1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
22.01.2008 N в-464/01
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти")
Підстава: на виконання листа прокуратури Софіївського району Дніпропетровської області від 15.10.2007 р. N 1458-вих07, відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" Тендерна палата України в порядку здійснення громадського контролю провела дослідження дотримання процедури державної закупівлі інсулінів, здійсненої в 2007 році Комунальним закладом охорони здоров'я "Софіївська центральна районна лікарня" Дніпропетровської області відповідно до оголошення від 04.06.2007 р. N 23027407
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника
Назва: Комунальний заклад охорони здоров'я "Софіївська центральна районна лікарня";
Адреса: 53100, Дніпропетровська обл., смт Софіївка, вул. Карпенка, 1
2. Головний розпорядник: не зазначено.
3. Відповідальний за проведення торгів: Джерелейко Віталій Олексійович. Тел. (05650) 2-89-55.
4. Предмет закупівлі: інсулін (24.41.5).
5. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
6. Джерело фінансування закупівель: місцевий (районний) бюджет.
7. Очікувана вартість закупівлі: 74,4 тис. гривень.
8. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 04.06.2007 р., закінчення - 03.09.2007 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Лист Софіївської ЦРЛ від 12.11.2007 р. N 1066 - 1 арк.
2. Наказ "Про створення тендерного комітету" від 22.01.2007 р. N 5/2 - 1 арк.
3. Наказ "Про зміни у складі тендерного комітету" від 02.07.2007 р. N 51/16а - 1 арк.
4. Наказ "Про зміни у складі тендерного комітету" від 13.07.2007 р. N 56/1 - 1 арк.
5. Наказ "Про зміни у складі тендерного комітету" від 20.08.2007 р. N 69/7 - 1 арк.
6. Наказ від 22.03.2007 р. N 22/9 - 1 арк.
7. Свідоцтво про підвищення кваліфікації від 25.10.2007 р. N 2146 - 1 арк.
8. Свідоцтво про підвищення кваліфікації від 25.10.2007 р. N 2177 - 1 арк.
9. Кошторис на 2007 рік від 22.01.2007 р. б/н - 2 арк.
10. Зведений кошторис на 2007 рік від 22.01.2007 р. б/н - 2 арк.
11. Форма річного плану діяльності тендерного комітету щодо організації та проведення процедур державних закупівель на 2007 рік б/д і б/н - 3 арк.
12. Плани асигнувань на 2007 рік від 22.01.07 р. б/н - 4 арк.
13. Копії документів, що підтверджують цільове використання коштів - 3 арк.
14. Повідомлення про присвоєння кодів про розміщення повної інформації щодо державних закупівель в інформаційній мережі системи Інтернет від 03.09.2007 р. N PLP/D-2508/ХМПвт - 1 арк.
15. Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів зі зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 09.07.2007 р. N 1 - 2 арк.
16. Договір від 17.07.2007 р. N 165 - 3 арк.
17. Договір від 17.07.2007 р. N 166 - 2 арк.
18. Заява ТОВ "БаДМ" від 15.06.2007 р. б/н - 1 арк.
19. Гарантійний лист ТОВ "БаДМ" від 14.06.2007 р. б/н - 1 арк.
20. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції переможцю торгів від 09.07.2007 р. N 688 - 1 арк.
21. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції переможцю торгів від 09.07.2007 р. N 688 - 1 арк.
22. Повідомлення про результати торгів учаснику торгів 09.07.07 р. N 688 - 1 арк.
23. Протокол щодо перенесення терміну подання та розкриття тендерних пропозицій від 20.06.2007 р. N 4 - 1 арк.
24. Протокол розкриття тендерних (цінових) пропозицій від 09.07.2007 р. N 4 - 2 арк.
25. Протокол оцінки тендерних (цінових) пропозицій від 09.07.2007 р. N 7 - 5 арк.
26. Оголошення про результати проведення процедури торгів б/н і б/д - 1 арк.
27. Тендерна документація на закупівлю інсулінів від 27.04.2007 р. б/н - 19 арк.
Завдання сформульоване наступним чином: "надати висновок про законність та обґрунтованість проведення Комунальним закладом охорони здоров'я "Софіївська центральна районна лікарня" інсулінів (24.41.5)".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Відповідно до наказів Комунального закладу охорони здоров'я "Софіївська центральна районна лікарня" (надалі - Замовник) від 22.01.2007 р. N 5/2, від 22.03.2007 р. N 22/9, від 02.07.2007 р. N 51/16а, від 13.07.2007 р. N 56/1 та від 20.08.2007 р. N 69/7 Тендерний комітет затверджено у складі 5 осіб.
Інформація про членів тендерного комітету:
N П.І.Б. Дата і номер
розпорядчого
акта включення
до складу
тендерного
комітету
Займана посада
в ТК
N, дата
свідоцтва чи
сертифіката
1 Джерелейко В.О. Наказ від
22.03.2007
N 22/9
Голова
тендерного
комітету
Свідоцтво
відсутнє
2 Бойко О.О. Наказ від
22.03.2007
N 22/9
Заступник
голови
тендерного
комітету
Свідоцтво N 2146
від 25.10.2007
3 Осадча О.С. Наказ від
20.08.2007
N 69/7
Член
тендерного
комітету
Свідоцтво
відсутнє
4 Лейченко С.А. Наказ від
22.03.2007
N 22/9
Член
тендерного
комітету
Свідоцтво
відсутнє
5 Табацька Л.О. Наказ від
13.07.2007
N 56/1
Секретар
тендерного
комітету
Свідоцтво N 2177
від 25.10.2007
В порушення вимог ч. 4 ст. 12 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000 р. N 1490-III (надалі - Закон) призначення заступника голови тендерного комітету і відповідального секретаря, що являється повноваженням голови тендерного комітету, проведено за наказом головного лікаря О.В.Моренко.
В порушення вимог ч. 4 ст. 12 Закону відсутній нормативний документ щодо визначення функцій кожного члена тендерного комітету Замовника.
Таким чином, права та обов'язки членів тендерного комітету визначені посадовою особою, яка не несе персональну відповідальність за виконання покладених на комітет функцій та не визначені функції членів тендерного комітету.
2. Фінансування закупівель.
Відповідно до наданого Замовником на дослідження кошторису на 2007 рік від 22.01.2007 р., Форми річного плану діяльності тендерного комітету на 2007 рік та Звіту про результати здійснення процедури відкритих торгів зі зменшенням ціни від 09.07.2007 р. N 1 очікувана вартість закупівлі (фінансування) інсулінів (24.41.5) затверджена в сумі 74,4 тис.грн. Джерелом фінансування визначено місцевий (районний) бюджет.
Річний план державних закупівель на 2007 рік Замовником оприлюднено в інформаційній системі в мережі Інтернет, про що свідчить Повідомлення про присвоєння коду щодо розміщення річного плану державних закупівель товарів, робіт і послуг в інформаційній системі в мережі Інтернет за кодом ABD/S-pu1518/BKC від 01.03.2007 р.
3. Вибір процедури закупівлі.
В порушення вимог ч. 6 ст. 12 Закону протокол щодо вибору Замовником процедури закупівлі інсулінів (24.41.5) відсутній.
Відповідно до оголошення про проведення торгів, для закупівлі інсулінів (24.41.5) Замовником обрано процедуру відкритих торгів зі зменшенням ціни.
4. Визначення предмету закупівлі.
Згідно оголошення про заплановані торги Замовником предмет закупівлі "інсуліни (24.41.5)" визначено відповідно до Державного класифікатора продукції і послуг ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології і сертифікації від 30.12.97 р. N 822.
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Оголошення про заплановану закупівлю Замовником опубліковано:
- в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 04.06.2007 р. N 23 (94), оголошення N 23027407;
- у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 04.06.2007 р. N 23 (60), оголошення N 4577160;
Також оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено в інформаційній системі в мережі Інтернет за кодом MPU/PL0750.
Відповідно оголошень про заплановану закупівлю кінцевий термін подання тендерних пропозицій та дата розкриття Замовником визначена - 19.06.2007 р.
В порушення вимог ч. 3 ст. 4-1 Закону оголошення про проведення торгів оприлюднено Замовником в інформаційних системах мережі Інтернет за кодом MPU/PL 0750 - 25.05.2007 р., що по даті не співпадає зі строком висвітлення інформації в оголошенні про заплановану закупівлю, опублікованому в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України - 04.06.2007 р., що не забезпечує своєчасне надання інформації та прозорість проведення процедури закупівлі.
Таким чином, оголошення про заплановану процедуру оприлюднено в мережі Інтернет раніше дати опублікування в друкованих виданнях, що негативно впливає на створення оптимального конкурентного середовища учасників.
6. Тендерна документація.
Тендерна документація на проведення торгів (тендеру) щодо закупівлі інсулінів (24.41.5) розроблена Замовником та затверджена Головою тендерного комітету 27.04.2007 р.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону Замовником при формуванні ціни - методики розрахунку ціни тендерної пропозиції, із зазначенням того, які елементи вона повинна включати, крім вартості самих товарів (витрати на транспортування, страхування, податки тощо) не враховано вимоги п. 5.1.7 Закону України "Про податок на додану вартість" в частині звільнення від оподаткування ПДВ лікарських засобів, зареєстрованих та допущених до застосування в Україні.
Так, Замовником в Розділі 7 Тендерної документації - "Ціни пропозиції" (п.п. 7.1, 7.3), відповідно до яких "вартість тендерної пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені", зазначено, що "учасник визначає ціни на товари, які він пропонує поставити за Договором, з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат".
В Додатку 3 до Тендерної документації - Тендерна форма "Пропозиція", за якою Замовник пропонує учасникам надавати свої цінові тендерні пропозиції, вартість закупівлі запропоновано надавати з урахуванням ПДВ, що свідчить про недотримання вимог вищезазначеного чинного нормативного акта та не забезпечує максимальну економію і ефективність використання державних коштів.
В порушення вимог ч. 2 ст. 21 Закону в частині посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію товарів, що закуповуються з використанням існуючих міжнародних або національних стандартів, норм та правил розділ Тендерної документації "Медико-технічні вимоги на придбання інсулінів вітчизняного та іноземного виробництва", не містять непатентованої назви, фармакотерапевтичної групи (код АТХ), лікарської форми, не містить вимог щодо терміну придатності лікарських засобів на момент поставки, та вимог щодо наявності в учасників Сертифіката відповідності виробника продукції, що засвідчує реєстрацію лікарських засобів у країні виробника та гарантії виробника щодо спроможності забезпечити життєво необхідні медикаменти відповідно до специфікації та у необхідній кількості.
Замовником не вимагається від учасників надання витягу з Державного реєстру Державної служби лікарських засобів і виробів медичного призначення щодо внесення їх до реєстру, які дозволені для виробництва і застосування в Україні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження Положення про Державний реєстр лікарських засобів" від 31.03.2004 р. N 411, що засвідчує дотримання виробником стандартів та надає дозвіл і право застосування в медичній практиці, висновків лабораторій якості Державної інспекції по контролю за лікарськими засобами, що передбачено вимогами п.п. 2.3.3, 4.8.2 наказу Міністерства охорони здоров'я України "Про затвердження Інструкції про порядок контролю якості лікарських засобів під час оптової та роздрібної торгівлі" від 30.10.2001 р. N 436.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону Тендерна документація Замовника не містить шкали розрахунку кроку торгів.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону Тендерна документація Замовника не містить "Основних умов договору", з зазначенням істотних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону Розділ 3 - "Надання роз'яснень щодо тендерної документації" та Додаток 1 - "Відомості щодо торгів" не містять прізвищ, посад та адрес посадових осіб або інших працівників Замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками.
В порушення вимог ч. 1 ст. 26-1 Закону Замовником в Розділі 23 "Конфіденційність" Тендерної документації не враховано можливість виключного надання Антимонопольному комітету України, як уповноваженому органу інформації щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій до укладання договору.
Таким чином, тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, не містить усю необхідну інформацію щодо предмета закупівлі та формування ціни тендерних пропозицій, чим не дотримано принципи державних закупівель - відкритості та прозорості, максимальної економії та ефективного використання коштів у сфері державних закупівель, передбачених ст. 2-1 Закону.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
В порушення вимог ч. 2 ст. 22 Закону Замовником після дати розкриття зазначеної в оголошенні про торги - 19.06.2007 р. продовжено термін подання та розкриття тендерних пропозицій до 09.07.2007 р. (протокол засідання тендерного комітету від 20.06.2007 р. N 4), при цьому письмові повідомлення про зазначені зміни всім учасникам відсутні і така інформація Замовником для дослідження не надана.
Відповідно до наданого Замовником Протоколу розкриття тендерних пропозицій від 09.07.2007 р. N 4, пропозиції надали в установлений термін три учасники, а саме:
- ЗАТ "Індар" з тендерною пропозицією - 37 208,0 грн. (за лотом N 1), 48 400,5 грн. (за лотом N 2) без ПДВ;
- ТОВ "БаДМ" з тендерною пропозицією - 47 091,2 грн. (за лотом N 1), 37 178,75 грн. (за лотом N 2) з ПДВ;
- ТОВ "Укрфарма" з тендерною пропозицією - 38 565,0 грн. (за лотом N 1), 49 001,5 грн. (за лотом N 2) без ПДВ.
В порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону тендерним комітетом не перевірена ступінь відповідності поданих тендерних пропозицій учасників вимогам специфікації предмета закупівлі та не були відхилені пропозиції учасників, які не відповідали вимогам п. 7.2 та 13.2 Тендерної документації, а саме:
- тендерні пропозиції учасників ТОВ "Укрфарма" та ЗАТ "Індар" містять лише 19 з 20 найменувань за відсутності препарату Монодару К-15 та кількість інсулінів, запропонована ними у тендерних пропозиціях відрізняється від зазначеної у Медико-технічних вимогах:
- тендерна форма "Пропозиція" ТОВ "БаДМ" взагалі не містить переліку запропонованих інсулінів із зазначенням кількості, що передбачено Медико-технічними вимогами та ціни по кожному найменуванню.
В порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону правильність оформлення тендерних пропозицій учасників не відповідає вимогам та умовам тендерної документації Замовника в частині визначення ціни тендерних пропозицій, а саме: тендерні пропозиції учасників - ТОВ "Укрфарма" та ЗАТ "Індар", надані учасниками без урахування ПДВ за одиницю товару та вартості закупівлі, а учасника - ТОВ "БаДМ" з урахуванням ПДВ, що є порушенням вимог в частині надання пільг в оподаткуванні лікарських засобів.
Тендерні пропозиції, які не були відхилені і прийняті до виконання Замовником є неприйнятними до співставлення і порівняння запропонованих цін, так як відрізняються на суму податку на додану вартість.
В порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону Замовником не відхилено та допущено до оцінки тендерні пропозиції усіх учасників, які не відповідають умовам Тендерної документації Замовника.

................
Перейти до повного тексту