1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО З ПИТАНЬ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО
ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
Додаток
до листа Мінжитлокомунгоспу
31.07.2008 N 12/20-8-16
ІНФОРМАЦІЯ
Мінжитлокомунгоспу України для розміщення на веб-сторінці "Уряд і громадськість" Урядового порталу
До рубрики "Ви запитуєте"
N
з/п
Дата
надходження
звернення
Автор
запитання
(прізвище,
ім'я та по
батькові,
адреса,
професія,
пенсіонер,
де
навчається)
Зміст
запитання
Прізвище, ім'я, по
батькові посадової
особи, яка надала
відповідь
(роз'яснення), зміст
даної відповіді
(роз'яснення)
1 20.06.2008 Зарічна Г.Я.
(...)
м. Тернопіль
Щодо
перерахунку
квартирної
плати у
разі
відсутності
власника
квартири та
членів його
сім'ї
Автору надано
відповідь листом від
16.07.2008
N 8/14/3-512 за
підписом заступника
Міністра
А.М.Козленка.
Звільнення від плати
за утримання житла у
разі відсутності
власника квартири та
членів його сім'ї не
має підстав, оскільки
витрати житлово-
експлуатаційних
підприємств на
утримання житла
включають витрати на
здійснення комплексу
робіт, спрямованих на
створення необхідних
умов для проживання
людей і забезпечення
збереження жилих
будівель та технічного
обладнання. До цих
робіт належать
підготовка до
весняно-літнього та
осінньо-зимового
періодів, прочищення
димарів та газоходів,
наладка та регулювання
технічного обладнання
будинку, обстеження
стану несучих і
огороджувальних
конструкцій тощо.
Статтею 66 Житлового
кодексу Української
РСР в редакції зі
змінами, внесеними
Законом України "Про внесення змін і доповнень до Житлового кодексу Української РСР" від 06.05.93N 3187-XII ,
встановлено, що плата
за користування житлом
(квартирна плата)
обчислюється, виходячи
із загальної площі
квартири
(одноквартирного
будинку). Розмір
тарифів (нормативних
витрат, пов'язаних з
утриманням будинків і
споруд та
прибудинкових
територій)
визначається згідно з
Порядком формування
тарифів на послуги з
утримання будинків і
споруд та
прибудинкових
територій,
затвердженим
постановою Кабінету
Міністрів України від
12.07.2005 N 560 . Ці
витрати не залежать
від того, чи проживає
особа у квартирі
(власник або наймач),
чи ні. Це витрати на
утримання будинку та
прибудинкової
території. Зокрема до
них відносяться
витрати на прибирання
сходових клітин;
прибирання
прибудинкової
території; вивезення
та утилізацію твердих
побутових і
негабаритних відходів;
освітлення місць
загального
користування і
підвалів та
підкачування води
тощо. Правилами
надання послуг з
централізованого
опалення, постачання
холодної та гарячої
води і водовідведення,
затверджених
постановою Кабінету
Міністрів України від
21.07.2005 N 630 ,
передбачено звільнення
споживачів від плати
за ненадані послуги з
водопостачання,
водовідведення за
період тимчасової
відсутності споживача
та членів його сім'ї
(за умови відключення
виконавцем холодної та
гарячої води і
опломбування запірних
вентилів на вводі у
квартиру та зняття
пломб і відновлення
надання послуг
виконавцем згідно з
письмовою заявою
споживача та за
рахунок споживача)
2 25.06.2008 Радул М.В.
(...)
м. Миколаїв
Щодо
встановле-
ння
приладів
індивідуа-
льного
опалення
Автору надано
відповідь листом від
21.07.2008
N 8/14/3-548 за
підписом заступника
Міністра
І.В.Запатріної.
Питання
відключення мереж
централізованого
опалення та постачання
гарячої води в
багатоповерхових
житлових будинках
регулюється Правилами
надання послуг з
централізованого
опалення, постачання
холодної та гарячої
води і водовідведення,
затвердженими
постановою Кабінету
Міністрів України від
21.07.2005 N 630 (із
змінами, затвердженими
постановою Кабінету
Міністрів України від
31.10.2007 N 1268) , та
Порядком відключення
окремих житлових
будинків від мереж
централізованого
опалення та постачання
гарячої води при
відмові споживачів від
централізованого
теплопостачання (далі-
Порядок), який
затверджено наказом
Міністерства
будівництва,
архітектури та
житлово-комунального
господарства від
22.11.2005 N 4 (із
змінами, внесеними
наказом
Мінжитлокомунгоспу від
06.11.2007 N 169 ,
зареєстрованим у
Мін'юсті 06.11.2007 за
N 1478/11758).
Зазначеною постановою
внесені принципові
зміни до Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення щодо
відключення від мереж
централізованого
опалення та постачання
гарячої води, а саме:
- передбачено
відключення від мереж
централізованого
опалення та постачання
гарячої води не у
квартирах
багатоквартирних
будинків з ініціативи
споживача, а
відключення
багатоквартирних
будинків з ініціативи
споживачів;
- відключення може
здійснюватися тільки у
разі, коли технічна
можливість такого
відключення
передбачена
затвердженою органом
місцевого
самоврядування
відповідно до Закону
України "Про теплопостачання" схемою
теплопостачання. У
разі дотримання цих
вимог з вирішення
питання відключення
житлового будинку
(будинків) від мереж
централізованого
опалення його власник
(власники) повинен
(повинні) звернутися
до Комісії з письмовою
заявою про відключення
від мереж ЦО і ГВП.
Іншого чинним
законодавством не
передбачено. Одночасно
у листі зазначається,
що внесення змін було
обумовлено
необхідністю
упорядкування питань з
надання дозволів на
влаштування
індивідуального
опалення, запобіганню
виникнення
надзвичайних ситуацій
у житловому фонді та
захисту прав і
інтересів усіх
мешканців
багатоквартирних
будинків. Зокрема,
відключення окремих
квартир по стояку
призводить до
розбалансування
гідравлічного режиму
роботи
внутрішньобудинкової
системи опалення,
перерозподілу
теплоносія, що є
причиною зменшення
подачі теплоносія на
інші стояки,
ускладнення або
неможливості
здійснення регулювання
параметрів подачі
тепла в залежності від
температури
зовнішнього повітря.
Встановлення газових
котлів призводить до
додаткового
навантаження на
газопровід будинку,
оскільки діаметр
газової труби
розрахований лише на
роботу газових плит,
що може призвести до
аварійної ситуації.
Крім того, труби
котлів виводяться так,
що продукти згорання
(вуглекислий газ, окис
азоту, чадний газ)
попадають під вікна та
кватирки сусідів, що
стає небезпечним для
здоров'я всіх
мешканців будинку. Все
це порушує права і
інтереси інших
мешканців будинку, і
як наслідок,
надходження численних
скарг від споживачів
щодо неякісного
опалення та
неможливості
безпечного проживання
через отруєння
мешканців будинку
продуктами згорання
газу. В даний час
Мінжитлокомунгоспом
здійснюється аналіз
звернень громадян як з
питань відключення
окремих квартир від
централізованого
теплопостачання, так і
щодо неможливості
безпечного проживання
інших мешканців
будинку через отруєння
викидами продуктів
згорання газу з
квартир, які
користуються
автономним опаленням.
За результатами цієї
роботи Міністерством
будуть підготовлені
пропозиції стосовно
врегулювання порушених
у зверненнях громадян
питань
3 23.06.2008 Прибега М.С.
(...)
м. Антрацит
Луганська
область
Інвалід ВВВ
Про надання
роз'яснень
щодо
встанов-
лення
приладів
обліку води
для
розрахунків
за
відпущену
воду
Заявнику надано
роз'яснення листом
від 21.07.2008
N 8/14/3-544 за
підписом Міністра
О.Ю.Кучеренка.
Взаємовідносини між
об'єднаннями,
виробничими
управліннями
водопровідно-каналізац
ійного господарства
(надалі - Водоканал)
або іншими
експлуатаційними
організаціями та їх
абонентами визначені
Правилами користування
системами комунального
водопостачання та
водовідведення в
містах і селищах
України, затверджених
наказом
Держжитлокомунгоспу
України від 01.07.94N 65 та
зареєстрованих
Мін'юстом України
22.07.94 за N 165/374
(надалі - Правила).
Пункт 4.1 Правил передбачає, що
абоненти, які
приєднані до систем
комунального
водопостачання і
водовідведення,
повинні мати необхідні
прилади обліку для
розрахунків за
відпущену їм воду, а
пункт 4.2
передбачає, що
абонент повинен
придбати й встановити
водолічильник, який
буде перебувати у
нього на балансі і
обслуговуванні. При
цьому типорозмір
водолічильника
визначається
Водоканалом. Згідно з
пунктом 4.3 Правил встановлення
водолічильників на
водопровідних мережах
абонентів повинно
здійснюватися
відповідно до проекту
на обладнання вводу,
БНіП 2.04.01-85
"Внутрішній водопровід
і каналізація
будинків", технічних
умов та паспорта
водолічильника. Місце
установки
водолічильника
погоджується з
Водоканалом.
Водолічильник повинен
розташовуватися в
зручному та
легкодоступному для
огляду приміщенні з
надійною
гідроізоляцією,
освітленням, достатнім
для знімання
показників,
температурою не нижче
+4 град.C, мати
пристосування для
приєднання шлангу з
метою промивання вводу
та водомірного вузла.
Відповідно до ст. 13
п. 5 Закону України"Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" інвалідам
війни надається
100-процентна знижка
плати за користування
комунальними послугами
(газом,
електроенергією та
іншими послугами) в
межах середніх норм
споживання. Враховуючи
вищевикладене, для
вирішення порушеного у
листі питання
необхідно звертатися
до органу місцевого
самоврядування, в
компетенції якого,
відповідно до Закону
України "Про місцеве самоврядування" ,
забезпечення
організації
обслуговування
населення
підприємствами
житлово-комунального
господарства незалежно
від форми власності,
надання йому послуг
необхідного рівня та
якості, здійснення
контролю за
дотриманням
законодавства щодо
захисту прав
споживачів у сфері
житлово-комунальних
послуг
4 16.07.2008 Осіпченко І.В.
(...)
м. Івано-Фран-
ківськ
Щодо
надання
роз'яснень
з питань
взаємовід-
носин між
виконавцем
послуг та
споживачем
Заявнику надано
роз'яснення листом
від 16.07.2008
N 8/14/3-511 за
підписом заступника
Міністра
А.М.Козленка.
Відповідно до Закону
України "Про житлово-комунальні послуги" взаємовідносини між
виконавцем послуг та
споживачем регулюються
виключно на договірних
засадах. Споживач
зобов'язаний укласти
договір на надання
житлово-комунальних
послуг, підготовлений
виконавцем на основі
типового договору.
Згідно із цим Законом
споживач має право на
отримання у
встановленому
законодавством порядку
необхідної інформації
про перелік послуг, їх
вартість, загальну
вартість місячного
платежу, структуру
ціни/тарифу, норми
споживання тощо.
Порядок надання
житлово-комунальних
послуг, їх якісні та
кількісні показники
мають відповідати
умовам договору та
вимогам законодавства.
Типові договори на
надання відповідних
житлово-комунальних
послуг затверджені
постановами Кабінету
Міністрів України від
12.07.2005 N 560 та від
21.07.2005 N 630 . Згідно
із Порядком формування
тарифів на послуги з
утримання будинків і
споруд та
прибудинкових
територій,
затвердженим
постановою Кабінету
Міністрів України від
12.07.2005 N 560 , розмір
тарифів (нормативних
витрат, пов'язаних з
утриманням будинків і
споруд та
прибудинкових
територій)
визначається по
кожному будинку окремо
залежно від кількісних
показників фактичного
надання послуг з
урахуванням
забезпечення належного
санітарно-гігієнічного
протипожежного,
технічного стану
будинків і споруд та
прибудинкових
територій згідно з
типовим переліком
послуг. Калькуляційною
одиницею є 1 кв.метр
загальної площі
квартир будинку.
Згідно із пунктом 13
вищезгаданого Порядку витрати
на технічне
обслуговування
внутрішньобудинкових
систем тепло-,
водопостачання,
водовідведення (від
зовнішньої стіни
будинку до внутрішньої
стіни квартири) і
зливової каналізації
визначаються
відповідно до
укладених договорів
між власником
(балансоутримувачем)
будинку або його
уповноваженою особою
та організацією, яка
здійснює експлуатацію
внутрішньобудинкових
систем. До цих витрат
також включаються
витрати на ліквідацію
аварій на
внутрішньоквартирних
мережах (від
зовнішньої стіни
квартири до
санітарно-технічного
обладнання). У
розрахунок окремо
включаються витрати на
промивання систем
опалення та
гідравлічне
випробування
трубопроводів у
житловому будинку.
Перелік робіт з
технічного
обслуговування
внутрішньобудинкових
систем тепло-,
водопостачання,
водовідведення і
зливової каналізації
визначається
відповідно до
Примірного переліку
послуг з утримання
будинків і споруд та
прибудинкових
територій та послуг з
ремонту приміщень,
будинків, споруд
затвердженого наказом
Держжитлокомунгоспу
від 10.08.2004 N 150 , який
зареєстрований в
Мін'юсті України
21.08.2004
N 1046/9645.
Відповідно з
пунктом 2.1.5 Правил
утримання жилих
будинків та
прибудинкових
територій
(затверджений наказом
Держжитлокомунгоспу
від 17.05.2005 N 76 та
зареєстрований в
Мін'юсті України
25.09.2005
N 927/11207)
періодичність
проведення
профілактичного
обслуговування
елементів жилих
будинків та граничні
строки невідкладної
ліквідації виявлених
несправностей
елементів жилих
будинків наведена
відповідно у
додатках 2 та 3.
Відповідальність за
дотримання
міжремонтних термінів
експлуатації та
виконання робіт по
обслуговуванню
внутрішньобудинкових
мереж опалення та
водопостачання несе
виконавець послуг
відповідно до вимог
укладеного договору.
Водночас зазначається,
що п. 1.2.11 та 1.2.12
Примірного переліку
послуг з утримання
будинків і споруд та
прибудинкових
територій та послуг з
ремонту приміщень,
будинків, споруд,
затвердженого наказом
Держжитлокомунгоспу
від 10.08.2004 N 150 ,
передбачено виконання
робіт з поточного
ремонту
внутрішньобудинкових
мереж опалення та
водопостачання.
Зазначені роботи
виконуються за рахунок
коштів, передбачених
на заходи з підготовки
будинку до зими
Перейти до повного тексту