1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
22.01.2008 N в-460/01
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
( відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" )
Підстава: в порядку громадського контролю, відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти"
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника
Назва: Управління освіти Солом'янської районної у м. Києві державної адміністрації.
Адреса: 03087, м. Київ, вул. Пітерська, 12.
2. Головний розпорядник: Управління освіти Солом'янської районної у м. Києві державної адміністрації.
3. Відповідальний за проведення торгів: Пісна Валентина Андріївна.
4. Предмет закупівлі: послуги з оздоровлення дітей у літніх таборах.
5. Процедура закупівлі: відкриті торги зі зменшенням ціни.
6. Джерело фінансування закупівель: кошти місцевого бюджету.
7. Очікувана вартість закупівлі: 360,00 тис.грн.
8. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 16.04.2007 р., закінчення - 04.06.2007 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Витяг з Інформаційного бюлетеня Тендерної палати України від 23.04.2007 р. за N 16018707 - 1 арк.
2. Тендерна документація від 04.04.2007 р. б/н - 23 арк.
3. Протокол розкриття тендерних (цінових) пропозицій від 03.05.2007 р. N 19 - 5 арк.
4. Протокол оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця від 04.05.2007 р. N 19/1 - 3 арк.
5. Звіт про результати здійснення відкритих торгів від 05.06.2007 р. N 19/3 - 3 арк.
6. Договір від 15.05.2007 р. N 2 - 3 арк.
Завдання сформульоване наступним чином:
"надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури відкритих торгів зі зменшенням ціни Управлінням освіти Солом'янської районної у м. Києві державної адміністрації щодо закупівлі послуг з оздоровлення дітей у літніх таборах".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Оголошення про заплановану закупівлю Управлінням освіти Солом'янської районної у м. Києві державної адміністрації (надалі Замовник) опубліковано:
- в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 16.04.2007 р. N 16 (87), оголошення N 16018707;
- у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель, від 16.04.2007 р. N 16 (53), оголошення N 3519653;
Оголошення про заплановану закупівлю Замовником оприлюднене в інформаційній системі мережі Інтернет за кодом KHT/F 0730.
В порушення п. 5 розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 р. N 217-р Замовником в оголошенні про проведення торгів (тендера) предмет закупівлі визначено не відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97 , затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97 р. N 822.
Таким чином, оголошення про заплановану процедуру не містить в повному обсязі інформацію з питань державних закупівель та не забезпечує створення оптимального конкурентного середовища в частині інформування учасників.
2. Тендерна документація.
Тендерна документація на проведення торгів (тендера) щодо закупівлі послуг з оздоровлення дітей у літніх таборах затверджена 04.04.2007 р. та підписана Головою тендерного комітету Вовченко Н.М.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону розділ 3 Тендерної документації "Надання роз'яснень щодо тендерної документації" та додаток N 1 до тендерної документації "Відомості щодо торгів" не містить прізвищ, посад та адрес посадових осіб або інших працівників Замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону Замовником (в Розділі 7 "Ціни пропозиції" тендерної документації) при формуванні ціни - методики розрахунку ціни тендерної пропозиції не враховано вимоги п. 5.1.9 Закону України "Про податок на додану вартість" в частині звільнення від оподаткування путівок на санаторно-курортне лікування та відпочинок на території України фізичних осіб віком до 18 років. Тендерна форма "Пропозиція" - Додаток N 3 до тендерної документації, за якою учасникам передбачено надавати свої пропозиції, зазначає ціну з урахуванням ПДВ, що свідчить про недотримання вимог вищезазначених нормативних актів.
В порушення вимог ч. 1 ст. 15 та ч. 1 ст. 21 Закону в додатку N 2 "Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника" до Тендерної документації Замовником не вимагається надання учасниками документально підтвердженої інформації про відсутність рішення щодо визнання учасника в установленому порядку банкрутом чи порушення проти нього справи про банкрутство.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону, ч. 1 ст. 638 Цивільного кодексу України, ст. 180 Господарського кодексу України в основних умовах, які обов'язково мають бути включені до договору про закупівлю, не визначено строк дії договору.
В порушення вимог ст. 26-1 Закону Замовником в Розділі 23 "Конфіденційність" тендерної документації не враховано можливість надання інформації щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій до укладання договору Антимонопольному комітету України.
Таким чином, тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, що може призвести до недобросовісної конкуренції серед учасників та необ'єктивної оцінки тендерних пропозицій.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
Відповідно до Протоколу розкриття тендерних пропозицій від 03.05.2007 р. N 19 пропозиції надали 3 учасники (без зазначення інформації про включення ПДВ до вартості послуг):
- Приватне підприємство "Фортуна-С" (надалі ПП "Фортуна-С"), ціна пропозиції якого становила 77,10 грн. за 1 діто/день з урахуванням зниження ціни на кроки торгів;
- Дитячий оздоровчий табір "Юність" (надалі ДОТ "Юність"), ціна пропозиції якого становила 81,00 грн. за 1 діто/день;
- Дочірнє підприємство "Дитячий оздоровчий пансіонат "Прометей" (надалі ДП ДОП "Прометей"), ціна пропозиції якого становила 79,00 грн. за 1 діто/день.
Тендерні пропозиції зазначених учасників надані за один день перебування дитини, без визначення терміну перебування за путівкою та загальної вартості путівки і вартості тендерної пропозиції.
В порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону Замовником прийняті до оціни тендерні пропозиції учасників, що не відповідали вимогам п. 7.2 Тендерної документації та додатку N 3 Тендерної документації, відповідно до якого тендерні пропозиції учасників повинні зазначати підсумкову ціну тендерної пропозиції.
Таким чином, подані тендерні пропозиції учасників суперечать вимогам Тендерної документації Замовника, є непрозорими, так як не зазначають кількість та вартість усієї закупівлі, що є основними умовами договору, які обов'язково повинні бути зазначені при його укладанні.
В порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону під час розкриття тендерних пропозицій Замовником не перевірено надання учасниками всіх документів, що вимагались Замовником для підтвердження кваліфікації учасників (Додаток N 2 до Тендерної документації), а саме, копії акредитаційного сертифіката МОЗ України та витягу з Тематичного каталогу, як наслідок Замовником було допущено до оцінки пропозиції усіх учасників, відомості про яких відсутні в Тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що є порушенням вимог ч. 1 ст. 18 Закону.
В порушення вимог ч. 4 ст. 7 та ч. 1 ст. 27 Закону Замовник не відхилив тендерні пропозиції усіх учасників, які є пов'язаними особами, а саме:
- засновник ДОТ "Юність" - Матвійчик Василь Михайлович (іпн. 1946320715) є керівником ДП ДОП "Прометей",
- ПП "Фортуна-С" пропонує здійснювати оздоровлення дітей в Дитячому санаторії-профілакторії "Богатирьонок" (Мале приватне підприємство "Крок", засновником та керівником якого є Матвійчик Василь Михайлович),
що є порушенням ст. 5 Закону України "Про боротьбу з корупцією" від 05.10.95 р. N 356/95 та сприяє виникненню корупційних діянь.
В порушення вимог ч. 1 ст. 27, ч. 1 ст. 28 Закону Замовник не відхилив тендерні пропозиції усіх учасників, які не відповідали кваліфікаційним вимогам Замовника та не відмінив такі торги.
Таким чином, дії Замовника призвели до створення штучного кола учасників та свідчать про формальне проведення торгів.
4. Оцінка тендерних пропозицій.
Згідно з Протоколом оцінки від 14.05.2007 р. N 19/1 переможцем обрано ПП "Фортуна-С" з мінімальною ціною 1 діто/дня - 77,10 грн. та найдовшим терміном відстрочки платежу - 35 днів.
В порушення вимог постанови Кабінету Міністрів України від 14.04.97 року N 323 "Про організаційне і фінансове забезпечення відпочинку та оздоровлення дітей в Україні" організацію та відпочинок дітей Замовником проведено з ігноруванням вимог щодо укладання прямих угод з оздоровчими закладами на конкурсній основі, так переможець - Приватне підприємство "Фортуна-С" приймало участь у даному тендері, як посередник і пропонувало послуги інших оздоровчих закладів (Дитячого санаторію-профілакторію "Богатирьонок").
Таким чином, Замовником процедуру закупівлі проведено з недотриманням вимог організації і відпочинку дітей, з ігноруванням вимог щодо укладання прямих угод з оздоровчими закладами на конкурсній основі та проведено їх з участю посередників з порушенням принципів державних закупівель, передбачених ст. 2-1 Закону, в частині максимальної ефективності, добросовісної конкуренції серед учасників, об'єктивної та неупередженої оцінки.

................
Перейти до повного тексту