1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


РАХУНКОВА ПАЛАТА
МІЖВІДОМЧА КОМІСІЯ З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Р І Ш Е Н Н Я
07.02.2008 N 52/02-ск
Про розгляд скарги
Відповідно до статті 3-3 та частини 5 статті 37 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон), пункту 9 Порядку розгляду скарг з питань державних закупівель, затвердженого рішенням Міжвідомчої комісії з питань державних закупівель від 23 березня 2007 року, розглянувши скаргу Приватного підприємства "Ніка" від 23.01.2008 року N 28 (далі - Скаржник) (м. Київ) на дії Управління освіти Деснянської районної у м. Києві державної адміністрації (далі - Замовник) (м. Київ) при проведенні процедури закупівлі за державні кошти продукції харчової промисловості (м'ясо свіже, харчові субпродукти, м'ясопродукти, рибна продукція, хлібобулочні вироби), Комісія В С Т А Н О В И Л А:
Скарга ПП "Ніка" має наступні вимоги:
1. "Витребувати із Управління освіти Деснянської районної у м. Києві державної адміністрації для дослідження:
- положення про тендерний комітет;
- документи, які б свідчили про призначення членів тендерного комітету та відповідального секретаря тендерного комітету Замовника;
- сертифікати чи свідоцтва встановленого зразка про проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель членами тендерного комітету;
- рішення тендерного комітету Замовника про затвердження тендерної документації;
- протокол розкриття тендерних пропозицій та інші документи, необхідні для розгляду скарги.
2. Оголошені Управлінням освіти Деснянської районної у м. Києві державної адміністрації відкриті торги за зменшенням ціни на закупівлю продукції харчової промисловості (м'ясо свіже, харчові субпродукти, м'ясопродукти, рибна продукція, хлібобулочні вироби) згідно з оголошенням N 52029007 Інформаційного бюлетеня Тендерної палати України N 52(123) від 24.12.2007 року відмінити;
3. Рішення Замовника щодо визначення переможця торгів скасувати;
4. Зобов'язати Замовника, Управління освіти Деснянської районної у м. Києві державної адміністрації вчинити дії, пов'язані з усуненням недоліків по розробці тендерної документації.
За результатами розгляду скарги встановлено наступне:
1. Щодо неправомірного визначення Замовником предмета Закупівлі:
Надані для розгляду скарги матеріали не свідчать про порушення замовником торгів норм Закону щодо поділу предмета закупівлі.
2. Щодо вимог Замовника щодо надання Учасниками процедури закупівлі тендерного забезпечення:
Відповідно до ст. 1 Закону забезпечення тендерної пропозиції (тендерне забезпечення) - це надання учасником замовнику гарантій щодо забезпечення виконання ним зобов'язань, які виникають у зв'язку з поданням тендерних пропозицій, включаючи такі способи забезпечення, як банківські гарантії, резервні акредитиви, чеки, згідно з якими первинне зобов'язання несе будь-який банк, депозити, векселі, порука та інші види забезпечення за вибором замовника відповідно до закону.
Визначення зобов'язання як виду цивільних правовідносин наведене у ст. 509 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України), де зазначено, що "на підставі зобов'язання одна особа (боржник) зобов'язана здійснити на користь іншої особи (кредитора) певну дію, наприклад: передати майно, виконати роботу, сплатити гроші тощо або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку".
Зміст поруки, як способу тендерного забезпечення, полягає у поруці поручителя перед Замовником за виконання учасником торгів зобов'язань, що виникають у зв'язку з поданням тендерної пропозиції.
Таким чином, в разі порушення учасником процедури закупівлі своїх зобов'язань перед Замовником, останній вимагає від поручителя оплатити суму грошових коштів, встановлену договором поруки (ст. 554 ЦК України) . Поручитель зобов'язаний оплатити суму грошових коштів, встановлену договором поруки (ст. 555 ЦК України).
Статті 555 ЦК України передбачені чіткі правила, адресовані поручителю, до якого Замовник висунув вимогу про виконання. Зокрема, поручитель зобов'язаний повідомити учасника торгів про отримання вимоги або подати клопотання про притягнення учасника торгів до участі у судовому процесі.
Учасник торгів, який виконав зобов'язання, забезпечене порукою, зобов'язаний одразу повідомити про це поручителя (частина 1 ст. 557 ЦК України) . Термін пред'явлення вимоги до поручителя встановлюється в поруці чи у тендерній документації. Якщо такий термін не передбачений, він складає 6 місяців з моменту настання терміну виконання (частина 4 ст. 559 ЦК України). Слід зазначити, що розділом 12 "Тендерне забезпечення" тендерної документації передбачено, що Учасник, якщо забажає, має право запропонувати будь-яку іншу організацію, чи підприємство, яка відповідає відповідним вимогам, для внесення тендерного забезпечення.
Поняття, порядок укладання та особливості виконання договору поруки регулюється параграфом 3 "Порука" глави 49 "Забезпечення виконання зобов'язання" Цивільного кодексу України, дія якого поширюється на усі цивільні правовідношення.
Таким чином, вимога Замовника щодо внесення тендерного забезпечення не є дискримінаційною та відповідає вимогам законодавства.
3. Щодо кваліфікаційних вимог тендерної документації Замовника:
Вимога підпункту "в" пункту 9.2 тендерної документації Замовника щодо надання учасником процедури закупівлі підтвердження факту, що останній не визнаний у встановленому порядку банкрутом і проти нього не порушено справу про банкрутство, є правомірним та таким, що відповідає вимогам статті 15 Закону.

................
Перейти до повного тексту