- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ВИКОНАВЧА ДИРЕКЦІЯ ФОНДУ СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ
З ТИМЧАСОВОЇ ВТРАТИ ПРАЦЕЗДАТНОСТІ
Л И С Т
Розглянувши звернення, повідомляємо, що згідно статті 51 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" від 18.01.2001
N 2240 (далі - Закон) підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності, а в разі роботи за сумісництвом - копія листка непрацездатності, засвідчена підписом керівника і печаткою за основним місцем роботи. Порядок і умови видачі, продовження та обліку листків непрацездатності, здійснення контролю за правильністю їх видачі встановлюються спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров'я за погодженням з Фондом.
Як відомо, господарські операції відображаються в бухгалтерському обліку методом їх суцільного та безперервного документування. А тому в обліку все має бути належним чином підтверджено документально. Так, підставою для відображення господарських операцій у бухгалтерському обліку є первинні документи (ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.99
N 996).
Тобто, листок непрацездатності, виданий медичною установою, є первинним документом і підставою для відображення в бухгалтерському обліку розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням і, відповідно, підлягає поновленню.
Дії суб'єкта господарювання у разі втрати первинної документації застережено пунктом 6.10 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 р.
N 88. Так, у випадку втрати або знищення первинних документів, облікових регістрів та звітів керівник підприємства повинен письмово повідомити про це правоохоронні органи та наказом призначити комісію для встановлення переліку відсутніх документів і розслідування причин їх утрати чи знищення. Про заходи, яких необхідно вжити у разі втрати документації, також йдеться в листі Державного комітету архівів України від 11.03.2002 р.
N 01-197.
................Перейти до повного тексту