- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ
ТА БУДІВНИЦТВА УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
Про Методичні рекомендації щодо збору інформації та попереднього аналізу можливості формування дієздатних громад у регіонах
Заслухавши доповідь члена колегії Міністерства, заступника Міністра регіонального розвитку та будівництва Ткачука А.Ф., виступи членів колегії, членів Міжвідомчої робочої групи з питань реформування адміністративно-територіального устрою та місцевого самоврядування щодо порядку формування базових адміністративно-територіальних одиниць - громад, передбачених проектом Концепції реформування адміністративно-територіального устрою України, та методичних рекомендацій з цього питання, розроблених Міністерством, колегія Мінрегіонбуду
ВИРІШИЛА:
1. Схвалити Методичні рекомендації щодо збору інформації та попереднього аналізу можливості формування дієздатних громад у регіонах (додаються).
2. Рекомендувати Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Севастопольській міській державним адміністраціям, керуючись Методичними рекомендаціями щодо збору інформації та попереднього аналізу можливості формування дієздатних громад у регіонах, провести моделювання громад на територіях відповідних регіонів в термін до 24 жовтня 2008 року.
3. Департаменту місцевого самоврядування та адміністративно-територіального реформування довести це рішення та зазначені Методичні рекомендації до відома Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Севастопольської міської державних адміністрацій.
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника Міністра Ткачука А.Ф.
Додаток
до рішення колегії
Міністерства регіонального
розвитку та будівництва
України
23.09.2008 N 93
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо збору інформації та попереднього аналізу можливості формування дієздатних громад у регіонах
Одним із головних принципів формування моделей дієздатних територіальних громад є обережне ставлення до проектів змін меж адміністративно-територіальних одиниць.
Розроблення цих моделей з географічної точки зору засновується на:
- аналізі історії змін адміністративно-територіального устрою за тривалий період; стійкості конкретних ділянок сучасних адміністративних кордонів; виявленні "острівців", що тяжіють до головних центрів території, яка ніколи не змінювала своєї адміністративної належності; стійкості виконання адміністративних функцій певними населеними пунктами;
- вивченні мереж відомчого поділу (військових округів, залізниць, округів з управління енергогосподарством тощо), сукупність яких відображує реальний господарський, транспортний та соціальний поділ території;
- порівнянні існуючих схем галузевого та інтегрованого економічного, соціального та інших видів районування з новою моделлю районування;
- вивченні ареалів впливу міст (у першу чергу трудових та інших зв'язків населення з містом);
- аналізі інфраструктурної забезпеченості міст для виконання ними функцій адміністративних центрів у районах;
- виявленні культурно-географічних спільностей, територіальних розбіжностей в умовах та рівні життя, аналізі існуючих адміністративних кордонів тощо.
При прийнятті рішень щодо формування моделі дієздатної територіальної громади потрібно здійснювати також аналіз документів, що відображають:
- демографічну ситуацію на її території та тенденції до її зміни;
- економічну діяльність та її відображення в бюджетній інформації;
- основні місця працевлаштування мешканців та напрями їх щоденної міграції;
- етнічні, історичні, культурні особливості територій;
- адміністративно-територіальний устрій, що існував в різні часи на території запропонованої моделі дієздатної територіальної громади.
I. Етапи моделювання дієздатних територіальних громад
а) Формування громад на базі центрів економічної активності.
1. Визначаються центри економічної активності як потенційні центри громад. При цьому однозначно центрами громад визначаються:
- існуючі міста обласного значення, міста районного значення та селища - районні центри;
- міста районного значення та селища - колишні районні центри, які знаходяться на відстані понад 10 км від більших міст.
2. Міста районного значення, які знаходяться в безпосередній близькості до більших міст (до 10 км), можуть бути визнані центрами громад, якщо вони є основним місцем працевлаштування своїх мешканців та мають відповідну бюджетну інфраструктуру. В іншому разі вказані поселення мають входити в межі громади з більш потужним центром. Селища включаються в межі громади, де центром є місто, в будь-якому разі, якщо вони знаходяться ближче, як 10 км від нього і перебувають в зоні його впливу.
3. Визначаються інші потенційні центри економічної активності - селища, великі села, що показують стійку тенденцію до економічного зростання і знаходяться на відстані понад 10 км від вибраних раніше центрів або за межами їх зон впливу.
................Перейти до повного тексту