1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
10.01.2008 N в-56/01
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
(відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти")
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Управління освіти Подільської районної у м. Києві державної адміністрації.
Адреса: 04070, м. Київ, вул. Фролівська, 1, тел. (044) 425-21-06.
2. Головний розпорядник: не зазначено.
3. Відповідальний за проведення торгів: Гребень Людмила Володимирівна.
4. Предмет закупівлі: послуги дитячих літніх оздоровчих таборів.
5. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
6. Джерело фінансування закупівель: місцевий бюджет.
7. Очікувана вартість закупівлі: 978,1 тис.грн.
8. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 23.04.2007 р., кінець - 18.06.2007 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, б/д, б/н - 1 арк.
2. Тендерна документація на закупівлю послуг "Послуги дитячих літніх оздоровчих таборів" від 11.04.2007 р., б/н - 27 арк.
3. Протокол розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти від 11.05.2007 р. N 11 - 2 арк.
4. Протокол оцінки тендерних пропозицій від 16.05.2007 р. N 12 - 2 арк.
5. Звіт про результати здійснення процедури закупівлі від 14.06.2007 р. б/н - 1 арк.
6. Договір N 144 від 01.06.2007 р. - 1 арк.
7. Наказ про створення постійного тендерного комітету при Управлінні освіти Подільської районної державної адміністрації м. Києва від 18.01.2002 р. N 11 - 2 арк.
8. Наказ від 02.12.2002 р. N 301 - 1 арк.
9. Наказ від 09.06.2003 р. N 181 - 1 арк.
10. Наказ від 09.10.2006 р. N 248- 1 арк.
11. Наказ від 31.01.2006 р. N 40 - 5 арк.
12. Наказ від 13.07.2007 р. N 203 - 1 арк.
13. Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 343090 від 24.03.2006 р. - 1 арк.
14. Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 344647 від 24.02.2006 р. - 1 арк.
15. Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 343089 від 24.03.2006 р. - 1 арк.
16. Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 344645 від 24.02.2006 р. - 1 арк.
17. Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 343088 від 24.03.2006 р. - 1 арк.
18. Свідоцтво від 27.04.2007 р. N 692 - 1 арк.
19. Свідоцтво від 27.04.2007 р. N 691 - 1 арк.
20. Протокол засідання тендерного комітету від 04.04.2007 р. б/н - 1 арк.
21. Повідомлення про акцепт тендерної пропозицій від 16.05.2007 р. б/н - 1 арк.
22. Повідомлення про результати торгів від 16.05.2007 р., б/н - 1 арк.
23. Повідомлення про результати торгів від 16.05.2007 р., б/н - 1 арк.
24. Кошторис на 2007 рік від 15.02.2007 р. - 3 арк.
25. Виписки з банківських рахунків за 20.06.2007 р., 10.07.2007 р., 10.07.2007 р., 27.07.2007 р., 08.08.2007 р., 13.08.2007 р., 31.08.2007 р., 12.09.2007 р. - 8 арк.
26. Платіжні доручення від 19.06.2007 р. N 2611, від 09.07.2007 р. N 3053, від 06.07.2007 р. N 3014, від 09.07.2007 р. N 3054, від 27.07.2007 р. N 3331, від 03.08.2007 р. N 3559, від 13.08.2007 р. N 3629, від 31.08.2007 р. N 3930, від 31.08.2007 р. N 3931, від 10.09.2007 р. N 4152, від 31.08.2007 р. N 3932 - 10 арк.
27. Накладні від 18.06.2007 р. N 10, від 26.07.2007 р. N 16, від 09.07.2007 р. N 18, від 08.08.2007 р. N 32, від 28.08.2007 р. N 10 - 5 арк.
28. Повідомлення про присвоєння кодів N РВ/ЕІ-4870/РНВвт від 14.06.2007 р. - 1 арк.
29. Тендерна пропозиція ТОВ "Оздоровчий комплекс "Сонячний", б/д, б/н - 1 арк.
30. Тендерна пропозиція ТОВ "Коматекс", б/д, б/н - 1 арк.
31. Тендерна пропозиція ТОВ "Прибережний", б/д, б/н - 1 арк.
32. Договір від 01.06.2007 р. N 144 - 4 арк.
33. Звіт про результати здійснення процедур відкритих торгів із зменшенням ціни і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти N 52 від 14.06.2007 р. - 3 арк.
Завдання сформульоване у зверненні таким чином: надати висновок щодо законності та обґрунтованості проведення процедури закупівлі Управлінням освіти Подільської районної у м. Києві державної адміністрації з придбання послуг літніх оздоровчих таборів.
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету
Тендерний комітет Управління освіти Подільської у місті Києві державної адміністрації (в подальшому - Замовник) створено у складі 9 осіб на підставі наказу "Про створення тендерного комітету для організації та проведення процедур закупівлі" від 09.10.2007 р. N 248 та наказу "Про організацію роботи тендерного комітету управління освіти згідно чинного законодавства". Відповідно до вищезазначеного наказу, головою тендерного комітету призначено заступника начальника управління освіти - Пешко С.М., заступниками голови тендерного комітету - Лицева С.А., Топчій Т.Г., секретарем тендерного комітету - Яковенко О.О.
Інформація про членів тендерного комітету
N
п/п
П.І.Б. Дата та номер
розпорядчого
акту включення
до складу
тендерного
комітету
Займана посада
в ТК
N, дата
свідоцтва чи
сертифікату
1 Пешко С.М. 09.10.2006 р.
N 248
Голова комітету СПК N 343089
від
24.03.2006 р.
2 Луцева С.А. 09.10.2006 р.
N 248
Заступник
голови комітету
N 692 від
27.04.2007 р.
3 Топчій Т.Г. 09.10.2006 р.
N 248
Заступник
голови комітету
відсутнє
4 Яковенко О.О. 09.10.2006 р.
N 248
Секретар
комітету
СПК N 344647
від
24.02.2006 р.
5 Олійник О.М. 09.10.2006 р.
N 248
Член комітету СПК N 343088
від
24.03.2006 р.
6 Рубцов Л.Л. 09.10.2006 р.
N 248
Член комітету СПК N 344645
від
24.02.2006 р.
7 Гребень Л.В. 09.10.2006 р.
N 248
Член комітету відсутнє
8 Шейко Л.В. 09.10.2006 р.
N 248
Член комітету СПК N 343090
від
24.03.2006 р.
9 Чаяловська Л.Г. 09.10.2006 р.
N 248
Член комітету N 691 від
27.04.2007 р.
Положення про порядок створення та головні функції постійно діючого тендерного комітету Управління освіти Подільської районної у м. Києві державної адміністрації щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти затверджено наказом Управління освіти Подільської районної у місті Києві державної адміністрації від 31.01.2006 р. N 40.
В порушення вимог ч. 4 ст. 12 Закону призначення заступника голови тендерного комітету і відповідального секретаря та визначення їх функцій, що являється повноваженням голови тендерного комітету, проведено за наказами начальника управління освіти Г.Троян.
В порушення вимог ч. 7 ст. 12 Закону два члени тендерного комітету Замовника не отримали у відповідний термін сертифікати чи свідоцтва встановленого зразку про проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель.
Таким чином, рівень кваліфікації членів тендерного комітету та їх підготовка не відповідають вимогам Закону у сфері державних закупівель. Права та обов'язки членів тендерного комітету визначені посадовою особою, яка не несе персональну відповідальність за виконання покладених на комітет функцій.
2. Фінансування закупівель
Кошторисом на 2007 рік Управління освіти Подільської районної м. Києва держадміністрації (кошти місцевого бюджету) КВК 020, КПК 091108, КЕКВ 1343 передбачено видатки на загальну суму 1 213 000 грн.
Річний план закупівель товарів, робіт та послуг на 2007 р. Замовником на дослідження не наданий.
В порушення вимог ч. 1 ст. 4-1 Закону оприлюднення за допомогою інформаційних систем в мережі Інтернет річного плану державних закупівель Замовником не проводилось і на запит Тендерної палати України така інформація не надана.
3. Вибір процедури закупівлі
Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету Замовника від 04.04.2007 р. б/н закупівлю послуг дитячих літніх оздоровчих таборів вирішено провести шляхом застосування процедури відкритих торгів із зменшенням ціни.
4. Визначення предмету закупівлі
Замовником визначено предмет закупівлі відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97 затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97 р. N 822, за кодом 55.23.11.000 "Послуги дитячих та студентських літніх таборів".
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі
Замовником оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни опубліковано:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 23.04.2007 р. N 17 (88), оголошення N 17026107;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 23.04.2007 р. N 17 (54), оголошення N 3631654.
Оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com код ESP/T 0282.
В порушення вимог ч. 3 ст. 19 Закону Замовником скорочено строк подання тендерних пропозицій до 18 календарних днів без зазначення причин такого скорочення у звіті про результати торгів.
Таким чином, оголошення не містить повного достовірного інформування учасників, що негативно впливає на створення оптимального конкурентного середовища учасників.
6. Тендерна документація
Тендерна документація затверджена головою тендерного комітету Замовника 11.04.2007 р.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону Замовником при формуванні ціни тендерної пропозиції - методики розрахунку ціни тендерної пропозиції із зазначенням того, які елементи вона повинна включати, крім вартості самих послуг (витрати на транспортування, страхування, податки тощо), не враховано вимоги п. 5.1.9 Закону України "Про податок на додану вартість" в частині звільнення від оподаткування ПДВ путівок на санаторно-курортне лікування та відпочинок на території України фізичних осіб, віком до 18 років.
Зокрема, Замовником в Розділі 7 Тендерної документації - "Ціни пропозиції" (п. 7.1, п. 7.3) зазначено, що "учасник вказує ціну за одиницю товару, який має на меті постачати, з урахуванням всіх обов'язкових податків і зборів та інших витрат Учасника, а вартість закупівлі та всі інші ціни повинні бути чітко визначені".
Тендерна форма пропозиції - додаток N 3 до Тендерної документації, за якою учасникам передбачено надавати свої пропозиції, зазначає ціну з урахуванням ПДВ, що свідчить про порушення вищезазначеного законодавства.
В порушення вимог ч. 1 ст. 15 Закону Замовником в додатку N 2 до Тендерної документації - "Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника" не вимагається надання учасниками:
- документально підтвердженої інформації про відсутність рішення щодо визнання учасника в установленому порядку банкрутом чи порушення проти нього справи про банкрутство,
- документального підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Основними умовами договору, що визначені в тендерній документації та які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю, передбачено порядок розрахунків на умовах передоплати за 3 робочих дні до початку I зміни, що є порушенням вимог п. 7 ст. 51 Бюджетного кодексу України та вимог ч. 2 ст. 34 Закону, відповідно якого попередня оплата дозволена за умови одержання позитивного висновку Міжвідомчої комісії.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону в частині зазначення основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю, в порушення вимог ст. 180 Господарського кодексу та ч. 1 ст. 638 Цивільного кодексу в додатку тендерної документації "Основні умови договору", які обов'язково мають бути включені до договору про закупівлю, не передбачено вимоги щодо визначення в договорі строку його дії, що являється однією із основних умовою договору.
В порушення вимог ч. 1 ст. 26-1 Закону в пункті 23.1 Тендерної документації Замовником не передбачено надання інформації щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій до укладання договору Антимонопольному комітету України, як уповноваженому органу.
Таким чином, Тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, не містить усю необхідну інформацію щодо формування ціни тендерної пропозиції, кваліфікаційних вимог до постачальників та основних вимог до договору, що не забезпечує об'єктивну і добросовісну конкуренції серед учасників, та свідчить про недотриманням принципів державних закупівель, передбачених ст. 2-1 Закону в частині відкритості та прозорості проведення державних закупівель, максимальної економії та ефективного використання державних коштів і може призвести до непрозорої процедури закупівлі, недобросовісної конкуренції серед учасників та необ'єктивної і упередженої оцінки тендерних пропозицій.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій
Розкриття тендерних пропозицій відбулося 11.05.2007 р. о 14.00 годині.
Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій від 11.05.2007 р. N 11 торги за лотом N 1 щодо закупівлі 250 путівок з оздоровлення дітей на узбережжі Чорного моря відмінено, так як не було подано жодної тендерної пропозиції.
За лотом N 2, Технічним завданням якого передбачалась закупівля путівок 450 путівок з терміном перебування не менше 18 днів на узбережжі Джарилгацької затоки та з терміном не менше 62 дні - 100 путівок, подали 3 учасники:

................
Перейти до повного тексту