- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Висновок
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: звернення Генеральної прокуратури України від 17.09.2007 р. N 10/2-р (вх. Тендерної палати України від 20.09.2007 р. N 378/09-2) щодо дослідження дотримання процедур державних закупівель, проведених у 2007 році Міністерством оборони України
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника
Назва: Міністерство оборони України.
Адреса: 03168, м. Київ, Повітрофлотський пр., 6, тел. (050) 339-13-83.
2. Головний розпорядник: Міністерство оборони України.
3. Відповідальний за проведення торгів: начальник відділу організації будівництва та придбання житла Департаменту будівництва МОУ Волощук М.М.
4. Предмет закупівлі: роботи з будівництва 120-квартирного житлового будинку за адресою: м. Львів, вул. Стрийська.
5. Процедура закупівлі: відкриті торги зі зменшенням ціни.
6. Джерело фінансування закупівель: кошти Державного бюджету України.
7. Очікувана вартість: 27 476 140,0 грн.
8. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 28.05.2007 р., закінчення - 22.10.2007 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Наказ від 10.10.2007 р. N 587 про створення тендерного комітету Міністерства оборони України та затвердження "Положення про тендерний комітет Міністерства оборони України" - 3 арк.;
2. Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів зі зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 22.10.2007 р. N 3 - 11 арк.;
3. Протокол засідання тендерного комітету від 16.05.2007 р. N 842 щодо організації та проведення процедури закупівель послуг з ремонту військового майна, будівництва та квартирно-експлуатаційного забезпечення - 4 арк.;
4. Річний план державних закупівель на 2007 рік від 13.06.2007 р. - 3 арк.;
5. Оголошення про заплановану закупівлю робіт з будівництва 120-квартирного житлового будинку в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 28.05.2007 р. N 22 (93), у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження від 28.05.2007 р. N 22 (59) та у міжнародних виданнях від 28.05.2007 р. N 22 (45) - 3 арк.;
6. Повідомлення про присвоєння кодів від 22.10.2007 р. про розміщення повної інформації щодо державних закупівель в інформаційній системі в мережі Інтернет на сайті www.zakupivli.com - 1 арк.;
7. Реєстр отриманих тендерних пропозицій N 12 від 13.07.2007 р. - 1 арк.;
8. Протокол про розгляд тендерних пропозицій від 11.07.2007 р. N 12 - 3 арк.;
9. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 25.06.2007 р. N 7 - 6 арк.;
10. Тендерна пропозиції учасника ЗАТ "БУ-62" б-н та дати - 60 арк.;
11. Тендерна пропозиції учасника ПП "К.І.К.-Л." б-н та дати - 50 арк.;
12. Тендерна пропозиції учасника Міжрегіональна НВАП "Авіокон-Проект" б-н та дати - 69 арк.;
13. Протокол оцінки тендерних пропозицій від 11.07.2007 р. N 13 - 4 арк.;
14. Протокол про акцепт тендерної пропозиції від 11.07.2007 р. N 14 - 4 арк.;
15. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції ЗАТ "БУ-62" від 12.07.2007 р. N 226/Т/146 - 1 арк.;
16. Повідомлення про результати відкритих торгів із зменшенням ціни учасникам ПП "К.І.К.-Л." та Міжрегіональна НВАП "Авіокон-Проект" від 12.07.2007 р. N 227/Т/145 та N 227/Т/145 - 2 арк.;
17. Оголошення про результати проведеної процедури відкритих торгів із зменшенням ціни із закупівлі робіт з будівництва 120-квартирно-го житлового будинку в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 22.10.2007 р. N 43 (114), у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження від 22.10.2007 р. N 43 (80) та у міжнародних виданнях від 22.10.2007 р. N 43 (66) - 3 арк.;
18. Договір підряду в капітальному будівництві з ЗАТ "БУ-62" від 02.08.2007 р. N 227/ДБ-218Буд - 21 арк.;
19. Свідоцтво про проходження навчання з питань організації та здійснення процедур державних закупівель в Українському університеті фінансів і права при Тендерній палаті України, видане Амосовій Т.В., від 29.11.2007 р. N КПК-0055 - 1 арк.;
20. Свідоцтво про проходження навчання з питань організації та здійснення процедур державних закупівель в Українському університеті фінансів і права при Тендерній палаті України, видане Елошвілі Г.Г., від 29.11.2007 р. N КПК-0061 - 1 арк.;
21. Свідоцтва про проходження навчання з питань організації та здійснення процедур державних закупівель в Українському університеті фінансів і права при Тендерній палаті України та про підвищення кваліфікації, видане Тарнавському А.Ф., від 18.05.2007 р. N КПК-37 та від 11.02.2005 р. N 126214 - 2 арк.;
22. Сертифікат інституту державних закупівель, виданий Гриценку В.П., від 10.03.2006 р. N 76 - 1 арк.;
23. Свідоцтво про проходження навчання з питань організації та здійснення процедур державних закупівель в Українському університеті фінансів і права при Тендерній палаті України, видане Касіяніку А.В., від 18.05.2007 р. N 16 - 1 арк.;
24. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Академії муніципального управління, видане Шамраю О.В., від 30.03.2007 р. N 0023837 - 1 арк.;
Завдання сформульоване наступним чином: надати висновок щодо законності та обґрунтованості проведення процедури закупівлі робіт з будівництва 50-квартирного житлового будинку за адресою: Миколаївська обл., м. Очаків, вул. Дегтярьова Міністерством оборони України.
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: Матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету
Тендерний комітет Міністерства оборони України (надалі - Замовник) створено на підставі наказу від 05.06.2007 р. N 321 та затверджено в складі 16 осіб.
Тендерний комітет Замовника діє на підставі Положення про тендерний комітет Міністерства оборони України, затвердженого наказом від 05.06.2007 р. N 321.
2. Фінансування закупівель
Кошторису на 2007 рік та Звіт про його виконання Замовником на дослідження надано не було, що не надало змогу визначити суму фінансування на закупівлю робіт з будівництва 120-квартирного житлового будинку.
Відповідно до інформації, викладеної в Звіті про результати здійснення процедури відкритих торгів зі зменшенням ціни щодо закупівлі товарів робіт і послуг за державні кошти від 22.10.2007 р. N 3, очікувана вартість закупівлі становила 27 476 140,0 гривень.
3. Вибір процедури закупівлі
Відповідно до Протоколу засідання тендерного комітету від 16.05.2007 р. N 842 щодо організації та проведення процедури закупівель послуг з ремонту військового майна, будівництва та квартирно-експлуатаційного забезпечення тендерним комітетом Замовника було вирішено здійснювати закупівлю робіт по спорудженню житла для безквартирних військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей в м. Львів у формі відкритих торгів зі зменшенням ціни, що погоджено та засвідчено підписами всіх членів тендерного комітету.
Згідно з Річним планом державних закупівель на 2007 рік, затвердженим заступником Міністра оборони України Бойко В.О., за рішенням тендерного комітету від 13.06.2007 р. (протокол N 2) Замовником було заплановано здійснити закупівлю робіт з будівництва 120-квартирного житлового будинку за адресою: м. Львів, вул. Стрийська, від 28.05.2007 р. на суму 29 525,0 гривень.
Відповідно до вимог ч. 2 ст.
2-
2 Закону примірник річного плану, затверджується замовником не пізніше ніж у місячний строк після затвердження кошторису (програми, плану використання державних коштів), зміни до нього надсилаються уповноваженому органу у випадках і в порядку, що визначені цим органом, та оприлюднюються шляхом розміщення принаймні в одній інформаційній системі в мережі Інтернет протягом 15 календарних днів з дати його затвердження.
Отже, в порушення вимог ч. 2 ст.
2-
2 Закону України
"Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти" (далі - Закон), Замовником було не дотримано планування стадій державних закупівель в частині затвердження Річного плану державних закупівель на 2006 рік та не дотримано строків його оприлюднення в інформаційній системі мережі Інтернет.
Підтверджуючі документи щодо оприлюднення Річного плану державних закупівель на 2007 р. в інформаційній системі в мережі Інтернет Замовником на дослідження надано не було.
4. Визначення предмета закупівлі
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі
Оголошення про заплановану закупівлю робіт з будівництва 120-квартирного житлового будинку за адресою: м. Львів, вул. Стрийська, було розміщено Замовником в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 28.05.2007 р. N 22 (93) за N 22009007, у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження від 28.05.2007 р. N 22 (59) за N 4346759 та у міжнародних виданнях англійською мовою від 28.05.2007 р. N 22 (45) за N М-22-002-07.
А також в інформаційній системі в мережі Інтернет від 18.05.2007 р. на сайті www.zakupivli.com за кодом TLO/FO-0182.
6. Тендерна документація
Тендерна документація на закупівлю робіт з будівництва 120-квартирного житлового будинку за адресою: м. Львів, вул. Стрийська затверджена від 16.05.2007 р. головою тендерного комітету Міністерства оборони України, заступником Міністра оборони України - Бойко В.О.
Зокрема, розділ 2 тендерної документації передбачає, що її складовими частинами є:
- Інструкція учасникам торгів;
- Додатки 1 - 6;
- Основні умови договору;
- Технічні вимоги (пояснювальна записка, архітектурно-будівельна частина, зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва об'єкта).
При цьому на дослідження з невідомих причин інформації про технічні вимоги (пояснювальна записка, архітектурно-будівельна частина, зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва об'єкта) Замовником надано не було.
У п. 6.1 тендерної документації було передбачено, що пропозиції, які подаються учасниками, повинні складатися з цінової інформації, підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним та іншим вимогам тендерної документації (право здійснення підприємницької діяльності у відповідності до свого Статуту, підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, обладнання, відсутність заборгованості за податками та зборами, інформацію про загальні відомості підприємства, наявність відповідного дозволу або ліцензії, копія свідоцтва про державну реєстрацію, копія довідки ЄДРПОУ, документ, що підтверджує внесення тендерного забезпечення, платіжне доручення про сплату за тендерну документацію тощо, фінансові документи, витяг із тематичного каталогу учасників процедур закупівель, виданий Учаснику ТПУ, довідка з Реєстру недобросовісних учасників, видана Учаснику на зазначені торги Міжвідомчою комісію з питань державних закупівель), основні умови договору, розрахунок ціни тендерної пропозиції (з підтверджуючими розрахунками за статтями витрат договірної ціни у відповідності до
ДБН Д.1.1-1-2000, з урахуванням змін та доповнень), графік виконання робіт, план фінансування будівництва об'єкта, документи з інформацією про субпідрядників, підтвердження, що в розрахунок договірної ціни включені всі роботи з будівництва об'єкта "під ключ", у тому числі обладнання та пусконалагоджувальні роботи тощо.
Однією з основних умов договору було передбачено, що договірна ціна є твердою.
Однак при цьому Замовником в основних умовах договору тендерної документації не було передбачено вимоги в частині зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків очікуваною вартістю 27 476 140,0 гривень, що передбачено вимогами ст.
34 Закону.
Отже, в порушення вимог ст.
34 Закону, в тендерній документації до основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю, не включено істотних умов договору, а саме: можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків
Оцінка тендерних пропозицій проводиться на основі наступних критеріїв - ціни - 93 балів, умови розрахунків - 5 балів, строк виконання робіт - 2 бали.
Тендерне забезпечення відповідно до вимог тендерної документації мало вноситися учасниками у формі оригіналу банківської гарантії або поруки на суму 274 761,0 гривень.
При цьому тендерна документація, що надана на дослідження, не відповідає вимогам статей 21, 23, 26-1, а саме:
- в порушення вимог ст.
26-1 Закону у тендерній документації Замовником не було передбачено надання інформації щодо розгляду оцінки тендерних пропозицій до укладання договору спеціальному уповноваженому центральному органу виконавчої влади Антимонопольному комітету України та Міжвідомчій комісії з питань державних закупівель;
- в порушення вимог ч. 6 ст.
23 Закону у п. 12.4 тендерної документації визначено, що тендерне забезпечення буде повернено учаснику торгів протягом 10 календарних днів після настання підстави для його повернення, що суперечить визначеним умовам Закону, відповідно до яких строк обчислюється з дня настання підстави для повернення тендерного забезпечення;
- в порушення вимог ч. 6 ст.
21 Закону тендерна документація не затверджена тендерним комітетом Замовника.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій
Згідно з Реєстром отриманих тендерних пропозицій Замовником було отримано тендерні пропозиції від трьох учасників торгів без порушення встановленого терміну - 25.06.2007 р.
Так, відповідно до Протоколу розкриття тендерних пропозицій від 25.06.2007 р. N 7, тендерні пропозиції учасників надійшли з відповідними ціновими пропозиціями, а саме:
- ПП "К.І.К.-Л" - на суму 27 325 500,0 грн.;
- Міжрегіональна Науково-Виробнича Асоціація підприємств "АВІОКОН ПРОЕКТ" - на суму 27 117 654,0 грн.;
- ЗАТ "БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ - 62" - на суму 26 220 387,0 грн.
Згідно з інформацією, викладеною в Протоколі розкриття тендерних пропозицій від 25.06.2007 р. N 7, Замовником було зазначено, що всі необхідні документи, передбачені тендерною документацією, є в наявності у трьох учасників та оформлені правильно.
Дослідженням відповідності фактично наданих тендерних пропозицій учасників до вимог, встановлених Замовником у тендерній документації, встановлено наступне.
У складі тендерної пропозицій учасника ЗАТ "БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ - 62" відсутні підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни (розрахунки заробітної плати, вартості матеріальних ресурсів, вартості експлуатації будівельних машин і механізмів, вартість машино-годин власної будівельної техніки, вартості оренди машино-години орендованої будівельної техніки, яка буде застосовуватися для виконання замовлення, розрахунок загальновиробничих витрат, розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат будівельно-монтажних організацій, розрахунок прибутку тощо) у відповідності до
ДБН Д.1.1-1-2000, з урахуванням змін та доповнень. Відсутність таких розрахунків не дає змогу провести дослідження відповідності розрахунків ціни тендерної пропозиції згідно вимог ДБН Д.1.1-1-2000.
Вищезазначене суперечить вимогам п. 7.5 тендерної документації, в якій Замовником чітко було визначено, що учасник торгів надає підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни у відповідності до
ДБН Д.1.1-1-2000, з урахуванням змін та доповнень.
А також цим же учасником не було надано дозвільних документів на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, які регулюються Державним департаментом промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду (Держпромгірнагляд), що суперечить п. 5.2 Додатка 2 до тендерної документації.
У складі тендерної пропозиції учасника Міжрегіональна Науково-Виробнича Асоціація підприємств "АВІОКОН ПРОЕКТ" також відсутні підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни у відповідності до
ДБН Д.1.1-1-2000, з урахуванням змін та доповнень, що суперечить вимогам п. 7.5 тендерної документації.
А також цим же учасником не було надано інформації про залучення субпідрядників для виконання окремих видів робіт, що передбачено Додатком 6 тендерної документації.
................Перейти до повного тексту