1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
07.12.2007 N в-135/12
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти"
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю, відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника
Назва: Управління освіти Кіровоградської міської ради.
Адреса: 25022, м. Кіровоград, вул, К.Маркса, буд. 41.
2. Головний розпорядник: Управління освіти Кіровоградської міської ради.
3. Відповідальний за проведення торгів: Серопян Євген Олександрович.
4. Предмет закупівлі: послуги санаторно-курортних закладів.
5. Процедура закупівлі: відкриті торги зі зменшенням ціни.
6. Джерело фінансування закупівель: кошти місцевого бюджету.
7. Очікувана вартість закупівлі: 243,0 тис.грн.
8. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 26.03.2007, закінчення - 16.05.2007.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Оголошення про торги - 1 арк.
2. Тендерна документація на закупівлю послуг санаторно-курортних закладів від 13.03.2007 року б/н - 22 арк.
3. Наказ "Про внесення змін до складу тендерного комітету управління освіти" від 08.12.2006 N 632/0 - 1 арк.
4. Наказ "Про затвердження тендерного комітету управління освіти" від 19.09.2006 N 456/0 - 2 арк.
5. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Романова О.О. від 22.12.2007 - 1 арк.
6. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Серопяна Є.О. від 22.12.2006 - 1 арк.
7. Положення про тендерний комітет управління освіти по організації та здійсненню процедур закупівель товарів і послуг за рахунок коштів міського бюджету від 26.12.2003 N 542 - 5 арк.
8. Протокол розкриття від 10.04.2007 б/н - 2 арк.
9. Протокол щодо порівняння, оцінки тендерних, пропозицій та вибору переможця на закупівлю послуг санаторно-курортних закладів на 2007 рік від 10.04.2007 б/н - 3 арк.
10. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 11.04.2007 N 01.14-189 - 1 арк.
11. Калькуляція вартості путівки для дітей в ТОВ "ДПОЗ "Дружба" - 1 арк.
12. Калькуляція вартості одного діто-дня по ОК "Лісова пісня" - 1 арк.
13. Калькуляція собівартості путівки в санаторій "Гусарське урочище" - 1 арк.
14. Договір від 19.04.2007 укладений з ТОВ "ДПОЗ "Дружба" - 1 арк.
15. Договір від 19.04.2007 укладений з ОК "Лісова пісня" - 1 арк.
16. Звіт про результати здійснення процедур відкритих і двоступеневих торгів від 16.05.2007 N 5 - 2 арк.
17. Повідомлення про присвоєння кодів N TLO/FO-1460/ВКЄвт від 16.05.2007 - 1 арк.
18. Оголошення про результати проведення торгів на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти - 1 арк.
19. Річний план закупівель на 2007 рік - 1 арк.
20. Повідомлення про присвоєння коду N DS/PQ-pn 063 від 09.01.2007 - 1 арк.
21. Протокол засідання тендерного комітету від 05.01.2007 - 1 арк.
Завдання сформульоване наступним чином:
"надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури відкритих торгів зі зменшенням ціни Управлінням освіти Кіровоградської міської ради щодо закупівлі послуг санаторно-курортних закладів".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються:
Матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Тендерний комітет управління освіти Кіровоградської міської ради (надалі - Замовник) створено відповідно до наказу від 19.09.2006 р. N 456/о, з урахуванням змін, внесених наказом від 08.12.2006 N 632/о, у кількості 6 осіб. Головою тендерного комітету призначено директора департаменту з гуманітарних питань - начальника управління освіти Романова О.О.
Інформація про членів тендерного комітету (таблиця).
N
з/п
П.І.Б. Дата та номер
розпорядчого
акта включення
до складу
тендерного
комітету
Займана посада в
ТК
N, дата
свідоцтва чи
сертифіката
1 Романов О.О. Наказ від
08.12.2006
N 632/о
Голова
тендерного
комітету
СПК N 376751
від 22.12.2006
2 Шевченко О.В. Наказ від
19.09.2006
N 456/о
Заступник голови
тендерного
комітету
Не надано
3 Серопян Є.О. - " - Секретар
тендерного
комітету
СПК N 376752
від 22.12.2006
4 Скороход В.С. - " - Член тендерного
комітету
Не надано
5 Дежурко О.В. - " - Член тендерного
комітету
Не надано
6 Цимбал О.В. - " - Член тендерного
комітету
Не надано
На час проведення торгів свідоцтво про проходження навчання у сфері організації та здійснення процедур закупівлі за державні кошти мало два члени тендерного комітету - голова тендерного комітету Романов О.О. та Серопян Є.О.
В порушення вимог ч. 7 ст. 12 Закону інші члени тендерного комітету протягом шести місяців з моменту вступу до тендерного комітету не мали відповідні сертифікати чи свідоцтва встановленого зразка про проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель.
Наказом управління освіти від 26.12.2003 N 542 затверджено Положення про тендерний комітет по організації та здійсненню процедур закупівель товарів і послуг за рахунок коштів міського бюджету, яке визначає порядок створення, основні функції, права, обов'язки та відповідальність тендерного комітету при здійсненні закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти.
2. Фінансування закупівель.
Відповідно до річного плану державних закупівель на 2007 р. передбачено на закупівлю послуг санаторно-курортних закладів кошти в сумі 243,0 тисяч грн.
3. Вибір процедури закупівлі.
В порушення вимог ч. 6 ст. 12 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (надалі - Закон) та п. 3.1 Положення про тендерний комітету Замовника відсутнє рішення тендерного комітету щодо вибору процедури закупівлі послуг санаторно-курортних закладів. Відповідно до річного плану на 2007 рік та оголошення про заплановані торги Замовником обрана процедура відкритих торгів зі зменшенням ціни.
4. Визначення предмету закупівлі.
Замовником предмет закупівлі визначено, як послуги санаторно-курортних закладів.
В порушення вимог п. 5 розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 N 217-р "Про затвердження форм Оголошень про проведення процедур закупівель та Інструкцій щодо їх заповнення", Замовником предмет закупівлі не визначено за кодом Державного класифікатора продукції і послуг ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології і сертифікації від 30.12.97 N 822.
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Оголошення про заплановані торги Замовником опубліковано в "Інформаційному бюлетені Тендерної палати України" 26.03.2007 N 13 (84) за номером 13009507 та у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель 26.03.2007 N 13 (50) за N 3258750.
Оголошення про заплановану закупівлю оприлюднене в інформаційній системі в мережі Інтернет "Державні закупівлі України" (www.zakupivli.com) - TMU/B 251 від 16.03.2007.
В порушення вимог ч. 3 ст. 4-1 Закону Замовником Оголошення про заплановану закупівлю оприлюднене в інформаційній системі в мережі Інтернет раніше дати опублікування його у засобах друкованої масової інформації у сфері закупівель на 10 календарних днів.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій визначено 10.04.2007.
В порушення вимог ч. 3 ст. 19 Закону термін подання тендерних пропозицій учасниками скорочено до 15 календарних днів, причини такого скорочення не зазначено у Звіті про результати торгів, що призводить до послаблення конкуренції на ринку учасників.
В порушення вимог ч. 1 ст. 19 Закону в Оголошенні про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни не зазначено реєстраційний рахунок, відкритий в органах Державного казначейства, кількість путівок, місце та строк надання послуг (регіон проведення оздоровлення дітей).
Замовником річний план закупівель на 2007 рік розміщено в інформаційній системі мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" (www.zakupivli.com) - DS/PQ-pn 063 від 09.01.2007.
Таким чином, оголошення про заплановану процедуру закупівлі не містить повну інформацію щодо запланованої процедури закупівлі послуг санаторно-курортних закладів, термін надання тендерних пропозицій учасниками скорочено до 15 календарних днів без зазначення причин, що негативно впливає на створення оптимального конкурентного середовища учасників.
6. Тендерна документація.
Тендерна документація щодо закупівлі послуг санаторно-курортних закладів затверджена головою тендерного комітету Романовим О.О.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону, Замовником при формуванні ціни тендерної пропозиції - методики розрахунку тендерної пропозиції, із зазначенням того, які елементи вона повинна включати, крім вартості самих товарів (витрати на транспортування, страхування, податки тощо), не враховано вимоги п. 5.1.9 Закону України "Про податок на додану вартість" в частині звільнення від оподаткування путівок на санаторно-курортне лікування та відпочинок на території України осіб віком до 18 років.
Зокрема, Замовником в Розділі 7 Тендерної документації - "Ціни пропозиції" (п. 7.1) зазначено, що "учасник вказує ціну за послуги, які він пропонує надати за Договором, з урахуванням усіх своїх витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені".
Тендерна форма "Пропозиція" - додаток N 3 до Тендерної документації, за якою учасникам запропоновано надавати свої пропозиції, загальна вартість закупівлі визначена з урахуванням ПДВ, що свідчить про недотримання вимог зазначеного нормативного акта.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону в тендерній документації не зазначена кількість путівок, що є основною умовою договору, яка впливає на вартість закупівлі.
В порушення вимог ч. 2 ст. 21 Закону тендерна документація Замовника не містить детального опису предмета закупівлі з викладенням об'єктивних та якісних його характеристик, а саме, не визначає профіль санаторно-курортних закладів, Замовником не вимагається від учасників надання документально підтвердженої інформації про відповідність оздоровчих закладів, встановленим вимогам: Сертифіката Акредитації МОЗ України щодо категорійності санаторно-курортного закладу з оздоровлення та відпочинку. Сертифіката відповідності щодо спроможності закладу надавати послуги на відповідному рівні, що є порушенням розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.09.2004 N 642-р "Про оздоровлення та відпочинок дітей" та наказу Державного комітету стандартизації, метрології та сертифікації від 30.08.2002 N 498, яким затверджено Перелік продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, в тому числі і послуг з оздоровлення та відпочинку дітей.
В порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону в Основних умовах договору Тендерної документації не передбачено можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків, що є істотною умовою для договорів даного виду.
В порушення вимог ст. 21 Закону, ст. 180 Господарського кодексу України та ч. 1 ст. 638 Цивільного кодексу України в основних умовах, які обов'язково мають бути включені до договору про закупівлю, не передбачена вимога щодо визначення строку дії договору.
Таким чином, Тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, не містить усю необхідну інформацію щодо предмета закупівлі, формування ціни тендерної пропозиції, що не забезпечує об'єктивну і добросовісну конкуренцію і свідчить про недотримання принципів державних закупівель, передбачених ст. 21 Закону в частині відкритості та прозорості державних закупівель, максимальної економії та ефективного використання державних коштів.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
В порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону Замовником Протокол розкриття тендерних пропозицій від 10.04.2007 надано до Тендерної палати України в порядку здійснення громадського контролю 08.06.2007, при кінцевому терміні - 13.04.2007, тобто з порушенням строку надання на 53 календарних днів.
Відповідно до Протоколу розкриття тендерних пропозицій від 08.06.2007 на участь у торгах щодо закупівлі послуг санаторно-курортних закладів надійшли тендерні пропозиції від трьох учасників, а саме:
- Оздоровчий комплекс "Лісова пісня" з вартістю перебування дитини за один день - 57,0 грн.;
- ТОВ Дитячий пришкільний оздоровчий заклад "Дружба" з вартістю перебування дитини за один день - 57,0 грн.;
- Міжколгоспний санаторій "Гусарське урочище" з вартістю перебування дитини за один день - 60,0 грн.
Замовником в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону, при розкритті тендерних пропозицій не було запропоновано учасникам зменшувати ціну тендерних пропозицій на відповідні, визначені шкалою розміри кроку торгів або зменшити її в добровільному порядку, про що не було засвідчено в протоколі розкриття тендерних пропозицій.
Тендерні пропозиції зазначених учасників надані за один день перебування дитини, без визначення терміну перебування за путівкою та загальної вартості путівки і вартості тендерної пропозиції, що не відповідає вимогам п. 7.2 Тендерної документації.
В порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону Замовником не відхилено тендерні пропозиції учасників, які не відповідали вимогам Тендерної документації та додатка 3 "Тендерна форма "Пропозиція" в частині визначення загальної суми вартості закупівлі.
Таким чином, подані тендерні пропозиції учасників суперечать вимогам Тендерної документації Замовника, є непрозорими, так як не зазначать ціну одиниці товару, кількість та вартість усієї закупівлі, що є основними умовами договору, які обов'язково повинні бути зазначенні при його укладанні.
В порушення вимог ст. 15 Закону, вимог ч. 1 ст. 18 Закону та відповідно вимог п. 3.1 і п. 7.6 Додатка 2 до Тендерної документації - "Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника" усі учасники для підтвердження своїх кваліфікаційних вимог не надали: витяг з каталогу реєстру учасників процедур закупівель; документально підтвердженої інформації про відсутність рішення про визначення учасника в установленому порядку банкрутом чи порушення проти нього справи про банкрутство, що вимагалось Тендерною документацією і свідчить про невідповідність їх кваліфікаційним вимогам Замовника.
В порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону тендерні пропозиції учасників, які не відповідали вимогам Тендерної документації, Замовником не відхилені та в порушення вимог ч. 1 ст. 28 Закону такі торги не відмінено.
Протокол розкриття тендерних пропозицій оприлюднено в мережі Інтернет на сайті www.zakupivli.com. за кодом BAP/N-np1458/BKO від 10.04.2007.
Таким чином, подані тендерні пропозиції учасників суперечать вимогам Тендерної документації, є непрозорими, так як не зазначають ціну одиниці товару, кількість та вартість усієї закупівлі, що є основними умовами договору. За результатами торгів не досягнуто максимальної економії та ефективного використання державних коштів, так як не було запропоновано учасникам зменшувати ціну, за визначеною Шкалою розрахунку розміру кроку торгів або в добровільному порядку, що свідчить про формальний підхід Замовника до закупівлі та порушення принципів їх проведення, передбачених ст. 21 Закону.
8. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.

................
Перейти до повного тексту