- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
РАХУНКОВА ПАЛАТА
МІЖВІДОМЧА КОМІСІЯ З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Р І Ш Е Н Н Я
Відповідно до статті
3-
3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон) Міжвідомча комісія з питань державних закупівель (далі - Комісія)
ВИРІШИЛА:
ПОРЯДОК
подання та розгляду звернень щодо коригування ціни договору відповідно до положень частини другої статті 34 закону
1. Загальні положення
1.1. Прийняття цього Порядку спрямоване на забезпечення належного рівня підготовки замовниками документів щодо коригування ціни договору, а також встановлює організаційні підходи та принципи розгляду таких звернень Комісією.
1.2. Дія цього Порядку поширюється на усі договори, укладені відповідно до положень Закону, незалежно від редакції Закону, яка діяла на час їх укладення.
1.3. Усі терміни, які використовуються у цьому Порядку, застосовуються у значеннях, визначених Законом.
1.4. Коригування ціни договору відповідно до цього Порядку застосовується лише до тих обсягів закупівлі, стосовно яких договірні обов'язки ще не виконані.
1.5. Ураховуючи економію державних коштів, зменшення ціни договору внаслідок зменшення ціни одиниці предмету закупівлі додаткового звернення до Комісії не потребує.
1.6. Беручи до уваги, що збільшення ціни договору ініціюється постачальником (виконавцем), а відповідальність за витрачання державних коштів несе замовник, звернення до Комісії готує та подає замовник.
1.7. Збільшення ціни за одиницю товару в межах загальної ціни укладеного договору, шляхом зменшення обсягу предмета закупівлі можливе лише якщо це було передбачено тендерною документацією (договором про закупівлю) та за наявності позитивного висновку Комісії.
1.8. Для організації закупівель товарів та послуг, які належать до динамічних ринків (ціни на яких зазнають сезонних коливань, або є швидкоплинними), Комісія рекомендує замовникам здійснювати закупівлі виходячи з квартальної потреби у відповідних товарах чи послугах. Процедура здійснення закупівлі на відповідний квартал визначається замовником виходячи з річної вартості предмета закупівлі.
1.9. Замовник після одержання від постачальника (виконавця) звернення щодо збільшення ціни договору має право відмовити у збільшенні ціни та розпочати процедуру розірвання такого договору відповідно до положень
Цивільного кодексу України та з урахуванням положень Закону.
2. Підготовка звернень
2.1. Звернення розпорядника державних коштів щодо коригування ціни договору повинно містити: стислий виклад причин, що призвели до необхідності звернення до Комісії; посилання на звернення постачальника (виконавця) щодо неможливості подальшого дотримання умов укладеного договору; зазначення початкової ціни договору та рівня ціни, до якого її необхідно підвищити.
2.2. До звернення замовника обов'язково додаються:
а) копія первинного договору про закупівлю (з усіма додатками) та зміни до нього (у разі наявності);
б) копія звернення постачальника (виконавця) до замовника щодо зміни ціни договору;
в) підтвердження рівня ціни на відповідному ринку на момент звернення до Комісії;
г) форма, заповнена згідно з додатком 1 цього Порядку у паперовому та електронному вигляді.
д) копія протоколу розкриття тендерних (цінових) пропозицій (у разі якщо проводилась конкурентна процедура закупівлі) із відображенням перебігу зниження цін пропозицій відповідно до
Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти";
е) проект додаткової угоди до первинного договору про закупівлю стосовно коригування ціни договору.
2.3. За підтвердженням рівня ціни на відповідному ринку товарів або послуг постачальник (виконавець) звертається до однієї з наступних структур або їх територіальних відділень:
- Держзовнішінформу;
- Державної інспекції з контролю за цінами;
- Державного комітету статистики України;
- ДП "Укрпромзовнішекспертиза";
- Торгово-промислової палати України.
Зміна (рівень) ціни може підтверджуватися копією нормативно-правового акту органу, який має право здійснювати регулювання цін на відповідну продукцію.
2.4. У разі звернення щодо коригування ціни договору на закупівлю робіт, для можливості надання Комісією позитивного висновку, до пакета документів, оформленого відповідно до положень цього Порядку, замовник повинен додати позитивні висновки комплексної державної експертизи, які надаються органами служби "Укрінвестекспертиза", щодо відповідності проектної документації чинним державним будівельним нормативам як на момент проведення закупівлі, так і на час звернення до Комісії.
2.5. У разі якщо замовник звертається одночасно щодо коригування ціни договору та щодо погодження додаткових будівельних робіт або додаткових поставок первинним учасником, необхідне оформлення двох пакетів документів:
- окремо щодо коригування ціни договору відповідно до цього Порядку;
- окремо щодо погодження додаткових будівельних робіт або додаткових поставок первинним учасником відповідно до
Порядку, затвердженого рішенням Комісії від 21.03.2007 р. N 01/2-рш.
3. Розгляд звернень
3.1. У разі надання звернення, яке не відповідає вимогам цього Порядку, Комісія має право залишити його без розгляду, про що замовнику надсилається письмове повідомлення. Залишення без розгляду не виключає можливості повторного звернення з того ж питання.
При повторному зверненні до Комісії замовник готує новий пакет документів відповідно до цього Порядку.
3.2. Розгляд звернень щодо коригування ціни договору здійснюється на засіданнях Комісії.
У разі здійснення процедури закупівлі в одного учасника у зв'язку з відміною торгів згідно вимог абзаців другого, третього, п'ятого частини першої статті
28 Закону або абзаців третього, четвертого частини сьомої статті
32 Закону, звернення щодо коригування ціни договору, предметом закупівлі якого є виключно товари та послуги соціальної спрямованості, а саме - продукти харчування, у тому числі хліб, послуги з організації гарячого харчування, пальне (вугілля, бензин, дизельне паливо), ліки для пільгових категорій населення, що закупаються соціальними закладами, лікарські засоби для першої (швидкої) медичної допомоги, розглядаються Комісією в першочерговому, невідкладному порядку.
3.3. Висновок Комісії щодо коригування ціни договору оформлюється відповідно до вимог
Положення про Комісію, затвердженого Рішенням Комісії від 21.03.2007 р. N 01/1-рш.
3.4. Комісія має право надати висновок щодо можливості коригування ціни договору на меншу ціну, ніж вказана замовником у зверненні, виходячи з цін, діючих на ринку та підтверджених відповідними органами.
3.5. У разі необхідності замовник має право повторно звернутись до Комісії із зверненням щодо можливості коригування ціни договору, підготувавши новий пакет документів відповідно до цього Порядку.
4. Коригування ціни договору
4.1. Після отримання замовником позитивного висновку у випадках, передбачених цим Порядком, коригування ціни договору здійснюється шляхом укладення додаткової угоди до первинного договору про закупівлю.
4.2. Замовник торгів має право укладати додаткову угоду до первинного договору про закупівлю лише після надання позитивного висновку Комісією щодо коригування ціни договору, крім випадків здійснення процедури закупівлі продуктів харчування, у тому числі хлібу, послуг з організації гарячого харчування, пального (вугілля, бензину, дизельного палива), ліків для пільгових категорій населення, що закупаються соціальними закладами, лікарських засобів для першої (швидкої) медичної допомоги, очікувана вартість якої не перевищує 80 тисяч гривень.
Якщо зазначена угода укладена до отримання відповідного висновку Комісії, органи Державного казначейства України (обслуговуючі замовника банки) не мають права здійснювати платежі за таким договором.
4.3. Якщо у разі застосування конкурентної процедури закупівлі, ціна пропозиції зменшувалася в порядку, передбаченому Законом, коригування договору здійснюється за наявності висновку, який свідчить саме про зміну ринкової црмм не відповідну продукцію з моменту проведення процедури розкриття пропозицій, виданий одним з органів, зазначених у пункті 2.3 цього Порядку.
................Перейти до повного тексту