1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЕКОЛОГІЇ ТА ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
N 232/328 від 11.12.2000
м.Київ
Про затвердження Вимог до щорічного звіту про стан ведення Державного регістру джерел іонізуючого випромінювання
Відповідно до Положення про Державний регістр джерел іонізуючого випромінювання і порядок оплати послуг з їх реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 серпня 1997 року N 847
НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Вимоги до щорічного звіту про стан ведення Державного регістру джерел іонізуючого випромінювання, що додаються.
2. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Заступника міністра екології та природних ресурсів Смишляєва О.Е.
Міністр екології та
Природних ресурсів України
Міністр охорони здоров'я України

І.О.Заєць
В.Ф.Москаленко
Затверджено
Наказ Міністерства екології та
природних ресурсів України та
Міністерства охорони здоров'я
України
11.12.2000 N 232/328
Вимоги
до щорічного звіту про стан ведення Державного регістру джерел іонізуючого випромінювання
1. Загальні положення
1.1. Вимоги до щорічного звіту про стан ведення Державного регістру джерел іонізуючого випромінювання (далі - Вимоги) розроблено відповідно до пункту 12 Положення про Державний регістр джерел іонізуючого випромінювання і порядок оплати послуг з їх реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 серпня 1997 р. N 847 "Про створення Державного регістру джерел іонізуючого випромінювання" та пункту 8 Порядку державної реєстрації джерел іонізуючого випромінювання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2000 року N 1718 "Деякі питання державного регулювання діяльності з використання джерел іонізуючого випромінювання".
1.2. Вимоги входять до складу документів, які забезпечують функціонування єдиної державної системи реєстрації, обліку і контролю джерел іонізуючого випромінювання - Державного регістру джерел іонізуючого випромінювання (далі - Регістр).
1.3. Дотримання Вимог забезпечує оцінку органами державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки ефективності функціонування Регістру та своєчасне вжиття заходів щодо подальшого розвитку Регістру та регулювання безпеки діяльності з джерелами іонізуючого випромінювання (далі - ДІВ).
1.4. Вимоги визначають форму, зміст, оформлення та порядок надання органам державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки щорічного звіту про стан ведення Державного регістру джерел іонізуючого випромінювання (далі - Звіт).
1.5. Терміни, що вживаються у Вимогах, мають значення, які визначені в Порядку державної реєстрації джерел іонізуючого випромінювання та в Порядку користування Державним регістром джерел іонізуючого випромінювання.
1.6. Вимоги цього документа поширюються на Головний реєстровий центр Державного регістру джерел іонізуючого випромінювання (далі - ГРЦ).
2. Вимоги до форми Звіту
2.1. Звіт складається з титульного аркуша, розділів та додатків.
2.2. Титульний аркуш Звіту оформлюється відповідно до Форми титульного аркушу щорічного звіту про стан ведення Державного регістру джерел іонізуючого випромінювання (Додаток 1).
2.3. Звіт містить такі розділи:
- Правова база Регістру;
- Стан ведення державної реєстрації та облік ДІВ;
- Контроль за ДІВ;
- Взаємодія Регістра з органами виконавчої влади, Реєстром радіоактивних відходів та іншими юридичними особами, які мають обмінюватися інформацією з Регістром відповідно до Порядку державної реєстрації ДІВ;
- Інформаційні послуги Регістру;
- Міжнародна діяльність Регістру;
- Інформація про кадрову, матеріально-технічну та фінансову забезпеченість Регістру.
Звіт може бути доповнений розділами, що включають додаткову інформацію, яка важлива для оцінки стану ведення Регістру.
2.4. Додатки до Звіту
Звіт може бути доповнений додатками, які ілюструють, пояснюють і конкретизують інформацію основних розділів Звіту.
3. Вимоги до змісту Звіту
3.1. Вимоги до змісту розділу "Правова база Регістру "
Розділ включає перелік нормативно-правових документів, які забезпечують функціонування єдиної державної системи реєстрації, обліку і контролю ДІВ: Законів України; міжнародних Угод; нормативно-правових актів Президента, Кабінету Міністрів України, органів державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки, міністерств та інших центральних органів державної виконавчої влади України; розпорядчої та інструктивної документації Регістру. В переліку вказується номер позиції, повна назва документу, рівень затвердження, термін дії, інформація про внесення змін та доповнень за звітний період.
В окремому розділі (пункті) переліку надається інформація про нормативно-правові акти, розпорядчу та інструктивну документацію Регістру, що були введені в дію за звітний період.
Якщо правова база Регістру за звітний період не змінилася, то вищезазначений перелік не надається.
В розділі надаються висновки щодо достатності нормативно-правової бази Регістру для забезпеченості його функціонування та пропозиції щодо її розвитку.
3.2. Вимоги до змісту розділу "Стан ведення державної реєстрації та облік ДІВ"
3.2.1. В розділі надається інформація про ведення державної реєстрації, порушення вимог щодо державної реєстрації та прогнози щодо накопичення ДІВ.
3.2.2. Ведення державної реєстрації.
Надається інформація про стан ведення реєстрації ДІВ за звітний період окремо по таким підрозділам:
1) ДІВ, що зареєстровані (знаходяться на обліку) в Регістрі;
2) перелік реєстрантів;
3) ДІВ, яким було вперше присвоєно ідентифікаційні номери за звітний період;
4) ДІВ, які були зняті з обліку в Регістрі з таких причин: а) радіонуклідні ДІВ переведені до категорії радіоактивних відходів (РАВ) 1; б) генеруючі пристрої, що не включають радіоактивну речовину виведені з робочого стану в такий спосіб, щоб його відновлення було неможливим; в) експорт ДІВ за межі України без зобов'язання прийняти ДІВ на захоронення 2; г) звільнення ДІВ від регулюючого контролю.
------------------
1 ДІВ вважаються переведеними до категорії РАВ - після надходження реєстраційної картки від спеціалізованого підприємства з поводження з РАВ з відміткою в записі 152 "прийнято на захоронення".
2 ДІВ вважається експортованими після надходження повідомлення від органів Держмитслужби.
5) ДІВ, про які в Регістр надані суперечливі реєстраційні дані;
6) ДІВ, що були знайдені, але власника не встановлено;
7) ДІВ, що були втрачені (у тому числі, викрадені);
8) ДІВ, що були знайдені та встановлено власника;
9) ДІВ, що були вироблені на території України;
10) закриті ДІВ, що передавалися для технічного обслуговування;
11) ДІВ, що були переміщені через державний кордон України, по таким, пунктам: а) ввезені ДІВ, б) вивезенні ДІВ, в) транзит ДІВ;
12) відкриті ДІВ та радіонуклідні генератори медичного призначення, що застосовуються в медичній практиці; закриті ДІВ, терміни використання яких були продовжені;
13) закриті ДІВ, терміни використання яких закінчився, але не був продовжений, а ДІВ не було передано на спеціалізоване підприємство з поводження з РАВ;
14) закриті ДІВ високої активності - більше 10 ТБк;
Дані надаються в вигляді таблиць за формою, що встановлена в Додатку 2.
3.2.3. Порушення вимог щодо державної реєстрації
В таблиці вказується: номер позиції; повна назва реєстранта або ПІБ фізичної особи - реєстранта; адреса реєстранта; характер порушення (не надано повідомлення за формою 1 або 2, не наданий піврічний звіт, не надана реєстраційна картка, не надано повідомлення за результатами щорічної інвентаризації тощо); дата та номер повідомлення від ГРЦ до органу, що видав ліцензію, про порушення; стан усунення порушення. Розподіл кількості порушень за їх характером надається в вигляді діаграми. В розділі надається аналіз порушень вимог щодо реєстрації ДІВ.
3.2.4. Прогнозування
В підрозділі надається прогноз на кожний рік з п'яти наступних за звітним років кількості та сумарної активності закритих ДІВ, термін експлуатації яких закінчується в відповідному році. Ця інформація ілюструються діаграмою.
В підрозділі надається прогноз на кожний рік з п'яти наступних за звітним років кількості закритих ДІВ високої активності (активність одного джерела більше 10 ТБк), термін експлуатації яких закінчується в відповідному році. Ця інформація ілюструється діаграмою.
На основі динаміки використання відкритих ДІВ та генераторів радіонуклідів медичного призначення за попередні роки надається прогноз на кожний рік з п'яти наступних за звітним років щодо сумарної активності відкритих ДІВ та генераторів радіонуклідів медичного призначення, які будуть використовуватися.
3.3. Вимоги до змісту розділу "Контроль за ДІВ"
3.3.1. В розділі окремо надаються відомості з Регістра за звітний період про:
- втрату контролю за ДІВ (у тому числі про несанкціонований обіг ДІВ);
- випадки відсутності даних про ДІВ від реєстранта або невідповідності наданих реєстрантом даних про ДІВ даним, отриманим від виробника або постачальника, або органів Державної митної служби, або спеціалізованого підприємства з поводження з радіоактивними відходами.
3.3.2. Інформація надається в вигляді таблиці з такими графами: номер позиції; ідентифікаційний номер ДІВ; тип, радіонуклід, номер, активність (на 31 грудня звітного року), номер паспорта ДІВ; технічні характеристики установки, до складу якої входить ДІВ; етап життєвого циклу ДІВ 3; місцезнаходження ДІВ; власник ДІВ (повна юридична назва, адреса); опис причин та обставин втрати контролю за ДІВ; опис обставин поновлення контролю за ДІВ.
-----------------
3 Визначається відповідно до Форми реєстраційної картки
3.4. Вимоги до змісту розділу "Взаємодія Регістра з органами виконавчої влади, Реєстром радіоактивних відходів та іншими юридичними особами, які мають обмінюватися інформацією з Регістром відповідно до Порядку державної реєстрації ДІВ"
3.4.1 В розділі в окремих підрозділах (пунктах) надаються відомості про взаємодію Регістру на протязі звітного періоду з:
1) Реєстром радіоактивних відходів;
2) спеціалізованими підприємствами з поводження з РАВ;
3) органом виконавчої влади, якій видає дозвіл на імпорт або експорт ДІВ;
4) органами Державної митної служби;
5) органами виконавчої влади, на території яких знайдено (виявлено) ДІВ;
6) реєстрантами, які повідомили Регістр про крадіжку, втрату або відсутність ДІВ з інших причин.
Інформація надається в обсязі, який передбачено вимогами Порядку державної реєстрації джерел іонізуючого випромінювання та визначено, відповідно, в його пунктах: 34, 16, 21, 22, 23, 14.
3.5. Вимоги до змісту розділу "Інформаційні послуги Регістру"
3.5.1. В розділі надаються відомості про інформаційні послуги Регістру, які здійснюються Регістром відповідно до "Порядку користування Державним регістром джерел іонізуючого випромінювання". Надається інформація про кількість запитів та відповідей:
- органам державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки;
- міністерствам та іншим центральним органам державної виконавчої влади України (для виконання покладених на них завдань);
- іншим юридичним особам;
- фізичним особам.
Вказується характер інформації, яка найчастіше запитувалася зазначеними групами користувачів.
3.6. Вимоги до змісту розділу "Міжнародну діяльність Регістру"
3.6.1. В розділі надається стисла інформація про міжнародний обмін (передачу та отримання) даними про ДІВ та їх власників. інформація надається у вигляді таблиці. В таблиці вказується: номер позиції; на основі якої Угоди та (або) запиту здійснювався обмін; дата (періодичність) обміну; характер обміну (передача, отримання); повна назва юридичної особи - суб'єкта обміну; зміст наданої (отриманої) інформації. Окремим підрозділом надається інформація щодо обміну даними з базами даних міжнародних організацій, причетних до незаконного обігу ДІВ (МАГАТЕ, інтерпол, тощо).
3.6.2. В розділі надається інформація про здійснення Регістром та його співробітниками діяльності по двостороннім та міжнародним проектам, що стосуються створення та експлуатації систем реєстрації, обліку та контролю ДІВ.
3.7. Вимоги до змісту розділу "Інформація про кадрову, матеріальнотехнічну та фінансову забезпеченість Регістру"
3.7.1. В розділі надається стисла інформація про кадрову, матеріально-технічну та фінансову забезпеченість функціонування Регістру. Інформація надається окремо про кожний орган Державного регістру джерел іонізуючого випромінювання - Головний реєстровий центр та реєстрові центри в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
4. Вимоги до оформлення Звіту
4.1. При оформленні звіту слід максимально використовувати такі засоби відображення інформації, як діаграми, таблиці, схеми, тощо.
4.2. Зміст звіту має повинний бути логічно послідовним і достатнім для оцінки стану ведення Регістру (державної реєстрації ДІВ). У Звіт включається тільки така інформація, достовірність якої підтверджується - наявними в ГРЦ повідомленнями та реєстраційними картками.
4.3. Кожний додаток повинний мати свій заголовок і порядковий номер. На кожний додаток має бути посилання у тексті Звіту і, за необхідності, пояснювальний текст.
5. Вимоги до порядку надання Звіту
5.1. ГРЦ щорічно, у термін до 1 лютого наступного за звітним роком, подає до відповідальних за регулювання безпеки діяльності з ДІВ підрозділів Мінекоресурсів та МОЗ затверджений керівником ГРЦ річний звіт.
5.2. Звіт (крім Таблиць, які визначені у пункті 3.2.2) надається на паперовому носії та на електронному носії в форматі WORD - 97 4. Таблиці, які визначені у пункті 3.2.2, додаються до Звіту на електронному носії в форматі WORD - 97. Якщо в додатку 2 вказано, що Таблиця надається на паперовому носії, то ця Таблиця додатково надається на паперовому носіях.

................
Перейти до повного тексту