- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
ТЕХНІЧНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ТА СПОЖИВЧОЇ ПОЛІТИКИ
Л И С Т
26.12.2007 N 12594-1-3/16 |
Верховна Рада України
Народному депутату України
Богатирьовій Р.В.
гр. Пустоварову В.В.
Щодо надання роз'яснень деяких питань законодавства в частині державного нагляду у сфері господарської діяльності
Шановна Раїсо Василівно!
Державним комітетом України з питань технічного регулювання та споживчої політики розглянуто Ваше звернення від 17 грудня 2007 року N 002/8 щодо надання роз'яснень деяких питань законодавства в частині державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності гр. Пустоварову В.В. згідно з його запитом та повідомляємо наступне.
1. Щодо надання переліку документів обов'язкової звітності, що підлягають наданню суб'єктом господарювання до органів Держспоживстандарту.
Відповідно до ст.
26 Закону України
"Про захист прав споживачів" спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі здійснюють державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів.
Відповідно до Положення про Державний комітет України з питань технічного регулювання та споживчої політики, затвердженого Указом Президента України від 18 березня 2003 року
N 225, Держспоживстандарт є спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів, стандартизації, метрології, підтвердження відповідності.
Відповідно до покладених завдань Держспоживстандарт України:
- бере участь у формуванні та забезпеченні реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів, стандартизації, метрології, сертифікації, підтвердження відповідності, управління якістю;
- здійснює державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів, рекламу у цій сфері, метрологічний контроль та нагляд;
- здійснює державний нагляд за додержанням законодавства у сфері стандартизації та підтвердження відповідності;
- забезпечує міжгалузеву координацію та функціональне регулювання у сфері захисту прав споживачів, стандартизації, метрології, сертифікації, підтвердження відповідності, управління якістю.
Органи системи Держспоживстандарту не здійснюють перевірку фінансово-господарської діяльності суб'єктів господарювання.
Подання суб'єктом господарювання до органів Держспоживстандарту "документів обов'язкової звітності" законодавством у сфері захисту прав споживачів та сфері технічного регулювання не передбачено.
2. Щодо визначення ознак, яким повинно відповідати звернення фізичних та юридичних осіб про порушення суб'єктом господарювання вимог законодавства.
Відповідно до ст. 10 Указу Президента України "Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності" від 23 липня 1998 року
N 817 скарга споживача повинна подаватися в письмовому вигляді і містити відомості про його прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання, серію і номер паспорта або іншого документа, що посвідчує особу, а також дані про товар, при продажу якого були порушені права споживача. Органи у справах захисту споживачів не мають права розголошувати відомості про споживача, який подав скаргу.
Подання до органів системи Держспоживстандарту юридичними особами скарг з питань придбання (отримання) ними неякісних товарів, робіт, послуг Законом України
"Про захист прав споживачів" не передбачено.
................Перейти до повного тексту