- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Висновок
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Управління праці та соціального захисту населення Жовтневої районної у м. Дніпропетровську ради.
Адреса: 49005, м. Дніпропетровськ, вул. Жуковського, 39/41, тел./факс (056) 377-18-85.
2. Відповідальний за проведення торгів: Сенаткіна Вікторія Віталіївна.
3. Головний розпорядник коштів: Жовтнева районна у м. Дніпропетровську рада.
4. Предмет закупівлі: послуги санаторіїв та інших оздоровчих закладів з відновлення здоров'я.
5. Очікувана вартість закупівлі - 213,4 тис.грн.
6. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
7. Джерело фінансування: субвенція.
8. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 19.03.2007 р., закінчення - 22.05.2007 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Наказ "Про затвердження складу тендерного комітету" від 17.11.2003 р. N 95 - 2 арк.
2. Положення про порядок створення та функції тендерного комітету від 17.11.2003 р. N 95 - 2 арк.
3. Наказ "Про внесення змін до складу тендерного комітету управління" від 10.02.2004 р. N 16 - 2 арк.
4. Наказ "Про внесення змін до складу тендерного комітету управління" від 06.07.2004 р. N 70 - 2 арк.
5. Наказ "Про внесення змін до складу тендерного комітету управління" від 26.08.2005 р. N 116 - 1 арк.
6. Наказ "Про призначення відповідального секретаря тендерного комітету" від 31.08.2005 р. N 1/118 - 1 арк.
7. Наказ "Про внесення змін до складу тендерного комітету управління" від 28.01.2006 р. N 38 - 1 арк.
8. Свідоцтва про підвищення кваліфікації - 12 арк.
9. Кошторис на 2007 рік - 4 арк.
10. Розшифровка до кошторису на 2007 рік - 4 арк.
11. Витяг з помісячного розпису видатків бюджету на 2007 рік від 06.02.2007 р. - 7 арк.
12. Річний план державних закупівель на 2007 рік - 2 арк.
13. Повідомлення про присвоєння коду N ДКО/Q-рп 5690/ШОО від 04.05.2007 р. щодо розміщення річного плану державних закупівель товарів, робіт і послуг в інформаційній системі в мережі Інтернет - 1 арк.
14. Протокол засідання тендерного комітету щодо затвердження річного плану закупівель на 2007 рік та питання щодо його оприлюднення від 26.01.2007 р. N 1 - 2 арк.
15. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 18.04.2007 р. N 2 - 2 арк.
16. Протокол засідання тендерного комітету щодо зменшення ціни та відхилення тендерної пропозиції Санаторія "Перлина Карпат" від 18.04.2007 р. N 7 - 2 арк.
17. Протокол засідання тендерного комітету щодо погодження надання тендерного забезпечення у формі поруки від 12.04.2007 р. - 1 арк.
18. Протокол оцінки від 23.04.2007 р. N 8 - 3 арк.
19. Тендерна документація на закупівлю послуг санаторіїв та інших оздоровчих закладів з відновлення здоров'я (зі змінами) від 01.03.2007 р. б/н - 14 арк.
20. Повідомлення про присвоєння кодів від 22.05.2007 р. - 1 арк.
21. Витяги з Інформаційного бюлетеня Тендерної палати України про заплановані торги та результати торгів - на 2 арк.;
22. Витяги із Спеціалізованого друкованого засобу масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження про заплановані торги та результати торгів - на 2 арк.
23. Тендерна пропозиція Санаторія "Дніпровський" - 58 арк.
24. Тендерна пропозиція Санаторія "Перлина Карпат" - 24 арк.
25. Тендерна пропозиція ВВМВС України "Нові Санжари" - 42 арк.
26. Тендерна пропозиція ПП "Дніпро-ЮГ" - 44 арк.
27. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції та результати торгів від 25.04.2007 р. N 2684, 2680, 2689, 2588 - 7 арк.
28. Звіт про результати торгів від 22.05.2007 р. N 2 - 4 арк.
29. Договір від 07.05.2007 р. N 26/05/2007 - 2 арк.
30. Договір від 07.05.2007 р. N 27/05/2007 - 2 арк.
31. Рахунок від 14.05.2007 р. N 18-1 арк.
32. Рахунок-фактура від 07.05.2007 р. N СФ-0000014 - 1 арк.
33. Видаткова накладна від 14.05.2007 р. N 30 - 1 арк.
34. Видаткова накладна від 07.05.2007 р. N РН-0000007 - 1 арк.
35. Платіжні доручення від 27.06.2007 р. N 5376, 5377 - 1 арк.
36. Виписка з рахунку за 06.07.2007 р. - 1 арк.
37. Супровідний лист від 21.11.2007 р. N 5357 - 2 арк.
Завдання сформульоване наступним чином: надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни щодо закупівлі Управлінням праці та соціального захисту населення Жовтневої районної у м. Дніпропетровську ради послуг санаторіїв та інших оздоровчих закладів з відновлення здоров'я.
ДОСЛІДЖЕННЯ
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Тендерний комітет Управління праці та соціального захисту населення Жовтневої районної у м. Дніпропетровську ради (надалі - Замовник) створено відповідно до наказу від 17.11.2003 р. N 95 з урахуванням внесених змін у кількості 7 осіб. Головою тендерного комітету призначено заступника начальника управління Сенаткіну В.В.
Інформація про членів тендерного комітету
N з/п |
П.І.Б. |
Дата та номер розпорядчого акта включення до складу тендерного комітету |
Займана посада в ТК |
N, дата свідоцтва чи сертифікату |
1 |
Сенаткіна В.В. |
Наказ від 17.11.2003 р. N 95 |
Голова тендерного комітету |
ТС N 0507 від 16.03.2007 р. |
2 |
Кожемякіна О.М. |
Наказ від 10.02.2004 р. N 16 |
Заступник голови тендерного комітету |
N 11828 від 16.06.2006 р. |
3 |
Галушка Н.В. |
Наказ від 31.08.2005 р. N 1/118 |
Секретар тендерного комітету |
N 10901 від 16.02.2006 р. |
4 |
Терещенко О.Ю. |
Наказ від 06.07.2004 р. N 70 |
Член тендерного комітету |
ТС N 0512 від 16.03.2007 р. |
5 |
Губанова І.І. |
Наказ від 28.01.2006 р. N 38 |
Член тендерного комітету |
ТС N 0483 від 16.03.2007 р. |
6 |
Ісаєва Т.М. |
Наказ від 17.11.2003 р. N 95 |
Член тендерного комітету |
N 10909 від 16.02.2006 р. |
7 |
Сливна Н.М. |
- " - |
Член тендерного комітету |
N 10919 від 16.02.2006 р. |
На час проведення торгів свідоцтва про проходження навчання у сфері організації та здійснення процедур закупівлі за державні кошти мали всі члени тендерного комітету.
В порушення вимог ч. 4 ст. 12 Закону України "Про закупівлю товарів робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000 р.
N 1490-III (надалі - Закон) та Положення про порядок створення та функції тендерного комітету, заступника голови тендерного комітету призначено начальником Управління праці та соціального захисту населення Бабенко Н.Н. (наказ від 06.07.2004 р. N 70), який не несе персональної відповідальності за виконання покладених на комітет функцій і не організовує його роботу. В порушення вимог ч. 4 ст. 12 Закону рішення тендерного комітету щодо визначення функцій кожного члена у встановленому порядку відсутнє.
Таким чином, Замовником не проведено в повній мірі загальні організаційні та процедурні засади діяльності тендерного комітету.
2. Фінансування закупівель.
Відповідно до кошторису на 2007 рік по КПКВ 090203 "Інші пільги ветеранам війни, особам, на яких поширюється чинність Закону України
"Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, вдовам (вдівцям) та батькам померлих (загиблих) осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, ветеранам праці, особам, які мають особливі трудові заслуги перед Батьківщиною, вдовам (вдівцям) та батькам померлих (загиблих) осіб, які мають особливі трудові заслуги перед Батьківщиною, жертвам нацистських переслідувань та реабілітованим громадянам, які стали інвалідами внаслідок репресій або є пенсіонерами" по
КЕКВ 1343 "Інші поточні трансферти населенню", кошторисом та річним планом державних закупівель на 2007 р. передбачено на придбання послуг санаторіїв та інших оздоровчих закладів з відновлення здоров'я кошти в сумі 213,4 тис. гривень.
3. Вибір процедури закупівлі.
Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету від 26.01.2007 р. N 1 для закупівлі послуг санаторіїв та інших оздоровчих закладів з відновлення здоров'я, Замовником обрана процедура відкритих торгів зі зменшенням ціни.
4. Визначення предмета закупівлі.
Відповідно до оголошення про заплановані торги, Замовником предмет закупівлі визначено, як "послуги санаторіїв та інших оздоровчих закладів з відновлення здоров'я". В порушення вимог п. 5 розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 р.
N 217-р "Про затвердження форм Оголошень про проведення процедур закупівель та Інструкції щодо їх заповнення" предмет закупівлі в оголошенні про проведення процедури закупівлі не визначено відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг
ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97 р.
N 822.
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Оголошення про заплановану закупівлю послуг санаторіїв та інших оздоровчих закладів з відновлення здоров'я опубліковано:
- в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 19.03.2007 р. N 12 (83) за N 12022707;
- у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 19.03.2007 р. N 12 (49) за N 3192049.
Відповідно до оголошення про заплановані відкриті торги із зменшенням ціни дата розкриття визначена 18.04.2007 року.
В порушення вимог ч. 1 ст.
19 Закону в оголошенні про проведення торгів не зазначено рахунок, який відкрито Замовнику в органах Державного казначейства України, місце та строк надання послуг (регіони).
Оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено в інформаційній системі в мережі Інтернет за кодом FPR/M - 104 від 09.03.2007 р.
В порушення вимог ч. 3 ст.
4-1 Закону Замовником Оголошення про заплановану закупівлю оприлюднене в інформаційній системі в мережі Інтернет раніше дати опублікування його у засобах друкованої масової інформації у сфері закупівель на 10 календарних днів.
Замовником річний план закупівель на 2007 рік розміщено в інформаційній системі мережі Інтернет за кодом N ДКО/Q - рп 5690/ШОО від 04.05.2007 р.
В порушення вимог ч. 2 ст.
2-
2 Закону річний план державних закупівель на 2007 рік, який був затверджений Замовником рішенням тендерного комітету 26.01.2007 (Протокол засідання тендерного комітету від 26.01.2007 р. N 1) оприлюднений в інформаційній мережі системи Інтернет 04.05.2007 з порушенням встановленого терміну на 82 календарних днів.
Таким чином, оголошення про заплановану процедуру закупівлі не містить повну інформацію щодо запланованої процедури закупівлі послуг санаторно-курортних закладів, оголошення про заплановану закупівлі та річний план неоприлюднені в інформаційній мережі системі Інтернет з порушенням термінів, що негативно впливає на створення оптимального конкурентного середовища учасників.
6. Тендерна документація.
Тендерна документація щодо закупівлі послуг санаторіїв та інших оздоровчих закладів з відновлення здоров'я затверджена головою тендерного комітету Сенаткіною В.В. 01.03.2007 р.
В порушення вимог ч. 2 ст.
21 Закону тендерна документація Замовника не містить детального опису предмета закупівлі з викладенням об'єктивних та якісних його характеристик, а саме, Замовником не вимагається від учасників надання документально підтвердженої інформації про відповідність оздоровчих закладів, встановленим вимогам: Сертифікату Акредитації МОЗ України щодо категорійності санаторно-курортного закладу з оздоровлення та відпочинку, Сертифікату відповідності оздоровчого закладу щодо спроможності надавати послуги у відповідності до встановлених вимог, що є порушенням наказу Державного комітету стандартизації, метрології та сертифікації від 01.02.2005 р.
N 28, яким затверджено Перелік продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, в тому числі і послуги санаторних і курортних закладів оздоровлювального характеру.
В порушення вимог ч. 1 ст.
15 Закону в Додатку 2 Тендерної документації - "Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника", при наданні тендерних пропозицій учасниками, Замовником не вимагається наявність інформації про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання і досвід.
В порушення вимог ч. 2 ст.
21 Закону тендерна документація Замовника та Технічне завдання, не містить вимог щодо наявності інформації про оздоровчі та технічні можливості Учасника, короткий опис оснащення медичною апаратурою (медобладнанням) закладу, забезпечення санітарно - гігієнічними умовами та інших умов проживання та дозвілля.
В порушення вимог ч. 1, 2 ст.
21 Закону в додатку до Тендерної документації "Технічне завдання" Замовником зазначена запланована ціна закупівлі 1 путівки - 2400,0 грн. та очікувана вартість закупівлі - 213400,0 грн., що призводить до обмеження розміру цінових пропозицій учасників та не сприяє досягнення оптимального і раціонального використання державних коштів.
В порушення вимог ч. 2 ст.
34 Закону в Основних умовах договору Тендерної документації не передбачено можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків, що є істотною умовою для договорів даного виду.
В порушення вимог ч. 2 ст.
22 Закону рішення тендерного комітету щодо внесення змін до Тендерної документації та письмові повідомлення учасникам про зазначені зміни відсутні.
Таким чином, Тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, не містить усю необхідну інформацію щодо предмета закупівлі, якості предмета закупівлі та кваліфікації учасників, що не забезпечує об'єктивну і добросовісну конкуренцію і свідчить про недотримання принципів державних закупівель, передбачених ст.
2-1 Закону в частині відкритості та прозорості державних закупівель, максимальної економії та ефективного використання державних коштів.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
В порушення вимог ч. 5 ст.
17-3 Закону Замовником Протокол розкриття тендерних пропозицій від 18.04.2007 р. N 2 надано до Тендерної палати України в порядку здійснення громадського контролю 27.11.2007 р., при кінцевому терміні - 23.04.2007 р., тобто з порушенням строку надання на 217 календарних днів.
На участь у торгах надійшли тендерні пропозиції від чотирьох учасників, а саме:
По лоту N 1 "Послуги санаторно-курортних закладів по лікуванню захворювань серцево-судинної системи":
- Медичний центр внутрішніх військ Міністерства внутрішніх справ України "Нові Санжари" з тендерною пропозицією вартості 1 путівки терміном перебування 24 дня - 2304,0 грн.;
- ДП "Санаторій Дніпровський" з тендерною пропозицією вартості 1 путівки терміном 24 день - 2400,0 грн. Внаслідок зменшення ціни на визначені розміри кроків ціна 1 путівки по лоту N 1 зменшилась і склала 2280,0 грн.;
- ПП ТТК "Дніпро-Юг" з тендерною пропозицією вартості 1 путівки - 2400,0 грн.;
- Санаторій "Перлина Карпат" з тендерною пропозицією вартості 1 путівки - 2520,0 грн.
По лоту N 2 "Послуги санаторно-курортних закладів по лікуванню захворювань кістково-м'язової системи":
- ДП "Санаторій Дніпровський" з тендерною пропозицією вартості 1 путівки терміном 24 день - 2400,0 грн.;
- ПП ТТК "Дніпро-Юг" з тендерною пропозицією вартості 1 путівки терміном 24 день - 2352,0 грн.;
По лоту N 3 "Послуги санаторно-курортних закладів по лікуванню органів травлення":
- Медичний центр внутрішніх військ Міністерства Внутрішніх справ України "Нові Санжари" з тендерною пропозицією вартості 1 путівки терміном 24 день - 2304,0 грн.;
- ДП "Санаторій Дніпровський" з тендерною пропозицією вартості 1 путівки терміном 24 день - 2400,0 грн.;
- ПП ТТК "Дніпро-Юг" з тендерною пропозицією вартості 1 путівки терміном 24 день - 2352,0 грн.; Внаслідок зменшення ціни на визначені розміри кроків ціна 1 путівки зменшилась і склала 2302,0 грн.;
- Санаторій "Перлина Карпат" з тендерною пропозицією вартості 1 путівки - 2520,0 грн.
В порушення вимог ч. 3 ст.
26 Закону та розпорядження Антимонопольного комітету України "Про затвердження форми Протоколу про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та Інструкції щодо її заповнення" від 20.06.2006 р.
N 216-р, Замовником у протоколі розкриття від 18.04.2007 р. N 2 не зазначено вартість тендерної пропозиції Санаторію "Перлина Карпат".
Відповідно до Протоколу засідання тендерного комітету від 18.04.2007 р. N 7 та Протоколу розкриття від 18.04.2007 р. N 2 Замовником була відхилена тендерна пропозиція учасника торгів - санаторію "Перлина Карпат" як така, що не відповідала кваліфікаційним вимогам Замовника, а саме: учасником не надано копію довідки ЄДРПОУ, витяг з тематичного каталогу учасників процедур, тендерне забезпечення в формі поруки та підтверджуючі документи, що додаються до неї.
В порушення вимог ч. 1 ст.
18 Закону та п. 5.6 Додатка 2 до Тендерної документації учасники процедури закупівлі ПП ТТК "Дніпро-Юг" та Медичний центр внутрішніх військ Міністерства внутрішніх справ України "Нові Санжари" для підтвердження своїх кваліфікаційних вимог надали Замовнику витяги з Тематичного каталогу учасників, зареєстрованих у торгах за оголошеннями N 12022607 та 12023207 відповідно, що не надає їм право брати участь у відкритих торгів зі зменшенням ціни і надавати тендерні пропозиції за процедурою закупівель, яка проводилась за оголошенням N 12022707.
Відповідно до вимог п. 12.1 Тендерної документації, учасники мали право надавати до подання тендерної пропозиції тендерне забезпечення у формі поруки іншого підприємства, установи, організації за умови погодження із Замовником.
Протоколом засідання тендерного комітету від 12.04.2007 р. N 6 було погоджено надання тендерного забезпечення у формі поруки наступним учасникам:
- ПП "Дніпро-ЮГ" від СГ ТОВ "Добробут-АГРО";
- ДП "Санаторій Дніпровський" від ПП "Альфа-Геркулес".
В порушення вимог ч. 4 ст.
23 Закону та п. 12.1 Тендерної документації учасники Санаторій "Перлина Карпат" і Медичний центр внутрішніх військ Міністерства внутрішніх справ України "Нові Санжари" не погодили із Замовником дозвіл про надання тендерного забезпечення у формі поруки іншим підприємством, установою чи організацією.
Тендерне забезпечення у формі поруки, що було надане Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю "Добробут-АГРО" учаснику торгів ПП "Дніпро-ЮГ" не забезпечувало виконання договору, оскільки станом на 01.01.2007 р. його розрахунковому рахунку було в наявності коштів у сумі 0,5 тис.грн., а кредиторська заборгованість за товари, роботи та послуги становила у сумі 302,4 тис.грн., що підтверджено фінансовим звітом підприємства за 2006 рік.
Таким чином, в порушення вимог ч. 1 ст.
27 Закону та п. 12.1 Тендерної документації Замовник не відхилив тендерну пропозицію ПП "Дніпро-ЮГ", оскільки надане тендерне забезпечення в формі поруки СГ ТОВ "Добробут-АГРО" не забезпечувало виконання договору про закупівлю та не відповідають умовам тендерної документації, і в порушення вимог ч. 1 ст. 28 Закону, торги не відмінив.
В порушення вимог розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 р.
N 215-р "Про затвердження форми Реєстру отриманих тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та Інструкції щодо її заповнення" не складено Реєстр отриманих тендерних пропозицій, які надійшли від учасників.
................Перейти до повного тексту