1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПРОМИСЛОВОЇ
БЕЗПЕКИ, ОХОРОНИ ПРАЦІ ТА ГІРНИЧОГО НАГЛЯДУ
Л И С Т
15.08.2008 N 01/04-13.2-9/7202
Міжфракційному депутатському
об'єднанню Верховної Ради
України "КОНТРАБАНДІ-СТОП"
Рибакову І.О. 01008,
м. Київ,
вул. М.Грушевського, 5
Про порядок здійснення державного нагляду
Державний комітет України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду повідомляє.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі Закон - N 877) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, органів місцевого самоврядування, інших органів (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Державний комітет України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду (далі - Держгірпромнагляд) є спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з промислової безпеки, охорони праці, державного гірничого нагляду та державного регулювання у сфері безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення та діє на підставі Положення про Державний комітет України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2006 року N 1640 (далі - Положення).
До основних завдань Держгірпромнагляду, відповідно до Положення, віднесено організацію та здійснення державного нагляду за додержанням законів та інших нормативно-правових актів з питань:
охорони праці в частині промислової безпеки, безпечного ведення робіт юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю;
геологічного вивчення надр, їх використання та охорони, а також використання і переробки мінеральної сировини;
промислової безпеки у сфері поводження з вибуховими матеріалами, безпечного проведення робіт з утилізації звичайних видів боєприпасів, ракетного палива та вибухових матеріалів військового призначення.
Отже, Держгірпромнагляд підпадає під визначення поняття органів державного нагляду (контролю), що вживається в Законі N 877 та є органом державного нагляду (контролю).
Частиною 4 пункту 4 статті 5 Закону N 877 визначено, що суб'єкт господарювання має право не допускати посадову особу органу державного нагляду (контролю) до здійснення планового заходу в разі неодержання повідомлення про здійснення планового заходу.
Роз'яснення щодо реалізації зазначеної норми Закону N 877 відноситься до компетенції Держкомпідприємництва, оскільки відповідно до пункту 3 Положення про Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2007 р. N 667, організація роботи, пов'язана із здійсненням державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, відноситься до їх повноважень.
Так, дійсно, відповідно до пункту 2 статті 8 Закону N 877 органи державного нагляду (контролю) та їх посадові особи під час здійснення заходів державного нагляду (контролю) зобов'язані надавати суб'єкту господарювання консультаційну допомогу щодо здійснення державного нагляду (контролю).
Однак, зазначеним законом або іншим нормативно-правовим актом не врегульовано механізм звернення суб'єкта господарювання до органів державного нагляду для отримання такої консультаційної допомоги. У разі письмового звернення суб'єкта господарювання за відповідними роз'ясненнями відповідь органом державного нагляду надається у порядку, встановленому Законом України "Про інформацію".

................
Перейти до повного тексту