1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


НАЦІОНАЛЬНА ЕКСПЕРТНА КОМІСІЯ УКРАЇНИ
З ПИТАНЬ ЗАХИСТУ СУСПІЛЬНОЇ МОРАЛІ
Н А К А З
19.03.2008 N 18-У
Про підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян
Відповідно до Закону України "Про звернення громадян", Указу Президента України від 07.02.2008 N 109 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", постанови Кабінету Міністрів України від 14.04.97 N 348 "Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації" та з метою поліпшення роботи зі зверненнями громадян у апараті Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію про порядок розгляду звернень та особистого прийому громадян у Національній експертній комісії України з питань захисту суспільної моралі, що додається.
2. Затвердити Графік особистого прийому громадян керівництвом та начальниками структурних підрозділів Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі (далі - Графік) що додається.
2.1. Керівникам структурних підрозділів Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі, зазначених у Графіку, до п'ятого числа місяця наступного за звітним надавати Відділу організаційно-кадрового забезпечення та документообігу Управління адміністративно-господарського обслуговування інформацію за формою згідно додатка 1 до цього наказу.
2.2. За відсутності керівника, зазначеного в Графіку, особистий прийом проводить його заступник або інша посадова особа яка його заміщує.
3. В.о. керівника апарату Комісії, начальнику Управління адміністративно-господарського обслуговування Зелінському В.В. забезпечити опублікування Графіка у засобах масової інформації, розміщення його на Веб-сайті Комісії та у приймальні Голови Комісії і здійснювати контроль за його дотриманням.
4. Відповідальність за організацію проведення особистого прийому, інформування громадськості та попереднього запису на нього покласти на в.о. керівника апарату Комісії, начальника Управління адміністративно-господарського обслуговування Зелінського В.В.
5. Керівникам структурних підрозділів довести цей наказ до відома працівників відповідних структурних підрозділів апарату Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі.
6. Вважати такою, що втратила чинність, Інструкцію про порядок розгляду звернень та особистого прийому громадян у Національній експертній комісії України з питань захисту суспільної моралі, затверджену в.о. Голови Комісії Бойком М.І. 16.10.2006.
7. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
В.о. Голови Комісії М.І.Бойко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Національної
експертної комісії України
з питань захисту суспільної
моралі
19.03.2008 N 18-У
ГРАФІК
особистого прийому громадян керівництвом та керівниками структурних підрозділів Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі
------------------------------------------------------------------
| Посада | Дні й години прийому (щомісяця) |
|----------------------------+-----------------------------------|
|Бойко Микола Іванович | другий, четвертий | 14.00-16.00 |
|в.о. Голови Комісії | вівторок | |
|----------------------------+---------------------+-------------|
|Салюк Юрій Вікторович | перша, третя середа | 15.00-18.00 |
|в.о. першого заступника | | |
|Голови Комісії | | |
|----------------------------+---------------------+-------------|
|Зелінський Валентин | перший, третій | 10.00-12.00 |
|Валентинович | понеділок | |
|в.о. керівника апарату | | |
|Комісії | | |
|----------------------------+---------------------+-------------|
|Богатов Євген Євгенович | друга п'ятниця | 10.00-12.00 |
|начальник Відділу юридичного| | |
|супроводу | | |
|----------------------------+---------------------+-------------|
|Ковальська Варвара | перший, третій | 10.00-12.00 |
|Опанасівна | вівторок | 14.00-16.00 |
|в.о. начальника Управління | | |
|профілактично-просвітницької| | |
|роботи і взаємодії з | | |
|установами та організаціями | | |
|----------------------------+---------------------+-------------|
|Лазоренко Олександр | друга, четверта | 10.00-12.00 |
|Андрійович | середа | |
|начальник Управління | | |
|регуляторної роботи та | | |
|контролю | | |
|----------------------------+---------------------+-------------|
|Панченко Лариса Василівна | третій вівторок | 16.00-18.00 |
|начальник Відділу взаємодії | | |
|із засобами масової | | |
|інформації та громадськістю | | |
|----------------------------+---------------------+-------------|
|Гавриленко Ядвіга Францівна | третій четвер | 15.00-17.00 |
|начальник Відділ фінансового| | |
|забезпечення - головний | | |
|бухгалтер | | |
------------------------------------------------------------------
Особистий прийом громадян здійснюється за попереднім записом останніх у провідного спеціаліста відділу організаційно-кадрового забезпечення та документообігу УАГ.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Національної
експертної комісії України
з питань захисту суспільної
моралі
19.03.2008 N 18-У
ІНСТРУКЦІЯ
про порядок розгляду звернень та особистого прийому громадян у Національній експертній комісії України з питань захисту суспільної моралі
1. Загальні положення
1.1. Ця Інструкція розроблена згідно із Законом України від 2 жовтня 1996 року "Про звернення громадян", Указом Президента України від 7 лютого 2008 року N 109, постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року N 348 "Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації".
1.2. Розгляд пропозицій (зауважень), заяв (клопотань), скарг і особистий прийом громадян є важливою ділянкою роботи Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі (далі - Комісія), засобом отримання інформації про недоліки в роботі цих органів юстиції, однією з форм зміцнення і розширення зв'язків із широкими верствами населення, дійовим засобом у розвитку правової держави в Україні.
1.3. У роботі із письмовими та усними зверненнями громадян потрібно забезпечувати кваліфікований, неупереджений, об'єктивний і своєчасний розгляд звернень громадян з метою оперативного розв'язання порушених у них питань, задоволення законних вимог заявників, реального поновлення порушених конституційних прав та запобігання надалі таким порушенням, повною мірою реалізуючи при цьому визначені законодавством повноваження.
1.4. Рішення, дії (бездіяльність) у сфері управлінської діяльності Комісії, можуть бути оскаржені, якщо:
- порушено права і законні інтереси чи свободи громадянина (групи громадян);
- створено перешкоди здійсненню громадянином його прав і законних інтересів чи свобод;
- незаконно покладено на громадянина які-небудь обов'язки або його незаконно притягнуто до відповідальності.
1.5. Усі звернення громадян, що надходять до Комісії, підлягають обов'язковій класифікації за встановленими статтею 3 Закону України "Про звернення громадян" їх видами, а саме: пропозиції, заяви та скарги. Подальший розгляд пропозицій, заяв та скарг громадян проводиться з урахуванням особливостей, встановлених статтями 14, 15 та 16 зазначеного Закону.
2. Первинний розгляд та облік звернень громадян
2.1. Усні звернення громадян безпосередньо розглядаються уповноваженими посадовими особами Комісії під час особистого прийому громадян, який проводиться згідно з затвердженим графіком. Якщо розв'язати порушені в усному зверненні питання безпосередньо на особистому прийомі неможливо, то вони розглядаються в тому самому порядку, що й при письмовому зверненні. Про результати розгляду громадянинові повідомляється письмово або усно, за його бажанням, про що робиться відмітка в реєстраційно-контрольній картці (комп'ютерному реєстрі).
2.2. Письмові звернення громадян підлягають обов'язковому первинному розгляду з метою визначення їх належності до компетенції відповідного органу чи установи, підрозділу Комісії та призначення за ними конкретного виконавця.
Первинний розгляд письмових звернень громадян проводиться керівником Комісії або його заступниками відповідно до їх повноважень.
2.3. Звернення може бути подане особисто як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне) чи надіслано по пошті. Громадянин може подати звернення також через уповноважену на це іншу особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства. Звернення в інтересах неповнолітніх і недієздатних осіб подається їх законними представниками.
Звернення в інтересах громадянина може бути подано іншою особою, трудовим колективом або організацією, яка здійснює правозахисну діяльність, що отримали від громадянина відповідні повноваження, оформлені відповідно до чинного законодавства.
У зверненні мають бути вказані прізвище, ім'я та по батькові, місце проживання громадянина та викладено суть порушеного питання. Письмове звернення має бути надруковано або написано від руки розбірливо і чітко, підписано заявником (групою заявників) із зазначенням дати. Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз'ясненнями в термін не пізніш як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 Закону України "Про звернення громадян". Копія такого звернення залишається у впровадженні того органу чи установи, до яких звернувся заявник.
Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає. Не розглядаються й повторні звернення одним і тим самим органом від одного й того самого громадянина з одного й того самого питання, якщо перше вирішено по суті, а також ті скарги, які подані з порушенням термінів, передбачених статтею 17 Закону України "Про звернення громадян", та звернення осіб, визнаних судом недієздатними. Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає керівник органу, про що повідомляється особі, яка подала звернення.
2.4. На вільному від тексту місці першої сторінки звернення ставиться відбиток штампа Комісії, на якому вказуються дата надходження звернення та його реєстраційний індекс.
Конверти, в яких надійшли звернення, зберігаються разом з матеріалами перевірки до закінчення терміну зберігання звернень громадян, після чого знищуються.
2.5. Усі звернення громадян, що надійшли поштою або з особистого прийому, мають прийматися, попередньо розглядатися та централізовано реєструватися в день їх надходження на реєстраційно-контрольних картках (додаток 1), придатних для оброблення персональними комп'ютерами, або в журналах реєстрації звернень громадян (додаток 2). При цьому мають зберігатися дані, передбачені вказаною карткою обліку. Конверти (вирізки з них) зберігаються разом із зверненням.
Облік особистого прийому громадян ведеться на картках (додаток 3) або в журналах обліку особистого прийому громадян (додаток 4) відповідними посадовими особами Комісії.
Журнальна форма реєстрації звернень та обліку особистого прийому громадян допускається в Комісії при річному обсягу надходження до 600 пропозицій, заяв та скарг і такою ж кількістю звернень громадян на особистому прийомі.
Журнали реєстрації звернень громадян мають бути прошиті, прошнуровані, пронумеровані, підписані посадовою особою та скріплені печаткою.
Письмові звернення, подані під час особистого прийому, також підлягають централізованій реєстрації на реєстраційно-контрольних картках, придатних для оброблення персональними комп'ютерами, або в журналах (додатки 1, 2).
2.6. Під час реєстрації звернення громадянина йому надається відповідний індекс, який присвоюється один раз на рік. Реєстраційний індекс звернення складається з початкової літери прізвища заявника, порядкового номера пропозиції, заяви, скарги, що надійшли, наприклад Д-401, та індексу структурного підрозділу. Реєстраційний індекс може бути доповнений іншими позначеннями, що забезпечують систематизацію, пошук та аналіз звернень громадян.
У такому самому порядку реєструються скарги громадян на дії (бездіяльність) державного виконавця та інших посадових осіб державної виконавчої служби щодо виконання рішення або відмови у здійсненні дій, передбачених Законом України "Про виконавче провадження".
Звернення одного й того самого громадянина з одного й того самого питання, що надіслані різним адресатам і надійшли на розгляд до Міністерства юстиції (дублетні), обліковуються за реєстраційним номером першого звернення з доданням порядкового номера, що проставляється через дріб, наприклад, Д-401/1, Д-401/2, Д-401/3.
У такому самому порядку обліковуються та реєструються звернення громадян з одного й того самого питання, надіслані державними органами вищого рівня чи іншими установами, організаціями, підприємствами, засобами масової інформації за належністю для їх розгляду і прийняття рішення по суті на місцях, якщо останніми вже отримані звернення аналогічного змісту.
2.7. Повторними вважаються звернення, в яких:
2.7.1. Оскаржується рішення, прийняте за попереднім зверненням що надійшло до Комісії.
2.7.2. Повідомляється про несвоєчасне вирішення попереднього звернення, якщо з часу надходження останнього минув установлений законодавством термін розгляду і відповідь громадянину не надавалась.
2.7.3. Не вирішене по суті або вирішене не в повному обсязі питання, порушене в першому зверненні.
2.7.4. Звертається увага на інші недоліки, допущені при вирішенні питання, порушеного в попередньому зверненні.
2.8. Повторні звернення реєструються так само, як і попередні. При цьому в правому верхньому кутку картки (в журналі) робиться позначення "Повторно" і до звернення долучається все попереднє листування.
2.9. Керівник Комісії зобов'язаний ретельно розібратися в причинах повторного звернення громадянина. Якщо воно викликано порушенням установленого порядку розгляду, то до посадових осіб, які припустили порушення прав громадянина, вживаються відповідні заходи реагування.
2.10. Щодо кожного звернення не пізніше ніж у п'ятиденний термін має бути прийняте одне з таких рішень: прийняти до провадження; надіслати за належністю до іншого відомства, якщо питання, порушені у зверненні, не входять до компетенції Комісії, про що одночасно повідомляється заявнику; залишити без розгляду при наявності підстав, визначених у статті 8 Закону України "Про звернення громадян".
2.11. Якщо у зверненні поряд з питаннями, що належать до компетенції Комісії, порушуються питання, які підлягають вирішенню в інших органах державної влади чи місцевого самоврядування, то при наданні відповіді на звернення Комісії громадянину також роз'яснюється порядок вирішення цих питань.
2.12. На звернення, взяте під контроль, заповнюється контрольна картка у двох примірниках, один з яких надходить до контрольної картотеки, а другий - разом із зверненням вручається виконавцеві (додаток 5).
2.13. Усе листування щодо звернень громадян ведеться за індексами, присвоєними під час реєстрації. Відповіді на звернення громадян надсилаються на службових бланках Комісії, за підписом керівника.
2.14. Документи у справах розміщуються за територіальним або алфавітним принципом. Кожне звернення з усіма документами щодо розгляду і вирішення його питань становлять у справі самостійну групу і вміщуються у м'яку обкладинку. У разі одержання повторного звернення або появи додаткових документів вони підшиваються до цієї групи документів. При формуванні справ перевіряється правильність спрямування документів до справи, їх комплектність. Звернення, за яким не прийнято рішення, а також неправильно оформлені документи підшивати до справи забороняється.
Неправильно оформлені документи повертаються для дооформлення, а їх копії залишаються в провадженні Комісії.
2.15. Після закінчення перевірки й фактичного виконання прийнятого рішення звернення разом з матеріалами перевірки повертаються до відділу організаційно-кадрового забезпечення та документообігу Управління адміністративно-господарського обслуговування Комісії з написом "До справи" і підписом посадової особи, яка прийняла рішення.
Після розгляду скарг громадян в порядку, передбаченому ст. 85 Закону України "Про виконавче провадження", оригінали такої скарги та постанови про задоволення чи відмову в задоволенні скарги зберігаються у матеріалах виконавчого провадження, а копії цієї скарги та постанови долучаються для загального провадження (листування) з громадянами.
Документи й листування щодо звернень громадян у Комісії з часу надходження їх до відділу організаційно-кадрового забезпечення та документообігу Управління адміністративно-господарського обслуговування і до передачі в архів централізовано зберігаються у відділі.
Схоронність документів і листування щодо звернень громадян у структурних підрозділах Комісії забезпечується керівниками відповідних структурних підрозділів і посадовими особами, відповідальними за діловодство.
3. Розгляд звернень громадян
3.1. Посадові особи Комісії при розгляді звернень громадян зобов'язані уважно вникати в їх суть, у разі потреби вимагати у виконавців матеріали їх перевірки, направляти працівників на місця для перевірки викладених у зверненні обставин, застосовувати інші заходи для об'єктивного вирішення поставлених автором звернення питань, з'ясовувати та приймати рішення про усунення причин і умов які спонукають авторів скаржитись.
3.2. Рішення, які приймаються за зверненнями, мають бути мотивованими та ґрунтуватися на нормах чинного законодавства. Посадова особа, визнавши заяву такою, що підлягає задоволенню, зобов'язана забезпечити своєчасне й правильне виконання прийнятого рішення, а в разі визнання скарги обґрунтованою - негайно вжити заходів до поновлення порушених прав громадян.
3.3. Якщо про результати розгляду звернення потрібно повідомити іншу організацію або у зверненні порушуються важливі питання діяльності органів та установ юстиції, такі звернення беруться на особливий контроль і розглядаються в першу чергу. У цих випадках на листах і картках проставляється штамп "КОНТРОЛЬ" або літера "К". Рішення за результатами перевірки таких звернень приймаються керівництвом Комісії, до якого вони надійшли. Пропозиції, заяви і скарги, на які даються попередні відповіді, з контролю не знімаються. Контроль завершується тільки після прийняття рішення і вжиття заходів щодо вирішення питань, поставлених у таких зверненнях. Рішення про зняття з контролю пропозицій, заяв і скарг приймають посадові особи, які прийняли рішення про контроль.
3.4. Заявник має право ознайомлюватися з матеріалами перевірки якщо це не суперечить вимогам чинного законодавства.
3.5. Звернення громадян, що надійшли з редакцій газет, журналів, радіо й телебачення, розглядаються органами та установами юстиції в терміни, передбачені статтею 20 Закону України "Про звернення громадян".
3.6. Термін розгляду пропозицій, заяв та скарг обчислюється з дня, наступного за днем, з якого починається строк (таким днем є день їх надходження та реєстрації в органі чи установі юстиції), по день направлення заявнику відповіді на його звернення. Якщо останній день терміну розгляду звернення припадає на неробочий день, то за останній день терміну вважається перший після нього робочий день.
Звернення розглядаються і вирішуються в термін не більше одного місяця від дня їх надходження, враховуючи вихідні, святкові та неробочі дні, а ті, які не потребують додаткового вивчення та проведення перевірки за ними, - невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання.
Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, то керівник відповідного органу, підприємства, установи організації або його заступник установлюють термін, потрібний для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні не може перевищувати 45 днів.
3.7. Звернення вважається вирішеним, якщо розглянуті всі поставлені в ньому питання, прийнято обґрунтоване рішення та вжиті потрібні заходи щодо його виконання і заявника повідомлено про результати перевірки звернення і прийняте рішення.
3.8. Відповідь за результатами розгляду звернення в обов'язковому порядку дається Комісією, за підписом керівника або осіб, яким право ставити підпис надано керівником Комісії.
Пропозиції, заяви та скарги Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, інвалідів Великої Вітчизняної війни розглядаються першими керівниками Комісії особисто.
Рішення про відмову в задоволенні вимог або прохань, викладених у зверненні, доводиться до відома громадянина в письмовій формі з посиланням на чинне законодавство і викладенням мотивів відмови, а також із роз'ясненням порядку оскарження прийнятого рішення. При цьому вказуються заходи, які вживались Комісією для перевірки цього звернення. Якщо давалася усна відповідь, то складається відповідна довідка, яка додається до матеріалів перевірки звернення. У картці обліку (журналі) фіксується, що про наслідки перевірки заявника повідомлено в особистій бесіді.
3.9. Національна експертна комісія України з питань захисту суспільної моралі розглядають звернення громадян без стягнення за це плати.
4. Особистий прийом громадян
4.1. Особистий прийом громадян проводиться в Комісії.
4.2. Графік особистого прийому громадян в Комісії затверджуються керівником Комісії.
4.3. Графік особистого прийому громадян з зазначенням прізвищ посадових осіб, які повинні приймати відвідувачів, часу й місця приймання вивішується в приміщеннях Комісії в місцях, зручних для вільного огляду.
4.4. Усі звернення громадян, подані на особистому прийомі, реєструються в загальному порядку. Якщо вирішити порушене в усному зверненні питання безпосередньо на особистому прийомі неможливо, то воно розглядається в тому самому порядку, що й письмове звернення. Про результати розгляду громадянину повідомляється письмово або усно, за бажанням громадянина.
4.5. Для особистого прийому громадян в Комісії існує спеціальна кімната (приймальня), яка обладнується належним інвентарем і забезпечуються юридичною літературою та нормативно-правовими актами. Вхід до приймальні вільний, без оформлення перепусток.
4.6. За бажанням відвідувачів може здійснюватися попередній запис на особистий прийом. На особистий прийом до Голови Комісії, його першого заступника, заступників проведення попереднього запису є обов'язковим.
Попередній запис на особистий прийом до Голови Комісії, його першого заступника, заступників здійснюється посадовими особами відділу організаційно-кадрового забезпечення та документообігу Управління адміністративно-господарського обслуговування і закінчується не пізніш ніж за 5 днів до календарної дати прийому.
4.7. У особистому прийомі громадян можуть брати участь їхні представники, повноваження яких оформлені в установленому законом порядку. Особам, які не перебувають у родинних або юридично значимих відносинах з особами, що звернулись на особистому прийомі забороняється перебувати в приміщенні, де він проводиться.
4.8. Посадова особа, яка здійснює особистий прийом, для забезпечення кваліфікованого розв'язання поставлених відвідувачем питань може залучити до їх розгляду працівників відповідних структурних підрозділів Комісії або одержати від них потрібну інформацію.
4.9. Особистий прийом іноземних громадян та осіб без громадянства здійснюється у загальному порядку, при потребі - за участю перекладача.
4.10. Особи, визнані судом у встановленому порядку недієздатними, на прийом без участі їхніх законних представників не допускаються.
4.11. Особистий прийом громадян проводиться від імені Комісії. Прийом починається з пропозиції відвідувачеві назвати своє прізвище, ім'я та по батькові, місце проживання, а також викласти суть питання, з яким він звертається. Якщо з даного питання громадянин вже звертався до цього органу чи установи юстиції, то перед початком бесіди вивчаються наявні матеріали.
В заявника може бути витребувані його документи, що засвідчують особу або наявність повноважень на представництво інтересів іншої особи. Відсутність такого документа, згідно з вимогами статті 5 Закону України "Про звернення громадян", має бути підставою для відмови в прийомі.
4.12. Питання, з якими звертаються громадяни, по змозі розв'язуються під час особистого прийому. Особа, яка веде прийом, керується законодавчими та іншими нормативними актами і в межах своєї компетенції має право прийняти одне з таких рішень:
4.12.1. Задовольнити прохання чи вимогу й повідомити відвідувача про порядок і строк виконання прийнятого рішення.
4.12.2. Відмовити в задоволенні прохання чи вимоги, повідомивши заявника про мотиви відмови і порядок оскарження прийнятого рішення.
4.12.3. Прийняти письмову заяву або скаргу (коли питання потребують додаткового вивчення і перевірки) і пояснити відвідувачеві причини неможливості розв'язання питань під час особистого прийому, а також про порядок і строк розгляду його звернення.
4.12.4. Якщо розв'язання питання, з яким звернувся громадянин, не входить до компетенції органів або установ юстиції, то посадова особа, яка веде приймання, пояснює йому, до якого органу державної влади або місцевого самоврядування, підприємства, організації та установи треба звернутися за його вирішенням, і по змозі надає в цьому допомогу (дає адресу, номер телефону і таке інше).
4.13. Керівництво Комісії зобов'язане забезпечити особистий прийом всіх громадян у день їх звернення з урахуванням правил внутрішнього трудового розпорядку органу чи установи. Несвоєчасний початок особистого прийому та припинення його раніше встановленого строку неприпустимі.
4.14. Дані про особу, що звернулася до Комісії, а також короткий зміст питань, з якими вона звернулася, і результати їх розгляду записуються у картках або журналах (додаток 3).
5. Відповідальність за порушення законодавства про звернення громадян
5.1. Посадові особи, які допустили порушення законодавства про звернення громадян, несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність, передбачену чинним законодавством України. До зазначених посадових осіб за неналежне виконання службових обов'язків з розгляду звернень громадян можуть застосовуватись заходи дисциплінарного стягнення.
5.2. Подання громадянином звернення, яке містить наклеп і образи, дискредитацію органів державної влади, органів місцевого самоврядування, об'єднань громадян та їхніх посадових осіб, керівників та інших посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності, заклики до розпалювання національної, расової, релігійної ворожнечі та інших протиправних дій, тягнуть за собою відповідальність, передбачену чинним законодавством України.
6. Зберігання діловодства за зверненнями громадян
6.1. Діловодство, пов'язане зі зверненнями громадян, ведеться окремо від інших видів діловодства і покладається на відділ організаційно-кадрового забезпечення та документообігу Управління адміністративно-господарського забезпечення Комісії (в частині попереднього розгляду та реєстрації звернень громадян) та на спеціально призначених для цього посадових осіб у структурних підрозділах Комісії (в частині формування та зберігання справ за зверненнями громадян).
Порядок ведення діловодства, пов'язаного зі зверненнями, які містять відомості, що становлять державну або іншу таємницю, що охороняється законом, визначається спеціальними нормативно-правовими актами.
6.2. Терміни зберігання документів за зверненнями громадян визначаються Переліком типових документів, що створюються в діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших установ, організацій і підприємств, із зазначенням термінів зберігання документів, затвердженим наказом Головного архівного управління при Кабінеті Міністрів України від 20.07.98 N 41, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17.09.98 за N 576/3016 (із змінами).
6.2.1. Звернення громадян, що містять пропозиції про суттєві зміни в роботі Комісії, про усунення серйозних недоліків та зловживань, зберігаються постійно, якщо документи цих установ, організацій, підприємств надходять до держархівів. Якщо документи органів чи установ не надходять до держархівів, то термін зберігання вищевказаних звернень громадян установлюється в 10 років.
6.2.2. Пропозиції, заяви і скарги громадян, незалежно від того чи підлягають вони передачі до держархіву, чи ні, зберігаються протягом 5 років.
6.2.3. У випадках, викликаних специфікою діяльності Комісії термін зберігання копії пропозицій громадян, які можуть бути використані Комісією при здійсненні повноважень, подовжуються за наказом Комісії до їх використання.
7. Узагальнення, аналіз письмових і усних звернень громадян та забезпечення контролю за їх розглядом
7.1. Письмові та усні звернення громадян, а також критичні зауваження, які в них містяться, мають систематично, але не менше одного разу на квартал узагальнюватися й аналізуватися з метою своєчасного виявлення причин, що призводять до порушення прав і інтересів громадян, вивчення громадської думки, вдосконалення роботи Комісії. Особливу увагу слід звернути на усунення причин, які викликають повторні й колективні скарги, а також змушують громадян звертатися до вищих та центральних органів державної влади, редакцій газет і журналів з питань, які можуть і повинні розглядатись Комісією на місцях.
7.2. Звіт про наслідки розгляду звернень та особистий прийом громадян подається до відділу організаційно-кадрового забезпечення та документообігу Управління адміністративно-господарського обслуговування в порівнянні з аналогічним періодом минулого року за перший квартал, півріччя, 9 місяців та рік до п'ятого числа місяця, наступного за звітним періодом, за формою, наведеною в додатках 6, 7, 8, 9.
За формами, зазначеними в додатках 6, 8, звіт подається структурними підрозділами Комісії.

................
Перейти до повного тексту