- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ НАВКОЛИШНЬОГО
ПРИРОДНОГО СЕРЕДОВИЩА УКРАЇНИ
Н А К А З
Про затвердження Переліку основних питань для здійснення планових заходів державного нагляду (контролю)
1. Затвердити Перелік основних питань для здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) (далі - Перелік), що додається.
2. Державній екологічній інспекції, Рескомприроди Криму, державним екологічним інспекціям в областях, містах Києві та Севастополі, Державній екологічній інспекції Азовського моря, Державній екологічній інспекції з охорони довкілля Північно-Західного регіону Чорного моря, Державній Азово-Чорноморської екологічної інспекції (далі - органи Мінприроди) здійснювати державний нагляд (контроль) у межах Переліку, залежно від цілей проведення планових заходів.
3. Управлінню комунікацій та зв'язків з громадськістю (Гаптар В.) забезпечити оприлюднення Переліку в мережі Інтернет.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства охорони
навколишнього природного
середовища
04.03.2008 N 108
ПЕРЕЛІК
основних питань для здійснення планових заходів державного нагляду (контролю)
I. Контроль за використанням і охороною земель та за поводженням з придатними до використання пестицидами і агрохімікатами
В ході здійснення державного екологічного контролю перевіряється наявність:
- документа, що посвідчує право власності, право постійного чи тимчасового користування земельною ділянкою, та його державної реєстрації;
- рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування про надання земельних ділянок у власність чи користування;
- проекту відведення земельної ділянки;
- матеріалів вибору земельної ділянки для розміщення об'єкта;
- погодження природоохоронного органу щодо вибору та обстеження земельних ділянок (акт вибору, акт обстеження);
- проектної документації з розділом ОВНС та висновком державної екологічної експертизи (для об'єктів, що їй підлягають);
- технічної документації щодо використання і охорони земель;
- матеріалів відводу та винесення в натуру меж земельної ділянки (акт визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та закріплення її межовими знаками, акт передачі межових знаків на відповідальне збереження);
- схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних утворень, землеволодінь і землекористувань, що включають заходи еколого-економічної оптимізації використання та охорони земель, удосконалення співвідношення і розміщення земель та сільськогосподарських угідь, систем сівозміни, сінокосо- і пасовищезміни;
- договорів щодо сумісної діяльності;
- обмежень, обтяжень, сервітутів при використанні земельної ділянки;
- дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту), дотримання його умов;
- проекту та плану рекультивації порушених земель та їх виконання;
- даних про результати лабораторних досліджень в зоні впливу підприємств щодо забруднення земель;
- площі забруднених та засмічених земель;
- площі рекультивованих земель, залишок нерекультивованих земель;
- планових матеріалів з нанесеними місцями рекультивованих земель;
- площі забруднених земель нафтою, нафтопродуктами, солоною водою тощо по районах;
- дозволу на проведення фумігації;
- дозволу на використання пестицидів при їх застосуванні в теплицях;
- обліку надходжень, витрат, залишків пестицидів і агрохімікатів та відповідних актів щодо їх інвентаризації;
- обліку води, що використовується для миття техніки і апаратури, які застосовуються при поводженні з пестицидами і агрохімікатами;
- контрольної оцінки обсягів пестицидів і агрохімікатів, які зберігаються на складі на час проведення перевірки, за окремими категоріями препаратів - дозволених, непридатних і заборонених до використання;
- дозвільних документів, паспортів на транспортні засоби, що використовуються для перевезення пестицидів і агрохімікатів;
- матеріалів попередніх інспекційних перевірок спеціальними підрозділами Мінприроди, стан виконання приписів про усунення в установлені терміни виявлених недоліків і порушень.
Крім того перевіряється:
- виконання екологічних вимог при наданні у власність і користування, у тому числі в оренду, земельних ділянок;
- виконання вимог природоохоронних органів, вказаних в актах вибору та обстеження земельних ділянок, висновках за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок;
- відповідність площі фактично займаної ділянки до наданої у власність чи у користування;
- зміни, що відбулися у складі земель об'єкта;
- додержання вимог проектів землеустрою;
- додержання обмежень і заборон, встановлених висновками органів Мінприроди та нормами природоохоронного законодавства в процесі користування земельною ділянкою;
- стан використання земель за цільовим призначенням;
- стан консервації деградованих і малопродуктивних земель;
- стан збереження водно-болотних угідь;
- стан додержання вимог природоохоронного законодавства на території земельної ділянки, що надана у власність чи користування;
- стан додержання природоохоронного режиму при використанні ґрунтів;
- стан виконання заходів по підвищенню родючості ґрунтів та зберіганню інших корисних властивостей земель на основі застосування екологічно безпечних технологій обробітку ґрунту, здійснення інших заходів, які зменшують негативний вплив на ґрунти, запобігають безповоротній втраті гумусу, поживних елементів тощо;
- стан виконання умов підвищення родючості ґрунтів та зберігання інших корисних властивостей земель;
- стан протиерозійних гідротехнічних споруд, захисних насаджень;
- стан дотримання стандартів, нормативів при здійсненні протиерозійних, агротехнічних, агрохімічних, меліоративних та інших заходів, пов'язаних з охороною земель, збереженням і підвищенням родючості ґрунтів;
- стан виконання заходів по забезпеченню додержання встановленого законодавством України режиму використання земель, що підлягають особливій охороні, захисту земель від ерозії, виснаження, забруднення, засмічення, засолення, осолонцювання, підкислення, перезволоження, підтоплення, заростання бур'янами, чагарниками і дрібноліссям;
- здійснення заходів щодо запобігання забрудненню земель хімічними і радіоактивними речовинами, відходами, стічними водами;
- додержання вимог екологічної безпеки під час транспортування, зберігання, використання, знешкодження та захоронення хімічних засобів захисту рослин, мінеральних добрив, токсичних, радіоактивних речовин та відходів;
- додержання вимог екологічної безпеки при розробленні нової техніки і технологій для обробки ґрунтів, а також під час проектування, розміщення, будівництва, реконструкції, введення в дію підприємств, споруд та інших об'єктів;
- своєчасність надання відповідним органам виконавчої влади та місцевого самоврядування даних про стан і використання земель;
- дотримання встановленого порядку проектування, будівництва та введення в експлуатацію об'єктів, що негативно впливають на стан земель;
- дотримання строків та природоохоронних вимог щодо тимчасово займаних земель, обов'язкового приведення їх у стан, для використання за призначенням (своєчасна рекультивація порушених земель).
II. Контроль за використанням та охороною надр
В ході здійснення державного екологічного контролю перевіряється наявність:
- проекту землеустрою відведення земельної ділянки під розробку корисних копалин та правоустановчих документів на користування земельною ділянкою;
- винесення в натуру меж земельної ділянки у відповідності до кадастрового плану та закріплення їх на місцевості межовими знаками;
- документа, що підтверджує право власності, постійного чи тимчасового користування земельною ділянкою під кар'єром чи водозабірною свердловиною та іншими об'єктами і спорудами переробки надр;
- позитивного висновку державної екологічної експертизи по робочому проекту експлуатації родовища корисних копалин;
- спеціального дозволу (ліцензії) на користування надрами та матеріалів погодження одержання дозволу (на водокористування при експлуатації підземних джерел водозабору);
- затверджених пооб'єктних квот на видобуток окремих видів корисних копалин та відповідність кількості видобутих корисних копалин затвердженим квотам;
- оцінки запасів корисних копалин розвіданих родовищ;
- акта про надання гірничого відводу;
- статистичної звітності за формою 7-ГР, 2-ТП (рекультивація) (5-ГР, 25-ГР - для гірничо-видобувних підприємств), її достовірність;
- робочих проектів та планів робіт по розробці родовищ твердих, рідких і газоподібних корисних копалин, їх погодження з органами Мінприроди та їх виконання;
- плану заходів по охороні надр та раціональному надрокористуванню, його виконання;
- первинної маркшейдерської документації;
- спеціально відведених місць для складування відходів поблизу свердловини;
- погоджених і затверджених в установленому порядку зон і поясів санітарної охорони водозаборів, винесення їх меж в натуру, додержання санітарного режиму на цих територіях відповідно до діючих норм і правил охорони джерел водопостачання;
- проекту та плану проведення рекультивації земель;
- проекту свердловин;
- плану розвитку гірничих робіт;
- плану розміщення свердловин та об'єктів в масштабі 1:50000, у тому числі законсервованих та ліквідованих;
- технічного паспорта на свердловини;
- свердловин в межах зон санітарної охорони, які не експлуатуються і потребують проведення ліквідаційного тампонажу;
- геолого-маркшейдерської служби на підприємстві;
- матеріалів попередніх інспекційних перевірок спеціальними підрозділами Мінприроди, стан виконання приписів про усунення в установлені терміни виявлених недоліків і порушень.
Крім того перевіряється:
- дотримання ліміту та умов спеціального дозволу (ліцензії) на користування надрами;
- порядок погодження матеріалів, які подаються до Мінприроди для одержання дозволу на проведення робіт по проектуванню, бурінню, ремонту експлуатаційних свердловин на воду та проведення тампонажних робіт;
- порядок погодження проектів або планів розробки родовищ корисних копалин;
- порядок погодження документації при встановленні пооб'єктних квот на видобуток корисних копалин загальнодержавного значення;
- проведення щорічного радіаційного контролю за породами в кар'єрі та продукцією з них на відповідність вимогам НРБУ-9756;
- організація контролю за впорядкуванням мережі спостережувальних свердловин для контролю за якісним складом підземних вод в місцях розташування накопичувачів, полів фільтрації, золовідвалів, полігонів тощо;
- організація системи первинного обліку. Обладнання водозаборів контрольно-вимірювальною апаратурою;
- остання дата повірки водовимірювальних приладів;
- кількість експлуатаційних свердловин на воду, у тому числі непридатних свердловин, що потребують ліквідаційного тампонажу;
- кількість затампонованих свердловин та додержання правил проведення ліквідаційного тампонажу, правильність оформлення актів ліквідаційного тампонажу (вибірково);
- технічний стан свердловин (вказується тип насосної станції свердловини - підземна або наземна, герметизація гирл свердловин, наявність огорожі 1-го поясу ЗСО);
- виконання заходів по запобіганню розвитку несприятливих фізико-геологічних процесів і явищ;
- виконання заходів щодо захисту прилеглих територій від різкої зміни гідрогеологічного, гідрохімічного режиму внаслідок ліквідації і консервації гірничовидобувних підприємств, що може призвести до забруднення чи виснаження підземних вод, підтоплення земель;
- передача в установленому законодавством порядку геологічної інформації, отриманої в процесі робіт, до ДНВП "Геоінформ України";
- виконання заходів з приведення земельних ділянок, порушених при користуванні надрами в стан, придатний для подальшого їх використання у суспільному виробництві (проведення робіт по рекультивації на відпрацьованих ділянках розробки родовища).
III. Контроль за поводженням з відходами, небезпечними хімічними речовинами, непридатними до використання пестицидами і агрохімікатами
В ході здійснення державного контролю перевіряється наявність:
- наявність законодавчих, нормативних актів та інших документів у сфері поводження з відходами, небезпечними хімічними речовинами, непридатними до використання пестицидами та агрохімікатами;
- екологічних програм у сфері поводження з відходами, небезпечними хімічними речовинами та їх виконання;
- наказу про призначення відповідальної особи у сфері поводження з відходами або наявність підрозділу з охорони навколишнього природного середовища з розподілом обов'язків щодо виконання природоохоронного законодавства у сфері поводження з відходами;
- документів (журналу) ведення первинного поточного обліку відходів, які утворюються, збираються, перевозяться, зберігаються, обробляються, утилізуються, знешкоджуються та видаляються;
- технологічної документації з висновками державної екологічної експертизи на технологічні процеси;
- дозволів та лімітів на утворення і розміщення відходів (постанова Кабінету Міністрів України від 03.08.98
N 1218);
- відомостей про склад та властивості відходів, що утворюються, ступінь їх небезпечності для навколишнього природного середовища;
- затверджених в установленому порядку розрахунків класів небезпеки по всіх видах відходів;
- дозволів на виробництво, зберігання, транспортування, використання, захоронення, знищення та утилізацію отруйних речовин, продуктів біотехнології та інших біологічних агентів (постанова Кабінету Міністрів України від 20.06.95
N 440);
- страхового полісу обов'язкового страхування цивільної відповідальності суб'єкта господарювання підвищеної екологічної небезпеки;
- ліцензії на здійснення діяльності у сфері поводження небезпечними відходами, відходами як вторинної сировини, заготівлі та переробки брухту чорних та кольорових металів;
- договорів на передачу на утилізацію відходів іншим підприємствам (організаціям), які мають відповідні ліцензії;
- договорів передачі на утилізацію відходів іншим підприємствам (організаціям) та інформації про їх виконання (акти виконаних робіт, акти прийому-передачі, накладні передачі тощо);
- документів, що підтверджують збирання (приймання), зберігання передачу на утилізацію відходів та усіх видів використаної тари (упаковки), в якій знаходилася продукція підприємств, установ, організацій на всій території, де реалізується продукція, та суб'єктів господарювання, що імпортують продукцію в тарі (упаковці), у разі укладення угод на поставку в Україну товарної продукції (постанова Кабінету Міністрів України від 26.07.2001
N 915);
- форм державної статистичної звітності: N 1-небезпечні відходи "Звіт про утворення, оброблення та утилізацію небезпечних відходів I - III класів небезпеки";
N 14-МТП "Звіт про утворення, використання і поставку вторинної сировини і відходів виробництва"; N 1-ТР "Звіт про наявність автотранспорту";
N 3-МТП "Звіт про залишки і витрати матеріалів";
N 4-МТП "Звіт про залишки і використання енергетичних матеріалів та продуктів перероблення нафти";
- реєстрових карт об'єктів утворення та об'єктів оброблення і утилізації відходів (постанова Кабінету Міністрів України від 31.08.98
N 1360);
- проектної документації з висновками державної екологічної експертизи на місця видалення відходів (полігони промислових та побутових відходів, шламонакопичувачі, золовідвали тощо);
- паспортів місць видалення відходів (постанова Кабінету Міністрів України від 03.08.98
N 1216);
- результатів лабораторних досліджень за впливом місць видалення відходів на навколишнє природне середовище (ґрунти, атмосферне повітря, підземні та поверхневі води), графіків лабораторних досліджень;
- наукових досліджень за впливом місць видалення відходів на навколишнє природне середовище (при необхідності);
- санітарного паспорта складу хімічних засобів захисту рослин (ХЗЗР), у тому числі непридатних, погодженого з природоохоронними органами;
- санітарно-захисної зони об'єкта, що встановлюється відповідно до вимог Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів, затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України від 19.06.96
N 173;
- санітарно-еколого-технічної характеристики складських приміщень;
- облікової, звітної документації, характеристики речовин і матеріалів, які зберігаються на складі;
- даних лабораторних досліджень за впливом місць зберігання ХЗЗР на навколишнє природне середовище;
- матеріалів попередніх інспекційних перевірок спеціальними підрозділами Мінприроди, стан виконання приписів про усунення в установлені терміни виявлених недоліків і порушень.
Крім того перевіряється:
- стан місць тимчасового зберігання відходів на території підприємства. їх відповідність класу небезпеки відходів (
ДСанПіН 2.2.7.029-99);
- стан місць тимчасового зберігання отруйних речовин, продуктів біотехнології та інших біологічних агентівна території підприємства;
- стан тари, у якій зберігаються ХЗЗР.
IV. Контроль за охороною і використанням вод та відтворенням водних ресурсів
В ході здійснення державного контролю перевіряється наявність:
- балансових норм водопостачання та водовідведення на одиницю продукції;
- дозволу на спеціальне водокористування (у разі первинного водокористування) та договору з водопровідно-каналізаційним господарством щодо водопостачання та приймання каналізаційних стоків, а також гранично допустимих скидів (ГДС) на скид зворотних вод у водні об'єкти, стан виконання умов наданого дозволу;
- плану заходів по раціональному водокористуванню, які передбачені в дозволі на спецводокористування, нормативах ГДС та інших документах, програмах;
- державної статистичної звітності за формою 2-ТП (водгосп), її достовірність;
- журналів первинного обліку води ПОД 11 (журнал обліку водоспоживання побічними методами), ПОД 12 (журнал обліку водоспоживання побічними методами), ПОД 13 (журнал обліку якості зворотних вод при відведенні зворотних вод у водні об'єкти, а також при відведенні у каналізаційну мережу, поля фільтрації), правильність їх ведення;
- затверджених лімітів та ГДС, лабораторних аналізів зворотних вод та якості води водного об'єкта, проведених акредитованою лабораторією вище та нижче скиду;
- моніторингових досліджень підземних вод зі спостережних свердловин підприємств, які є потенційними забруднювачами (шламонакопичувачі, золовідвали, нафтогазовий комплекс, склади зберігання отруйних речовин тощо);
- самостійних водозаборів поверхневих вод;
- погоджених і затверджених в установленому порядку зон і поясів санітарної охорони водозаборів, винесення їх меж в натуру, додержання санітарного режиму на цих територіях відповідно до діючих норм і правил охорони джерел водопостачання;
- системи розділення, очищення і відведення промислових і госппобутових стоків, очисних споруд, каналізаційної мережі та випусків зворотних вод у природні або на спеціально створені об'єкти;
- зливової каналізації, дренажних систем та затверджених ГДС на скидання зливових стоків;
- гідротехнічних споруд та їх технічний стан;
- планів ліквідації аварійних розливів нафти та інших речовин або зворотних вод;
- засобів щодо збору та ліквідації розливів нафти, інших речовин або зворотних вод (нафтосміттєзбірники, сорбенти, бонові загородження);
- розроблених робочих карток перевантаження (перевалки) вантажів, висновків державної екологічної експертизи;
- суднових журналів (нафтових операцій, здачі льляльних та госпфекальних вод, сміття);
- підтверджуючого документа, щодо проведення суднових операцій зі льляльними, госпфекальними водами, сміттям;
- схеми опломбовування запірної апаратури, а також актів обстеження пломб;
- документації про повірку вимірювальної техніки (водолічильників);
- проведення інструментального контролю за якістю стічних вод, що відводяться у поверхневі об'єкти;
- погоджених та затверджених в установленому порядку проектів створення водоохоронних зон та прибережних захисних смуг водних об'єктів та відповідність цих проектів вимогам нормативних актів;
- винесення в натуру меж прибережних захисних смуг водних об'єктів та закріплення їх на місцевості;
- матеріалів розрахунку збору за скид забруднюючих речовин у водні об'єкти, плати за спеціальне водокористування;
- матеріалів попередніх інспекційних перевірок спеціальними підрозділами Мінприроди, стан виконання приписів про усунення в установлені терміни виявлених недоліків і порушень.
Крім того перевіряється:
- використання підприємством ефективних сучасних технічних засобів і технологій для утримання території у належному стані, здійснення заходів щодо запобігання забрудненню водних об'єктів зворотними водами;
- технічний стан водозаборів і водопровідної мережі;
- обладнання споруд по забору поверхневих вод рибозахисними спорудами, відповідність їх проектам і ефективність роботи. Наявність актів водолазного обстеження;
- технічних стан водовипусків, очисних споруд і каналізаційної мережі. Фактичне навантаження в порівнянні з проектним;
- первинний облік зворотних вод, які відводяться з території об'єкта та його достовірність. Організація системи первинного обліку, обладнання водовипусків контрольно-вимірювальною апаратурою;
- економія і раціональне використання свіжої води, діючі системи оборотного і повторного водокористування, ступінь використання для побутових і промислових потреб очищених промислових, побутових і зливових вод;
- будівництво і реконструкція водоохоронних об'єктів (очисних споруд, систем оборотного і повторного водопостачання), хід будівництва, освоєння виділених коштів;
- проектні та фактичні дані шламонакопичувачів, золовідвалів;
- проектні та фактичні дані об'ємів фільтраційних проскоків через тіла дамб шламонакопичувачів та золовідвалів, наявність вертикальних та горизонтальних дренажних систем для перехвату цих проскоків;
- заходи щодо зменшення проскоків;
- організація моніторингу за станом підземних вод в районах знаходження шламонакопичувачів та золовідвалів.
V. Контроль за охороною атмосферного повітря
В ході здійснення державного екологічного контролю перевіряється наявність:
- наказу про організацію природоохоронної роботи суб'єктом господарювання;
- погоджених та зареєстрованих матеріалів звіту інвентаризації викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, відповідність їх реальному стану на суб'єкті господарювання;
- затверджених документів, у яких обґрунтовуються обсяги викидів для отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин стаціонарними джерелами для підприємств, установ, організацій та громадян-підприємців, їх повнота;
- дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами та дотримання його умов;
- затвердженого плану заходів щодо зменшення обсягів викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами, нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря і дозволами на викиди забруднюючих речовин та стан його виконання;
- довідки про взяття (зняття) на державний облік у сфері охорони атмосферного повітря;
- державної статистичної звітності за формою N 2-ТП (повітря), вихідних (первинних) матеріалів (довідок, актів, сертифікатів тощо) для проведення розрахунків викидів забруднюючих речовин;
- відомостей щодо кількості пересувних джерел забруднення (кількість автомобілів з бензиновими, дизельними, газодизельними двигунами та тих, що працюють на газоподібному пальному, тепловозних дизелів, кількість суден та інших плавучих об'єктів);
- контрольно-регулювального пункту або договору з організацією, яка проводить визначення вмісту забруднюючих речовин у відпрацьованих газах автомобілів, тепловозних дизелів;
- матеріалів попередніх інспекційних перевірок спеціальними підрозділами Мінприроди, стан виконання приписів про усунення в установлені терміни виявлених недоліків і порушень.
Крім того перевіряється:
- забезпеченість законодавчими та нормативними актами у галузі охорони атмосферного повітря, державними і галузевими стандартами, методичною документацією тощо;
- технологічні процеси або регламенти виробництв (основних і допоміжних), дотримання умов технологічних процесів (регламентів), у т.ч. процесу спалювання палива в котлоагрегатах та іншому обладнанні;
- стан додержання Вимог до ефективного використання газу та охорони навколишнього середовища при проведенні налагоджувальних робіт на паливовикористовуючому обладнанні, з наданням довідки про наявність на балансі паливовикористовуючого обладнання, обсяги витрат палива за попередній та поточний рік;
- стан додержання вимог Правил технічної експлуатації установок очистки газу (технічний стан ГОУ, ведення необхідної документації, контроль ефективності роботи установок тощо);
- стан ведення первинної облікової документації у галузі охорони атмосферного повітря;
- динаміка викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря за останні 3 - 5 років (питомі викиди на одиницю продукції), аналіз збільшення чи зменшення обсягів викидів;
- додержання вимог ДСТУ 4276:2004 "Норми і методи вимірювань димності відпрацьованих газів автомобілів з дизелями або газодизелями", ДСТУ 4277:2004 "Норми і методи вимірювань вмісту оксиду вуглецю та вуглеводнів у відпрацьованих газах автомобілів з двигунами, що працюють на бензині або газовому паливі" та ГСТУ 32.001-94 "Викиди забруднюючих речовин з відпрацьованими газами тепловозних дизелів. Норми та методи визначення";
- стан ведення нового будівництва чи реконструкції діючих об'єктів і наявності при цьому: матеріалів "Оцінка впливів на навколишнє середовище" по проектно-кошторисній документації на будівництво нових, розширення, реконструкцію чи технічне переозброєння діючих підприємств; висновку державної екологічної експертизи для об'єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку та дотримання його умов; акта прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів.
VI. Контроль за охороною, використанням та відтворенням тваринного світу (у тому числі водних живих ресурсів)
В ході здійснення державного контролю перевіряється наявність:
- відомостей про загальну площу мисливських угідь, відповідних рішень обласних рад про їх закріплення за користувачами, кількість користувачів мисливських угідь та частки їх площ від загальної площі мисливських угідь;
- документа, що посвідчує право власності або користування земельною ділянкою під мисливськими угіддями;
- відмежування в натурі території мисливських угідь, встановлення інформаційних і охоронних знаків, їх стан;
- проекту організації та розвитку мисливського господарства, погодженого та затвердженого в установленому порядку та матеріалів мисливського впорядкування;
- статуту підприємства (за наявності);
- договорів між користувачами мисливських угідь та місцевими органами спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у галузі мисливського господарства та полювання;
- суборендних договорів з первинними мисливськими колективами;
- рішень місцевих органів виконавчої влади та місцевого самоврядування з питань охорони, використання та відтворення тваринного світу;
- матеріалів перевірок договірних зобов'язань;
- первинних матеріалів обліку мисливської фауни, правильність оформлення матеріалів;
- книги реєстрації ліцензій та відстрільних карток, журналу обліку добутої дичини, журналу обліку диких тварин та птахів, журналу обліку добування диких тварин та птахів, які визнані шкідливими при веденні мисливського господарства, журналу інструктажу мисливців, планів-графіків проведення полювання, журналу обліку заготівлі і викладки кормів (сіно, кормові віники, сіль, коренеплоди, зерновідходи тощо), їх списання;
................Перейти до повного тексту