- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Висновок
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника
Назва: Донецьке обласне бюро судово-медичної експертизи.
Адреса: 83099, м. Донецьк, пр-т Ілліча, 14.
2. Головний розпорядник: Донецьке обласне бюро судово-медичної експертизи.
3. Відповідальний за проведення торгів: Журкова Ганна Михайлівна, тел. (0622) 95-77-34.
4. Предмет закупівлі: медичне обладнання.
5. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
6. Джерело фінансування закупівель: місцевий бюджет.
7. Очікувана вартість закупівлі: 750,00 тис.грн.
8. Початок здійснення процедури закупівлі: - 30.04.2007 р., закінчення - 18.06.2007 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Оголошення про проведення відкритих, двоступеневих торгів та торгів зі зменшенням ціни (редукційну) на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти б/н, б/д - 2 арк.
2. Витяг з бюлетеня Тендерної палати України від 30.04.2007 р. N 18 (89) - на 1 арк.;
3. Витяг із спеціалізованого друкованого засобу масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження від 30.04.2007 р. N 18 (55) - на 1 арк.
4. Тендерна документація на закупівлю медичного обладнання від 18.04.2007 року б/н - 33 арк.
5. Протокол про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти від 15.05.2007 р. N 1 - 3 арк.
6. Протокол засідання тендерного комітету обласного бюро судово-медичної експертизи з розгляду пропозицій та вибору переможців торгів від 15.05.2007 р. б/н - 4 арк.
7. Звіт про результати здійснення процедур відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 19.06.2007 р. N 1 - 3 арк.
8. Договір купівлі-продажу медичного обладнання від 29.05.2007 р. N 138-ОБ - 5 арк.
Завдання сформульоване наступним чином: "надати висновок про законність та обґрунтованість проведення Донецьким обласним бюро судово-медичної експертизи закупівлі медичного обладнання".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі
Донецьким обласним бюро судово-медичної експертизи (далі - Замовник) оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни опубліковано:
- в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 30.04.2007 р. N 18 (89), оголошення N 18024207;
- у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель, від 30.04.2007 р. N 18 (55), оголошення N 3748355.
Оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено Замовником в інформаційній системі мережі Інтернет за кодом STK/YA0295.
В порушення вимог п. 5 розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 р.
N 217-р "Про затвердження форм Оголошень про проведення процедур закупівель та Інструкцій щодо їх заповнення" в оголошенні про проведення торгів Замовником предмет закупівлі не визначено за кодом Державного класифікатора продукції і послуг
ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології і сертифікації від 30.12.97 р.
N 822.
В порушення вимог ч. 3 ст.
19 Закону Замовником скорочено термін подання тендерних пропозицій учасниками до 15 календарних днів без викладення причини скорочення у звіті, що може свідчити про намір Замовника послабити конкуренцію між учасниками.
Таким чином, в оголошенні про заплановану процедуру відсутня в повному обсязі інформація про предмет закупівлі, чим порушено принцип державних закупівель відповідно до вимог ст.
2-1 Закону в частині відкритості та прозорості проведення державних закупівель, що не забезпечує повного достовірного інформування учасників про заплановану процедуру та негативно впливає на створення оптимального конкурентного середовища учасників.
2. Тендерна документація
Тендерна документація для учасників щодо закупівлі медичного обладнання до участі у процедурі відкритих торгів із зменшенням ціни затверджена 18.04.2007 та підписана головою Тендерного комітету Сухіним О.І.
В порушення вимог ч. 1 ст.
21 Закону Тендерна документація Замовника не містить інформацію щодо прізвищ, посад та адрес посадових осіб або інших працівників Замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками.
В порушення вимог ч. 1 ст.
21 Закону Замовником при формуванні ціни тендерної пропозиції (методика розрахунку тендерної пропозиції) із зазначенням того, які елементи вона повинна включати, крім вартості самого товару у п. 9 Тендерної документації "Ціни пропозиції" не враховано вимоги п. 5.1.7 Закону України
"Про податок на додану вартість" та вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 17.12.2003 р.
N 1949 в частині звільнення від оподаткування ПДВ операцій з поставки виробів медичного призначення, зареєстрованих та допущених до застосування в Україні.
В порушення вимог ч. 1 ст.
21 Закону Замовником в п. 9 Тендерної документації "Ціни пропозиції" не зазначено вимоги до учасників в частині дотримання граничного рівня цін на медичне обладнання, яке включене до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення і закуповується за рахунок бюджетних коштів, що передбачено ст.
119 Закону України
"Про Державний бюджет України на 2007 рік", ст.
9 Закону України
"Про ціни та ціноутворення".
В порушення вимог ч. 4 ст.
18 Закону Замовником не вимагається надання учасниками витягу з Тематичного каталогу учасників державних закупівель.
В порушення вимог ч. 2 ст.
21 Закону Тендерна документація не містить істотної якісної характеристики товарів, що закуповуються, - наявність витягу з Державного реєстру Державної служби лікарських засобів і виробів медичного призначення щодо їх внесення до виробів медичного призначення, які дозволені для виробництва і застосування в Україні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження Положення про Державний реєстр лікарських засобів" від 31.03.2004 р.
N 411, що засвідчує дотримання виробником стандартів та надає дозвіл і право застосування в медичній практиці.
В порушення вимог ч. 1 ст.
27 Закону Замовником враховано не всі вимоги щодо відхилення тендерних пропозицій, а саме не передбачено, що тендерна пропозиція може бути відхилена у разі, якщо інформація про учасника, який подав тендерну пропозицію, відсутня в каталозі.
Таким чином, Тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, не містить всієї необхідної інформації щодо предмета закупівлі, формування ціни тендерної пропозиції, не забезпечує об'єктивної і добросовісної конкуренції серед учасників, що свідчить про недотримання принципів державних закупівель, передбачених ст.
2-1 Закону, в частині відкритості та прозорості державних закупівель, максимальної економії та ефективного використання державних коштів.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій
Відповідно до наданого протоколу про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг від 15.05.2007 року N 1 пропозиції надано 3 учасниками:
- ТОВ "ФРА-М" з тендерною пропозицією - 745 015,00 грн.;
- ПП "Медсервіс" з тендерною пропозицією - 740 001,14 грн.;
- ПП "Донецька Медтехніка" з тендерною пропозицією - 748 021,15 гривень.
В порушення вимог ч. 1 ст.
18, ч. 1 ст.
27 Закону до участі у торгах допущено учасників, інформація про яких відсутня у тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України, і не відхилено їх пропозиції та в порушення ч. 1 ст. 28 Закону не відмінено такі торги.
Таким чином, Замовником допущено до процедури оцінки пропозиції учасників, які не відповідали вимогам
Закону, чим було сформовано штучне коло учасників.
4. Оцінка тендерних пропозицій
Згідно з наданим на дослідження протоколом засідання тендерного комітету обласного бюро судово-медичної експертизи з розгляду пропозицій та вибору переможців торгів від 15.05.2007 року б/н переможцем торгів обрано ПП "Медсервіс".
В порушення вимог ч. 3 ст.
26 Закону Замовником не складено додаток до протоколу оцінки тендерних пропозицій щодо правильності оформлення тендерних (цінових) пропозицій учасників, ступеня відповідності кваліфікаційним вимогам та умовам тендерної документації або вимогам Замовника.
Таким чином, Замовником порушені принципи державних закупівель, передбачені ст.
2-1 Закону, в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях державних закупівель.
5. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів
Згідно з інформацією, оприлюдненою Замовником в інформаційній системі в мережі інтернет, Замовник за результатами торгів направив переможцю ПП "Медсервіс" повідомлення про акцепт тендерної пропозиції, та іншим учасникам - повідомлення про результати проведеної процедури.
В порушення вимог ч. 2 ст.
29 Закону повідомлення учасникам про результати торгів не містить відомостей щодо місцезнаходження учасника-переможця, тендерна пропозиція якого визнана найкращою за результатами оцінки.
В порушення вимог ч. 1 ст.
29-1 Закону оголошення про результати торгів оприлюднене в спеціалізованих друкованих засобах масової інформації та інформаційному бюлетені - 18.06.2007 при кінцевому терміні її оприлюднення - 08.06.2007.
Оголошення про результати торгів Замовником опубліковано:
- в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 18.06.2007 р. N 25 (96) за N 25169407P;
- у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель, від 18.06.2007 р. N 25 (62) за N 6237429.
................Перейти до повного тексту