1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
Н А К А З
08.09.2008 N 427
Про затвердження Положення про Центр безпеки дорожнього руху та автоматизованих систем при МВС
На виконання вимог наказу МВС від 26 червня 2008 року N 223 та з метою вдосконалення діяльності Центру безпеки дорожнього руху та автоматизованих систем при МВС, підпорядкованого Департаменту Державної автомобільної інспекції, спрямованої на реалізацію завдань у сфері безпеки дорожнього руху та автоматизації діяльності підрозділів ДАІ,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про Центр безпеки дорожнього руху та автоматизованих систем при МВС (додається).
2. Вважати таким, що втратив чинність, наказ МВС від 18.01.2006 N 54.
3. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра генерал-лейтенанта міліції Савченка О.І.
4. Наказ надіслати за належністю.
Міністр Ю.В.Луценко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МВС
08.09.2008 N 427
ПОЛОЖЕННЯ
про Центр безпеки дорожнього руху та автоматизованих систем при МВС
1. Загальні положення
1.1. Центр безпеки дорожнього руху та автоматизованих систем при МВС (далі - ЦБДР та АС) є підрозділом при Міністерстві внутрішніх справ України, підпорядкованим Департаменту Державної автомобільної інспекції МВС (далі - ДДАІ МВС) на правах самостійного управління.
1.2. ЦБДР та АС є головною установою з питань розвитку, впровадження та супроводження автоматизованих систем Державної автомобільної інспекції, контрольно-наглядової діяльності та координаційної підтримки сфери забезпечення безпеки дорожнього руху і попередження аварійності на автомобільному транспорті та пов'язаної з нею експериментально-виробничої діяльності, а також її загального організаційно-методичного та інженерного забезпечення і реалізації державної політики в цій сфері.
1.3. ЦБДР та АС у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Указами Президента України та Кабінету Міністрів України, нормативними актами МВС та цим Положенням.
1.4. ЦБДР та АС є юридичною особою, має рахунки в установах банків, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
1.5. ЦБДР та АС очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади Міністром внутрішніх справ за поданням начальника ДДАІ МВС в установленому порядку.
Начальник ЦБДР та АС має заступників, які призначаються на посаду та звільняються з посади Міністром внутрішніх справ за поданням начальника ДДАІ МВС в установленому порядку.
Особи рядового та начальницького складу ЦБДР та АС призначаються на посади та звільняються з посад Міністром внутрішніх справ за поданням начальника ЦБДР та АС, погодженим з начальником ДДАІ МВС.
1.6. Структура і штатний розпис ЦБДР та АС затверджується Міністерством внутрішніх справ України.
1.7. Діловодство в ЦБДР та АС здійснюється самостійно та на умовах передбачених чинним законодавством України.
1.8. ЦБДР та АС організовує свою діяльність у взаємодії з ДДАІ МВС, головними управліннями, управліннями МВС України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, а також з вищими навчальними закладами МВС.
1.9. У рамках виконання покладених на нього завдань та функцій ЦБДР та АС взаємодіє з центральними органами виконавчої влади, Національною академією наук України, іншими органами державної влади, установами, організаціями, до компетенції яких належать питання безпеки дорожнього руху.
1.10. У межах повноважень ЦБДР та АС здійснює співробітництво з Європейською Економічною Комісією Організації Об'єднаних Націй та профільними закладами іноземних країн у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху та попередження аварійності на вулично-дорожній мережі, а також вивчення, узагальнення та поширення в Україні передового досвіду в зазначеній сфері.
2. Основні завдання ЦБДР та АС
2.1. Реалізація державної політики у сфері безпеки дорожнього руху і попередження аварійності на автомобільному транспорті, підтримка та розвиток державної системи нагляду за технічним станом транспортних засобів, контролю за дотриманням державними установами та організаціями, суб'єктами господарської діяльності, іншими суб'єктами правовідносин, що діють у даній сфері, норм, правил та стандартів у сфері безпеки дорожнього руху та щодо відповідності технічного стану автомототранспорту.
2.2. Супроводження та розвиток інформаційно-обчислювальної мережі Державної автомобільної інспекції, удосконалення і супроводження інтегрованої національної бази даних про транспортні засоби, автоматизованих інформаційно-пошукових та управлінських комп'ютерних систем на базі сучасних інновацій.
2.3. Здійснення проектно-конструкторських, експериментально-виробничих та впроваджувальних робіт у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, а також цільових досліджень з найбільш актуальних проблем дорожнього руху.
2.4. Підвищення ефективності діяльності Державної автомобільної інспекції (далі - ДАІ), у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, та нормативно-методичне забезпечення цієї діяльності, підвищення контролю за якістю її роботи.
2.5. Сприяння впровадженню технічних досягнень, новітніх, у тому числі інформаційних, технологій і спеціальних технічних засобів у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху та підготовки його учасників.
3. Функції ЦБДР та АС
3.1. Здійснює у встановленому законодавством порядку контроль за процесом автоматизації діяльності підрозділів ДАІ, аналізує стан використання новітніх інформаційно-обчислювальних технологій і комплексної автоматизації у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, розробляє пропозиції щодо його покращання та бере участь у їх упровадженні.
3.2. Забезпечує проведення робіт з розроблення та впровадження в практичне використання автоматизованих інформаційно-аналітичних та управлінських комп'ютерних систем за окремими напрямками діяльності ДАІ та її структурних підрозділів на місцях.
3.3. Супроводжує та реалізує заходи з удосконалення і розвитку інформаційно-обчислювальних мереж ДАІ, забезпечує режим інформаційної безпеки, захист центрального серверу ДДАІ МВС від спроб несанкціонованого доступу та протидію витоку інформації з корпоративної мережі.
3.4. Здійснює автоматизований облік даних про зареєстровані, викрадені, заарештовані транспортні засоби та інші дані стосовно автотранспорту, що використовувався в злочинних цілях, у встановленому законодавством порядку.
3.5. Розробляє та реалізує комплекс заходів, спрямованих на протидію спробам незаконної легалізації автотранспорту на території України, у тому числі з використанням можливостей обміну інформацією між відомчими автоматизованими базами даних.
3.6. Здійснює контроль за дотриманням відповідності технічного стану всіх транспортних засобів вимогам норм та стандартів у частині забезпечення безпеки дорожнього руху, а також контролює стан роботи регіональних підрозділів ДАІ за даним напрямком.
3.7. Проводить дослідження можливості переобладнання транспортних засобів та вдосконалення їх конструкції, узгоджує конструкції транспортних засобів при їх проектуванні та виробництві, умови їх переобладнання та бере участь у випробуванні й прийманні зразків нових їх конструкцій.
3.8. Аналізує причини та стан дорожньо-транспортної аварійності в державі, на підставі статистичних відомостей автоматизованих баз даних про ДТП, здійснює моніторинг та вивчення соціально-економічних аспектів проблеми забезпечення безпеки дорожнього руху, готує обґрунтовані пропозиції щодо контролю дорожньо-транспортної ситуації, запобігання ДТП і зниження тяжкості їх наслідків у країні, окремих її регіонах.
3.9. Здійснює дослідні та проектно-конструкторські роботи, спрямовані на вдосконалення технічних засобів управління дорожнім рухом і нагляду за ним, уживає заходів щодо організації впровадження новітніх технологій у практичне використання.
3.10. Розробляє проекти схем організації дорожнього руху, у тому числі з використанням автоматизованих систем управління ним, та виключно у встановленому законодавством порядку впроваджує їх на окремих ділянках вулично-дорожньої мережі держави, у проблемних зонах та місцях концентрації ДТП.
3.11. Розробляє або бере участь у розробленні та погоджує вимоги і технічні умови щодо виготовлення засобів організації та управління дорожнім рухом, бере участь у їх випробуваннях.
3.12. У встановленому законодавством порядку бере участь у розробленні пропозицій до проектів законів, державних і галузевих стандартів, норм і правил, які стосуються проблем безпеки дорожнього руху, а також здійснення державного контролю в цій сфері.
3.13. Досліджує стан проблеми та у встановленому законодавством порядку розробляє рекомендації щодо підвищення ефективності здійснення державного та відомчого контролю і нагляду у сфері безпеки дорожнього руху, передбачених чинними законодавчими й іншими нормативно-правовими актами України.
3.14. Аналізує ефективність навчально-роз'яснювальних та пропагандистських заходів серед різних категорій і верств населення, у тому числі з використанням можливостей засобів масової інформації, розробляє рекомендації щодо збільшення їх внеску в справу забезпечення безпеки дорожнього руху і зниження тяжкості наслідків ДТП, готує пропозиції зацікавленим органам державної влади та іншим організаціям і установам щодо покращання цієї роботи.
3.15. У порядку та умовах передбачених чинним законодавством України здійснює нагляд за діяльністю підприємств, установ та організацій, що займаються підготовкою, перепідготовкою та підвищенням кваліфікації водіїв колісних транспортних засобів, у тому числі тих, що здійснюють перевезення великовагових, негабаритних та небезпечних вантажів, а також-беруть участь у міжнародному русі, бере участь у перевірках діяльності підрозділів ДАІ з контролю за діяльністю таких установ і організацій.
3.16. Здійснює організаційно-методичну співпрацю з підприємствами, установами та організаціями з питань забезпечення безпеки дорожнього руху та підготовки його учасників у встановленому законодавством порядку.
3.17. Організовує розроблення та вдосконалення навчально-методичних програм підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, у тому числі задіяних до перевезення небезпечних вантажів і міжнародних перевезень, та інших категорій учасників дорожнього руху, іншої навчально-методичної, технічної та довідкової продукції.
3.18. Надає допомогу в розробленні зразків водійських посвідчень, номерних знаків, довідок-рахунків, іншої спеціальної продукції, необхідної для допуску водіїв і транспортних засобів до участі в дорожньому русі, у тому числі міжнародному.
3.19. У встановленому законодавством порядку на ЦБДР та АС покладаються функції Технічного комітету по стандартизації та Органу сертифікації у галузі безпеки дорожнього руху згідно зі сферою акредитації.

................
Перейти до повного тексту