- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Висновок
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника:
Назва: Управління у справах сім'ї, молоді та спорту Хмельницької обласної державної адміністрації;
Адреса: 29005, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1.
2. Головний розпорядник: Хмельницька обласна державна адміністрація.
3. Відповідальний за проведення торгів: Герасимчук Людмила Аркадіївна, тел. (0382) 72-05-45.
4. Предмет закупівлі: послуги із оздоровлення та відпочинку дітей влітку 2007 р.
5. Процедура закупівлі: відкриті торги зі зменшенням ціни.
6. Джерело фінансування закупівлі: місцевий (обласний) бюджет.
7. Очікувана вартість закупівлі: 1546,4 тис. гривень.
8. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 12.03.2007 р., закінчення - 28.05.2007 року.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Наказ про створення тендерної комісії від 02.12.2005 р. N 5 - 1 арк.;
2. Положення про порядок створення та функції тендерної комісії для здійснення закупівлі та послуг за державні кошти б/д і б/н - 5 арк.;
3. Наказ від 01.02.2007 р. N 1 про внесення змін до наказу від 02.12.2005 р. N 5 - 1 арк.;
4. Наказ від 11.07.2006 р. N 101 про внесення змін до наказу від 02.12.2005 р. N 5 - 1 арк.;
5. Наказ від 22.05.2007 р. N 42 про внесення змін до наказу від 02.12.2005 р. N 5 - 1 арк.;
6. Свідоцтво від 15.02.2007 р. N 436580 - 1 арк.;
7. Свідоцтво від 22.02.2007 р. N 436590 - 1 арк.;
8. Свідоцтво від 22.02.2007 р. N 436591 - 1 арк.;
9. Витяг з Інформаційного бюлетеня Тендерної палати України від 12.03.2007 р. N 11(82) - 1 арк.;
10. Витяг з Спеціалізованого друкованого засобу масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель, від 12.03.2007 р. N 11(48) - 1 арк.;
11. Витяг з Інформаційного бюлетеня Тендерної палати України від 28.05.2007 р. N 22(93) - 1 арк.;
12. Витяг з Спеціалізованого друкованого засобу масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель, від 28.05.2007 р. N 22(59) - 1 арк.;
13. Протокол щодо затвердження річного плану від 01.02.2007 N 1 - 1 арк.;
14. Протокол щодо продовження строку подання тендерних пропозицій від 30.03.2007 N 3 - 1 арк.;
15. Протокол щодо визначення закладів для оздоровлення дітей від 20.04.2007 р. N 5 - 1 арк.;
16. Протокол розкриття тендерних (цінових) пропозицій від 20.04.2007 р. N 4 - 1 арк.;
17. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 23.04.2007 р. б/н - 1 арк.;
18. Кошторис на 2007 рік б/д і б/н - 1 арк.;
19. План асигнувань із загального фонду бюджету на 2007 рік б/д і б/н - 1 арк.;
20. Річний план діяльності тендерного комітету на 2007 рік від 01.02.2007 р. N 1 - 2 арк.;
21. Оголошення про проведення відкритих торгів зі зменшенням ціни б/д і б/н - 1 арк.;
22. Тендерна форма "Пропозиція" ЗАТ "Лада-Каміс" б/д і б/н - 2 арк.;
23. Тендерна форма "Пропозиція" ЗАТ ДОК "Чайка" б/д і б/н - 2 арк.;
24. Тендерна форма "Пропозиція" Санаторію "Лісова пісня" від 12.04.2007 р. N 090 - 2 арк.;
25. Документи, що підтверджують цільове використання коштів, - 20 арк.;
26. Договір від 03.05.2007 р. N 1 - 3 арк.;
27. Договір від 03.05.2007 р. N 2 - 3 арк.;
28. Договір від 03.05.2007 р. N 3 - 3 арк.;
29. Повідомлення про присвоєння кодів про розміщення повної інформації щодо державних закупівель в інформаційній системі в мережі Інтернет від 29.05.2007 р. N NGJ/C-2716/БСЕ - 1 арк.;
30. Повідомлення про присвоєння коду щодо розміщення річного плану державних закупівель в інформаційній системі в мережі Інтернет від 01.02.2007 р. N ROP/X-рп1495/БСЕ - 1 арк.;
31. Звіт про результати проведення торгів від 29.05.2007 р. N 1 - 2 арк.;
32. Тендерна документація на проведення торгів (тендера) від 28.02.2007 р. б/н - 21 аркуш.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено наступне.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету
Склад тендерного комітету Управління у справах сім'ї, молоді та спорту Хмельницької обласної державної адміністрації (надалі - Замовник) затверджено наказом від 02.12.2005 р. N 5 "Про створення тендерної комісії" зі змінами згідно з наказами від 11.07.2006 р. N 101, від 01.02.2007 р. N 1 та від 22.05.2007 р. N 42.
Повноваження тендерного комітету визначені в Положенні "Про порядок створення та функції тендерної комісії для здійснення закупівлі товарів та послуг за державні кошти", затвердженого наказом від 02.12.2005 р. N 5, Головою тендерного комітету призначено Герасимчук Людмилу Аркадіївну. Детальна інформація про членів тендерного комітету подана у таблиці нижче.
N |
П.І.Б. |
Розпорядчий акт про включення до складу тендерного комітету |
Посада в тендерному комітеті |
N, дата свідоцтва про проходження навчання чи підвищення кваліфікації(*) |
1 |
Герасимчук Л.А. |
наказ від 02.12.2005 р. N 5 |
голова тендерного комітету |
N 436590 від 22.02.2006 р. |
2 |
Головачук М.В. |
наказ від 02.12.2005 р. N 5 |
член тендерного комітету |
N 436580 від 15.02.2006 р. |
3 |
Шевчук К.Б. |
наказ від 01.02.2007 р. N 1 |
член тендерного комітету |
свідоцтво відсутнє |
4 |
Кулібаба Т.В. |
наказ від 01.02.2007 р. N 1 |
член тендерного комітету |
N 436591 від 22.02.2007 р. |
5 |
Ковпак Т.М. |
наказ від 22.05.2007 р. N 42 |
член тендерного комітету |
свідоцтво відсутнє |
______________
2. Щодо визначення очікуваної вартості та джерел фінансування закупівлі
Згідно з Кошторисом доходів та видатків Замовника на 2007 рік та річним планом діяльності тендерного комітету Замовника на 2007 рік очікувана вартість закупівлі послуг із оздоровлення та відпочинку дітей влітку 2007 р. (далі - Послуг) затверджена в сумі 1546,4 тис.грн. (
КЕКВ 1172. Джерелом фінансування є місцевий (обласний) бюджет.
3. Щодо вибору процедури закупівлі
Для здійснення закупівлі Послуг Замовником обрано процедуру відкритих торгів.
4. Щодо визначення предмета закупівлі
Відповідно до оголошення про заплановані торги, тендерної документації, інших документів щодо закупівлі предмет закупівлі визначено Замовником як "послуги із оздоровлення та відпочинку дітей влітку 2007 р.", чим порушено вимоги розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 р.
N 217-р "Про затвердження форм оголошень про проведення процедур закупівель та Інструкцій щодо їх заповнення", а саме: не визначено предмет закупівлі відповідно до Державного класифікатора продукції і послуг
ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології і сертифікації від 30.12.97 р.
N 822.
5. Щодо публікації оголошення про закупівлю
Оголошення про заплановану закупівлю Замовником опубліковано:
- в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 12.03.2007 р. N 11(82) за N 11037307;
- у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель, від 12.03.2007 р. N 11(48) за N 3080048; та оприлюднено 02.03.2007 р. в інформаційній системі в мережі Інтернет "Державні закупівлі України" за кодом ABD/S1037.
Строк подання тендерних пропозицій був необґрунтовано скорочений Замовником до 20 календарних днів, що призвело до послаблення конкуренції: в установлений термін не надійшло жодної тендерної пропозиції, що засвідчено протоколом засідання тендерного комітету від 30.03.2007 р. N 3. Окрім того, при підготовці оголошення про заплановану закупівлю Замовником було допущено порушення ч. 1 ст.
19 Закону, а саме: в оголошенні не зазначено виду, кількості путівок та місця надання Послуг. Таким чином, оголошення про проведення процедури закупівлі не містило повну інформацію про предмет закупівлі і процедуру проведення торгів та передбачало подання тендерних пропозицій у скорочений строк, що негативно вплинуло на інформування учасників та створення оптимального конкурентного середовища.
6. Щодо підготовки тендерної документації
Тендерна документація на проведення торгів (тендера) щодо закупівлі Послуг розроблена Замовником та затверджена Головою тендерного комітету 28.02.2007 р.
При підготовці тендерної документації Замовником було допущено ряд порушень норм
Закону, а саме:
- ч. 1 ст.
15 Закону Замовник не вимагає від учасників надання документального підтвердження наявності дозволу або ліцензії на право надання Послуг, у той час як наказом Державного комітету стандартизації, метрології та сертифікації від 01.02.2005 р. N 28 передбачена обов'язкова сертифікація послуг санаторних та курортних закладів оздоровлювального характеру. Крім того, не вимагається підтвердження учасниками наявності обладнання та працівників відповідної кваліфікації, хоча відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.09.2004 р.
N 642-р, "Про оздоровлення та відпочинок дітей" наявність у закладах, які здійснюють оздоровлення дітей, належного матеріального і кадрового забезпечення є обов'язковою. Крім того, від учасників не вимагається також надання документального підтвердження їх акредитації Міністерством охорони здоров'я України;
- ч. 1 ст.
21 Закону в методиці розрахунку ціни тендерної пропозиції, наведеній у ст. 7 тендерної документації, вказано, що "Учасник визначає ціни на товари, які він пропонує надати за Договором, з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені", проте не зазначено, що ціна не повинна включати ПДВ, так як відповідно до Закону України
"Про податок на додану вартість" операції з продажу путівок на санаторно-курортне лікування та відпочинок на території України дітей та фізичних осіб віком до 18 років звільнені від оподаткування ПДВ; крім того, згідно з Додатком 3 до Тендерної документації Замовник пропонує учасникам надавати тендерні пропозиції з урахуванням ПДВ, що додатково свідчить про недотримання вимог вищезазначеного чинного нормативного акта. Крім того, п. 7.2 ст. 7 тендерної документації визначає механізм розрахунку ціни послуг зі страхування, у той час як предметом закупівлі є послуги з оздоровлення та відпочинку дітей;
- ч. 1 ст.
21 Закону тендерна документація не містить інформацію про загальний обсяг Послуг, що мають бути надані (кількість путівок), що унеможливлює розрахунок учасниками цін їх тендерних пропозицій, і, як наслідок, здійснення Замовником їх об'єктивного порівняння і оцінки;
- ч. 1 ст.
21 Закону серед основних умов договору, визначених однойменним розділом тендерної документації (с. 21), відсутні умови щодо кількості (обсягу), якості Послуг, а також строку дії договору, що згідно зі ст.
180 Господарського кодексу України та ст.
638 Цивільного кодексу України є основними умовами, які обов'язково мають бути включені до договору;
- ч. 2 ст.
21 Закону в тендерній документації відсутній детальний опис Послуг. В той же час, Річним планом діяльності тендерного комітету Замовника щодо організації та проведення процедур державних закупівель (затверджений рішенням тендерного комітету від 01.02.2007 р. N 1) для оздоровлення дітей передбачено здійснення закупівлі 1740 путівок за 3 лотами без зазначення виду оздоровлення чи місця розташування оздоровчих закладів відповідно до регіонів України. Слід окремо зауважити, що при закупівлі послуг із оздоровлення та відпочинку дітей вимоги щодо лікувального профілю санаторного закладу, методик оздоровлення, організації харчування, умов побуту, організації дозвілля та розваг, терміну перебування однієї дитини в санаторному закладі за путівкою є істотними як для забезпечення якісного оздоровлення та відпочинку дітей, так і для ефективної оцінки та порівняння тендерних пропозицій, а отже, для раціонального та цільового використання бюджетних коштів;
- ч. 1 ст.
26-1 Закону ст. 23 тендерної документації не передбачає можливості надання інформації щодо закупівлі Антимонопольному комітету України.
................Перейти до повного тексту