1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНЕ КАЗНАЧЕЙСТВО УКРАЇНИ
Л И С Т
23.04.2008 N 3.4-04/1153-6784
Про облік земельних ділянок, переоцінку та модернізацію необоротних активів
Державне казначейство України на листи редакції газети "Все про бухгалтерський облік" <...> повідомляє наступне.
1. Стосовно обліку земельної ділянки
Відповідно до пункту 2.6 Інструкції з обліку необоротних активів бюджетних установ, затвердженої наказом Державного казначейства України від 17.07.2000 р. N 64 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 31.07.2000 р. за N 459/4680 (у редакції наказу Державного казначейства України від 21.02.2005 р. N 30) , земельні ділянки обліковуються на підставі державних актів, якими посвідчується право власності на земельну ділянку або право постійного користування та встановлюються площа та вартість переданих земельних ділянок.
Оприбуткування бюджетною установою земельної ділянки, при отриманні державного акта, яким посвідчується право власності на земельну ділянку або право постійного користування за рішенням міськради, бюджетна установа здійснює бухгалтерське проведення за дебетом субрахунку 101 та кредитом субрахунку 401.
Відповідно до Роз'яснень щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затверджених наказом Державного казначейства України від 04.11.2004 р. N 194 (у редакції наказу ДКУ від 08.12.2006 р. N 330) , видатки по придбанню землі мають здійснюватись за кодом економічної класифікації видатків 2300 "Придбання землі і нематеріальних активів".
2. Стосовно переоцінки необоротних активів бюджетними установами
Інструкцією з обліку необоротних активів бюджетних установ, затвердженою наказом Державного казначейства України від 17.07.2000 р. N 64 та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 31.07.2000 р. за N 459/4680 (у редакції наказу Державного казначейства України від 21.02.2005 р. N 30) , визначені методологічні засади формування в бухгалтерському обліку інформації про основні засоби, інші необоротні матеріальні активи, нематеріальні активи та незавершене капітальне будівництво бюджетних установ.
У пунктах 1.6, 1.7, 1.8, 1.9 наведеної вище Інструкції встановлено порядок проведення індексації вартості окремих груп необоротних активів.
Крім того, у пункті 1.10 зазначено, що роботу з проведення переоцінки вартості необоротних активів здійснює постійно діюча комісія. Стосовно залучення до роботи комісії суб'єктів оціночної діяльності, то до її складу, згідно з цим пунктом, можуть включатися інші посадові особи на розсуд керівника установи.
Статтею 10 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" встановлено, що у випадках, визначених нормативно-правовими актами з оцінки майна, які затверджуються Кабінетом Міністрів України, суб'єкти оціночної діяльності - органи державної влади та органи місцевого самоврядування здійснюють оцінку майна самостійно на підставі наказу керівника. При цьому якщо законодавство передбачає обов'язковість проведення незалежної оцінки майна - органи державної влади та органи місцевого самоврядування виступають замовниками проведення такої оцінки майна шляхом укладання договорів з суб'єктами оціночної діяльності - суб'єктами господарювання, визначених на конкурсних засадах у порядку, встановленому законодавством.
Тобто залучення суб'єктів оціночної діяльності до складу комісії з переоцінки може бути за рішенням керівника установи та у випадках необхідності проведення незалежної оцінки.

................
Перейти до повного тексту