- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНЕ КАЗНАЧЕЙСТВО УКРАЇНИ
Н А К А З
Про внесення змін до наказу Державного казначейства України від 20.09.2007 N 182 "Про затвердження переліку функцій і процедур та їх розподілу між структурними підрозділами центрального апарату Державного казначейства України"
На виконання наказу Міністерства фінансів України від 13.03.2008 N 495 "Про затвердження структури центрального апарату Державного казначейства України"
НАКАЗУЮ:
1. Унести зміни до наказу Державного казначейства України від 20.09.2007 N 182 "Про затвердження переліку функцій і процедур та їх розподілу між структурними підрозділами центрального апарату Державного казначейства України", виклавши додатки 1, 2, 3 у новій редакції (додаються).
2. Керівникам структурних підрозділів Державного казначейства України в місячний термін забезпечити приведення положень про їх структурні підрозділи у відповідність до вимог цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступників голови Державного казначейства України відповідно до розподілу обов'язків.
Додаток 1
до наказу Державного
казначейства України
20.09.2007 N 182
(у редакції наказу
Державного казначейства
України
від 03.07.2008 N 278)
ПЕРЕЛІК
функцій структурних підрозділів Державного казначейства України
N функції |
Найменування функцій |
1. |
Загальне керівництво |
2. |
Сприяння голові у здійсненні його повноважень |
3. |
Організація роботи з проведення засідань колегії Державного казначейства України |
4. |
Керівництво структурними підрозділами |
5. |
Забезпечення казначейського обслуговування бюджетів та розпорядників бюджетних коштів |
6. |
Розрахунково-касове обслуговування розпорядників, одержувачів бюджетних коштів та інших клієнтів, операцій з коштами бюджетів, спільних з міжнародними фінансовими організаціями проектів через систему електронних платежів Національного банку України |
7. |
Управління наявними фінансовими ресурсами, що обліковуються Державним казначейством України, у тому числі в іноземній валюті, у випадках, передбачених законодавством, надання на зворотній основі позики за рахунок тимчасово вільних коштів єдиного казначейського рахунка |
8. |
Відкриття, ведення та закриття рахунків у Державному казначействі України |
9. |
Ведення операційного дня Державного казначейства України |
10. |
Забезпечення функціонування платіжної системи Державного казначейства України |
11. |
Безспірне списання коштів з рахунків, на яких обліковуються кошти державного та місцевих бюджетів і бюджетних установ, за рішенням, яке було прийняте державним органом, що відповідно до закону має право на його застосування |
12. |
Повернення коштів, що сплачені до державного бюджету у національній та іноземних валютах на рахунки Державного казначейства України (центральний рівень) та підлягають поверненню згідно із законодавством |
13. |
Розподіл коштів між державним бюджетом, бюджетами Автономної Республіки Крим, областями, мм. Києва та Севастополя, а також між рівнями місцевих бюджетів відповідно до нормативів відрахувань, визначених бюджетним законодавством, і перерахування розподілених коштів за належністю |
14. |
Організація взаємних розрахунків між державним бюджетом та бюджетами Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва та Севастополя, а також між рівнями місцевих бюджетів у порядку, встановленому законодавством |
15. |
Ведення бази даних про зведену мережу розпорядників і одержувачів бюджетних коштів, розподіл показників зведених кошторисів та зведених планів асигнувань у розрізі розпорядників і одержувачів бюджетних коштів |
16. |
Ведення бази даних розпису державного бюджету, доведення до головних розпорядників бюджетних коштів витягів з розпису та змін до нього |
17. |
Ведення бухгалтерського обліку операцій з виконання державного бюджету та місцевих бюджетів, складання звітності про виконання державного, місцевих і зведеного бюджетів, подання звітності органам законодавчої і виконавчої влади |
18. |
Здійснення за дорученням Мінфіну погашення та обслуговування державного боргу в національній та іноземній валюті |
19. |
Видання нормативно-правових актів з питань, що належать до компетенції Державного казначейства України |
20. |
Визначення механізму казначейського обслуговування державного та місцевих бюджетів, установлення єдиних правил бухгалтерського обліку і звітності про виконання державного та місцевих бюджетів, кошторисів розпорядників бюджетних коштів, визначення порядку і строків подання звітів про виконання кошторисів державних цільових фондів |
21. |
Забезпечення функціонування багаторівневої інформаційно-обчислювальної системи, внутрішньої платіжної системи |
22. |
Контроль за здійсненням бюджетних повноважень при зарахуванні надходжень |
23. |
Здійснення контролю за відповідністю кошторисів розпорядників бюджетних коштів розпису державного та місцевих бюджетів |
24. |
Контроль за відповідністю платежів узятим зобов'язанням та бюджетним асигнуванням |
25. |
Здійснення контролю за витрачанням бюджетних коштів у процесі проведення перевірки відповідності підтвердних первинних документів розпорядників бюджетних коштів бюджетним асигнуванням та вимогам бюджетного законодавства |
26. |
Здійснення контролю за дотриманням порядку проведення державних лотерей з використанням електронних систем прийняття оплати за участь у лотереї в режимі реального часу |
27. |
Контроль за дотриманням єдиних правил ведення бухгалтерського обліку, складенням звітності про виконання бюджетів та кошторисів бюджетних установ |
28. |
Контроль за здійсненням інших повноважень учасників бюджетного процесу відповідно до законодавства |
29. |
Надання консультаційної допомоги учасникам бюджетного процесу з питань, що належать до компетенції Державного казначейства України |
30. |
Розробка пропозицій щодо вдосконалення законодавства і внесення їх на розгляд Мінфіну |
31. |
Виконання відповідно до законодавства контрольно- наглядових функцій, пов'язаних з роботою територіальних органів Державного казначейства України |
32. |
Здійснення добору, розстановки та підвищення кваліфікації працівників Державного казначейства України |
33. |
Експертиза та погодження кошторисів та штатних розписів органів Державного казначейства України, підготовка та подання Міністерству фінансів України пропозицій щодо встановлення граничної чисельності працівників і видатків на утримання органів Державного казначейства України |
34. |
Моніторинг та організація контролю за виконанням документів |
35. |
Здійснення заходів щодо організації контролю за дотриманням трудової дисципліни персоналом Державного казначейства України |
36. |
Організація роботи, переговорів та зустрічей з іноземними організаціями |
37. |
Забезпечення взаємодії із засобами масової інформації та громадськістю |
38. |
Правове забезпечення діяльності Державного казначейства України |
39. |
Здійснення повноважень розпорядника бюджетних коштів, фінансове забезпечення діяльності Державного казначейства України та його органів |
40. |
Господарське та матеріально-технічне забезпечення, створення належних умов праці та проживання працівників, забезпечення пожежного нагляду в приміщеннях Державного казначейства України |
41. |
Організація документообігу Державного казначейства України, попередній розгляд кореспонденції |
42. |
Забезпечення літературного редагування документів |
43. |
Організація секретного діловодства, здійснення контролю за станом режиму секретності в Державному казначействі України та його територіальних органах |
44. |
Організація роботи з проведення апаратних нарад Державного казначейства України |
45. |
Співробітництво з іноземними організаціями |
46. |
Технічний захист інформації |
47. |
Забезпечення функціонування комплексних систем захисту інформації |
48. |
Забезпечення захисту банківської інформації в органах Державного казначейства України |
49. |
Організація функціонування акредитованого центру сертифікації ключів |
Додаток 2
до наказу Державного
казначейства України
20.09.2007 N 182
(у редакції наказу
Державного казначейства
України
від 03.07.2008 N 278)
ФУНКЦІЇ ТА ПРОЦЕДУРИ
структурних підрозділів Державного казначейства України
Функція 1 "Загальне керівництво"
містить такі процедури:
1. Керівництво діяльністю Державного казначейства України.
2. Призначення на посаду і звільнення з посади керівників структурних підрозділів та інших працівників Державного казначейства України, крім заступників голови.
3. Визначення ступеня відповідальності заступників голови, керівників структурних підрозділів та інших працівників Державного казначейства України і керівників територіальних органів.
4. Затвердження розподілу функціональних повноважень першого заступника голови, заступників голови щодо керівництва роботою департаментів, управлінь та самостійних відділів Державного казначейства України.
5. Затвердження штатного розпису та кошторису Державного казначейства України за погодженням з Міністром фінансів України.
6. Затвердження положень про структурні підрозділи Державного казначейства України.
7. Затвердження планів роботи Державного казначейства України та його структурних підрозділів.
8. Підписання виданих в межах компетенції Державного казначейства України наказів, інших розпорядчих документів та організація перевірки їх виконання.
9. Прийняття рішень у межах затверджених функціональних повноважень:
- щодо реалізації окремих положень
Бюджетного кодексу України, закону України про Державний бюджет України на відповідний рік та інших актів законодавства;
- при розгляді вхідної кореспонденції;
- з кадрових питань;
- за доповідними записками, поданнями, проектами листів, наказами, розпорядженнями, іншими документами.
10. Організація розробки та погодження проектів законодавства і нормативно-правових актів.
11. Участь у пленарних засіданнях та роботі комітетів Верховної Ради України, урядових комітетів.
12. Забезпечення взаємодії апарату Державного казначейства України із Секретаріатом Кабінету Міністрів України, іншими органами виконавчої влади.
13. Участь у нарадах, які проводять Кабінет Міністрів України, інші органи державної влади.
14. Розподіл фінансово-матеріальних ресурсів Державного казначейства України та контроль за їх використанням.
15. Проведення нарад, семінарів, зустрічей, засідань колегії.
16. Оцінка результатів роботи Державного казначейства України.
17. Моральне та матеріальне заохочення працівників Державного казначейства України.
18. Притягнення до дисциплінарної відповідальності керівників структурних підрозділів та інших працівників Державного казначейства України.
19. Прийом громадян.
20. Прийом працівників Державного казначейства України.
21. Забезпечення контролю за збереженням державної таємниці.
22. Здійснення інших повноважень, передбачених законодавством України.
Функція 2 "Сприяння голові у здійсненні його повноважень"
містить такі процедури:
1. Організаційне забезпечення діяльності голови Державного казначейства України.
2. Розгляд та опрацювання службової кореспонденції, яка надходить на ім'я голови Державного казначейства України, підготовка проектів доручень.
3. Організація роботи щодо своєчасного та якісного подання матеріалів структурними підрозділами Державного казначейства України для виступів голови на засіданнях Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України, Верховної Ради України, колегії Державного казначейства України та інших центральних органів виконавчої влади.
4. Організація роботи з питань своєчасного та якісного подання матеріалів структурними підрозділами Державного казначейства України інформаційно-аналітичних матеріалів з питань фінансово-бюджетної та економічної політики для участі голови у представницьких та міжнародних конференціях, науково-практичних семінарах, переговорах.
5. Забезпечення організації прийому головою Державного казначейства України співробітників, представників міністерств та відомств, громадян.
6. Контроль за виконанням окремих указів та розпоряджень Президента України та Прем'єр-міністра України, депутатських запитів і звернень згідно окремих доручень голови Державного казначейства України.
7. Участь у підготовці, організації та проведенні брифінгів, прес-конференцій голови з представниками засобів масової інформації.
8. Надання за дорученням голови листів, звернень, телефонограм, інших матеріалів для опрацювання і підготовки пропозицій (висновків) тощо.
9. Забезпечення за дорученням голови Державного казначейства України ділового листування з органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями з питань, що стосуються діяльності Державного казначейства України.
10. Участь у перевірках структурних підрозділів Державного казначейства України, територіальних органів з питань дотримання ними нормативних і інструктивних вимог системи Державного казначейства України.
Функція 3 "Організація роботи з проведення засідань колегії Державного казначейства України"
містить такі процедури:
1. Здійснення організаційних заходів щодо забезпечення проведення засідань колегії Державного казначейства України (планування, технічний запис засідань колегії, підготовка матеріалів та проектів постанов або рішень колегії).
2. Підготовка матеріалів (доповідні записки, доповіді, проекти наказів) на засідання колегії Державного казначейства України та Міністерства фінансів України з питань, що виносяться на розгляд колегії.
3. Опрацювання рішень колегії Державного казначейства України та Міністерства фінансів України, здійснення контролю за їх виконанням та узагальнення інформації територіальних органів та структурних підрозділів Державного казначейства України про стан виконання рішень колегії.
Функція 4 "Керівництво структурним підрозділом"
містить такі процедури:
1. Організація роботи структурного підрозділу з виконання рішень та доручень керівництва Державного казначейства України, а також наказів, розпоряджень, рішень колегії Державного казначейства України і протокольних доручень апаратних нарад.
2. Участь у підготовці матеріалів для проведення засідань та у роботі колегії Державного казначейства України
3. Здійснення заходів щодо підготовки та проведення нарад, семінарів, робочих зустрічей за участю керівництва Державного казначейства України.
4. Участь у нарадах, які проводяться органами виконавчої влади і керівництвом Державного казначейства України.
5. Підготовка пропозицій та/або прийняття рішень:
- при розгляді вхідної кореспонденції;
- за дорученнями керівництва;
- за доповідними записками, поданнями, проектами листів, наказами, розпорядженнями, іншими документами;
- з кадрових питань;
- щодо перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників центрального апарату.
6. Участь у розробці пропозицій з питань розвитку та удосконалення системи Державного казначейства України.
7. Співпраця з керівниками інших структурних підрозділів Державного казначейства України, представниками установ, організацій щодо вирішення питань, пов'язаних із діяльністю Державного казначейства України.
8. Співпраця з учбовими закладами, науково-дослідними інститутами, Методологічною Радою при Міністерстві фінансів України з методологічних питань підготовки кадрів, вивчення і вдосконалення казначейського обслуговування державного і місцевих бюджетів, розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, операційної діяльності та розвитку системи Державного казначейства України, ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності про виконання державного і місцевих бюджетів та бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності бюджетних установ і організацій.
9. Вивчення та узагальнення міжнародного досвіду з питань казначейського обслуговування державного і місцевих бюджетів, розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, операційної діяльності та розвитку системи Державного казначейства України, ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності про виконання державного і місцевих бюджетів та бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності бюджетних установ і організацій та внесення пропозицій щодо можливості його застосування в Україні.
10. Підготовка пропозицій щодо залучення міжнародної фінансової технічної допомоги.
11. Участь у роботі місій міжнародних фінансових інституцій та робота з іншими делегаціями зарубіжних країн.
12. Участь у визначенні пріоритетних напрямів діяльності Державного казначейства України та підготовці інформації про виконання заходів з їх реалізації відповідно до функціональних повноважень.
13. Підготовка та надання інформації з питань основної діяльності структурного підрозділу, в тому числі для розміщення на веб-сайті Державного казначейства України.
14. Підготовка пропозицій до річного, квартального планів роботи Державного казначейства України.
15. Складання річного, квартального планів роботи структурного підрозділу.
16. Розробка положень про структурні підрозділи та їх подання на затвердження керівництву Державного казначейства України.
17. Розробка посадових інструкцій працівників Державного казначейства України та подання їх на затвердження в установленому порядку.
18. Надання пропозицій щодо морального та матеріального заохочення працівників структурного підрозділу, вжиття заходів до порушників виконавської, трудової дисципліни.
19. Контроль за використанням робочого часу працівниками.
20. Забезпечення організації контролю за виконанням доручень органів державної влади і керівництва Державного казначейства України та дотримання працівниками структурного підрозділу вимог регламентуючих документів з цього питання.
21. Забезпечення дотримання працівниками структурного підрозділу вимог діловодства щодо приймання, обліку, проходження та виконання документів, групування їх у справи, складання описів справ, передачі на зберігання.
22. Дотримання вимог чинного законодавства з питань державної таємниці.
23. Забезпечення дотримання працівниками структурного підрозділу правил протипожежної безпеки та охорони праці.
24. Забезпечення дотримання працівниками структурного підрозділу етики поведінки державного службовця.
25. Забезпечення належного розгляду звернень громадян (скарг, заяв) у відповідності до вимог чинного законодавства, Указів Президента України, інших нормативно-правових актів та наказів Державного казначейства України з даного питання. Проведення у встановленому порядку службових розслідувань за дорученням керівництва Державного казначейства України. Розгляд депутатських звернень всіх рівнів на дії органів Державного казначейства України.
Функція 5 "Забезпечення казначейського обслуговування бюджетів та розпорядників бюджетних коштів"
містить такі процедури:
1. Складання пропозицій/довідок про внесення змін до пропозицій щодо відкриття асигнувань із загального фонду державного бюджету та їх облік.
2. Складання розпорядження щодо зарахування відкритих асигнувань на узагальнені рахунки відкритих асигнувань загального фонду державного бюджету.
3. Складання розпорядження про відкриті асигнування за узагальненими показниками спеціального фонду державного бюджету та Розпорядження на перерахування коштів спеціального фонду державного бюджету з рахунку "Кошти спеціального фонду державного бюджету для здійснення видатків за відомчою ознакою" на рахунок "Кошти спеціального фонду державного бюджету, які направляються на спеціальні видатки".
4. Надання головним розпорядникам бюджетних коштів виписки з рахунків відкритих асигнувань.
5. Отримання від головних розпорядників бюджетних коштів розподілів відкритих асигнувань за кодами програмної, економічної класифікації видатків та за територіями у розрізі розпорядників нижчого рівня і одержувачів бюджетних коштів.
6. Складання розподілів відкритих асигнувань та коригуючих розподілів обласних державних адміністрацій.
7. Складання розподілів відкритих асигнувань в частині міжбюджетних трансфертів за кодами програмної, економічної класифікації видатків у розрізі розпорядників нижчого рівня за умови делегування повноважень головними розпорядниками коштів державного бюджету.
8. Складання реєстрів на відкриття бюджетних асигнувань по територіях, зведення реєстрів та доведення реєстрів до територіальних органів Державного казначейства України.
9. Опрацювання реєстрів на відкриття асигнувань.
10. Здійснення коригування відкритих асигнувань за умови прийняття головним розпорядником бюджетних коштів рішення про перерозподіл раніше відкритих невикористаних асигнувань.
11. Ведення щоденного моніторингу стану відкриття асигнувань загального фонду державного бюджету по напрямах видатків.
12. Надання головним розпорядникам бюджетних коштів інформації про надходження коштів до спеціального фонду державного бюджету (власні надходження, інші надходження до спеціального фонду) з метою внесення змін до розпису та кошторисів по спеціальному фонду державного бюджету.
13. Забезпечення відповідно до встановлених розмірів асигнувань та доручень Уряду цільового спрямування бюджетних асигнувань.
14. Консолідація інформації щодо наявності фінансових зобов'язань, зареєстрованих в органах Державного казначейства України.
15. Доведення інформації про наявність неоплачених фінансових зобов'язань розпорядників бюджетних коштів у територіальному розрізі до головних розпорядників бюджетних коштів.
16. Отримання від Міністерства фінансів України плану-графіку надходжень до державного бюджету за видами платежів та у розрізі регіонів, узагальнення та доведення його до територіальних органів Державного казначейства України.
17. Складання та уточнення прогнозних показників надходжень загального фонду державного бюджету у розрізі днів, тижнів поточного та наступного місяців, місяців року, року в цілому як основи для ресурсного балансу Державного казначейства України.
18. Узагальнення пропозицій та підготовка таблиці відповідності джерел формування спеціального фонду державного бюджету в частині доходів, фінансування та кредитування напрямкам їх спрямування на спеціальні видатки на рахунки, відкриті за відомчою ознакою.
19. Підготовка рішень щодо надання підкріплення на підставі звернень територіальних органів Державного казначейства України в разі недостатності коштів на обласному рівні при здійсненні операцій відшкодування ПДВ та повернення помилково та/або надмірно сплачених коштів.
20. Координація роботи органів Державного казначейства України щодо здійснення касового виконання відшкодування податку на додану вартість. Підготовка розпоряджень щодо відшкодування ПДВ за рішенням суду та здійснення постійного моніторингу вказаних вище операцій.
21. Ведення щоденного моніторингу стану виконання показників доходів державного бюджету за видами надходжень та ознакою адміністрування.
22. Нарахування відсотків за користування позичками (кредитами), що надавались з державного бюджету в минулі роки.
23. Підготовка розпоряджень на перерозподіл наявних фінансових ресурсів між органами Державного казначейства України на перерахування коштів відповідно до договорів, укладених з банками, фінансовими установами та іншими організаціями, про надання Пенсійному фонду України позичок на підставі укладених договорів, про залучення тимчасово вільних коштів ЄКР для проведення операцій на підставі рішень Кабінету Міністрів України.
24. Формування меморіальних документів на підставі розпорядчих документів структурних підрозділів Державного казначейства України на перерахування коштів з рахунків Державного казначейства України на рахунки його територіальних органів, розпорядників бюджетних коштів, які здійснюють окремі видатки через рахунки, відкриті в установах банків, платників податків та їх підписання контролюючим електронно-цифровим підписом та на рівні оператора-операціоніста.
25. Формування інституту установ банків, уповноважених на касове обслуговування з метою оплати готівкою чеків органів Державного казначейства України.
26. Участь у розробці нормативно-правових актів щодо виконання норм закону України про Державний бюджет України на відповідний рік.
27. Участь у розробці нормативних, методичних та інструктивних документів, які регламентують міжвідомчі відносини, що виникають в процесі обслуговування державного та місцевих бюджетів.
28. Узгодження проектів галузевих порядків та інструкцій, розроблених міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади, в частині їх відповідності загальним принципам діючих нормативно-методичних та інструктивних документів, розроблених Державним казначейством України.
Функція 6 "Розрахунково-касове обслуговування розпорядників, одержувачів бюджетних коштів та інших клієнтів, операцій з коштами бюджетів, спільних з міжнародними фінансовими організаціями проектів через Систему електронних платежів Національного банку України"
містить такі процедури:
1. Проведення платежів за взятими на облік зобов'язаннями на підставі платіжних доручень, наданих розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів.
2. Здійснення розрахункових операцій за дорученнями інших клієнтів.
3. Формування виписок з рахунків розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, а також інших клієнтів для надання їх власникам рахунків.
4. Опрацювання документів, наданих розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, щодо погашення зобов'язань, взятих в іноземній валюті, та пов'язаних з міжнародною діяльністю.
5. Перевірка на правильність оформлення та підписання карток із зразками підписів розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, інших клієнтів, що обслуговуються на центральному рівні Державного казначейства України.
6. Здійснення операцій по оформленню документів та перерахуванню коштів для виплати готівки розпорядникам та одержувачам бюджетних коштів
7. Перевірка та підписання меморіальних документів в електронному вигляді та на паперових носіях на перерахування коштів з рахунків клієнтів, які обслуговуються на центральному рівні Державного казначейства України.
8. Формування та підписання (на рівні другого підпису) меморіальних документів на перерахування коштів в іноземній валюті з рахунків Державного казначейства України на рахунки розпорядників бюджетних коштів, відкритих в установах банків, для погашення зобов'язань, пов'язаних із міжнародною діяльністю.
Функція 7 "Управління наявними фінансовими ресурсами, що обліковуються Державним казначейством України, у тому числі в іноземній валюті, у випадках, передбачених законодавством, надання на зворотній основі позики за рахунок тимчасово вільних коштів єдиного казначейського рахунка"
містить такі процедури:
1. Здійснення щоденного моніторингу фінансового стану Державного казначейства України.
2. Підготовка матриці основних показників розпису з фактичного виконання загального фонду державного бюджету на поточний рік.
3. Підготовка розрахунку очікуваного стану виконання загального фонду державного бюджету.
4. Щотижневий моніторинг касового виконання загального фонду державного бюджету.
5. Здійснення моніторингу та прогнозу фінансових потоків в Державному казначействі України.
6. Здійснення прогнозування динаміки ЄКР та його складових, побудова графічних діаграм та аналіз динаміки змін складових ЄКР, а також структури активів та пасивів Державного казначейства України.
7. Розрахунок наявного та прогнозного стану платіжної спроможності центрального апарату Державного казначейства України та аналіз стану платіжної спроможності головних управлінь Державного казначейства України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
8. Здійснення аналізу виконання показників державного бюджету щодо державних запозичень, погашення та обслуговування державного боргу України, дотримання граничного розміру державного боргу, інших операцій, пов'язаних із управлінням державним боргом.
9. Складання прогнозного розрахунку перерахування з державного бюджету дотацій та субвенцій в розрізі місцевих бюджетів.
10. Здійснення аналізу стану готівкового обігу в бюджетній сфері, ведення бази даних готівкових виплат через комерційні банки.
11. Складання графіків закупівлі та конвертації валюти для проведення платежів з погашення та обслуговування державного боргу. Оформлення розпорядження для проведення закупівлі (конвертації) іноземної валюти.
12. Складання ресурсного балансу Державного казначейства України, підготовка оперативної інформації про наявність фінансових ресурсів в системі Державного казначейства України та подання керівництву пропозиції щодо їх перерозподілу, у т.ч. залучення коштів та розміщення тимчасово вільних коштів.
13. Організація роботи щодо надання та погашення короткотермінових та середньострокових позичок місцевим бюджетам.
14. Здійснення розрахунку позичкового ліміту в розрізі головних управлінь Державного казначейства України для надання короткотермінових позичок місцевим бюджетам та подання на затвердження голові Державного казначейства України, а також здійснення розрахунку позичкового ліміту для надання середньострокових позичок та повідомлення Міністерства фінансів України після його затвердження.
15. Забезпечення надання Пенсійному фонду України позичок на покриття тимчасових касових розривів за рахунок коштів єдиного казначейського рахунку, підготовка для керівництва в щоденному режимі зведеної інформації щодо стану погашення позичок Пенсійним фондом України.
16. Здійснення моніторингу фінансового ринку України, світових фінансових ринків, подій, тенденцій та підготовка аналітичних матеріалів щодо цього.
17. Ведення бази даних реквізитів контрагентів (щодо розміщення коштів на фінансових ринках) Державного казначейства України та управлінський облік розміщених коштів.
18. Проведення оцінки ризиків при проведенні фінансових операцій, у т.ч. спільно із фахівцями Міністерства фінансів України та Національного банку України.
19. Взаємодія з Міністерством фінансів України стосовно оцінки вартості застави при проведенні операцій на фінансових ринках.
20. Щомісячне звітування про результати розміщення коштів та отриману плату за користування цими коштами.
Функція 8 "Відкриття, ведення та закриття рахунків у Державному казначействі України"
містить такі процедури:
1. Участь у відкритті/закритті рахунків для виконання державного бюджету, організації обліку та складання звітності.
2. Ведення рахунків, відкритих для виконання державного бюджету, організації обліку та складання звітності.
3. Участь у централізованому відкритті бюджетних рахунків для зарахування надходжень до державного та місцевих бюджетів:
- опрацювання нормативно-правових актів, пов'язаних із зарахуванням надходжень до бюджетів усіх рівнів;
- складання переліку видів надходжень державного та місцевих бюджетів і параметрів аналітичних рахунків та доведення їх до територіальних органів Державного казначейства України, місцевих фінансових органів, органів Державної податкової адміністрації України, органів Державної митної служби України;
- ведення довідника відповідності символу звітності коду бюджетної класифікації за доходами, підготовка з урахуванням вимог законодавства необхідних для відкриття та функціонування рахунків матеріалів.
4. Опрацювання документів та підготовка пропозицій щодо складання таблиці відповідності джерел формування спеціального фонду державного бюджету напрямкам їх спрямування на спеціальні видатки на рахунки, відкриті за відомчою ознакою.
5. Підготовка документів щодо відкриття та закриття аналітичних рахунків для проведення операцій з управління ЄКР та їх адміністрування.
6. Перевірка документів, які надаються клієнтами і є підставою для відкриття/закриття рахунків, на відповідність законодавству.
7. Передача повідомлень про відкриття/закриття рахунків до органів державної податкової служби для взяття їх на облік (зняття з обліку).
8. Доведення до боржників перед державним бюджетом реквізитів рахунків для зарахування коштів до бюджету в рахунок погашення заборгованості за бюджетними позичками (кредитами), фінансовою допомогою, наданою на зворотній основі.
9. Надання реквізитів рахунків, відкритих на центральному рівні Державного казначейства України, органам адміністрування, міністерствам, відомствам, територіальним органам та структурним підрозділам Державного казначейства України.
10. Підготовка розпорядчих документів на визначення кола осіб, уповноважених виконувати певні операції на рахунках, відкритих на центральному рівні Державного казначейства України, та рахунках у національній та іноземних валютах, відкритих в установах банків.
11. Формування особових справ розпорядників, одержувачів бюджетних коштів та інших клієнтів відповідно до нормативних актів Державного казначейства України.
12. Ведення особових справ по структурних підрозділах Державного казначейства України, що містять заяви про відкриття/закриття рахунків та картки із зразками підписів осіб, яким надано право розпорядження рахунками та підписання меморіальних документів.
13. Ведення книги відкритих/закритих рахунків на центральному рівні Державного казначейства України в електронному вигляді із збереженням архіву на паперових носіях.
14. Участь у проведенні щорічної інвентаризації рахунків, відкритих у системі Державного казначейства України.
Функція 9 "Ведення операційного дня Державного казначейства України"
містить такі процедури:
1. Відкриття/закриття операційного дня на відповідних АРМ у Державному казначействі України.
2. Відкриття операційного дня в частині роботи з асигнуваннями в АС "Казна-Центр".
3. Обмін пакетами платіжних документів, пакетами - запитами в Системі електронних платежів Національного банку України та здійснення технологічного контролю за проходженням платежів через Систему електронних платежів Національного банку України та внутрішню платіжну систему.
4. Обробка початкових відповідних електронних банківських документів, з використанням стандартизованих криптографічних засобів захисту інформації.
5. Контроль консолідованого кореспондентського рахунку Державного казначейства України в Національному банку України та контроль за поточним станом субрахунків головних управлінь Державного казначейства України.
6. Блокування/розблокування відповідних аналітичних рахунків.
7. Акумуляція і розмежування коштів.
8. Формування виписки для АС "КАЗНА-ВИДАТКИ" по завершенню операційного дня.
9. Встановлення з наданням відповідних прав доступу, супровід, виконання змін та поновлень, консультації з експлуатації програмного забезпечення АС "КАЗНА-ДОХОДИ".
10. Формування архівів електронних банківських документів з метою забезпечення довгострокового зберігання цієї інформації для оперативного її використання у випадках, визначених технологією функціонування СЕП (файли обміну між Державним казначейством України та Системою електронних платежів Національного банку України, протоколи роботи САБ, системи ЕП, архіви АРМ-НБУ, АРМ НБУ інформаційний (шифровані арбітражні журнали апаратного і програмного шифрування та захищений від модифікації протокол роботи)).
11. Технологічний контроль за всіма операціями з проведення міжбанківських розрахунків через Систему електронних платежів Національного банку України між органами Державного казначейства України та іншими фінансовими установами, внутрішніми платежами у національній валюті.
12. Технологічне обслуговування моделі роботи за єдиним казначейським рахунком Державного казначейства України в системі Національного банку України.
Функція 10 "Забезпечення функціонування платіжної системи Державного казначейства України"
містить такі процедури:
1. Розсилка змін і поновлень програмного забезпечення АС "КАЗНА-ДОХОДИ" на територіальні органи Державного казначейства України засобами електронної пошти.
2. Упровадження, експлуатація, внесення змін до програмного забезпечення АРМ НБУ, АРМ НБУ інформаційний, АС "КАЗНА-ДОХОДИ", АРМ Клієнт - банк (банківська частина) та забезпечення їх роботи.
3. Обслуговування та експлуатація робочого, резервного та тестового серверів бази даних ORACLE.
4. Організація роботи з адміністрування бази даних ORACLE робочого, резервного та тестового серверів, механізмів резервування/відновлення інформації, моніторинг та внесення змін з метою її працездатності.
5. Аналіз і ліквідація аварійних, екстремальних та непередбачених ситуацій, пов'язаних з роботою платіжної системи Державного казначейства України.
Функція 11 "Безспірне списання коштів з рахунків, на яких обліковуються кошти державного та місцевих бюджетів і бюджетних установ, за рішенням, яке було прийняте державним органом, що відповідно до закону має право на його застосування"
містить такі процедури:
1. Здійснення операцій щодо безспірного списання коштів з реєстраційних, спеціальних реєстраційних рахунків бюджетних установ і організацій та рахунків інших клієнтів за рішенням, яке прийняте органом державної влади, що відповідно до закону має право на його застосування та на підставі платіжних вимог, а у разі необхідності - на підставі висновків.
2. Здійснення на підставі висновків безспірного списання коштів з рахунку, відкритого для відшкодування шкоди, завданої громадянинові незаконними діями органів дізнання, досудового слідства, прокуратури, а також судів. Прийняття рішення про безспірне списання або повернення документів без виконання у випадках, передбачених чинним законодавством.
3. Здійснення заходів щодо виконання постанов про накладання арешту на грошові кошти, резервування коштів у межах сум, визначених зазначеними постановами, інформування державних виконавців про стан їх виконання.
4. Опрацювання документів на безспірне списання коштів з реєстраційних, спеціальних реєстраційних рахунків бюджетних установ і організацій та рахунків інших клієнтів за рішенням, яке прийнято органом державної влади, що відповідно до закону має право на його застосування, шляхом візування платіжних вимог та/або надання юридичних висновків.
5. Опрацювання документів на безспірне списання коштів з рахунку, відкритого за загальнодержавними видатками для відшкодування шкоди, завданої громадянинові незаконними діями органів дізнання, досудового слідства, прокуратури, а також судів, з наданням юридичного висновку.
Функція 12 "Повернення коштів, що сплачені до державного бюджету у національній та іноземних валютах на рахунки Державного казначейства України (центральний рівень) та підлягають поверненню згідно із законодавством"
містить такі процедури:
1. Опрацювання документів та підготовка висновків про повернення помилково або надмірно зарахованих до державного бюджету податків, зборів (обов'язкових платежів) та інших доходів, що сплачені у національній та іноземних валютах на рахунки Державного казначейства України (центральний рівень) та підлягають поверненню за поданням органів, які повинні забезпечувати надходження платежів до бюджету та за якими згідно із законом закріплено контроль за справлянням (стягненням) платежів до бюджету.
2. Опрацювання документів та підготовка висновків про повернення помилково або надмірно зарахованих до державного бюджету коштів, сплачених в рахунок погашення заборгованості за іноземними кредитами, залученими державою та/або під державні гарантії, бюджетними позичками (кредитами), фінансовою допомогою на зворотній основі, що сплачені у національній та іноземних валютах на рахунки Державного казначейства України (центральний рівень) та підлягають поверненню за рішенням суду або за поданням органів, які здійснюють облік заборгованості в розрізі позичальників.
3. Опрацювання документів та підготовка висновків про повернення коштів, що сплачені до державного бюджету у національній та іноземних валютах на рахунки Державного казначейства України (центральний рівень) та підлягають поверненню за судовим рішенням.
4. Підтвердження зарахування помилково або надмірно сплачених до державного бюджету платежів та оформлення розрахункових документів на перерахування коштів в національній та іноземних валютах на відповідні рахунки одержувачів коштів на підставі висновків про повернення платежів з бюджету.
Функція 13 "Розподіл коштів між державним бюджетом, бюджетами Автономної Республіки Крим, областями, мм. Києва та Севастополя, а також між рівнями місцевих бюджетів відповідно до нормативів відрахувань, визначених бюджетним законодавством, і перерахування розподілених коштів за належністю"
містить такі процедури:
1. Доведення до головних управлінь Державного казначейства України показників міжбюджетних трансфертів.
Функція 14 "Організація взаємних розрахунків між державним бюджетом та бюджетами Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва та Севастополя, а також між рівнями місцевих бюджетів у порядку, встановленому законодавством"
містить такі процедури:
1. Підготовка розпоряджень Державного казначейства України щодо віднесення на взаємні розрахунки між державним та місцевими бюджетами сум, що належать певному бюджету, відповідно до діючого законодавства.
2. Здійснення контролю за врегулюванням взаємних розрахунків між державним та місцевими бюджетами.
Функція 15 "Ведення бази даних про зведену мережу розпорядників і одержувачів бюджетних коштів, розподіл показників зведених кошторисів та зведених планів асигнувань у розрізі розпорядників і одержувачів бюджетних коштів"
містить такі процедури:
1. Прийняття від головних розпорядників бюджетних коштів даних про мережу та змін до мережі установ та організацій, які отримують кошти з державного бюджету (у тому числі, які містять відомості, що складають державну таємницю), та внесення до Єдиної бази даних мережі розпорядників та одержувачів коштів державного бюджету; ведення Єдиної бази даних мережі по державному бюджету; забезпечення підняття інформації територіальних органів Державного казначейства України щодо мережі по місцевих бюджетах.
2. Надання інформації з Єдиної бази даних мережі розпорядників та одержувачів коштів державного бюджету Міністерству фінансів України та головним розпорядникам бюджетних коштів відповідно до встановленого порядку.
3. Опрацювання мережі установ та організацій та змін до неї, на підставі якої формується база даних для відкриття та ведення рахунків.
4. Ведення бази даних Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів по державному та місцевих бюджетах та надання інформації з Єдиного реєстру Міністерству фінансів України та головним розпорядникам бюджетних коштів відповідно до встановленого порядку (у тому числі, по розпорядниках та одержувачах, відомості про яких складають державну таємницю).
5. Приймання від головних розпорядників бюджетних коштів даних щодо розподілу показників зведених кошторисів та планів асигнувань державного бюджету (у тому числі, які містять відомості, що складають державну таємницю), здійснення контролю за відповідністю загальних сум затвердженому розпису державного бюджету та мережі.
6. Приймання від головних розпорядників бюджетних коштів реєстрів змін до зведених кошторисів та планів асигнувань державного бюджету (у тому числі, які містять відомості, що складають державну таємницю), перевірка на відповідність даним позабалансового обліку та мережі.
7. Формування річного та помісячного розписів асигнувань державного бюджету по територіях та їх доведення до територіальних органів Державного казначейства України (у тому числі, які містять відомості, що складають державну таємницю).
8. Внесення змін в річний та помісячний розписи асигнувань державного бюджету по територіях та доведення до територіальних органів Державного казначейства України відповідних повідомлень (у тому числі, які містять відомості, що складають державну таємницю).
9. Забезпечення дотримання річного та помісячного розписів асигнувань державного бюджету на відповідний рік, а також інших вимог, передбачених діючими законодавчими та нормативно-правовими актами України, при відкритті асигнувань.
10. Супроводження пооб'єктного територіального розпису субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам згідно діючого законодавства та рішень Уряду.
11. Перевірка річних звітів територіальних органів Державного казначейства України у частині показників річного та помісячного розписів державного бюджету та відкритих асигнувань.
12. Формування бази даних Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів.
Функція 16 "Ведення бази даних розпису державного бюджету, доведення до головних розпорядників бюджетних коштів витягів з розпису та змін до нього"
містить такі процедури:
1. Взяття на облік надісланого Міністерством фінансів України розпису державного бюджету, формування та доведення до головних розпорядників витягів із розпису державного бюджету.
2. Отримання від Міністерства фінансів України довідок про зміни розпису державного бюджету, забезпечення ведення обліку зазначених змін.
3. Ведення бази даних уточненого розпису державного бюджету, проведення звірки змін до розпису державного бюджету з Міністерством фінансів України.
4. Доведення до головних розпорядників бюджетних коштів довідок про зміни до розпису державного бюджету.
5. Доведення до Міністерства фінансів Автономної Республіки Крим, головних фінансових управлінь обласних державних адміністрацій, Головного фінансового управління виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), фінансового управління Севастопольської міської державної адміністрації та головних розпорядників коштів державного бюджету витягів з річного та помісячного розписів асигнувань державного бюджету за міжбюджетними трансфертами, затверджених Міністерством фінансів України та змін до них у розрізі місцевих бюджетів.
Функція 17 "Ведення бухгалтерського обліку операцій з виконання державного бюджету та місцевих бюджетів, складання звітності про виконання державного, місцевих і зведеного бюджетів, подання звітності органам законодавчої і виконавчої влади"
містить такі процедури:
1. Щоденне формування консолідованого звіту про виконання державного та місцевих бюджетів за доходами.
2. Щоденне, щотижневе забезпечення збору та узагальнення оперативної інформації за видатками та кредитуванням.
3. Щомісячне формування вихідних форм про виконання державного бюджету по направлених відкритих асигнуваннях на здійснення видатків, наданих кредитах окремо для кожної території по загальному та спеціальному фондах та, в разі необхідності, забезпечення звірки з головними управліннями Державного казначейства України та міністерствами та відомствами головних розпорядників бюджетних коштів.
4. Забезпечення своєчасного надходження від головних управлінь Державного казначейства України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі та від Департаменту бухгалтерського обліку операцій державного бюджету за встановленими формами місячної, квартальної та річної звітності про виконання державного бюджету.
5. Приймання, перевірка та консолідація місячних, квартальних та річних звітів, отриманих від головних управлінь Державного казначейства України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі та від Департаменту бухгалтерського обліку операцій державного бюджету.
6. Забезпечення своєчасного надходження від головних управлінь Державного казначейства України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі за встановленими формами місячної, квартальної та річної звітності про виконання місцевих бюджетів.
7. Приймання, перевірка та консолідація звітності про виконання місцевих бюджетів, отриманих від головних управлінь Державного казначейства України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
8. Складання місячних, квартальних та річних звітів про виконання державного, місцевих та зведеного бюджетів за встановленими формами.
9. Перевірка та зведення звітності головних розпорядників бюджетних коштів.
10. Забезпечення належного документування, своєчасного, повного та достовірного відображення в регістрах бухгалтерського обліку операцій та розрахунків, проведених на центральному рівні Державного казначейства України в національній валюті, операцій та розрахунків, проведених в іноземних валютах через валютні рахунки Державного казначейства України, відкриті в установах банків.
11. Складання періодичної та оперативної звітності про виконання державного бюджету на центральному рівні Державного казначейства України та подання її відповідним структурним підрозділам Державного казначейства України.
12. Забезпечення дотримання встановлених методологічних засад ведення бухгалтерського обліку, складання і подання у встановлені терміни звітності про виконання державного бюджету при здійсненні операцій з виконання державного бюджету на центральному рівні Державного казначейства України.
13. Відображення у бухгалтерському обліку виконання державного бюджету проведення бюджетними установами операцій у натуральній формі.
14. Відображення у бухгалтерському обліку виконання державного бюджету проведення бюджетними установами операцій в іноземній валюті.
15. Здійснення коригуючих операцій на підставі відповідних документів (довідок, реєстрів, службових записок тощо) отриманих від розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, структурних підрозділів Державного казначейства України.
16. Здійснення обліку витрат державного бюджету з обслуговування та погашення боргових зобов'язань держави.
17. Адміністрування рахунків, відкритих для зарахування надходжень до державного бюджету, та обліку заборгованості в розрізі підприємств-позичальників за іноземними кредитами, залученими державою та під державні гарантії, і складання затвердженої звітності.
18. Облік заборгованості перед державним бюджетом за бюджетними позичками, кредитами та фінансовою допомогою, наданими з державного бюджету в минулі роки на умовах повернення, яка обліковується на центральному рівні Державного казначейства України.
19. Відображення на підставі розподілів відкритих асигнувань сум відкритих асигнувань на відповідних рахунках позабалансового обліку.
20. Підготовка та надання Кабінету Міністрів України, Міністерству фінансів України, територіальним органам Державного казначейства України, місцевим фінансовим органам, міністерствам, відомствам, установам та організаціям, структурним підрозділам Державного казначейства України інформації, передбаченої нормативно-правовими актами України, дорученнями Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України, керівництва Державного казначейства України тощо.
21. Відображення руху грошових коштів по початковим та відповідним платежам в Системі електронних платежів Національного банку України та внутрішній платіжній системі в режимі реального часу.
22. Складання та надання інших форм управлінської звітності, передбачених інструктивними та нормативними документами Державного казначейства України.
23. Формування та надання файлів @B Державній податковій адміністрації України з аналітичних рахунків, з обліку надходжень бюджетів.
24. Формування та надання файлів @B обласним Державним податковим адміністраціям у мм. Києві та Севастополі, Автономній Республіці Крим з аналітичних рахунків (відкритих на центральному рівні), з обліку коштів у національній валюті, які надходять в рахунок погашення заборгованості перед державним бюджетом підприємств-боржників за іноземними кредитами, та бюджетними позичками і кредитами, наданими у минулі роки.
Функція 18 "Здійснення за дорученням Мінфіну погашення та обслуговування державного боргу в національній та іноземній валюті"
містить такі процедури:
1. Формування розпорядження на перерахування коштів з рахунків державного бюджету на погашення та обслуговування державного боргу.
2. Формування меморіальних документів на перерахування коштів з рахунків Державного казначейства України в національній та іноземній валютах з метою погашення та обслуговування внутрішнього та зовнішнього державного боргу.
3. Подання Міністерству фінансів України інформації про фактичні витрати державного бюджету на погашення та обслуговування боргових зобов'язань держави, зарахування коштів від розміщення цінних паперів та залучення кредитів.
4. Відкриття асигнувань за іншими платежами по державному боргу, що здійснюються в національній валюті через реєстраційні рахунки, відкриті на ім'я Міністерства фінансів України в Державному казначействі України.
Функція 19 "Видання нормативно-правових актів з питань, що належать до компетенції Державного казначейства України"
містить такі процедури:
1. Участь у підготовці проектів законодавчих і нормативно-правових актів.
2. Розробка та удосконалення нормативних актів, методичних та інструктивних матеріалів з питань:
- казначейського обслуговування державного та місцевих бюджетів, розпорядників, одержувачів бюджетних коштів та інших клієнтів, операцій з коштами бюджетів за надходженнями, витратами, кредитуванням, фінансуванням;
- обліку зобов'язань розпорядників бюджетних коштів;
- функціонування єдиного казначейського рахунку, включаючи порядок кодування та відкриття, ведення та закриття рахунків у системі Державного казначейства України;
- операційної діяльності органів Державного казначейства України та застосування операційних процедур (правил) за всіма операціями, що здійснюються органами Державного казначейства України;
- повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету платежів;
- відшкодування податку на додану вартість;
- нарахування штрафів за неповне або несвоєчасне повернення сум надмірно сплачених податків;
- обслуговування коштів державних цільових фондів та інших клієнтів через систему органів Державного казначейства України;
- єдиних правил ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності про виконання державного і місцевих бюджетів, кошторисів розпорядників бюджетних коштів;
- первинних облікових документів, регістрів бухгалтерського обліку та інших носіїв обліково-економічної інформації по виконанню бюджетів та кошторисів бюджетних установ;
- єдиних форм звітності про виконання державного та місцевих бюджетів, зведеного бюджету України та зведених форм звіту про Державний бюджет України та виконання бюджетів Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя.
3. Розробка та затвердження Порядку покриття Державним казначейством України тимчасових касових розривів місцевим бюджетам.
4. Розробка та затвердження зразкового договору про надання короткотермінових позичок.
5. Здійснення оперативного методологічного супроводу нормативних актів.
6. Підтримка виданих Державним казначейством України нормативно-правових актів у контрольному стані, забезпечення їх перегляду з метою приведення у відповідність із чинним законодавством.
7. Перевірка відповідності законодавству проектів наказів, якими затверджуються інструкції, положення та інші документи правового характеру, що видає Державне казначейство України, а також проектів спільних актів, які Державне казначейство України видає спільно з іншими центральними органами державної виконавчої влади і візує.
8. Удосконалення інструктивних та нормативних документів щодо порядку проведення фінансового контролю.
9. Підготовка пропозицій та проектів розпорядчих документів з питань розвитку та модернізації діяльності Державного казначейства України, розробки та удосконалення прикладного програмного забезпечення.
Функція 20 "Визначення механізму казначейського обслуговування державного та місцевих бюджетів, установлення єдиних правил бухгалтерського обліку і звітності про виконання державного та місцевих бюджетів, кошторисів розпорядників бюджетних коштів, визначення порядку і строків подання звітів про виконання кошторисів державних цільових фондів"
містить такі процедури:
1. Організація та координування роботи по впровадженню процедур та механізмів казначейського обслуговування бюджетів.
2. Участь у розробці:
- облікової політики Державного казначейства України, фінансових органів, розпорядників бюджетних коштів;
- пропозицій щодо інформатизації та автоматизації процесів казначейського обслуговування бюджетів та розпорядників бюджетних коштів;
- вимог та критеріїв до автоматизованої системи ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності розпорядниками бюджетних коштів;
- механізмів обслуговування проектів, які підтримуються міжнародними фінансовими організаціями.
3. Систематизація нормативних і методологічних документів з питань обслуговування бюджетів, операційної діяльності, методології ведення бухгалтерського обліку і складання звітності в органах Державного казначейства України, бюджетних установах та організаціях.
5. Координація діяльності із розроблення концептуальних засад інформаційно-технічної політики Державного казначейства України, формування пропозицій щодо її вдосконалення.
Функція 21 "Забезпечення функціонування багаторівневої інформаційно-обчислювальної системи, внутрішньої платіжної системи
містить такі процедури:
1. Управління питаннями комп'ютеризації основних напрямів діяльності Державного казначейства України, в тому числі з виїздом на місця. Аналіз та узагальнення досвіду роботи територіальних підвідомчих органів з питань комп'ютеризації і сприяння впровадженню його в діяльність Державного казначейства України.
2. Розробка пропозицій щодо впровадження засобів обчислювальної техніки в системі Державного казначейства України та його центральному апараті. Участь у проведенні досліджень системи управління та діяльності структурних підрозділів центрального апарату Державного казначейства України з метою визначення можливостей та доцільності автоматизації.
3. Організація розробки на основі діючої нормативно-інструктивної бази виконання бюджетів, бухгалтерського обліку та звітності, а також внутрішніх технічних завдань, постановок задач, інших документів подібного змісту, затверджених у встановленому порядку, відповідне інформаційне забезпечення, його експериментальна перевірка, передача створених і адаптованих програмних систем та комплексів структурним підрозділам центрального апарату Державного казначейства України та його територіальним органам для впровадження і промислової експлуатації та супроводження.
4. Залучення до виконання проектних робіт зовнішнього виконавця, разом з функціональними підрозділами центрального апарату Державного казначейства України розробка технічного завдання на проектування або постановку задачі, взаємодія з зовнішнім виконавцем в процесі самого проектування, участь в експериментальній перевірці, прийманні створених програмних систем та комплексів, виконаних зовнішнім виконавцем Державного казначейства України, з подальшим впровадженням та дослідно-промисловою, промисловою експлуатацією в центральному апараті та територіальних органах Державного казначейства України.
5. Організація проектування та розробки інформаційного та програмного забезпечення, орієнтованого на використання розпорядниками коштів різних рівнів для потреб взаємодії з інформаційною системою Державного казначейства України.
6. Участь у впровадженні програмно-технічних засобів взаємодії з Системою електронних платежів Національного банку України та забезпечення технологічної підтримки їх експлуатації. Забезпечення проведення міжбанківських розрахунків та внутрішніх платежів у національній валюті між органами Державного казначейства України через Систему електронних платежів Національного банку України.
7. Проектування та супроводження нормативно-довідкової інформації, інформаційних баз даних загального користування, які використовуються в системі Державного казначейства України.
8. Участь у формуванні та адмініструванні інформаційно-аналітичних баз даних Державного казначейства України.
9. Організація збереження інформації, резервного копіювання та архівації даних в інформаційній системі Державного казначейства України.
10. Забезпечення впровадження та ефективного функціонування інформаційно-обчислювальної системи та глобальної мережі Державного казначейства України. Забезпечення обміну інформацією з територіальними органами Державного казначейства України.
11. Адміністрування локальної обчислювальної мережі центрального апарату Державного казначейства України, експлуатація засобів корпоративної електронної пошти, впровадження та супроводження загальносистемних програмних засобів.
12. Впровадження, супроводження системи мережевого менеджменту, захисту від мережевого вторгнення, антивірусного захисту, сервіс-диспетчерських служб інформаційно-обчислювальної системи Державного казначейства України.
13. Забезпечення інтерфейсного обміну даними з інформаційними системами Національного банку України, інших банківських установ, Міністерства фінансів України, органів Державної податкової адміністрації України, Державної митної служби України, інших органів та головних розпорядників коштів.
14. Організація гарантійного та післягарантійного обслуговування засобів обчислювальної техніки в системі Державного казначейства України та його центральному апараті.
15. Взаємодія із спеціалізованими організаціями та підприємствами для забезпечення поточного ремонту та технічного обслуговування комп'ютерної техніки Державного казначейства України.
16. Розробка та подання керівництву Державного казначейства України пропозицій щодо вдосконалення інформаційно-обчислювальної системи. Вивчення та аналіз вітчизняного і зарубіжного досвіду використання автоматизованих інформаційних систем та впровадження його в діяльність Державного казначейства України.
17. Вивчення існуючого програмного забезпечення, новітніх розробок (операційні системи, системи управління базами даних, системи автоматизації програмування та проектування, телекомунікаційні комплекси, засоби захисту та збереження інформації тощо), визначення доцільності їх закупівель і застосування в діяльності Державного казначейства України.
18. Планування видатків на підтримку досягнутого рівня функціональності інформаційно-обчислювальної системи Державного казначейства України, її розвитку та вдосконалення. Взаємодія з територіальними органами Державного казначейства України, головним розпорядником бюджетних коштів - Міністерством фінансів України при плануванні та виконанні кошторису видатків за бюджетними програмами для потреб комп'ютеризації.
19. Планування, підготовка, проведення та реалізація процедур закупівель за бюджетними програмами для потреб комп'ютеризації системи Державного казначейства України.
20. Організація впровадження та експлуатація засобів електронного документообігу та електронного цифрового підпису в системі Державного казначейства України та його центральному апараті.
21. Упровадження прикладного програмного забезпечення автоматизованих робочих місць інформаційно-обчислювальної системи Державного казначейства України (ІОС "Казначейство").
22. Упровадження, поточна підтримка, супроводження та розвиток прикладного програмного забезпечення, адміністрування баз даних підсистеми обліку виконання видаткової частини державного бюджету (АС "Казна-Центр").
23. Впровадження, поточна підтримка, супроводження та розвиток прикладного програмного забезпечення, адміністрування баз даних підсистеми обліку виконання видаткової частини бюджетів (АС "Казна-Видатки").
24. Супроводження веб-серверу офіційної веб-сторінки Державного казначейства України в мережі Інтернет.
25. Організація навчання спеціалістів з інформаційних технологій територіальних органів та центрального апарату Державного казначейства України з метою підвищення кваліфікації.
26. Проектування, упровадження та експлуатація ППЗ, що реалізує положення, наведені в пунктах 2.36 та 2.38
ЗВДТ, зареєстрованого Міністерством юстиції України 03.08.95 за N 278/814.
27. Забезпечення захисту електронної платіжної системи на рівні організації доступу до рахунків та операцій з електронними документами, перевірка цілісності файлів, контроль за застосуванням електронно-цифрового підпису за допомогою стандартних процедур і перевірок відповідно до вимог Національного банку України.
28. Участь у розробці та впровадженні програмного забезпечення з виконання бюджетів та підтримка інформаційної бази Державного казначейства України.
Функція 22 "Контроль за здійсненням бюджетних повноважень при зарахуванні надходжень"
містить такі процедури:
1. Організація роботи по здійсненню бюджетних повноважень при зарахуванні надходжень до загального та спеціального фондів державного бюджету.
2. Звірка інформації про надходження коштів, отриманих від головних управлінь Державного казначейства України з органами, що здійснюють контроль за їх надходженням до бюджету (Державна податкова адміністрація України, Державна митна служба України).
3. Контроль за надходженням коштів, отриманих від нижчестоящих органів Державного казначейства України, на відповідність звітам про виконання державного бюджету за доходами.
4. Здійснення контролю та моніторингу за надходженнями до державного бюджету коштів від приватизації державного майна відповідно до показників, затверджених законом України про Державний бюджет України на відповідний рік. Звірка з Фондом державного майна України за надходженнями до державного бюджету коштів від приватизації державного майна.
5. Звірка з Державною митною службою України за надходженнями до державного бюджету коштів в іноземній валюті, перерахованих митними органами на валютні рахунки Державного казначейства України.
6. Контроль за надходженням до державного бюджету коштів по проведених казначейських клірингових операціях у розрізі видів доходів.
7. Моніторинг за правильністю перерахування на рівні територіальних органів Державного казначейства України дотацій та коштів, що передаються до державного бюджету з місцевих бюджетів.
8. Моніторинг за виконанням доходів місцевих бюджетів, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів, а також тих, за рахунок яких здійснюється перерахування дотації вирівнювання з державного бюджету місцевим бюджетам.
9. Щоденний розбір картотеки "До з'ясування".
Функція 23 "Здійснення контролю за відповідністю кошторисів розпорядників бюджетних коштів розпису державного та місцевих бюджетів"
містить такі процедури:
1. Контроль за відповідністю розподілів показників зведених кошторисів та зведених планів асигнувань, поданих головними розпорядниками бюджетних коштів, та реєстрів змін до них розпису асигнувань державного бюджету.
2. Здійснення контролю за дотриманням вимог законодавства щодо оформлення індивідуальних кошторисів, планів асигнувань, планів надання кредитів із загального фонду, планів спеціального фонду, планів використання бюджетних коштів та змін до них.
................Перейти до повного тексту