- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Висновок
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника
Назва: Головне управління охорони здоров'я та медичного забезпечення Київської міської державної адміністрації.
Адреса: 01034, м. Київ, вул. Прорізна, 19.
2. Головний розпорядник: не зазначений.
3. Відповідальний за проведення торгів: Загородній Володимир Васильович. Тел. (044) 279-20-72.
4. Предмет закупівлі: препарати імуносупресивної терапії.
5. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
6. Джерело фінансування закупівель: кошти місцевого бюджету.
7. Очікувана вартість закупівлі: 306,09 тис.грн.
8. Початок здійснення процедури закупівлі: початок - 16.04.2007 р., закінчення - 06.08.2007 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти б/д, б/н - 1 арк.
2. Тендерна документація на закупівлю препаратів імуносупресивної терапії від 12.03.2007 року б/н - 20 аркушів.
3. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 30.05.2007 року N 2 - 3 арк.
4. Протокол оцінки тендерних пропозицій від 11.06.2007 року N 3 - 3 арк.
5. Звіт про результати закупівлі від 06.08.2007 року N 1-піт - 4 арк.
6. Акцепт тендерної пропозиції та повідомлення про результати торгів - 4 арк.
Завдання сформульоване наступним чином:
"надати висновок про законність та обґрунтованість проведення Головним управлінням охорони здоров'я та медичного забезпечення Київської міської державної адміністрації закупівлі препаратів імуносупресивної терапії".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Процедуру закупівлі препаратів імуносупресивної терапії проведено головним розпорядником коштів - Головним управлінням охорони здоров'я та медичного забезпечення Київської міськради (КМДА) (надалі - Замовник) для розпорядників нижчого рівня - лікарень м. Києва.
В порушення вимог ст. 1 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000 р.
N 1490-III (далі - Закон) закупівля препаратів імуносупресивної терапії здійснена Замовником в інтересах розпорядників коштів нижчого рівня, які є самостійними юридичними особами і мають власні розрахункові рахунки в органах Державного казначейства.
Відповідно до ст.
2 Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів - лікувальні установи в особі їх керівників уповноважені на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов'язань та здійснення видатків з бюджету.
Згідно зі ст.
22 Бюджетного кодексу України головні розпорядники коштів (в даному випадку Головне управління охорони здоров'я та медичного забезпечення Київської міської державної адміністрації) не наділені правом витрачати бюджетні кошти розпорядників нижчого рівня, а лише здійснювати внутрішній контроль за повнотою надходжень і цільовим та ефективним витрачанням бюджетних коштів, наданих лікувальним установам.
Замовником оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни опубліковано:
- в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 16.04.2007 р. N 16 (87), оголошення N 16066607;
- у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель, від 16.04.2007 р. N 16 (53), оголошення N 3568353.
Також, оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено в мережі Інтернет за кодом - KHT/F1269.
2. Тендерна документація.
Тендерна документація для учасників щодо закупівлі препаратів імуносупресивної терапії до участі у процедурі відкритих торгів із зменшенням ціни затверджена 12.03.2007 р. та підписана головою тендерного комітету Качуровою Л.
В порушення вимог ч. 5 ст.
17-3 Закону тендерна документація затверджена 12.03.2007 року, передана ТПУ на 18 робочих днів пізніше - 11.04.2007 року, тобто з порушенням встановленого терміну, який закінчився 15.03.2007 року.
Замовником в розділі 7 Тендерної документації - "Ціни пропозиції" (п. 7.2) зазначено, що вартість тендерної пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені.
Проте, в порушення вимог ч. 1 ст.
21 Закону при формуванні ціни тендерної пропозиції учасника - методики розрахунку ціни тендерної пропозиції із зазначенням того, що повинна вона включати, крім вартості самих товарів, не враховано вимоги п. 5.1.7 Закону України
"Про податок на додану вартість" в частині звільнення від оподаткування ПДВ операцій з поставок лікарських засобів, зареєстрованих та допущених до застосування в Україні відповідно до реєстру лікарських засобів, доведених постановою Кабінету Міністрів України від 17.12.2003 р.
N 1949 "Про перелік лікарських засобів та виробів медичного призначення, операції з продажу яких звільняються від обкладення податком на додану вартість".
Форма II "Пропозиція" - Додаток N 3 до Тендерної документації, за якою передбачено надавати учасникам свої пропозиції, зазначає ціну з урахуванням ПДВ. що свідчить про недотримання Замовником вимог вищезазначених нормативних актів.
В порушення вимог ч. 1 ст.
21 Закону при формуванні ціни тендерної пропозиції не зазначено вимоги до учасників в частині дотримання державного регулювання цін на лікарські засоби, що закуповуються державними та комунальними лікувальними закладами згідно вимог ст.
119 Закону України
"Про Державний бюджет України на 2007 рік" та ст.
9 Закону України
"Про ціни та ціноутворення" і постанови Кабінету Міністрів України від 20.06.2007 р.
N 835 "Про реалізацію статті 119 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік". Відсутність зазначених вимог призводить до закупівлі за завищеними цінами та втрат державних коштів і нанесення збитків державі, що суперечить принципам державних закупівель, передбачених вимогами ст. 2-1 Закону в частині максимальної економії і ефективного використання державних коштів.
У п. 22 тендерної документації "Відхилення тендерних пропозицій", в порушення вимог ч. 1 ст.
27 Закону, Замовником не враховано всі вимоги щодо відхилення тендерних пропозицій, а саме не передбачено, що тендерна пропозиція може бути відхилена у разі коли інформація про учасника, який подав тендерну пропозицію відсутня в каталозі, яку учасники повинні надати відповідно до п. 4.4. додатка N 2 "Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника" тендерної документації.
В порушення вимог ч. 1 ст.
5 Закону п. 29 Тендерної документації "Умови захисту вітчизняного товаровиробника" передбачено застосування ст. 6 Закону в частині захисту вітчизняного товаровиробника, яка на момент проведення торгів Законом відмінена і не застосовувалась.
В порушення вимог ч. 2 ст.
21 Закону Тендерна документація не містить детального опису товарів, що закуповуються з викладенням якісних та санітарно-гігієнічних характеристик:
- вимоги щодо забезпечення учасниками сертифікатами якості, реєстраційними посвідченнями та лабораторними аналізами кожної партії поставки медикаментів;
- наявність міжнародної непатентованої назви лікарських засобів, фармакотерапевтичної групи (код АТХ).
В порушення вимог ст. 180 Господарського кодексу
України та ч. 1 ст.
21 Закону в розділі тендерної документації "Основні умови договору" до основних умов, які обов'язково мають бути включені до договору, не зазначено інформації щодо строку дії договору.
Таким чином, Тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, не містить усю необхідну інформацію щодо предмета закупівлі, формування ціни тендерної пропозиції, що не забезпечує об'єктивну і добросовісну конкуренцію і свідчить про недотримання принципів державних закупівель, передбачених ст.
2-1 Закону, в частині відкритості та прозорості державних закупівель, максимальної економії та ефективного використання державних коштів.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
В порушення вимог ч. 1 ст.
26 Закону розкриття тендерних пропозицій проведено 30.05.2007 р., що не відповідає даті розкриття тендерних пропозицій, яка зазначена в оголошенні про заплановану процедуру закупівлі - 03.05.2007 р.
В порушення вимог ч. 2 ст.
22 Закону зміни до Тендерної документації щодо переносу дати розкриття тендерних пропозицій учасників не вносилися.
В порушення вимог ч. 5 ст.
17-3 Закону Замовником Протокол розкриття тендерних пропозицій від 30.05.2007 р. N 2 надіслано в порядку здійснення громадського контролю Тендерній палаті України 10.09.2007 р., з порушенням встановленого терміну на 97 календарних днів.
В порушення вимог ч. 5 ст.
17-3 Закону Замовником не надано Тендерній палаті України в порядку здійснення громадського контролю додатків N 1 (Інформація про наявність та правильність оформлення всіх необхідних документів, передбачених тендерною документацією) та N 2.1 (Інформація щодо ціни тендерних пропозицій учасників) до Протоколу розкриття тендерних пропозицій учасників від 30.05.2007 р. N 2, які є його невід'ємними частинами.
Відповідно до Протоколу розкриття тендерних пропозицій від 30.05.2007 р. N 2 тендерні пропозиції надійшли:
- від 30.05.2007 р. N 1 ПГОІ "Проміньфарма" з тендерною пропозицією Ц 248 663,40 грн.
- від 30.05.2007 р. N 2 ТОВ "Фра-М" з тендерною пропозицією - не зазначено.
- від 30.05.2007 р. N 3 СП "Оптіма-Фарм ЛТД" з тендерною пропозицією - 241 385,78 грн.
- від 30.05.2007 р. N 4 ТОВ "Артур-К" з тендерною пропозицією - 331 516,24 грн.
Замовником, в порушення вимог ч. 3 ст.
26 Закону при розкритті тендерних пропозицій не було запропоновано учасникам зменшити ціну тендерної пропозиції за визначеною шкалою розрахунку розміру кроку торгів або зменшити її в добровільному порядку, про що не засвідчено в протоколі розкриття тендерних пропозицій та не зазначено кінцеву ціну учасників після проведення відповідних торгів.
Таким чином, при розкриття тендерних пропозицій Замовником не запропоновано учасникам зменшити ціну тендерної пропозиції за визначеною шкалою розрахунку розміру кроку торгів чи в добровільному порядку, що не забезпечує досягненню максимальної економії та ефективного використання державних коштів та свідчить про формальний підхід Замовника до закупівлі і порушення принципів державних закупівель, передбачених ст.
2-1 Закону.
4. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
В порушення вимог ч. 5 ст.
17-3 Закону протокол оцінки, затверджений 11.06.2007 року, надано в порядку здійснення громадського контролю Тендерній палаті України - 10.09.2007 року, тобто з порушенням встановленого терміну (14.06.2007 р.) на 87 календарних днів.
Відповідно Протоколу оцінки тендерна пропозиція ТОВ "Фра-М" відхилена тендерним комітетом Замовника, оскільки не відповідає медико-технічним вимогам та надана лише по 2 найменуванням предмета закупівлі, а не по 26, як це передбачено п. 6.2 тендерної документації.
Для дослідження надано Протокол засідання тендерного комітету Замовника щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій на закупівлю препаратів імуносупресивної терапії від 11.06.2007 року N 3.
................Перейти до повного тексту