1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНЕ КАЗНАЧЕЙСТВО УКРАЇНИ
Н А К А З
02.07.2008 N 277
Щодо затвердження переліків питань та визначення відповідальних за надання роз'яснень
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 507 від 08.12.2008 )
З метою гармонізації та координації роботи стосовно надання структурними підрозділами та органами Державного казначейства України роз'яснень з питань здійснення операцій з коштами бюджетів, розрахунково-касового обслуговування розпорядників бюджетних коштів, контролю бюджетних повноважень при зарахуванні надходжень, прийнятті зобов'язань і проведенні платежів та бухгалтерського обліку і складання звітності про виконання бюджетів, відповідно до функцій та повноважень, визначених у Положенні про Державне казначейство України, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2005 N 1232, та Типовому положенні про Головне управління Державного казначейства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 04.04.2006 N 332,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити:
1.1. Перелік питань, за якими структурні підрозділи Державного казначейства України надають роз'яснення відповідно до своїх функціональних обов'язків та відповідальності (додаток 1).
1.2. Перелік питань, за якими територіальні органи Державного казначейства України надають роз'яснення відповідно до своїх функціональних обов'язків та відповідальності (додаток 2).
2. Керівникам самостійних структурних підрозділів Державного казначейства України та головних управлінь Державного казначейства України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі забезпечити надання роз'яснень з урахуванням вимог даного наказу.
3. Начальникам головних управлінь Державного казначейства України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі закріпити за структурними підрозділами перелік питань, за яким вони надають роз'яснення відповідно до своїх функціональних обов'язків та відповідальності.
4. Департаменту методології з обслуговування бюджетів, бухгалтерського обліку та звітності (Сушко Н.І.) довести цей наказ до відома та керівництва в роботі самостійних структурних підрозділів Державного казначейства України та Головних управлінь Державного казначейства України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступників голови Державного казначейства України відповідно до розподілу обов'язків.
Голова Т.Я.Слюз
Додаток 1
до наказу Державного
казначейства України
02.07.2008 N 277
ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ,
за якими структурні підрозділи Державного казначейства України надають роз'яснення відповідно до своїх функціональних обов'язків та відповідальності
Структурні підрозділи Державного казначейства України надають роз'яснення іншим структурним підрозділам Державного казначейства України, головним управлінням Державного казначейства України та, у разі необхідності, управлінням (відділенням) Державного казначейства, головним розпорядникам бюджетних коштів, установам та організаціям, які безпосередньо обслуговуються в Державному казначействі України з наступних питань.
1. Методології казначейського обслуговування бюджетів, бухгалтерського обліку та звітності у державному секторі, яка включає розробку, методологічну підтримку та удосконалення розпорядчих та нормативно-правових документів, в тому числі при виконанні пріоритетних завдань та проведенні експериментів:
1.1. Департамент методології з обслуговування бюджетів, бухгалтерського обліку та звітності щодо:
- казначейського обслуговування державного та місцевих бюджетів, розпорядників, одержувачів бюджетних коштів;
- обслуговування коштів державних цільових фондів та інших клієнтів органами Державного казначейства України;
- операційної діяльності органів Державного казначейства України;
- обліку зобов'язань розпорядників бюджетних коштів;
- єдиних правил ведення бухгалтерського обліку і складання звітності про виконання державного та місцевих бюджетів, кошторисів розпорядників бюджетних коштів;
- порядку відкриття рахунків в органах Державного казначейства України;
- параметрів аналітичних рахунків, які відкриваються для здійснення операцій в органах Державного казначейства України;
- застосування економічної класифікації видатків.
2. Методичного керівництва правовою роботою в органах Державного казначейства України:
2.1. Юридичний департамент щодо:
- правильного застосування законодавства в органах Державного казначейства України;
- ведення претензійно-позовної роботи;
- практики застосування законодавства під час представництва інтересів органів Державного казначейства України у судах та інших державних органах під час розгляду правових питань і спорів;
- виконання судових рішень у справах про стягнення коштів з державного бюджету та бюджетних рахунків;
- укладання та виконання договорів, угод, в яких стороною є Державне казначейство України;
- підготовки проектів нормативно-правових актів або внесення змін до чинних нормативно-правових актів;
- проведення безспірного списання коштів з рахунків, на яких обліковуються кошти державного та місцевих бюджетів і бюджетних установ, за рішенням, прийнятим державним органом, що відповідно до законодавства має право на його застосування.
3. Організації і проведення Комплексних (планових) перевірок органів Державного казначейства України та перевірок підрозділів Державного казначейства України з організації і проведення фінансового контролю:
3.1. Департамент відомчого контролю щодо:
- ефективного функціонування та вдосконалення відомчого фінансового контролю та аудиту;
- порядку підготовки, проведення та оформлення результатів контрольних заходів;
- методики здійснення контролю за діяльністю органів Державного казначейства України та структурних підрозділів Державного казначейства України;
- організації внутрішнього аудиту органів Державного казначейства України та структурних підрозділів Державного казначейства України;
- порядку розгляду та підготовки відповідей на звернення громадян (скарг, заяв), депутатських звернень всіх рівнів на дії органів казначейства;
- практики застосування нормативно-правових актів при проведенні фінансового контролю та аудиту, при підготовці та наданні відповідей на скарги та звернення громадян.
4. Організації роботи з практичної реалізації нормативно-правових актів та розпорядчих документів Державного казначейства України, пріоритетних завдань та проведення експериментів, взаємодії з учасниками бюджетного процесу, відповідно до повноважень та відповідальності структурних підрозділів Державного казначейства України.
4.1. Департамент видатків державного бюджету щодо:
- здійснення операцій із відкриття асигнувань за загальним фондом державного бюджету;
- здійснення операцій із відкриття асигнувань у частині інших надходжень спеціального фонду державного бюджету;
- здійснення операцій із відкриття асигнувань розпорядникам, які обслуговуються транзитними управліннями, через базові управління Державного казначейства;
- здійснення операцій із коригування відкритих асигнувань;
- здійснення окремих видатків розпорядників бюджетних коштів, рахунки яких відкриті в установах банків;
- операцій по відкриттю асигнувань для здійснення видатків резервного фонду;
- операцій на кінець бюджетного року з залишками невикористаних відкритих асигнувань за спеціальним фондом державного бюджету;
- консолідації інформації за зобов'язаннями розпорядників та одержувачів бюджетних коштів;
- реалізації діючих порядків використання бюджетних коштів, розроблених міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади, в частині відкриття асигнувань;
- здійснення операцій з виконання Розпису Державного бюджету України, зокрема операцій з обліку змін до планових показників;
- ведення бази даних про мережу і внесення змін до мережі розпорядників та одержувачів бюджетних коштів за напрямом роботи "Мобілізаційна підготовка галузей національної економіки" (через Сектор режимно-секретної роботи);
- облік бюджетних асигнувань за напрямом роботи "Мобілізаційна підготовка галузей національної економіки" (через Сектор режимно-секретної роботи) в розрізі головних розпорядників бюджетних коштів;
- консолідації інформації про залишки невикористаних відкритих асигнувань на узагальнених рахунках відкритих асигнувань головних розпорядників та рахунках розпорядників і одержувачів коштів в територіальних органах Державного казначейства України за напрямками видатків, КВК, КПКВ, КЕКВ.
4.2. Відділ мережі та зведених показників бюджету щодо:
- порядку формування бази даних мережі розпорядників коштів державного бюджету;
- забезпечення обліку бюджетних асигнувань державного бюджету та контролю за їх дотриманням;
- порядку формування і використання Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів.
4.3. Управління бюджетних надходжень щодо:
- порядку виконання бюджетів за доходами;
- повернення з бюджетів податків, зборів (обов'язкових платежів) та інших надходжень державного бюджету за поданням відповідних органів, за якими закріплено контроль за справлянням (стягненням) платежів до бюджету;
- відшкодування податку на додану вартість органами Державного казначейства України;
- співпраці з податковими, митними органами, а також іншими органами стягнення, яким відповідно до законодавства надано право стягнення до бюджетів податків, зборів (обов'язкових платежів) та інших надходжень з питань формування доходної частини державного бюджету;
- нарахування штрафів за неповне або несвоєчасне повернення сум надмірно сплачених податків відповідно до законодавства.
4.4. Департамент видатків місцевих бюджетів та міжбюджетних відносин щодо:
- стану розрахунків державного бюджету з місцевими бюджетами в частині міжбюджетних трансфертів між державним та місцевими бюджетами, передбаченими законом України про державний бюджет на відповідний рік;
- надання трансфертів з державного бюджету місцевим бюджетам, та коштів, що передаються до державного бюджету з місцевих бюджетів;
- здійснення операцій з виконання Розпису Державного бюджету України, зокрема операцій з обліку змін до планових показників в частині міжбюджетних трансфертів;
- проведення взаємних розрахунків між державним бюджетом та бюджетами Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя;
- здійснення операцій щодо відкриття асигнувань за загальнодержавними видатками загального фонду бюджету в частині міжбюджетних трансфертів;
- здійснення операцій щодо відкриття асигнувань за загальнодержавними видатками спеціального фонду бюджету в частині міжбюджетних трансфертів;
- інформації за зобов'язаннями місцевих бюджетів по соціальних субвенціях, які надаються з державного бюджету.
4.5. Управління фінансових ресурсів щодо:
- проведення казначейських операцій та виконання розпоряджень на перерахування коштів в частині управління єдиним казначейським рахунком;
- проведення внутрішньосистемних розрахунків в частині управління єдиним казначейським рахунком;
- прогнозування фінансових потоків у Державному казначействі України;
- складання касового плану (прогноз руху грошових коштів по субрахунках єдиного казначейського рахунку головних управлінь Державного казначейства України);
- покриття Державним казначейством України тимчасових касових розривів місцевим бюджетам;
- погашення середньострокових позичок, наданих місцевим бюджетам;
- розміщення місцевими бюджетами коштів на вкладні (депозитні) рахунки в установах банків;
- застосування рахунків, відкритих в установах банків на ім'я розпорядників бюджетних коштів;
- застосування рахунків групи 257 "Кошти державного та місцевих бюджетів до виплати" Плану рахунків бухгалтерського обліку банків України з метою оплати готівкою чеків органів Державного казначейства України;
- визначення переліку банків України, які залучаються до касового обслуговування з метою оплати готівкою чеків органів Державного казначейства України.
4.6. Департамент обслуговування кошторисів головних розпорядників коштів та інших клієнтів щодо:
- процедур відкриття рахунків у національній валюті в органах Державного казначейства України розпорядників, одержувачів бюджетних коштів та інших клієнтів;
- дотримання вимог стосовно оформлення кошторисів, планів асигнувань загального фонду бюджету, планів надання кредитів із загального фонду бюджету, планів спеціального фонду, планів використання бюджетних коштів, помісячних планів використання бюджетних коштів та змін до них;
- здійснення розрахунково-касового обслуговування розпорядників, одержувачів бюджетних коштів та інших клієнтів в частині оплати рахунків;
- реєстрації в обліку органів Державного казначейства України зобов'язань та фінансових зобов'язань розпорядників та одержувачів бюджетних коштів.
4.7. Департамент консолідованої фінансової звітності щодо:
- складання, подання та консолідації звітності про виконання державного, місцевих та зведеного бюджетів;
- складання та подання управлінської звітності в межах компетенції Департаменту;
- складання та подання звітності установами, які отримують кошти державного або місцевих бюджетів;
- застосування інструктивних документів при складанні та консолідації звітності;
- застосування методичних та інструктивних документів, які регламентують міжвідомчі відносини в процесі обслуговування державного та місцевих бюджетів, а також роз'яснення інформації, наведеної у звітах, яку формує та надає Департамент консолідованої фінансової звітності;
- контролю за отриманням, складанням та консолідацією фінансової звітності як розпорядниками бюджетних коштів, так і підвідомчими органами Державного казначейства України.
4.8. Департамент бухгалтерського обліку операцій державного бюджету щодо:
- складання періодичної фінансової звітності установами та організаціями, які отримують кошти державного бюджету;
- відкриття, ведення та закриття рахунків для забезпечення виконання державного бюджету, як в національній валюті, так і в іноземній валюті;
- ведення бухгалтерського обліку операцій з виконання державного бюджету, які здійснюються в національній валюті через рахунки, відкриті на центральному рівні Державного казначейства України, та в іноземній валюті - через рахунки, відкриті на ім'я Державного казначейства України в установах банків;
- оформлення документів і проведення операцій для виплати готівки розпорядникам та одержувачам бюджетних коштів;
- казначейського обслуговування коштів, передбачених у спеціальному фонді державного бюджету для виконання бюджетних програм, спрямованих на реалізацію проектів економічного та соціального розвитку, які підтримуються Міжнародним банком реконструкції та розвитку;
- інформації, наведеної у звітах, яку формує та надає Департамент бухгалтерського обліку операцій державного бюджету.
4.9. Департамент інформаційних технологій щодо:
- застосування прикладного програмного забезпечення, яке використовується розпорядниками бюджетних коштів для взаємодії з інформаційною системою Державного казначейства України;
- функціонування багаторівневої інформаційно-обчислювальної системи Державного казначейства України;
- обміну інформацією між Державним казначейством України та учасниками бюджетного процесу.
4.10. Управління платіжної системи щодо:
- проведення міжбанківських розрахунків та внутрішніх платежів у національній валюті між органами Державного казначейства України через систему електронних платежів Національного банку України;
- регламенту операційного дня Державного казначейства України;
- відкриття і закриття рахунків, створення схем акумуляції коштів на котлові рахунки і розмежування на підставі службових записок функціональних підрозділів Державного казначейства України;
- ходу виконання платіжних операцій у системі електронних платежів Національного банку України та внутрішніх платежів;
- оперативного стану консолідованого кореспондентського рахунку Державного казначейства України в Національному банку України та поточного стану субрахунків головних управлінь Державного казначейства України;
- міжбанківських та внутрішніх розрахунків, стан рахунків та хід виконання платіжних операцій відповідно до нормативних документів Державного казначейства України;

................
Перейти до повного тексту