1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ПАЛИВА ТА ЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНА ІНСПЕКЦІЯ УКРАЇНИ З НАГЛЯДУ ЗА РЕЖИМАМИ
СПОЖИВАННЯ ЕЛЕКТРИЧНОЇ І ТЕПЛОВОЇ ЕНЕРГІЇ
ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ
03.03.2008 N 02/10-548
Начальникам інспекцій
Держенергонагляду
у регіонах, областях
та містах Києві
і Севастополі
Про застосування штрафних санкцій
З метою усунення неоднозначного тлумачення норм законодавства України щодо здійснення державного енергетичного нагляду в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання Держенергонагляд повідомляє.
На виконання вимог Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" Мінпаливенерго України розроблено проекти нормативно-правових актів щодо внесення змін та доповнень до Законів України "Про електроенергетику", "Про теплопостачання", Кодексу України про адміністративні правопорушення тощо.
Відповідно до статей 5 і 22 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" Кабінетом Міністрів України постановою від 22.02.2008 N 75 затверджено критерії розподілу суб'єктів господарювання за ступенями ризику їх діяльності в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання і періодичність здійснення заходів державного нагляду (контролю).
Відповідно до встановлених критеріїв суб'єкти господарювання незалежно від форм власності та видів господарської діяльності з урахуванням значення прийнятого ризику належать до одного з трьох ступенів ризику - високого, середнього та незначного.
До суб'єктів господарювання відповідного ступеню прийнятного ризику належать підприємства і організації та їх виробничі об'єкти - споживачі електричної (теплової) енергії, що мають струмоприймачі відповідної (першої, другої, третьої) категорії з надійності електропостачання, у тому числі органи державної влади, органи місцевого самоврядування, які наділені господарською компетенцією (стаття 2 Господарського кодексу України) , а також підприємства і організації та їх виробничі об'єкти, що проводять господарську діяльність з передачі та постачання електричної енергії магістральними і локальними (місцевими) розподільними мережами (суб'єкти електроенергетики).
Слід зазначити, що Господарський кодекс України визначає основні засади господарювання в Україні і регулює господарські відносини, що виникають у процесі організації та здійснення господарської діяльності між суб'єктами господарювання, а також між цими суб'єктами та іншими учасниками відносин у сфері господарювання.
При цьому учасниками відносин у сфері господарювання є суб'єкти господарювання, споживачі, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, наділені господарською компетенцією, а також громадяни, громадські та інші організації, які виступають засновниками суб'єктів господарювання чи здійснюють щодо них організаційно-господарські повноваження на основі відносин власності.
Згідно з нормами частини третьої статті 8 Господарського кодексу України господарська компетенція органів державної влади та органів місцевого самоврядування реалізується від імені відповідної державної чи комунальної установи.
Безпосередня участь держави, органів державної влади та органів місцевого самоврядування у господарській діяльності може здійснюватися лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

................
Перейти до повного тексту