1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
14.01.2008 N в-120/01
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти")
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Державний департамент України з питань виконання покарань.
Адреса: 04050, м. Київ, вул. Мельникова, 81, тел.: (044) 481-05-97, 481-05-44.
2. Відповідальний за проведення торгів: Годунко Василь Адамович.
3. Предмет закупівлі: борошно пшеничне 1 і 2 сортів.
4. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
5. Джерело фінансування закупівель: кошти державного бюджету.
6. Очікувана вартість закупівлі: 9 600 000,00 грн.
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 24.09.2007 р., закінчення - 03.12.2007 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Оголошення про заплановану закупівлю N 39064207, опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 24.09.2007 р. N 39 (110) - 1 арк.;
2. Оголошення про заплановану закупівлю N 7337776, опубліковане у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 24.09.2007 р. N 39 (76) - 1 арк.;
3. Оголошення про заплановану закупівлю N М-39-033-07 опубліковане у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, "International Edition Ukrainian Public Procurements" від 24.09.2007 р. N 39 (62) - 1 арк.;
4. Тендерна документація на закупівлю борошна пшеничного 1, 2 сортів від 04.09.2007 р. б/н- 12 арк.;
5. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 09.10.2007 р. N 36-7 арк.;
6. Протокол оцінки тендерних пропозицій від 24.10.2007 р. N 102-8 арк.;
7. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі, опубліковане у інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 03.12.2007 р. N 49 (120), оголошення N 49108207Р - 1 арк.;
8. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі, опубліковане у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 03.12.2007 р. N 49 (86), оголошення N 8678295 - 1 арк.;
9. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі N М-49-163-07Р, опубліковане у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, "International Edition Ukrainian Public Procurements" від 03.12.2007 р. N 49 (72) - 1 аркуш.
Завдання сформульоване таким чином:
надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури закупівлі Державним департаментом України з питань виконання покарань з придбання борошна пшеничного 1, 2 сортів.
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі
Державним департаментом України з питань виконання покарань (далі - Замовник) оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни опубліковано:
- в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 24.09.2007 р. N 39 (110), оголошення N 39064207;
- у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 24.09.2007 р. N 39 (76), оголошення N 7337776;
- у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України,"International Edition Ukrainian Public Procurements" від 24.09.2007 p. N 39 (62) оголошення N М-39-033-07.
Також оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com код ZPAC/U 1250.
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 19 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон) строк для подання тендерних пропозицій має становити 30 календарних днів від дати опублікування оголошення про проведення торгів в інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України. В окремих випадках цей строк може бути скорочено до 15 календарних днів. Так, в оголошенні кінцевий термін для подання тендерних пропозицій встановлено 09.10.2007 р. або скорочено до 15 календарних днів.
2. Тендерна документація
Тендерна документація із закупівлі борошна пшеничного 1 і 2 сортів, що надана на дослідження, не відповідає вимогам статей 21, 23, 26, 26-1, 29, 34 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 6 ст. 21 Закону тендерна документація не затверджена тендерним комітетом замовника.
На дослідження надано тендерну документацію, затверджену заступником голови тендерного комітету Оленцевич А.Е., проте відповідно до вимог ч. 6 ст. 21 Закону тендерна документація затверджується тендерним комітетом замовника.
- у п. 12.5 тендерної документації визначено, що тендерне забезпечення буде повернено учаснику торгів протягом 10 календарних днів після настання підстави для повернення всупереч вимог ч. 6 ст. 23 Закону, відповідно до якої строк обчислюється з дня настання підстави для повернення тендерного забезпечення;
- в порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону у додатку N 4 до тендерної документації "Критерії та методика оцінки тендерних пропозицій" до критеріїв оцінки не включено обов'язкові критерії: умови розрахунків, строк поставки (виконання);
- в порушення вимог ст. 26-1 Закону у п. 23 тендерної документації не вказано Антимонопольний комітет України як орган влади, якому надається інформація щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій до укладання договору про закупівлю;
- у п. 28.2 тендерної документації визначено, що договір про закупівлю укладається не раніше, ніж через 5 робочих днів після надсилання акцепту та повідомлення про результати торгів всупереч вимог ч. 2 ст. 29 Закону, відповідно до яких строк обчислюється з дня відправлення письмового повідомлення всім учасникам;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону у додатку б/н до тендерної документації до основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю, не включено всі істотні умови договору, а саме: можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків; умови договору про закупівлю не повинні змінюватися після його підписання.
Відповідно до технічних вимог тендерної документації, до закупівлі планується борошно пшеничне в кількості 6000 тонн, у тому числі:
- борошно пшеничне 1 сорту 3000 тонн;
- борошно пшеничне 2 сорту 3000 тонн.
При цьому учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції по окремих частинах предмета закупівлі. Окремою частиною предмета закупівлі є обсяг поставки - 500 тонн.
Відповідно до Додатка N 4 "Критерії та методика оцінки тендерних пропозицій" тендерної документації оцінку тендерних пропозицій передбачено здійснювати наступним чином:
- визначення переможців на поставку борошна пшеничного 1 сорту здійснюється окремо за накопичувальним принципом по запропонованих обсягах товару;
- першим переможцем на поставку борошна пшеничного 1 сорту обирається учасник, який, після процедури зменшення ціни запропонував найменшу ціну за одиницю товару, і його пропозиція акцептується на обсяг поставки 500 тонн;
- послідуючі переможці обираються за наступними найменшими цінами в порівнянні з запропонованими цінами, що залишилися;
- порівняння цін і накопичення обсягу поставки здійснюється доти, доки залишаються пропозиції для порівняння або не буде набрано обсяг 3000 тонн;
- визначення переможців на поставку борошна пшеничного 2 сорту здійснюється аналогічно визначенню переможців на поставку борошна пшеничного 1 сорту.
Відповідно до ст. 1 Закону переможець процедури закупівлі - це учасник, тендерна пропозиція якого в результаті оцінки визнана найкращою та акцептована.
Отже, в порушення ст. 1 Закону Замовником передбачено обрання переможцем не тільки учасника, тендерна пропозиція якого в результаті оцінки визнана найкращою та акцептована, але й інших учасників за наступними максимальними кількостями балів.
Крім того, методика оцінки передбачає одночасне оцінювання всіх тендерних пропозицій, а не оцінювання окремого лоту, який становить 500 тонн.
Тобто, з одного боку, Замовником надано можливість учасникам подавати тендерні пропозиції по окремих частинах предмету закупівлі, а з іншого, методика оцінки не передбачає оцінювання окремих частин предмету закупівлі.
Отже, в порушення вимог ст. 2-1 Закону Замовником в тендерній документації передбачена необ'єктивна та упереджена методика оцінки тендерних пропозицій.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій
На дослідження надано протокол розкриття тендерних пропозицій від 09.10.2007 р. N 36. Відповідно до вищезазначеного протоколу розкриття на участь у торгах надійшли тендерні пропозиції від дев'яти учасників, а саме: Товариства з обмеженою відповідальністю "Фермер-сервіс", Товариства з обмеженою відповідальністю "Група "АЮВІН", Товариства з обмеженою відповідальністю "Донской", Товариства з обмеженою відповідальністю "Енерготранс", Товариства з обмеженою відповідальністю "ВКФ ВІКО", Товариства з обмеженою відповідальністю "Гал-Агропром", Товариства з обмеженою відповідальністю "Украгрокапітал", Фізичної особи - підприємця Блошко В.М., Державного підприємства "Департаментсервіс".
Цінові пропозиції учасників викладені в Таблиці N 1.
Таблиця N 1 "Цінові пропозиції учасників"
Найменування
учасника
Сорт
борошна
пшеничного
Кількість,
тонн
Кінцева
ціна за
тонну, грн.
Кінцева
загальна
вартість, грн.
ТОВ
"Фермер-сервіс"
1 сорт 500 2000,00 1 000 000,00
2 сорт 500 1950,00 975 000,00
ТОВ "Група
"АЮВІН"
1 сорт 500 2050,00 1 025 000,00
2 сорт - - -
ТОВ "Донской" 1 сорт - - -
2 сорт 500 1900,00 950 000,00
ТОВ
"Енерготранс"
1 сорт 500 2150,00 1 075 000,00
2 сорт 500 1900,00 950 000,00
ТОВ "ВКФ ВІКО" 1 сорт 500 2050,00 1 025 000,00
2 сорт 500 1899,00 949 500,00
ТОВ
"Гал-Агропром"
1 сорт 500 2045,00 1 022 500,00
2 сорт 500 1900,00 950 000,00
ТОВ
"Украгро-
капітал"
1 сорт 500 2050,00 1 025 000,00
1 сорт 500 2200,00 1 100 000,00
2 сорт 500 2050,00 1 025 000,00
ФОП Блошко В.М. 1 сорт 500 2045,00 1 022 500,00
2 сорт 500 1898,00 949 000,00
ДП
"Департамент-
сервіс"
1 сорт 500 1999,00 999 500,00
2 сорт 500 1750,00 875 000,00

................
Перейти до повного тексту