1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
Л И С Т
N 26-08/01-4760 від 29.10.99
м.Київ
Про запровадження нових форм бланків суворої звітності
На виконання доручень Кабінету Міністрів України від 28.09.99 р. N 21155/2 та від 06.10.99 р. N 21705/4 Антипонопольний комітет України спільно з Державною податковою адміністрацією України, Державним комітетом України у справах захисту прав споживачів, Державним комітетом України з питань розвитку підприємництва, Державним комітетом будівництва, архітектури та житлової політики України та Державним комітетом України з туризму розглянув питання, порушені у зверненнях ЗАТ "Фірма "Надія" (м.Івано-Франківськ) (лист від 09.08.99 р. N 01-6/272) та Орендного підприємства виробничого об'єднання готельного господарства (м.Одеса) (лист від 11.08.99 р. N 148), про доцільність запровадження нових форм бланків суворої звітності і повідомляє наступне.
Комітет уже звертався до Кабінету Міністрів України та згаданих відомств з пропозицією переглянути перелік форм бланків суворого обліку з метою скорочення та приведення у відповідність до постанови Кабінету Міністрів України від 19 квітня 1993 року N 283 "Про встановлення порядку виготовлення бланків цінних паперів і документів суворого обліку". Указом Президента України "Про основні напрями конкурентної політики на 1999-2000 роки та заходи щодо їх реалізації" центральним органам виконавчої влади доручено переглянути рішення, які призвели до монопольного становища окремих суб'єктів господарювання на ринках друкованої продукції, зокрема бланків цінних паперів та документів суворого обліку.
На думку Комітету, першочерговому перегляду підлягають спільні накази Держбуду та Держкомтуризму від 30.12.97 р. N 63/53 "Про затвердження форм бланків документів суворої звітності та первинного обліку у готелях України" з наступними змінами і доповненнями (накази від 25.01.99 р. N 14/03 (z0063-99), від 22.03.99 р. N 72/13, від 13.05.99 р. N 119/20) та наказом Держкомтуризму від 16.04.99 р. N 17 "Про організацію виробництва бланків суворої звітності", якими затверджено та з 1 червня 1999 року передбачено запровадження в усіх готелях України, незалежно від їх відомчої належності та форм власності, нових форм документів суворої звітності (обліку) та первинного обліку та організацію виготовлення цих документів.
Аналіз зазначених наказів свідчить про їх невідповідність чинному законодавству, зокрема, Указу Президента України від 03.02.98 р. N 79/98 "Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності", постанові Кабінету Міністрів України від 19.04.93 р. N 283 "Про встановлення порядку виготовлення бланків цінних паперів і документів суворого обліку".
Державна податкова адміністрація України (лист від 27.10.99 р. N 8996/5/23-3216) повідомляє, що всі розрахунки за надані послуги за готівку у готелях здійснюються згідно зі статтею 1 Закону України "Про застосування електронних контрольно-касових апаратів і товарно-касових книг при розрахунках зі споживачами у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" через належним чином зареєстровані контрольно-касові апарати. У зв'язку із цим ДПА не вбачає необхідності в дублюванні інформації ЕККА бланками суворої звітності.
На думку Державного комітету України у справах захисту прав споживачів (лист від 18.10.99 р. N 12-15-1630) запровадження нових бланків призведе до підвищення вартості готельних послуг для споживачів без зміни якісних показників цих послуг. Одночасно Держспоживзахист підтримує пропозиції щодо необхідності вдосконалення та уніфікації форм документів звітності й обліку, у тому числі з метою суттєвого зменшення їх вартості.

................
Перейти до повного тексту