням строків виконання робіт кожним виконавцем. При цьому дати закінчення робіт, які забезпечують фронт робіт іншим виконавцям, можуть визначатися як контрольні, обов'язкові для дотримання. За їх порушення у договорі підряду можуть передбачатися відповідні санкції.
2.6. У разі зміни строків будівництва, передбачених договором, уточнення проектної документації, суттєвого відхилення фактичних строків виконання робіт від запланованих, календарний графік виконання робіт уточнюється. Якщо відхилення строків виконання робіт мало місце за вини Підрядника, Замовник може вимагати від нього не лише внесення змін до графіка, але і подання інформації про заходи, спрямовані на завершення будівництва об'єкта у визначені договором строки.
3. Складання Плану фінансування будівництва
3.1. Додаток "План фінансування будівництва" визначає договірні зобов'язання Замовника щодо фінансового забезпечення будівництва. У ньому конкретизуються умови договору щодо джерел фінансування будівництва та розрахунків за виконані роботи, а також розподіл фінансових ресурсів у часі за кожним джерелом фінансування. Дотримання зазначеного плану Замовником забезпечує дотримання Підрядником строків будівництва, календарного графіка виконання робіт, вимог до технології та організації будівництва, інших умов договору.
3.2. План фінансування будівництва доцільно складати по будові в цілому та в розрізі окремих об'єктів (комплексів, черг) за роками, а на поточний рік також за місяцями, із визначенням у ньому загальних обсягів капітальних вкладень на будівництво, їх джерел та напрямів фінансування (видів витрат). Примірні форми плану фінансування будівництва на весь період будівництва і на поточний рік наведено в таблицях 2 та 3.
Таблиця 2. План фінансування будівництва (на весь період будівництва), тис.грн.
------------------------------------------------------------------
| Джерела |Усього| За роками |
| капітальних | |---------------------------------------|
| вкладень | |20__ р.|20__ р.|20__ р.|20__ р.|20__ р.|
|-----------------+------+-------+-------+-------+-------+-------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
|-----------------+------+-------+-------+-------+-------+-------|
|Державний бюджет | | | | | | |
|Місцевий бюджет | | | | | | |
|Кошти замовника | | | | | | |
|(забудовника), у | | | | | | |
|тому числі: | | | | | | |
|- власні кошти | | | | | | |
|- кредити банків | | | | | | |
|та інші позики | | | | | | |
|Кошти інших | | | | | | |
|інвесторів | | | | | | |
|-----------------+------+-------+-------+-------+-------+-------|
................Перейти до повного тексту