1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
03.09.2007 N в-12/09
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти")
Підстава: в порядку громадського контролю відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" Тендерною палатою України проведено дослідження дотримання процедур державних закупівель, здійснених Клінічною лікарнею "Феофанія", м. Київ.
Головний розпорядник коштів: не зазначено.
Замовник торгів: Клінічна лікарня "Феофанія", м. Київ.
Адреса: 03680, м. Київ, вул. Заболотного, 21.
Предмет закупівлі: мультиспіральний комп'ютерний томограф.
Процедура закупівлі: редукціон.
Джерело фінансування: кошти державного бюджету.
Очікувана вартість закупівлі: 19 500,00 тис.грн.
Відповідальний за проведення торгів: Поліщук Сергій Антонович, тел. 8 (044) 259-64-26.
Період здійснення процедур закупівлі:
Початок - 16.04.2007 р., закінчення.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Витяг з бюлетеня Тендерної палати України від 16.04.2007 р. N 16(87) - 1 арк.;
2. Витяг із спеціалізованого друкованого засобу масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження від 16.04.2007 р. N 16(53) - 1 арк.;
3. Витяг із міжнародного інформаційного бюлетня, що видає Тендерна палата України, "International Edition Ukrainian Public Procurements" від 16.04.2007 р. N 16(39), оголошення N M-16-097-07 - 1 арк.;
4. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 07.05.2007 р. б/н - 4 арк.;
5. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 30.05.2007 р. б/н (2 етап) - 4 арк.;
6. Протокол оцінки тендерних пропозицій від 17.05.2007 р. N б/н (1 етап) - 12 арк.;
7. Тендерна документація - 30 арк.
8. Звіт про результати здійснення процедури редукціону від 26.06.2007 N 21 - 5 арк.
Завдання сформульоване наступним чином:
Надати висновок щодо законності та обґрунтованості проведення процедури закупівлі Клінічною лікарнею "Феофанія", м. Київ, мультиспірального комп'ютерного томографа.
ДОСЛІДЖЕННЯ:
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі
Клінічною лікарнею "Феофанія", м. Київ (далі - Замовник), оголошення про проведення редукціону опубліковано в:
- інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 16.04.2007 р. N 16(87), оголошення N 16060907;
- спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель, від 16.04.2007 р. N 16(53), оголошення N 3562653;
- міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, "International Edition Ukrainian Public Procurements" від 16.04.2007 р. N 16(39), оголошення N М-16-097-07 - 1 арк.
Оголошення про проведення торгів оприлюднено Замовником в інформаційних системах мережі Інтернет на сайті www.zakupivli.com - KHT/F 0424.
В порушення вимог розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 р. N 217-р Замовником в п. 3.1 оголошення не визначено предмет закупівлі згідно Класифікатора продукції і послуг ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології і сертифікації від 30.12.97 р. N 822.
Таким чином, оголошення про заплановану процедуру закупівлі не містить повну інформацію про предмет закупівлі, не забезпечує повного достовірного інформування учасників про заплановану процедуру, що свідчить про недотриманням принципів державних закупівель, передбачених ст. 2-1 Закону в частині відкритості та прозорості державних закупівель, і може призвести до непрозорої процедури закупівлі та негативно впливає на створення оптимального конкурентного середовища учасників.
2. Тендерна документація
Тендерна документація затверджена 03.04.2007 р. та підписана головою тендерного комітету Рибкою В.М.
В порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону Тендерна документація надана Замовником до Тендерної палати України 11.04.2007 р. з порушенням граничного терміну надання, встановленого законом (06.04.2007 р.).
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону при формуванні ціни (методики розрахунку ціни тендерної пропозиції) не враховано вимоги п. 5.1.7 Закону України "Про податок на додану вартість" та постанови Кабінету Міністрів України "Про перелік лікарських засобів та виробів медичного призначення, операції з продажу яких звільняються від обкладання податком на додану вартість" від 17.12.2003 N 1949 в частині звільнення від оподаткування виробів медичного призначення, зареєстрованих та допущених до застосування в Україні.
Тендерна форма "Пропозиція" (форма, яка подається учасником на фірмовому бланку на II етапі торгів) до Тендерної документації зазначає ціну з урахуванням ПДВ, що свідчить про недотримання вимог чинного законодавства і може призвести до втрат державних коштів.
В порушення вимог ч. 1 ст. 15, ч. 1 ст. 21 Закону в частині необхідності документального підтвердження відповідності учасників кваліфікаційним вимогам Замовником не вимагається надання учасниками документально підтвердженої інформації про відсутність рішення щодо визнання учасника в установленому порядку банкрутом чи порушення проти нього справи про банкрутство та про спроможність учасника поставити запропоноване обладнання в необхідній кількості, якості та в потрібні терміни (гарантійний лист від виробника, якщо учасник не є виробником товару).
В порушення ч. 1 ст. 21 Закону та ч. 1 ст. 638 Цивільного кодексу України, ст. 180 Господарського кодексу України в основних умовах, які обов'язково мають бути включені до договору про закупівлю, відсутня інформація щодо визначення строку дії договору.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону, ч. 7 ст. 51 Бюджетного кодексу України та всупереч "Основним умовам договору" до Тендерної документації, які встановлюють здійснення розрахунків після постачання товарів, Замовником в додатку N 4 "Критерії та методика оцінки тендерних пропозицій" Тендерної документації при формуванні методики оцінки тендерних пропозицій за критерієм "умови розрахунків" передбачено надання найвищої оцінки (10 балів) при поданні учасником тендерної пропозиції, де умовою розрахунку є попередня оплата.
В порушення вимог ч. 1 ст. 26-1 Закону у розділі 23 "Конфіденційність" Тендерної документації Замовником не передбачено надання інформації щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій до укладання договору Антимонопольному комітету України.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону в розділі 3 Тендерної документації "Надання роз'яснень щодо тендерної документації" та додатку N 1 до тендерної документації "Відомості щодо торгів" не зазначено прізвищ, посад та адрес посадових осіб або інших працівників Замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками.
Таким чином, Тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, не містить усю необхідну інформацію щодо предмета закупівлі, формування ціни тендерної пропозиції, не забезпечує об'єктивну і добросовісну конкуренції серед учасників, що свідчить про недотримання принципів державних закупівель, передбачених ст. 2-1 Закону, в частині відкритості та прозорості державних закупівель, максимальної економії та ефективного використання державних коштів, може призвести до непрозорої процедури закупівлі, недобросовісної конкуренції серед учасників, необ'єктивної і упередженої оцінки тендерних пропозицій та втрат державних коштів внаслідок не врахування пільг в оподаткуванні операцій з продажу виробів медичного призначення.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій
Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій від 07.05.2007 р. б/н пропозиції подано чотирма учасниками, а саме:
- ТОВ "Укрмед";
- ПГОІ "Промінь";
- ТОВ "СП Укрспецмед";
- ТОВ "Дана КФ".
Згідно з п. 3.6 додатка N 2 до Тендерної документації "Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним вимогам" Замовником вимагалось надання учасниками витягу із Тематичного каталогу учасників процедур закупівель.
Крім того, згідно з Медико-технічними вимогами до Тендерної документації Замовником вимагалось надання учасниками копії реєстраційного посвідчення МОЗ України, інструкції для медичного застосування на українській чи російській мові, відгуків з провідних медичних установ про роботу апарата.

................
Перейти до повного тексту