- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА З ПИТАНЬ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО
ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
Про підсумки роботи житлово-комунального господарства України у I півріччі 2008 року
( Рішення введено в дію Наказом Міністерства з питань
житлово-комунального господарства
N 277 від 05.09.2008 )
Розглянувши питання "Про підсумки роботи житлово-комунального господарства України у I півріччі 2008 року", колегія Мінжитлокомунгоспу України відзначає, що у звітному періоді в цілому забезпечено виконання завдань з розроблення та впровадження нормативно-правових актів у сфері житлової політики, формування та стимулювання ефективного власника житла, запровадження системи державного регулювання діяльності природних монополій у тепло-, водопостачанні та водовідведенні, запровадження нових форм управління у житлово-комунальному господарстві та інших пріоритетів.
Разом з тим не вдається подолати тенденцію до погіршення технічного стану наявного багатоквартирного житлового фонду, значна частина якого потребує капітального ремонту, теплової санації та реконструкції. Витрати на капітальний ремонт житла хоча і збільшились на 8,8% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, але склали лише 27 відсотків від потреби.
Станом на 01.07.2008 в країні діє 7866 об'єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ), що становить лише 10,1% кількості житлових будинків, які мають п'ять і більше поверхів. За звітний період створено 811 ОСББ, що на 240 одиниць (26%) більше ніж за цей же період у попередньому році, але зазначений процес проходить повільно і не має вирішального впливу на ринок послуг з управління житловим фондом. Так у Закарпатській області протягом I півріччя створено лише 4 ОСББ, Кіровоградській- 6 ОСББ, Полтавській - 8 ОСББ.
Зменшилася кількість приватних підприємств з утримання житлового фонду: у Житомирській області - на 10 одиниць (30% ), Полтавській - на 12 одиниць (53%), Сумській - на 7 одиниць (16,3%), Львівській - на 5 одиниць (71 %), Черкаській - на 2 одиниці (67%) та Чернігівській - на 1 одиницю (12,5% ).
Протягом звітного періоду не залучено жодного приватного підприємства до утримання житла у АР Крим, Вінницькій, Волинській, Закарпатській, Івано-Франківській, Київській, Тернопільській, Чернівецькій областях і містах Києві та Севастополі.
Сучасний стан централізованих систем водопостачання та водовідведення України характеризується як кризовий.
У 260 населених пунктах питна вода подається споживачам з відхиленнями за окремими показниками від вимог чинного стандарту. Найбільш напружений стан з якістю питної води зберігається в населених пунктах Донецької, Запорізької, Луганської, Одеської, Херсонської областей.
Це обумовлено незадовільним екологічним станом первинних джерел водопостачання, застосуванням застарілих технологій кондиціювання питної води, зношеністю основних фондів, яка досягає у підгалузі загалом 62,2%: найбільша у Донецькій області - 76,6%, Волинській - 74,4%, Луганській - 62,3%, Херсонській - 63,8%, м. Севастополі - 62,6%, м. Києві - 71,9%, АР Крим - 67,7%.
Намітилася певна стабілізація технічного стану основних фондів теплопостачання. Проте, із загальної кількості установлених котлів 23,7% (69,8 тис. од.) експлуатується понад 20 років (у минулому році цей показник становив 25% ). Загалом по країні 14,5% теплових мереж (5,2 тис. км) проти 15% у минулому періоді не відповідають вимогам технічної експлуатації.
Продовжує скорочуватися використання потужностей існуючих джерел теплогенерації через відсутність у більшості населених пунктів оптимізованих схем теплопостачання, які повинні регулювати поєднання централізованого, помірно-централізованого, децентралізованого та автономного опалення багатоквартирних будинків.
Місцевими державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування не приділяється належна увага вирішенню проблемних питань у сфері поводження з побутовими відходами. Особливо це стосується полігонів твердих побутових відходів та сміттєзвалищ, впровадження роздільного збору та сучасних технологій сортування і переробки відходів, залучення інвестицій.
У ряді регіонів не затверджено регіональні Програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства, не своєчасно та не в повному обсязі надається Міністерству інформація про стан їх виконання.
Фінансово-економічний стан підприємств житлово-комунального господарства залишається складним. У I півріччі 2008 року сума збитків склала 1,6 млрд. гривень, у тому числі на підприємствах комунальної теплоенергетики - 873,9 млн.грн., водопровідноканалізаційного господарства - 417,5 млн. гривень.
Обсяги дебіторської та кредиторської заборгованостей з початку року збільшились на 5,1% і на 12,6% та складають 9,2 млрд.грн. і 10,3 млрд.грн. відповідно.
Підприємства комунальної теплоенергетики лише на 56% розрахувалися за спожитий природний газ, водопровідноканалізаційного господарства - на 79% за спожиту електроенергію.
Не забезпечено своєчасну виплату заробітної плати працівникам галузі на суму 31,8 млн. гривень.
Вищезазначене засвідчує, що стан справ у галузі вимагає консолідації дій як на центральному, так і на місцевому рівнях.
З метою прискорення розв'язання проблем галузі та реалізації пріоритетів у сфері житлової політики та житлово-комунального господарства колегія Мінжитлокомунгоспу
ВИРІШИЛА:
1. Доручитизаступникам Міністра, керівникам структурних підрозділів Міністерства проаналізувати системні проблеми галузі та забезпечити їх подолання відповідно до пріоритетних напрямів діяльності Мінжитлокомунгоспу.
2. Департаменту державного регулюванняприскорити подання до Кабінету Міністрів України проекту постанови Уряду "Про внесення змін до Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типовий договір про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 р. N 630"
Термін - вересень 2008 року.
3. Управлінню водопровідно-каналізаційного господарства забезпечити підготовку матеріалів до розширеної наради в Кабінеті Міністрів України з питань визначення концептуальних засад забезпечення населення України високоякісною питною водою.
Термін - вересень 2008 року.
4. Управлінню розвитку житлової сферизавершити доопрацювання проекту Загальнодержавної програми "Соціальне житло".
Термін - вересень 2008 року.
5. Управлінню теплоенергетикизавершити роботу із затвердження Порядку розрахунку нормативних витрат електроенергії підприємствами теплоенергетики при виробництві, транспортуванні та постачанні (розподілі) теплової енергії.
Термін - вересень 2008 року.
6. Управлінню благоустрою та комунального обслуговуваннязабезпечити узагальнення досвіду роботи м. Миргорода у сфері поводження з побутовими відходами щодо впровадження роздільного збору твердих побутових відходів та підготовку цього питання на розгляд колегії Мінжитлокомунгоспу.
Термін - вересень 2008 року.
7. Управлінню стратегії реформування
7.1. Завершити доопрацювання проектів Закону України "Про особливості передачі в оренду та концесію об'єктів централізованого водо-, теплопостачання і водовідведення, що перебувають у комунальній власності" та постанови Кабінету Міністрів України "Про доповнення Типового концесійного договору".
Термін: вересень 2008 року.
7.2. Прискорити погодження проекту Закону України "Про основні засади державної житлової політики" із зацікавленими центральними органами виконавчої влади та забезпечити внесення його до Кабінету Міністрів України на розгляд.
Термін: вересень 2008 року
8. Відділу міського електротранспорту опрацювати механізм впровадження фінансового лізингу для реалізації бюджетної програми "Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання вагонів для комунального електротранспорту (тролейбусів і трамваїв)".
Термін - вересень 2008 року.
9. Головній державній технічній інспекції міського електротранспорту здійснити заходи щодо реорганізації регіональних підрозділів державної технічної інспекції міського електротранспорту і забезпечити своєчасне та якісне проведення державного технічного огляду об'єктів міського електротранспорту.
Термін - грудень 2008 року.
10. Управлінню координації міжнародної технічної допомоги та міжнародних зв'язків активізувати діяльність щодо залучення іноземних інвестицій у галузь житлово-комунального господарства та роботу з підготовки і відбору проектів для участі у "відкритому компоненті" проекту Світового банку "Розвиток міської інфраструктури".
Термін - II півріччя 2008 року.
11. Управлінню взаємодії з органами місцевого самоврядування, громадськими організаціями та ЗМІ разом з Управлінням розвитку житлової сфери провести аналіз невідповідностей норм нормативно-правових актів, а також інших проблемних питань у діяльності ОСББ та керуючих компаній, з подальшою систематизацією їх розв'язання відповідно до компетенції структурних підрозділів Мінжитлокомунгоспу.
Термін - листопад 2008 року.
................Перейти до повного тексту