1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
09.01.2008 N в-39/01
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
(відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти")
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти"
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Державне підприємство "Морський торговельний порт "Южний";
Адреса: 65481, Одеська обл., м. Южне.
2. Відповідальний за проведення торгів: Кільницький Максим Віталійович. Тел.: (048) 750-76-23, 750-79-25; факс 750-73-60.
3. Предмет закупівлі: роботи з ремонту чотирьох суден.
4. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни;
5. Джерело фінансування закупівель: інші державні кошти підприємств.
6. Очікувана вартість закупівлі: 1000,0 тис. гривень.
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 28.05.2007 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Тендерна документація з додатками від 14.05.2007 р., б/н - 30 арк.;
2. Витяг із Спеціалізованого друкованого засобу масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження від 28.05.2007 р. N 22(59) - 1 арк.;
3. Витяг з Інформаційного бюлетеня Тендерної палати України від 28.05.2007 р. N 22(93) - 1 арк.;
4. Оголошення про відкриті торги із зменшенням ціни б/д, б/н - 1 арк.;
5. Протокол тендерного комітету Державного підприємства "Морський торговельний порт "Южний" від 09.07.2007 р., б/н - на 1 арк.;
6. Лист Державного підприємства "Морський торговельний порт "Южний" від 12.07.2007 р. N ТД8Т-497/3467 - 1 арк.;
7. Протокол розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти від 07.08.2007 р. N 22097907 - 2 арк.;
8. Лист Державного підприємства "Морський торговельний порт "Южний" від 07.08.2007 р. N ТД8Т-587/3983 - 1 арк.;
9. Протокол оцінки (акцепту) тендерних пропозицій та визначення переможця по процедурі відкритих торгів із зменшенням ціни від 15.028.2007 р. N 22097907 - 2 арк.;
10. Лист Державного підприємства "Морський торговельний порт "Южний" від 18.09.2007 р. N ТД8Т-729/4570 - 1 арк.;
Завдання сформульоване у зверненні таким чином: "надати висновок про законність та обґрунтованість проведення Державним підприємством "Морський торговельний порт "Южний" процедури щодо закупівлі робіт з ремонту чотирьох суден".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі
Державним підприємством "Морський торговельний порт "Южний" (далі - Замовник) оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни опубліковано:
- в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 28.05.2007 р. N 22(93), оголошення N 22097907;
- у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель, від 28.05.2007 р. N 22(59), оголошення N 4387659;
Також, оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com - TLO/FO1216.
Відповідно до оголошення про заплановані відкриті торги із зменшенням ціни дата розкриття тендерних пропозицій визначена Замовником - 12.06.2007 р.
2. Тендерна документація
Тендерна документація із закупівлі робіт з ремонту чотирьох суден, що надана на дослідження, не відповідає вимогам статей 21, 26, 26-1, 34 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон), а саме:
- в порушення вимоги ч. 1 ст. 21 Закону тендерна документація не містить обов'язкової інформації щодо: прізвища, посади та адреси однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників замовника, уповноважених здійснювати зв'язок із учасниками;
- в порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону в додатку N 4 "Критерії та методика оцінки тендерних пропозицій", що є невід'ємною частиною тендерної документації, до критеріїв оцінки не включено: строк поставки (виконання); умови розрахунків;
- в порушення вимог ст. 261 Закону в п. 23.1 тендерної документації зазначено, що інформація щодо розгляду, оцінки тендерних пропозицій не надається до укладення договору особам, які офіційно не брали участь у процедурі закупівлі, за винятком випадків, коли така інформація надається виключно Міжвідомчій комісії з питань державних закупівель, Тендерній палаті України або суду, у порядку, передбаченому Законом України "Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти", тоді як Законом передбачено, що така інформація надається виключно Антимонопольному комітету України, Міжвідомчій комісії з питань державних закупівель, Тендерній палаті України, суду або для розгляду скарги;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону в основних умовах договору, що є невід'ємною частиною тендерної документації, до основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю, не включено істотних умов договору, а саме: можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків; умови договору про закупівлю після його підписання не повинні відрізнятися від умов тендерної (цінової) пропозиції учасника - переможця процедури закупівлі, крім випадків зменшення ціни тендерної пропозиції у порядку, передбаченому Законом, та не повинні змінюватися після підписання договору про закупівлю, крім випадків коригування ціни в разі отримання відповідного позитивного висновку Комісії.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій
Згідно протоколу розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів робіт і послуг за державні кошти від 07.08.2007 р. N 22097907 на закупівлю робіт з ремонту чотирьох суден тендерні пропозиції надійшли від 3 учасників, а саме:
- Товариство з обмеженою відповідальністю Фірма "Тритон" (далі - ТОВ Фірма "Тритон") від 07.08.2007 р. N 1 з ціною тендерної пропозиції 1340,0 тис.грн.;
- Товариство з обмеженою відповідальністю "Южморсервіс" (далі - ТОВ "Южморсервіс"), від 07.08.2007 р. N 2, з ціною тендерної пропозиції 1546,03 тис.грн.;
- Товариство з обмеженою відповідальністю "СПТР" (далі - ТОВ "СПТР") від 07.08.2007 р. N 3 з ціною тендерної пропозиції 1483,10 тис.гривень.
Відповідно до оголошення, опублікованого в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 28.05.2007 р. N 22(93), оголошення N 22097907 розкриття тендерних пропозицій повинно було відбутися 12.06.2007 р. о 15.00 год.
Згідно з наданим протоколом засідання тендерного комітету Державного підприємства "Морський торговельний порт "Южний" від 09.07.2007 р. б/н строки розкриття тендерних пропозицій було перенесено на 11.00 год. 07.08.2007 р.
Так, згідно з наданим Замовником протоколом розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів робіт і послуг за державні кошти від 07.08.2007 р. N 22097907 розкриття тендерних пропозицій відбулось 07.08.2007 р. об 11.00 год. у встановленому Замовником місці.
Відповідно до вимог ч. 4 ст. 7 Закону Замовник зобов'язаний відхилити тендерні пропозиції у разі, якщо вони подані учасниками процедури закупівлі, які є пов'язаними особами.
Проте, в порушення вимог ч. 4 ст. 7 Закону тендерним комітетом Замовника на участь у торгах прийнято тендерні пропозиції учасників, які є пов'язаними особами, а саме: засновником ТОВ "СПТР" є керівник ТОВ Фірма "Тритон" Стоянов В.Г.
Враховуючи вищевикладене, Замовником проведено формальну процедуру відкритих торгів із зменшенням ціни із закупівлі робіт з ремонту чотирьох суден очікуваною вартістю 1000,0 тис.грн., внаслідок допущення до участі у процедурі торгів "пов'язаних осіб", які створили так зване "конкурентне коло" та мають між собою домовленість щодо визначення ціни тендерних пропозицій та інших умов, що призводять до корупційних дій та значних втрат державних коштів.
Такі дії тендерного комітету свідчать про розтрату державних коштів в сумі 1000,0 тис.грн., внаслідок зловживання службовими особами своїм службовим становищем, що містять ознаки суспільно небезпечних діянь.
Крім того, відповідно до вимог ч. 1 ст. 27 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо учасник своїми діями призвів до виникнення обставин, зазначених у статті 7 Закону.
Отже, в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону тендерні пропозиції вищезазначених учасників Замовником не були відхилені і, як наслідок, в порушення вимог ч. 1 ст. 28 Закону - торги не відмінено.
4. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця
На дослідження надано протокол оцінки тендерних пропозицій від 15.08.2007 р. N 22097907, згідно з яким переможцем торгів визнано ТОВ Фірма "Тритон" з вартістю робіт: 1340,0 тис.гривень. Переможець був визначений за критерієм "ціна", як передбачено вимогами тендерної документації.
Слід зазначити, що вартість обраної тендерної пропозиції перевищує очікувану вартість закупівлі на 340,0 тис.гривень.
Оцінка тендерних пропозицій відбулася з порушенням вимог статі 26 Закону.
Так, в порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону Замовником допущено до оцінки учасників, тендерні пропозиції яких повинно бути відхилено.
Крім того, в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону Замовником не складено додатка "Протокол відхилення тендерних пропозицій" до протоколу оцінки пропозицій учасників, у якому обов'язково зазначається інформація щодо правильності оформлення тендерних пропозицій учасників, ступінь відповідності кваліфікаційним вимогам та умовам тендерної документації.

................
Перейти до повного тексту