1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


ДОЧІРНЄ ПІДПРИЄМСТВО "ФОНДОВА БІРЖА ПФТС"
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Біржової ради
ДП "Фондова біржа ПФТС"
20.03.2008 N 4
Голова Біржової ради
____________ Б.В.Тимонькін
ЗАРЕЄСТРОВАНО
Рішення Державної комісії
з цінних паперів
та фондового ринку
03.06.2008 N 612
Голова Комісії
________________ А.І.Балюк
ДИСЦИПЛІНАРНИЙ КОДЕКС ДП "Фондова біржа ПФТС"
1. Загальні положення
1.1. Цей Дисциплінарний кодекс Дочірнього підприємства "Фондова біржа ПФТС" (надалі - "Кодекс") є невід'ємною частиною Правил Дочірнього підприємства "Фондова біржа ПФТС" і визначає порядок розгляду органами ДП "Фондова біржа ПФТС" (надалі - "Біржа") справ про порушення вимог правил, стандартів та інших внутрішніх документів Біржі, умов договорів та угод, укладених з Біржею або її Членами; визначає порядок накладення санкцій за вказані порушення.
1.2. Дія цього Кодексу розповсюджується на всіх Членів Біржі, а також на їх працівників, які уповноважені виставляти в торговельній системі котирування, заявки, вести переговори і укладати угоди з цінними паперами та іншими фінансовими інструментами (надалі - "Уповноважені працівники").
Дія цього Кодексу також розповсюджується на осіб, що відповідно до процедур встановлених цим Кодексом, звертаються до дисциплінарних органів Біржі з метою порушення дисциплінарного провадження у відношенні Членів Біржі чи їх Уповноважених осіб.
1.3. До справ, розгляд яких відбувається відповідно до цього Кодексу (надалі - "справи"), відносяться справи, порушені за заявами Членів Біржі, інших осіб, які мають право брати участь у біржових торгах згідно із законодавством, будь-яких третіх осіб, які користуються послугами Членів Біржі (клієнти, інвестори тощо), Директора - контролера та посадових осіб Біржі за фактами, які мають ознаки порушення вимог правил, стандартів та інших внутрішніх документів Біржі, умов договорів та угод, укладених з Біржею або її Членами. Такі факти можуть мати вигляд дій чи бездіяльності Членів Біржі, що привели до негативних наслідків безпосередньо у заявника або Біржі.
2. Дисциплінарні органи
2.1. Дисциплінарними органами Біржі, які здійснюють дисциплінарне провадження відповідно до цього Кодексу, є:
- Постійна Дисциплінарна комісія (надалі - "Дисциплінарна комісія");
- Постійна Апеляційна комісія (надалі - "Апеляційна комісія").
2.2. До компетенції Дисциплінарної комісії належать:
- безпосередній розгляд справ та прийняття рішень за ними;
- вирішення усіх процедурних питань, що виникають при розгляді справ;
- застосування заходів, що забезпечують оперативний та справедливий розгляд справ;
- передача справи на розгляд Апеляційної комісії.
2.3. До компетенції Апеляційної комісії належать:
- розгляд скарг на рішення Дисциплінарної комісії та прийняття рішень за ними;
- затвердження рішень Дисциплінарної комісії про застосування санкцій у вигляді виключення з Членів Біржі або переліку учасників біржових торгів;
- розгляд справи у випадку її передачі Дисциплінарною комісією на розгляд Апеляційної комісії.
3. Склад та порядок формування Дисциплінарної комісії, Апеляційної комісії
3.1. Дисциплінарна комісія складається з трьох членів. Один з них є постійним, його функції виконує Арбітражний секретар Біржі. Два інших члена Дисциплінарної комісії є представниками членів Біржової Ради.
3.2. На Арбітражного секретаря покладаються обов'язки щодо організаційного та технічного забезпечення діяльності Дисциплінарної комісії.
3.3. Всі члени Біржової Ради призначають своїх представників для роботи в якості членів Дисциплінарної комісії. Представниками є особи, які приймають участь у засіданнях Біржової Ради.
3.4. Робота в якості членів Дисциплінарної комісії здійснюється на принципах ротації. Біржова Рада затверджує перелік осіб - представників членів Біржової Ради, та графік, за яким вони виконують функції членів Дисциплінарної комісії. Термін виконання кожним з членів Біржової Ради функцій члена Дисциплінарної комісії не повинен перевищувати 3-х місяців.
3.5. У разі якщо на розгляд Дисциплінарної комісії надійде справа, у вирішенні якої член Дисциплінарної комісії може бути зацікавленим особисто (має ділові, родинні та інші стосунки, які можуть створити перешкоди для неупередженого рішення), він повинен заявити відвід, а його повноваження передаються представнику Біржової Ради, який згідно з затвердженим графіком є наступним членом Дисциплінарної комісії.
3.6. Процедура, визначена п. 3.5 застосовується також у випадках, коли з поважних причин член Дисциплінарної комісії не в змозі виконувати функції з дотриманням встановлених процесуальних строків.
3.7. Апеляційна комісія формується (складається) з представників членів Біржової Ради. Представниками членів Біржової Ради є особи, які приймають участь у засіданнях Біржової Ради. Кількість членів Апеляційної комісії дорівнює кількості членів Біржової Ради, всі представники членів Біржової Ради є членами Апеляційної комісії. Головою Апеляційної комісії є Голова Біржової Ради.
3.8. Апеляційна комісія правомочна виконувати повноваження, віднесені до її компетенції, якщо на її засіданні присутні або належним чином представлені більше половини її членів.
4. Подання заяви
4.1. Порушення провадження та розгляд справ за цим Кодексом здійснюється на підставі відповідної заяви, яка може бути подана Членами Біржі, іншими особами, які мають право брати участь у біржових торгах згідно із законодавством, будь-якими третіми особами, які користуються послугами Членів Біржі або Біржі (клієнти, інвестори тощо), Директором - контролером та посадовими особами Біржі.
4.2. Заява подається на ім'я Арбітражного секретаря і повинна містити таку інформацію:
- повну назву, місцезнаходження, номери телефону та факсу, прізвище, ім'я та по батькові керівника юридичної особи, проти якої порушується провадження чи працівником якої є фізична особа, проти якої порушується провадження (надалі - "Відповідач");
- детальний виклад ситуації, що на погляд Заявника, є порушенням його прав та законних інтересів;
- посилання на вимоги правил, стандартів та інших внутрішніх документів Біржі, умов договорів та угод, які, на думку Заявника, порушено Відповідачем;
- пропозиції щодо санкцій, які повинні бути застосовані до Відповідача;
- перелік всіх доказів та свідків, які можуть бути залучені для розгляду справи;
- повну назву, місцезнаходження, номери телефону та факсу, прізвище, ім'я та по батькові представників Заявника.
4.3. До заяви додаються копії всіх документальних доказів (у тому числі аудіо записи тощо). Заява та додані до неї документи надаються у чотирьох примірниках.
4.4. Не пізніше наступного робочого дня за днем отримання заяви, Арбітражний секретар перевіряє заяву на наявність передбачених п. 4.2 даних та відповідності вимогам п. 1.3 цього Кодексу і, у разі відповідності, надсилає її членам Дисциплінарної комісії та Відповідачу чи повертає Заявнику - у випадку невідповідності встановленим вимогам.
4.5. Не пізніше одного робочого дня після отримання заяви, члени Дисциплінарної комісії визначаються щодо можливості участі у розгляді справи та повідомляють про це Арбітражного секретаря. Якщо їх участь в розгляді справи є неможливою через обставини, зазначені в п.п. 3.5 - 3.6 цього Кодексу, Арбітражний секретар здійснює заміну членів Дисциплінарної комісії.
4.6. Розгляд справи здійснюється Дисциплінарною комісією в складі, що діяв на момент отримання заяви за виключенням випадків, вказаних у пунктах 3.5 - 3.6 цього Кодексу.
5. Розгляд справи
5.1. Справа розглядається на засіданні Дисциплінарної комісії, не пізніше 7-ми робочих днів після отримання членами Дисциплінарної комісії та Відповідачем заяви та всіх матеріалів. Про дату, час та місце проведення засідання Заявник, Відповідач та Члени Дисциплінарної комісії повідомляються Арбітражним секретарем не пізніше як за 2 робочих дні до засідання.
5.2. Заявник та Відповідач повинні надіслати для участі у засіданні своїх представників, уповноважених належним чином.
5.3. Справу може бути розглянуто без участі представників Заявника чи Відповідача, якщо їх своєчасно повідомлено про дату, час та місце проведення засідання, але представники не з'явилися, заяв про перенесення засідання з зазначенням поважних причин не надано, або причини, вказані у заяві про перенесення засідання, визнані Дисциплінарною комісією неповажними.
5.4. Засідання Дисциплінарної комісії може бути перенесено не більш, ніж на 5 робочих днів, якщо Дисциплінарна комісія визнала поважними заявлені причини. Надалі справа повинна бути розглянута за будь-яких умов.
5.5. Дисциплінарна комісія вирішує всі процедурні та доказові питання. При розгляді справи Дисциплінарна комісія керується вимогами чинного законодавства, правил, стандартів та інших внутрішніх документів Біржі, практикою діяльності дисциплінарних органів Біржі, діловими звичаями, договорами, угодами та іншими документами, що мають відношення до спору.
5.6. Для з'ясування обставин справи Дисциплінарна комісія має право витребувати додаткові докази та свідчення, направити матеріали для експертизи, у тому числі до Комітетів Асоціації "ПФТС". Дисциплінарна комісія має повноваження направляти у письмовому вигляді запити будь-якій уповноваженій особі, співробітнику чи керівнику Члена Біржі і вимагати подання будь-якої інформації чи документів, які знаходяться під контролем або якими володіють зазначені особи.
5.7. Усі документи та інформація, які мають відношення до питань, що вирішуються (допустимі докази), можуть подаватись у якості доказів на розгляд Дисциплінарної комісії. Дисциплінарна комісія визначає допустимість та доказову силу доказів, виходячи з обставин справи за внутрішнім переконанням.
5.8. Всі рішення Дисциплінарної комісії приймаються більшістю голосів та викладаються письмово.
5.9. Секретар Дисциплінарної комісії повинен надати примірники рішення всім сторонам дисциплінарного провадження та їх представникам у порядку, вказаному у п. 6.8 цього Кодексу.
5.10. В рішенні Дисциплінарної комісії повинні бути вказані:
- дата винесення рішення, склад Дисциплінарної комісії;
- найменування учасників провадження, прізвища та посади їх представників;
- сутність спору, заяви та пояснення осіб, що брали участь в розгляді справи;
- обставини справи та мотиви, що стали підставою для рішення;
- зміст прийнятого рішення;
- строк і порядок виконання прийнятого рішення.
6. Рішення Дисциплінарної комісії
6.1. За результатами розгляду справи Дисциплінарна комісія приймає одне за таких рішень:
- про закриття справи у випадку відсутності порушень з боку відповідача вимог правил, стандартів та інших внутрішніх документів Біржі, умов договорів та угод, укладених з Біржею або її Членами;
- про накладення санкцій, у випадку наявності порушень з боку Відповідача вимог правил, стандартів та інших внутрішніх документів Біржі, умов договорів та угод, укладених з Біржею або її Членами;
- про передачу справи на розгляд Апеляційної комісії у випадку, якщо справа на думку Дисциплінарної комісії має особливо важливий характер для діяльності Біржі.
6.2. Дисциплінарна комісія має право застосовувати будь-які санкції, передбачені правилами Біржі та цим Кодексом за наявності відповідних підстав.
6.3. Рішення Дисциплінарної комісії підписується Головою Апеляційної комісії і набуває чинності після його підписання, окрім випадку, вказаного в п. 6.4 цього Кодексу.
6.4. Рішення Дисциплінарної комісії про накладення санкцій у вигляді виключення з Членів Біржі або переліку учасників біржових торгів підлягає затвердженню Апеляційною комісією. Рішення Дисциплінарної комісії про накладення санкцій у вигляді виключення з Членів Біржі або переліку учасників біржових торгів набирає чинності з моменту його затвердження Апеляційною комісією. Рішення Апеляційної комісії підписується Головою Апеляційної комісії.
6.5. Дисциплінарна комісія може доручити адміністрації біржі звернутися до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку з проханням призупинити або анулювати ліцензію на провадження професійної діяльності на ринку цінних паперів чи повідомити про факти порушення законодавства про цінні папери, встановлені при розгляді справи.

................
Перейти до повного тексту