1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
24.10.2007 N в-63/10
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти")
Підстава: в порядку громадського контролю у відповідності до вимог ст. ст. 17-1, 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти".
Замовник торгів: Відділ освіти Тиврівської райдержадміністрації Вінницької області, код за ЄДРПОУ 02141489.
Адреса: 23300, Вінницька обл., Тиврівський район, смт Тиврів, вул. Леніна, 40.
Відповідальний за проведення торгів: Голубченко Володимир Гнатович, телефон: 8 (04355) 2-14-57.
Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
Предмет закупівлі: продукти харчування.
Джерело фінансування: кошти місцевого бюджету.
Очікувана вартість закупівлі: 372 240 грн.
Період здійснення процедури закупівлі: початок 02.04.2007, закінчення 29.05.2007.
Для розгляду та дослідження надано копи наступних матеріалів:
1. Оголошення про заплановану закупівлю за N 14037707, опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 02.04.2007 N 14 (85) на 1 арк.;
2. Оголошення про заплановану закупівлю за N 3341251, опубліковане у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 02.04.2007 N 14 (51) на 1 арк.;
3. Тендерна документація на закупівлю продуктів харчування від 22.03.2007 на 24 арк.;
4. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі за N 22182707Р, опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 28.05.2007 N 22 (93) на 1 арк.;
5. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі за N 5933613, опубліковане у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 28.05.2007 N 22 (59) на 1 арк.;
6. Повідомлення про присвоєння кодів N NGJ/C-4739/РНВвт від 29.05.2007 про розміщення повної інформації щодо державних закупівель в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" (www.zakupivli.com) на 1 арк.;
7. Гарантійний лист Відділу освіти Тиврівської райдержадміністрації Вінницької області від 06.07.2007 N 417 на 1 арк.;
8. Наказ Тиврівської районної державної адміністрації Вінницької області від 10.01.2007 N 11 щодо створення тендерної комісії на 1 арк.;
9. Протокол розкриття тендерних (цінових) пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти від 17.04.2007 N 1 на 3 арк.;
10. Протокол Засідання тендерного комітету щодо порівняння оцінки тендерних пропозицій та вибору переможця від 19.04.2007 N 2 на 2 арк.;
11. Тендерні пропозиції учасників на 3 арк.;
12. Звіт про результати здійснення процедур відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 29.05.2007 N 1 на 2 арк.;
13. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 19.04.2007 N 01/2-208 на 1 арк.;
14. Договір б/н від 30.04.2007 на 1 аркуші.
Завдання сформульоване таким чином:
"...надати Висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури щодо закупівлі Відділом освіти Тиврівської райдержадміністрації Вінницької області продуктів харчування".
ДОСЛІДЖЕННЯ
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Відповідно до наказу Тиврівської районної державної адміністрації Вінницької області від 10.01.2007 N 11 створено тендерну комісію у складі 5 спеціалістів на чолі з головою тендерної комісії Голубенко В.Г. та відповідальним секретарем Басалигою Н.А.
Інформація про членів тендерної комісії:
N П.І.Б. Дата та номер
розпорядчого
акта включення
до складу
тендерного комітету
Посада в ТК N, дата
свідоцтва чи
сертифіката
1. Голубенко В.Г. наказ від
10.01.2007
N 11
Голова
тендерного
комітету
2. Басалига Н.А. наказ від
10.01.2007
N 11
Секретар
тендерного
комітету
СПК N 381330
від
02.03.2007
3. Касянчук О.О. наказ від
10.01.2007
N 11
Член
тендерного
комітету
СПК N 387317
від
07.03.2007
4. Орищук Д.Т. наказ від
10.01.2007
N 11
Член
тендерного
комітету
СПК N 381323
від
02.03.2007
5. Касянчук Л.І. наказ від
10.01.2007
N 11
Член
тендерного
комітету
СПК N 387322
від
07.03.2007
В порушення вимог ч. 4 ст. 12 Закону головою тендерного комітету не призначено заступника (заступників) голови тендерного комітету.
На дослідження надано гарантійний лист Відділу освіти Тиврівської райдержадміністрації Вінницької області від 06.07.2007 N 417. У листі вказано, що "тендерний комітет Відділу освіти Тиврівської райдержадміністрації Вінницької області гарантує проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель за державні кошти усіма членами тендерного комітету до кінця III кварталу 2007 року".
Отже, на момент здійснення процедури закупівлі жоден з членів тендерного комітету не має відповідних свідоцтв встановленого зразка про проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель, чим порушено вимоги ч. 7 ст. 12 Закону.
2. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Відділом освіти Тиврівської райдержадміністрації Вінницької області (далі - Замовник) оголошення про відкриті торги із зменшенням ціни опубліковано:
- в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 02.04.2007 N 14 (85), оголошення за N 1403770;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 02.04.2007 N 14 (51), оголошення N 3341251.
Також, оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено в інформаційній системі в мережі Інтернет - www.zakupivli.com; код - SHT/A 335.
Відповідно до ч. 3 ст. 19 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон) строк для подання тендерних пропозицій має становити 30 календарних днів від дати опублікування оголошення про проведення торгів в інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України. В окремих випадках цей строк може бути скорочено до 15 календарних днів. Так, в оголошенні кінцевий термін для подання тендерних пропозицій встановлено 17.04.2007 або скорочено до 16 календарних днів.
В порушення вимог ч. 3 ст. 19 Закону Замовником у звіті не обґрунтовано причину скорочення подання тендерних пропозицій учасниками торгів.
3. Тендерна документація.
Тендерна документація із закупівлі продуктів харчування, що надана на дослідження, не відповідає вимогам статей 21, 26-1, 34, 2-1 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 6 ст. 21 Закону тендерна документація не затверджена тендерним комітетом Замовника;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 26-1 Закону в розділі 23 тендерної документації "Конфіденційність" не передбачена можливість надання інформації щодо розгляду, оцінки тендерних пропозицій до укладення договору Антимонопольному комітету України;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 21 Закону технічні вимоги щодо закупівлі продуктів харчування не містять:
- детального опису товарів, що закуповуються, з викладенням об'єктивних технічних та якісних характеристик;
- посилань на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення товару, що закуповуються з використанням існуючих міжнародних або національних стандартів, норм та правил.
Крім цього, дослідженням тендерної документації встановлено, що додаток 4 "Критерії та методика оцінки тендерних пропозицій", а саме критерій "умови розрахунків" визначається наступним чином:
Назва ступеня критерію Питома вага ступеня
Передоплата у розмірі 100 відс. 10 балів
Передоплата у розмірі 50 відс. 8 балів
Оплата по факту поставки 7 балів
Оплата на протязі деякого
часу після поставки
3 балів
Вимогами ч. 2 ст. 34 Закону встановлено, що замовник у договорах, укладених за результатами процедур закупівлі, у разі закупівлі товарів та послуг має право передбачати здійснення попередньої оплати на строк, що не може перевищувати 90 календарних днів, за умови одержання відповідного позитивного висновку Комісії.
Отже, включення передоплати до критерію "умови розрахунку" є порушенням вимог, встановлених ч. 2 ст. 34 Закону, та свідчить про перевищення повноважень Замовника в частині включення попередньої оплати до критеріїв оцінки без одержання позитивного висновку Комісії, ще до укладання договору.
Разом з цим, можливість передоплати суперечить принципам державних закупівель, передбачених вимогами ст. 2-1 Закону в частині застосування таких принципів, як максимальна економія та ефективність; об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
4. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
На дослідження надано протокол розкриття тендерних (цінових) пропозицій від 17.07.2007 N 1. Відповідно до вищезазначеного протоколу розкриття на участь у торгах надійшли тендерні пропозиції від трьох учасників, а саме:
- ПП Гавриш К.А. з ціновою пропозицією - 464 704,20 грн.;

................
Перейти до повного тексту