- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Висновок
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Державний департамент України з питань виконання покарань.
Адреса: 04050, м. Київ, вул. Мельникова, 81, тел.: (044) 481-05-97, 481-05-44.
Відповідальний за проведення торгів: Пасічник Юрій Володимирович.
2. Предмет закупівлі: крупа в асортименті.
3. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
4. Джерело фінансування закупівель: кошти державного бюджету.
5. Очікувана вартість закупівлі: 3 200 000,00 грн.
6. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 20.08.2007 р., закінчення - 29.10.2007 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Оголошення про заплановану закупівлю N 34054507, опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 20.08.2007 р. N 34 (105) - 1 арк.;
2. Оголошення про заплановану закупівлю N 6631471, опубліковане у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 20.08.2007 р. N 34(71)-1 арк.;
3. Оголошення про заплановану закупівлю N М-34-032-07, опубліковане у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, "International Edition Ukrainian Public Procurements" від 20.08.2007 р. N 34 (57) - 1 арк.;
4. Тендерна документація на закупівлю круп в асортименті від 31.07.2007 р. N 80 - 21 арк.;
5. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 03.09.2007 р. N 32 - 7 арк.;
6. Протокол оцінки тендерних пропозицій від 21.09.2007 р. N 94 - 10 арк.;
7. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі, опубліковане у Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 29.10.2007 р. N 44 (115), оголошення N 44167507Р- 1 арк.;
8. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі, опубліковане у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 29.10.2007 р. N 44 (81), оголошення N 8169288 - 1 арк.
9. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі N М-44-122-07Р, опубліковане у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, "International Edition Ukrainian Public Procurements" від 29.10.2007 р. N 44 (67) - 1 аркуш.
Завдання сформульоване таким чином: надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури закупівлі Державним департаментом України з питань виконання покарань з придбання круп в асортименті.
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі
Державним департаментом України з питань виконання покарань (далі - Замовник) оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни опубліковано:
- в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 20.08.2007 р. N 34(105), оголошення N 34054507;
- у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 20.08.2007 р. N 34 (71), оголошення N 6631471;
- у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, "International Edition Ukrainian Public Procurements" від 20.08.2007 p. N 34 (57), оголошення N M-34-032-07.
Також оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com код ORG/F 0965.
Відповідно до вимог ч. 3 ст.
19 Закону України
"Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон) строк для подання тендерних пропозицій має становити 30 календарних днів від дати опублікування оголошення про проведення торгів в інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України. В окремих випадках цей строк може бути скорочено до 15 календарних днів. Так, в оголошенні кінцевий термін для подання тендерних пропозицій встановлено 03.09.2007 р. або скорочено до 15 календарних днів.
2. Тендерна документація
Тендерна документація із закупівлі круп в асортименті, що надана на дослідження, не відповідає вимогам статей
23,
26,
26-1,
27,
29,
34 Закону, а саме:
- у п. 12.5 тендерної документації визначено, що тендерне забезпечення буде повернено учаснику торгів протягом 10 календарних днів після настання підстави для повернення всупереч вимог ч. 6 ст.
23 Закону, відповідно до якої строк обчислюється з дня настання підстави для повернення тендерного забезпечення;
- у п. 18.5 тендерної документації строк надання учаснику торгів копії протоколу розкриття тендерних пропозицій обчислюється з моменту отримання від нього відповідного запиту всупереч вимог ч. 3 ст.
26 Закону, якою встановлено, що копія протоколу розкриття тендерних пропозицій надається всім учасникам на їх запит протягом 1 робочого дня після отримання від учасника відповідного запиту;
- в порушення вимог ст.
26-1 Закону у п. 23 тендерної документації не вказано Антимонопольний комітет України, як орган влади, якому надається інформація щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій до укладання договору про закупівлю;
- в порушення вимог ч. 1 ст.
27 Закону у п. 24 тендерної документації не передбачено всіх умов, на підставі яких будуть відхилені тендерні пропозиції учасників, а саме якщо інформація про учасника, який подав тендерну пропозицію, відсутня в каталозі;
- у п. 28.2 тендерної документації визначено, що договір про закупівлю укладається не раніше, ніж через п'ять робочих днів після надсилання акцепту та повідомлення про результати торгів всупереч вимог ч. 2 ст.
29 Закону, відповідно до яких строк обчислюється з дня відправлення письмового повідомлення всім учасникам;
- в порушення вимог ч. 2 ст.
34 Закону у додатку б/н до тендерної документації до основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю, не включено всі істотні умови договору, а саме: можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків; умови договору про закупівлю не повинні змінюватися після його підписання.
Відповідно до технічних вимог тендерної документації, до закупівлі планується крупа в кількості 2000 тонн, у тому числі:
- крупа пшенична в кількості 400 тонн;
- крупа перлова в кількості 400 тонн;
- крупа ячмінна в кількості 400 тонн;
- пшоно 1 сорту в кількості 400 тонн;
- крупа вівсяна в кількості 200 тонн;
- горох в кількості 200 тонн.
При цьому учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції по окремих частинах предмета закупівлі. Окремою частиною предмета закупівлі є обсяг поставки - 200 тонн.
Відповідно до Додатку N 4 "Критерії та методика оцінки тендерних пропозицій" тендерної документації оцінку тендерних пропозицій передбачено здійснювати наступним чином:
- визначення переможців на поставку крупи пшеничної здійснюється окремо за накопичувальним принципом по запропонованих обсягах товару;
- першим переможцем на поставку крупи пшеничної обирається Учасник, який набрав, після процедури зменшення ціни, максимальну кількість балів, і його пропозиція акцептується на запропонований обсяг поставки на кількість частин предмета закупівлі, кратних 200 тонн;
- послідуючі переможці обираються за наступними максимальними кількостями балів в порівнянні з запропонованими цінами, що залишилися;
- порівняння цін і накопичення обсягу поставки здійснюється доти, доки, залишаються пропозиції для порівняння або не буде набрано обсяг 400 тонн;
- визначення переможця(ів) на поставку крупи перлової, ячмінної, вівсянки, пшона 1 сорту, гороху здійснюється аналогічно визначенню переможця(ів) на поставку крупи пшеничної.
Відповідно до ст.
1 Закону переможець процедури закупівлі - це учасник, тендерна пропозиція якого в результаті оцінки визнана найкращою та акцептована.
Отже, в порушення ст.
1 Закону амовником передбачено обрання переможцем не тільки учасника, тендерна пропозиція якого в результаті оцінки визнана найкращою та акцептована, але й інших учасників за наступними максимальними кількостями балів.
Крім того, методика оцінки передбачає одночасне оцінювання всіх тендерних пропозицій, а не оцінювання окремого лоту, який становить 200 тонн.
Тобто, з одного боку, Замовником надано можливість учасникам подавати тендерні пропозиції по окремих частинах предмету закупівлі, а з іншого, методика оцінки не передбачає оцінювання окремих частин предмету закупівлі.
Отже, в порушення вимог ст.
2-1 Закону Замовником в тендерній документації передбачена необ'єктивна та упереджена методика оцінки тендерних пропозицій.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій
На дослідження надано протокол розкриття тендерних пропозицій від 03.09.2007 р. N 32. Відповідно до вищезазначеного протоколу розкриття на участь у торгах надійшли тендерні пропозиції від семи учасників, а саме: Товариства з обмеженою відповідальністю "Енерготранс", Товариства з обмеженою відповідальністю "Рудана", Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційної фірми "Віко", Приватного підприємства "Київпродзбут", Суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи Блошко В.М., Відкритого акціонерного товариства "Каланчацький комбінат хлібопродуктів" та Державного підприємства "Департаментсервіс".
Цінові пропозиції учасників викладені в Таблиці N 1.
Таблиця N 1 "Цінові пропозиції учасників"
Найменування учасника |
Вид крупи |
Кількість, тонн |
Ціна за тонну, грн. |
Кінцева загальна вартість, грн. |
ТОВ "Енерготранс" |
пшенична |
200 |
3000,00 |
600 000,00 |
перлова |
200 |
2920,00 |
584 000,00 |
ячмінна |
- |
- |
- |
пшоно |
- |
- |
- |
вівсянка |
_ |
- |
- |
горох |
- |
- |
- |
ТОВ "Рудана" |
пшенична |
- |
- |
- |
перлова |
200 |
3000,00 |
600 000,00 |
ячмінна |
200 |
2950,00 |
590 000,00 |
пшоно |
- |
- |
- |
вівсянка |
- |
- |
- |
горох |
- |
- |
- |
ТОВ "ВКФ "Віко" |
пшенична |
200 |
2900,00 |
580 000,00 |
перлова |
- |
- |
- |
ячмінна |
- |
- |
- |
пшоно |
200 |
4700,00 |
940 000,00 |
вівсянка |
- |
- |
- |
горох |
200 |
3520,00 |
704 000,00 |
ПП "Київпродзбут" |
пшенична |
- |
- |
- |
перлова |
- |
- |
- |
ячмінна |
200 |
3100,00 |
620 000,00 |
пшоно |
- |
- |
- |
вівсянка |
- |
- |
- |
горох |
200 |
3490,00 |
698 000,00 |
СПД-ФО Блошко В.М. |
пшенична |
200 |
2910,00 |
582 000,00 |
пшенична |
200 |
2910,00 |
582 000,00 |
перлова |
200 |
3000,00 |
600 000,00 |
ячмінна |
- |
_ |
- |
пшоно |
- |
- |
- |
вівсянка |
- |
- |
- |
горох |
- |
- |
- |
ВАТ "Каланчацький КХП" |
пшенична |
200 |
2920,00 |
584 000,00 |
перлова |
200 |
2950,00 |
590 000,00 |
перлова |
200 |
2970,00 |
594 000,00 |
ячмінна |
200 |
2950,00 |
590 000,00 |
ячмінна |
200 |
2950,00 |
590 000,00 |
пшоно |
- |
- |
- |
вівсянка |
- |
- |
- |
горох |
200 |
3520,00 |
704 000,00 |
ДП "Департамент- сервіс" |
пшенична |
- |
- |
- |
перлова |
200 |
2900,00 |
580 000,00 |
ячмінна |
- |
- |
- |
пшоно |
200 |
4600,00 |
920 000,00 |
пшоно |
200 |
4000,00 |
920 000,00 |
вівсянка |
- |
- |
- |
горох |
- |
- |
- |
................Перейти до повного тексту