1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
17.01.2008 N в-270/01
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
(відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти")
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника
Назва: Управління охорони здоров'я Закарпатської обласної державної адміністрації.
Адреса: 88000, Закарпатська обл., м. Ужгород, пл. Народна, 4.
2. Головний розпорядник: Управління охорони здоров'я Закарпатської обласної державної адміністрації.
3. Відповідальний за проведення торгів: Турянчик Михайло Іванович. Тел. (03122) 3-25-62.
4. Предмет закупівлі: медичне обладнання (апарати для виробництва кисню).
5. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
6. Джерело фінансування закупівель: кошти місцевого бюджету (обласного).
7. Очікувана вартість закупівлі: 510,0 тис. гривень.
8. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 30.04.2007 р., закінчення - 23.07.2007 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Наказ "Про внесення змін в тендерний комітет" від 03.03.2005 р. N 85-о - 1 арк.;
2. Наказ "Про внесення змін до тендерного комітету" від 29.12.2006 р. N 740-о - 2 арк.;
3. Наказ "Про внесення змін до тендерного комітету" від 20.04.2007 р. N 152-о - 1 арк.;
4. Положення про порядок діяльності та головні функції тендерного комітету від 13.05.2007 р. б/н - 4 арк.;
5. Свідоцтво про підвищення кваліфікації 26.06.2006 р. N 302353 - 1 арк.;
6. Свідоцтво про підвищення кваліфікації 26.06.2006 р. N 302352 - 1 арк.;
7. Свідоцтво про підвищення кваліфікації 07.03.2005 р. N 050331 - 1 арк.;
8. Свідоцтво про підвищення кваліфікації 19.02.2007 р. N 392970 - 1 арк.;
9. Свідоцтво про підвищення кваліфікації 04.11.2005 р. N 2668 - 1 арк.;
10. Свідоцтво про підвищення кваліфікації 24.08.2003 р. N 087961 - 1 арк.;
11. Свідоцтво про підвищення кваліфікації 07.03.2005 р. N 011040 - 1 арк.;
12. Свідоцтво про підвищення кваліфікації 19.02.2007 р. N 392959 - 1 арк.;
13. Річний план державних закупівель на 2007 рік б/д і б/н - 1 арк.;
14. Доповнення до річного плану державних закупівель на 2007 рік б/д і б/н - 1 арк.;
15. Річний план державних закупівель на 2007 рік (зі змінами та доповненнями) від 02.04.2007 р. - 1 арк.;
16. Річний план державних закупівель на 2007 рік (зі змінами та доповненнями) від 12.07.2007 р. - 1 арк.;
17. Річний план державних закупівель на 2007 рік (зі змінами та доповненнями) від 02.08.2007 р. - 1 арк.;
18. Повідомлення про присвоєння коду щодо розміщення річного плану державних закупівель товарів, робіт і послуг в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" (www.zacupivli.com) від 22.01.2007 р. PIL/AJ-рп033 - 1 арк.;
19. Копії документів, що підтверджують цільове використання коштів - 9 арк.;
20. Кошторис на 2007 рік від 12.01.2007 р. б/н - 2 арк.;
21. Забезпечення виконання договору б/д і б/н - 1 арк.;
22. Тендерне забезпечення (порука) б/д і б/н - 1 арк.;
23. Тендерне забезпечення (порука) від 22.03.2007 р. б/н - 1 арк.;
24. Повідомлення про присвоєння кодів про розміщення повної інформації щодо державних закупівель в інформаційній мережі в системи Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" (www.zakupivli.com) від 23.07.2007 р. N VLA/RE - 6373/ІШООвт - 1 арк.;
25. Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів зі зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 23.07.2007 р. N 6 - 3 арк.;
26. Договір від 02.07.2007 р. N 24/2007 МЕД - 5 арк.;
27. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції переможцю торгів від 06.04.2007 р. N 440 - 1 арк.;
28. Повідомлення про результати торгів учаснику торгів від 20.06.2007 р. N 572/03-13 - 1 арк.;
29. Повідомлення про результати торгів учаснику торгів від 20.06.2007 р. N 572/03-13 - 1 арк.;
30. Протокол розкриття тендерних (цінових) пропозицій від 01.06.2007 р. N 6 - 4 арк.;
31. Протокол оцінки тендерних (цінових) пропозицій від 20.06.2007 р. N 7 - 4 арк.;
32. Реєстр видачі тендерної документації б/д і б/н - 1 арк.;
33. Витяг з Книги реєстрації учасників від 01.06.2007 р. б/н - 2 арк.;
34. Тендерна документація на закупівлю медичного обладнання (апаратів для виробництва кисню) від 13.04.2007 р. б/н - 26 арк.;
35. Протокол засідання тендерного комітету щодо внесення змін до тендерної документації від 11.05.2007 р. б/н - 2 арк.;
36. Лист-повідомлення учасникам торгів про зміни до тендерної документації та перенесення строку подання та розкриття тендерних пропозицій від 11.05.2007 р. N 444/03-13 - 1 арк.;
37. Оголошення про проведення відкритих торгів зі зменшенням ціни від 13.04.2007 р. N 352/03-13 - 2 арк.;
38. Оголошення про результати проведення відкритих торгів зі зменшенням ціни від 06.07.2007 р. N 351/03-13 - 2 арк.;
39. Тендерна пропозиція учасника (технічна частина) ТОВ "Експерт Консалтгруп" б/д і б/н - 27 арк.;
40. Тендерна пропозиція учасника (комерційна частина) ТОВ "Експерт Консалтгруп" б/д і б/н - 40 арк.;
41. Тендерна пропозиція учасника (комерційна частина) ТОВ "Дельрус Україна" б/д і б/н - 27 арк.;
42. Тендерна пропозиція учасника (технічна частина) ТОВ "Дельрус Україна" б/д і б/н - 27 арк.;
43. Тендерна пропозиція учасника (комерційна частина) ТОВ "Фелікс-Мед" б/д і б/н - 24 арк.;
44. Тендерна пропозиція учасника (технічна частина) ТОВ "Фелікс-Мед" б/д і б/н - 27 аркушах.
Завдання сформульоване наступним чином: "надати висновок про законність та обґрунтованість проведення Управлінням охорони здоров'я Закарпатської обласної державної адміністрації медичного обладнання (апаратів для виробництва кисню)".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету
Тендерний комітет Управління охорони здоров'я Закарпатської обласної державної адміністрації (надалі - Замовник) наказами від 03.03.2005 р. N 85-о, від 29.12.2006 р. N 740-о та від 20.04.2007 р. N 152-о "Про внесення змін до тендерного комітету" затверджено у складі 10 осіб.
Інформація про членів тендерного комітету:
N П.І.Б. Дата і номер
розпорядчого
акта включення
до складу
тендерного
комітету
Займана посада
вТК
N, дата
свідоцтва чи
сертифіката
1 Турянчик М.І. Накази від
03.03.2005
N 85-о та від
29.12.2006
N 740-о
Голова
тендерного
комітету
Свідоцтво
N 302353 від
26.06.2006
2 Романко Г.В. Накази від
03.03.2005
N 85-о та від
29.12.2006
N 740-о
Заступник
голови
тендерного
комітету
Свідоцтво
N 050331 від
07.03.2005
3 Брич В.Д. Накази від
03.03.2005
N 85-о та від
29.12.2006
N 740-о
Член
тендерного
комітету
Свідоцтво
N 302352 від
26.06.2006
4 Кузьмик В.М. Накази від
03.03.2005
N 85-о та від
29.12.2006
N 740-о
Член
тендерного
комітету
Свідоцтво
відсутнє
5 Міцьо Т.В. Накази від
03.03.2005
N 85-о та від
29.12.2006
N 740-о
Член
тендерного
комітету
Свідоцтво
відсутнє
6 Мариненко М.В. Накази від
03.03.2005
N 85-о та від
29.12.06 N 740-о
Член
тендерного
комітету
Свідоцтво
N 011040 від
07.03.2005
7 Яцина Ю.Ю. Накази від
03.03.2005
N 85-о та від
29.12.2006
N 740-о
Член
тендерного
комітету
Свідоцтво
N 2668 від
04.11.2005
8 Миронюк І.С. Наказ від
29.12.2006
N 740-о
Член
тендерного
комітету
Свідоцтво
N 392970 від
19.02.2007
9 Скрип В.В. Наказ від
29.12.2006
N 740-о
Член
тендерного
комітету
Свідоцтво
N 392959 від
19.02.2007
10 Федак В.В. Накази від
03.03.2005
N 85-о та від
29.12.2006
N 740-о
Секретар
тендерного
комітету
Свідоцтво
N 087961 від
24.08.2003
Повноваження тендерного комітету визначені в Положенні про порядок діяльності та головні функції тендерного комітету щодо організації та проведення процедури закупівлі товарів, робіт та послуг за державні кошти, затвердженого 13.05.2003 року. Головою тендерного комітету призначено начальника управління - Турянчика Михайла Івановича.
В порушення вимог ч. 7 ст. 12 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000 р. N 1490-III (надалі Закон) - двоє членів тендерного комітету на момент проведення торгів не пройшли навчання чи підвищення кваліфікації та не мають відповідних свідоцтв або сертифікатів з організації проведення процедур у сфері державних закупівель. Крім того, троє членів тендерного комітету не проходили навчання з підвищення кваліфікації понад 2 роки, чим порушено встановлений Законом термін підвищення кваліфікації.
Таким чином, рівень кваліфікації членів тендерного комітету та їх підготовка не відповідають вимогам Закону у сфері державних закупівель.
2. Фінансування закупівель
Відповідно до наданого Замовником на дослідження кошторису на 2007 рік від 12.01.2007 р., річного плану (зі змінами та доповненнями) державних закупівель, який підлягає оприлюдненню на 2007 рік, та Звіту про результати здійснення процедури відкритих торгів зі зменшенням ціни від 23.07.2007 р. N 6 очікувана вартість закупівлі (фінансування) медичного обладнання (апаратів для виробництва кисню) (КЕК 2110) затверджена в сумі 510,0 тис.грн. Джерелом фінансування визначено місцевий (обласний) бюджет.
Річний план державних закупівель, який підлягає оприлюдненню на 2007 рік та зміни і доповнення до нього Замовником оприлюднено в інформаційній системі в мережі Інтернет за кодом PIL/AJ-рп033 від 22.01.2007 р.
3. Вибір процедури закупівлі
В порушення вимог ч. 6 ст. 17-3 Закону Замовником протягом 5 робочих днів з дати отримання письмового запиту не надіслано до Тендерної палати України протокол засідання тендерного комітету щодо вибору процедури закупівлі медичного обладнання (апаратів для виробництва кисню).
Відповідно до наданого на дослідження оголошення про проведення торгів, для закупівлі медичного обладнання (апаратів для виробництва кисню) Замовником обрано процедуру відкритих торгів зі зменшенням ціни.
4. Визначення предмету закупівлі
Відповідно до оголошення про заплановані торги, Замовником предмет закупівлі визначено, як медичне обладнання (апарат для виробництва кисню).
В порушення вимог розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 р. N 217-р "Про затвердження форм оголошень про проведення процедур закупівель та Інструкцій щодо їх заповнення", в оголошенні про проведення торгів, Замовником не визначено предмет закупівлі відповідно до Державного класифікатора продукції і послуг ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології і сертифікації від 30.12.97 р. N 822.
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі
Оголошення про заплановану закупівлю Замовником опубліковано:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 30.04.2007 р. N 89 (18), оголошення N 18030007;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що. публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 30.04.2007 р. N 18 (55), оголошення N 3754155;
Також, оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено в інформаційній системі в мережі Інтернет - www.zakupivli.com - STK/YA 711.
Відповідно оголошень про заплановану закупівлю кінцевий термін подання тендерних пропозицій та дата розкриття Замовником визначена - 29.05.2007 р.
В порушення вимог ч. 1 ст. 19 Закону Замовником в оголошенні про заплановані відкриті торги зі зменшенням ціни не зазначена кількість медичного обладнання (апаратів для виробництва кисню) запланованих до закупівлі. В Технічних вимогах тендерної документації Замовником вказана їх кількість 23 одиниці.
6. Тендерна документація
Тендерна документація на проведення торгів (тендера) щодо закупівлі медичного обладнання (апаратів для виробництва кисню) розроблена Замовником та затверджена Головою тендерного комітету 13.05.2007 р.
В порушення вимог ч. 1 ст. 26-1 Закону Замовником в Розділі 23 "Конфіденційність" тендерної документації не враховано можливість виключного надання Антимонопольному комітету України, як уповноваженому органу інформації щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій до укладання договору.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону Замовником при формуванні ціни - методики розрахунку ціни тендерної пропозиції, із зазначенням того, які елементи вона повинна включати, крім вартості самих товарів, (витрати на транспортування, страхування, податки тощо) не враховано вимоги п. 5.1.7 Закону України "Про податок на додану вартість" в частині звільнення від оподаткування ПДВ виробів медичного призначення, зареєстрованих та допущених до застосування в Україні.
Так, Замовником в Розділі 7 тендерної документації - "Ціни пропозиції" (п.п. 7.1, 7.3) відповідно до яких "вартість тендерної пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені", зазначено, що "учасник визначає ціни на товари, які він пропонує поставити за Договором на умовах поставки DDP (Інкотермс-2000), з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат.
В Додатку 3 до тендерної документації - Тендерна форма "Пропозиція", за якою Замовник пропонує учасникам надавати свої цінові тендерні пропозиції, вартість закупівлі запропоновано надавати з урахуванням ПДВ, що свідчить про недотримання вимог вищезазначеного чинного нормативного акту та не забезпечує максимальну економію і ефективність використання державних коштів.

................
Перейти до повного тексту