1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
10.01.2008 N в-58/01
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
(відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти")
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Міська лікарня швидкої медичної допомоги м. Кіровограда.
Адреса: 25005, м. Кіровоград, вул. Короленка, 56, тел. (052) 34-11-14.
2. Головний розпорядник: Управління охорони здоров'я Кіровоградської міської ради.
3. Відповідальний за проведення торгів: Пустова Ніна Володимирівна.
4. Предмет закупівлі: інсулін.
5. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
6. Джерело фінансування закупівель: не зазначено.
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 21.05.2007 р., кінець - 10.07.2007 р.
8. Очікувана вартість закупівлі: 146 421 грн.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, б/д, б/н - 1 арк.
2. Тендерна документація на закупівлю товарів інсулін від 13.04.2007 р., б/н - 24 арк.
3. Витяг з інформаційного бюлетеня Тендерної палати України від 21.05.2007 р. N 21 (92) - на 1 арк.
4. Витяг із спеціалізованого друкованого засобу масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження від 21.05.2007 р. N 21 (58) - на 1 аркуші.
5. Протокол про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти N 08 від 05.06.2007 р. - 1 арк.
6. Протокол оцінки N 10 від 06.06.2007 р. - 3 арк.
7. Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни N 2 від 10.07.2007 р. - 3 арк.
8. Договір N 27 від 20.06.2007 р. - 5 арк.
9. Договір N 28 від 20.06.2007 р. - 5 арк.
Завдання сформульоване у зверненні таким чином: надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури закупівлі Міської лікарні швидкої медичної допомоги м. Кіровограда придбання товарів інсуліну.
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі
Міською лікарнею швидкої медичної допомоги м. Кіровограда (далі - Замовник) оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни опубліковано:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 21.05.2007 р. N 21 (92), оголошення N 21021707;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 21.05.2007 р. N 21 (58), оголошення N 4199658.
Відповідно до оголошення про заплановані відкриті торги із зменшенням ціни дата розкриття визначена 05.06.2007 р.
Також, оголошення про заплановану закупівлю оприлюднене в мережі Інтернет за кодом BR/GA 0115.
Відповідно до оголошення про заплановану закупівлю Замовником було скорочено строк для подання тендерних пропозицій до 15 календарних днів.
В порушення вимог ч. 3 ст. 19 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000 р. N 1490-III (далі - Закон) скорочено терміни подання тендерних пропозицій без зазначення у звіті причин такого скорочення, що призвело до послаблення конкуренції серед учасників.
2. Тендерна документація
В порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону тендерна документація надіслана в порядку громадського контролю Тендерній палаті з недотриманням встановленого терміну на 16 робочих днів з дати її затвердження.
В порушення вимог ч. 2 ст. 21 Закону додаток тендерної документації "Медико-технічні вимоги" не містить в повній мірі детальний опис товарів, що закуповуються, з викладенням об'єктивних якісних характеристик інсулінів, а саме, Замовником не вимагається від учасників надання інформації щодо внесення їх до реєстру лікарських засобів, які дозволені для виробництва і застосування в Україні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження Положення про Державний реєстр лікарських засобів" від 31.03.2004 р. N 411, що засвідчує дотримання виробником стандартів та надає дозвіл і право на застосування їх в медичній практиці: надання сертифікату якості виробника, що передбачено вимогами п. 1 та 5 Правил торгівлі лікарськими засобами в аптечних закладах, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 17.11.2004 р. N 1570, та вимогами п. 1.6 наказу Міністерства охорони здоров'я України "Про затвердження Інструкції про порядок контролю якості лікарських засобів під час оптової та роздрібної торгівлі" від 30.10.2001 р. N 436, не встановлено терміни придатності медикаментів на момент постачання замовнику, наявність інструкцій на використання препаратів.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону Замовником при формуванні ціни тендерної пропозиції (методики розрахунку ціни тендерної пропозиції) із зазначенням того, які елементи вона повинна включати, крім вартості самих товарів (витрати на транспортування, страхування, податки тощо), не враховано вимоги п. 5.1.7 Закону України "Про податок на додану вартість" та постанови Кабінету Міністрів України від 17.12.2003 р. N 1949 в частині звільнення від оподаткування лікарських засобів, зареєстрованих та допущених до застосування в Україні. Пункт 7 тендерної пропозиції "Ціна пропозиції" та тендерна форма "Пропозиція" - додаток N 3 до тендерної документації, за якою учасники надають свої пропозиції, зазначають ціну з урахуванням ПДВ, що свідчить про недотримання вимог зазначеного законодавства.
Крім того, в п. 7 тендерної документації - "Ціни пропозиції," яким передбачено, що вартість тендерної пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені при формуванні ціни тендерної пропозиції, Замовником не зазначено вимоги до учасників в частині дотримання державного регулювання цін на лікарські засоби, що закуповуються державними та комунальними лікувальними закладами у відповідності до вимог ст. 119 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" та переліку лікарських засобів, доведеного наказом МОЗ від 03.12.2001 р. N 480 "Перелік вітчизняних та імпортних лікарських засобів і виробів медичного призначення, ціни на які підлягають державному регулюванню", виданого на виконання вимог ст. 9 Закону України "Про ціни та ціноутворення" та постанови Кабінету Міністрів від 25.12.96 р. N 1548.
Таким чином, методика розрахунку ціни тендерної пропозиції не забезпечує дотримання вимог чинного законодавства в частині державного регулювання цін на лікарські засоби та надання пільг в оподаткуванні ПДВ операцій від їх реалізації, чим не забезпечено дотримання вимог в частині максимальної економії та ефективного використання державних коштів, передбачених ст. 2-1 Закону.
В порушення вимог ч. 1 ст. 26-1 Закону в пункті 23.1 тендерної документації Замовником не передбачено надання інформації щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій до укладання договору Антимонопольному комітету України, як уповноваженому органу.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону в частині зазначення основних умов, які обов'язково мають бути включені до договору про закупівлю, в порушення вимог ст. 180 Господарського кодексу та ч. 1 ст. 638 Цивільного кодексу в додатку тендерної документації "Основні умови договору", не передбачено вимоги щодо визначення строку дії договору при його укладанні, що являється однією із основних умов.
Таким чином, тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, не містить вимог щодо якісної характеристики предмета закупівлі, формування ціни тендерних пропозицій та необхідних умов договору, що може призвести до недобросовісної конкуренції серед учасників та необ'єктивної і упередженої оцінки тендерних пропозицій.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій
Розкриття тендерних пропозицій відбулося 05.06.2007 р. о 12.00 годині.
Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій тендерні пропозиції подали 4 учасники:
ТОВ "Медфарком" м. Одеса, з ціною тендерної пропозиції за лотом N 1 - 47 245 грн., за лотом N 2 - 67 450 грн., за лотом N 3 - 39 665 грн.;
ЗАТ "Медфарком - центр" м. Київ, з ціною тендерної пропозиції за лотом N 1 - 45 195 грн.;
ЗАТ "Індар" - м. Київ, з ціною тендерної пропозиції за лотом N 1 - 40 342,50 грн., за лотом N 2 - 56 731 грн., за лотом N 3 - 33 591 грн.;
ТОВ "Бадм" - м. Дніпропетровськ, з ціною тендерної пропозиції за лотом N 1 - 56 208 грн., за лотом N 2 - 67 290 грн., за лотом N 3 - 36 364,04 грн.
При розкритті тендерних пропозицій були присутні представники від двох учасників, що подали тендерні пропозиції.
В порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону та всупереч вимог пункту 18.5 тендерної документації Замовником після розкриття тендерних пропозицій не було запропоновано представникам учасника зменшувати ціну тендерних пропозицій на відповідні, визначені шкалою, розміри кроку торгів, або зменшити її в добровільному порядку, про що не засвідчено в протоколі розкриття тендерних пропозицій та не зазначено кінцеву ціну після проведення відповідних торгів.
4. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця
Відповідно до протоколу оцінки тендерних пропозицій від 06.06.2007 р. N 10 Замовником відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ "Медфарком", так як він не надав тендерне забезпечення.
До оцінки допущені тендерні пропозиції учасників ЗАТ "Медфарком - центр", ЗАТ "Індар", ТОВ "Бадм ".
В порушення вимог ч. 1 ст. 7 Закону Замовником не забезпечено створення умов для проведення прозорих державних закупівель і в порушення вимог ч. 4 ст. 7 Закону не відхилено тендерні пропозиції пов'язаних учасників ЗАТ "Медфарком - центр" та ТОВ "Медфарком", який є засновником ЗАТ "Медфарком - центр", чим допустив несхвальні та антиконкурентні узгоджені дії і послабив конкуренцію учасників.
В порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону та всупереч п. 24.1 тендерної документації Замовником не було відхилено тендерні пропозиції учасників, які є пов'язаними особами.
Таким чином, проведення торгів із залученням до участі пов'язаних осіб Замовником було створено не конкурентно спроможне коло учасників, яке не забезпечило умов для проведення прозорих державних закупівель і в порушення вимог ч. 1 ст. 28 Закону такі торги Замовником не відмінено, так як оцінці підлягали тендерні пропозиції менше, ніж трьох учасників.
За результатами оцінки переможцями торгів на закупівлю препаратів інсуліну визначено за лотом N 1 - ЗАТ "Індар", з ціною тендерної пропозиції 40 342,50 грн., за лотом N 2 - ТОВ "Бадм", з ціною тендерної пропозиції 67 290 грн., за лотом N 3 - ТОВ "Бадм", з ціною тендерної пропозиції 36 364,04 грн.

................
Перейти до повного тексту