1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
19.11.2007 N в-437/11
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти")
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю у відповідності до вимог ст. 17-1, 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Управління освіти Херсонської міськради;
Адреса: 73000, м. Херсон, вул. Комунарів, 15.
2. Відповідальний за проведення торгів: Сурма Наталія Борисівна, Бричка Ольга Петрівна, тел.: (0552) 22-34-04, 42-53-79.
3. Предмет закупівлі: меблі дерев'яні для спальні та їдальні.
4. Процедура закупівлі: відкриті торги зі зменшенням ціни.
5. Джерело фінансування закупівель: місцевий бюджет.
6. Очікувана вартість: 285 027,00 грн.
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок 18.06.2007 р., закінчення 20.08.2007.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Форма оголошення про заплановану закупівлю на 1-му арк.;
2. Оголошення про заплановану закупівлю за N 25035707, опубліковане в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 18.06.2007 N 25 (96), на 1-му арк.;
3. Оголошення про закупівлю N 4830862, опубліковане у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 18.06.2007 N 25 (62), на 1-му арк.;
4. Тендерна документація із закупівлі меблів дерев'яних для спалень та їдалень від 06.06.2007 на 23-х арк.;
5. Протокол розкриття тендерних пропозицій N 105 від 03.07.2007 на 2-х арк.;
6. Протокол оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця від 23.07.2007 N 54 на 2-х арк.;
7. Звіт про результати здійснення процедур відкритих торгів із зменшенням ціни від 20.08.2007 на 3-х арк.;
8. Повідомлення про присвоєння кодів та розміщення в інформаційній системі в мережі Інтернет від 20.08.2007.
Завдання сформульоване таким чином: "надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури закупівлі Управлінням освіти Херсонської міськради з придбання меблів дерев'яних для спалень та їдалень".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Публікацій оголошення та оприлюднений інформації щодо закупівлі.
Управлінням освіти Херсонської міськради (далі - Замовник) оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни опубліковано:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 18.06.2007 N 25 (96), оголошення N 25035707;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 18.06.2007 N 25 (62), оголошення N 4890862.
Також, оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com за кодом WY/DN 1059.
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 19 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон) строк для подання тендерних пропозицій має становити 30 календарних днів від дати опублікування оголошення про проведення торгів в інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України. В окремих випадках цей строк може бути скорочено до 15 календарних днів. Так, в оголошенні кінцевий термін для подання тендерних пропозицій встановлено 03.07.2007, або скорочено до 16 календарних днів.
Причини скорочення строку для подання тендерних пропозицій у звіті не викладені.
В порушення вимог ч. 3 ст. 19 Закону Замовником безпідставно скорочено термін подання тендерних пропозицій до 19 календарних днів, чим послаблено конкуренцію між учасниками, оскільки в звіті про результати здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни, причини скорочення строку не викладено.
2. Тендерна документація.
Тендерна документація із закупівлі меблів дерев'яних для спалень та їдалень, що надана на дослідження, не відповідає вимогам статей 21, 23, 26, 26-1, 27, 29, 34 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону в тендерній документації не зазначено прізвища, посади та адреси однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників Замовника, уповноважених здійснювати зв'язок із учасниками;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 21 Закону технічна специфікація тендерної документації не містить об'єктивних технічних та якісних характеристик, посилань на стандартні характеристики предмета закупівлі з використанням існуючих міжнародних або національних стандартів, норм та правил;
- в порушення вимог ч. 6 ст. 21 Закону тендерна документація не затверджена тендерним комітетом Замовника;
- в порушення вимог ч. 6 ст. 23 Закону у п. 12.5 тендерної документації визначено, що тендерне забезпечення буде повернено учаснику торгів протягом 10 календарних днів після настання підстави для повернення, що суперечить Закону, відповідно до якого строк обчислюється з дня настання підстави для повернення тендерного забезпечення;
- в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону у п. 18.5 тендерної документації строк надання учаснику торгів копії протоколу розкриття тендерних пропозицій обчислюється з моменту отримання від нього відповідного запиту, що суперечить Закону, яким встановлено, що копія протоколу розкриття тендерних пропозицій надається всім учасникам на їх запит протягом одного робочого дня після отримання від учасника відповідного запиту;
- в порушення вимог ст. 26-1 Закону у п. 23 тендерної документації не вказано Антимонопольний комітет України, орган державної влади, що здійснює державний нагляд та контроль у сфері закупівель;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону у п. 24 тендерної документації не передбачено умов, на підставі яких будуть відхилені тендерні пропозиції учасників;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону у п. 28.2 тендерної документації визначено, що договір про закупівлю укладається не раніше ніж через п'ять робочих днів після надсилання акцепту та повідомлення про результати торгів, що суперечить Закону, відповідно до якого строк обчислюється з дня відправлення письмового повідомлення всім учасникам;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону в основних умовах договору тендерної документації передбачено можливість здійснення попередньої оплати.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
На дослідження надано протокол розкриття тендерних (кваліфікаційних, цінових) пропозицій від 03.07.2007 N 105. Відповідно до вищезазначеного протоколу розкриття на участь у торгах надійшли тендерні пропозиції від трьох учасників, а саме:
- ПП Гойхман Л.С. з ціновою пропозицією 284 800,00 грн.,
- ПП Скороход В.М. з ціновою пропозицією 312 820,00 грн.,
- ПП Жуган з ціновою пропозицією 301 360,00 грн.
Розкриття тендерних пропозицій відбулось з порушенням вимог статті 18, 26, 27, 28 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону до участі у торгах допущено учасників, інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону під час здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни не застосовано норму щодо зменшення ціни тендерної пропозиції;
- в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону під час здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни не зафіксовано трикратного оголошення чергової ціни присутнім представникам учасників зменшувати запропоновану ціну тендерної пропозиції на відповідні, визначені шкалою, розміри кроку торгів, а саме:
- крок 1 складає: 1000 грн.,
- крок 2 складає: 1000 грн.,
- крок 3 складає: 1000 грн.,
- крок 4 складає: 1000 грн.,
- крок 5 складає: 1000 грн.;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію у разі, якщо інформація про учасника, який подав тендерну пропозицію, відсутня в каталозі;

................
Перейти до повного тексту