- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
НАЦІОНАЛЬНА ЕКСПЕРТНА КОМІСІЯ УКРАЇНИ
З ПИТАНЬ ЗАХИСТУ СУСПІЛЬНОЇ МОРАЛІ
Н А К А З
Про проведення щорічної оцінки
Відповідно до Положення про проведення атестації державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2000
N 1922 (із змінами і доповненнями), Загального порядку проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань, затвердженого наказом Головного управління державної служби України від 31.10.2003
N 122, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.11.2003 за N 1063/8384,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями апарату Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі покладених на них обов'язків і завдань (далі - Порядок), що додається.
2. Запровадити у апараті Комісії щорічну оцінку виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань.
Першу щорічну оцінку виконання державними службовцями апарату Комісії покладених на них обов'язків і завдань провести у лютому 2008 року за підсумками роботи у 2007 році.
3. Відділу організаційно-кадрового забезпечення та документообігу Управління адміністративно-господарського обслуговування (Тищенку Г.В.) у 15 денний термін забезпечити структурні підрозділи апарату Комісії формою бланка щорічної оцінки в паперовому та електронному варіантах, копіями Порядку та надати затверджені списки спеціалістів, які підлягають щорічній оцінці у лютому 2008 року.
4. Керівникам самостійних управлінь і відділів:
4.1. Ознайомити всіх державних службовців апарату Комісії із Порядком проведення щорічної оцінки.
4.2. Забезпечити проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань згідно із затвердженим Порядком.
4.3. Організувати роботу щодо проведення щорічної оцінки у підвідомчих структурних підрозділах у лютому 2008 року.
4.4. Забезпечити передачу Відділу організаційно-кадрового забезпечення та документообігу Управління адміністративно-господарського обслуговування (Тищенко Г.В.) заповнених форм бланка щорічної оцінки виконання державним службовцем посадових обов'язків і завдань (далі - форма бланка щорічної оцінки) до 10 березня 2008 року для перевірки і долучення їх до особових справ працівників.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
В.о. Голови Комісії | Ю.В.Салюк |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Національної
експертної комісії України
з питань захисту суспільної
моралі
28.12.2007 N 59-У
ПОРЯДОК
проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями апарату Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі покладених на них обов'язків і завдань
Даний Порядок визначає правові та організаційні засади проведення оцінки виконання державними службовцями апарату Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі (далі Комісія) своїх обов'язків і завдань під час щорічного підбиття підсумків, що здійснюється відповідно до Положення про проведення атестації державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2000
N 1922 (із змінами і доповненнями), та Загального порядку проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань, затвердженого наказом Головного управління державної служби України від 31.10.2003
N 122, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.11.2003 за N 1063/8384.
1. Загальні положення
1.1. Метою щорічної оцінки виконання державними службовцями апарату Комісії покладених на них обов'язків і завдань (далі - щорічна оцінка) під час підбиття підсумків виконання ними своїх обов'язків є здійснення регулярного контролю за проходженням державної служби та професійними досягненнями державними службовцями апарату Комісії шляхом перевірки якості їхньої діяльності відповідно до посадових інструкцій, особистих планів роботи.
1.2. Щорічна оцінка проводиться з метою поліпшення добору й розстановки кадрів, розвитку ініціативи і творчої активності працівників апарату Комісії, визначення їх потенціалу, потреб у підвищенні кваліфікації та особистому розвитку; планування кар'єри, вдосконалення процесу планування та організації діяльності як державного службовця апарату Комісії, так і самої Комісії в цілому, виявленні організаційних проблем та оперативного реагування на них, аналізу виконання посадових інструкцій.
1.3. Щорічна оцінка виконання державними службовцями апарату Комісії покладених на них завдань та обов'язків проводиться в період між атестаціями безпосередніми керівниками (керівниками структурних підрозділів) у січні-лютому місяці за підсумками минулого року.
З урахуванням особливостей роботи Комісії (велика чисельність працівників, інший період підбиття підсумків роботи за рік) термін оцінювання може бути продовжений до двох місяців або встановлений інший період.
1.4. Порядок проведення щорічної оцінки в апараті Комісії визначається Головою Комісії і затверджується наказом або іншим розпорядчим документом.
1.5. Щорічна оцінка у разі відсутності безпосереднього керівника (хвороба, довготривале відрядження тощо) або якщо безпосередній керівник працює неповний звітний рік, проводиться заступником керівника структурного підрозділу, а в разі відсутності такої посади - керівником вищого рівня.
1.6. Не підлягають щорічному оцінюванню вагітні жінки, державні службовці патронатної служби та державні службовці, призначені на посаду у звітному періоді.
1.7. Щорічна оцінка виконання Головою Комісії покладених на нього обов'язків і завдань здійснюється керівником органу вищого рівня.
1.8. При проведенні щорічної оцінки виконання державними службовцями апарату Комісії обов'язків (згідно з посадовими інструкціями) та покладених на них планових і позапланових завдань (відповідно до плану діяльності Комісії, структурного підрозділу) необхідно використовувати особисті плани роботи державних службовців апарату Комісії, які формуються державним службовцем апарату Комісії за дорученнями (резолюціями) безпосереднього керівника на початку року відповідно до планів роботи структурного підрозділу та доповнюються протягом року за дорученнями керівника в разі покладання на підрозділ нових завдань, а також надходження доручень органів вищого рівня.
1.9. Протягом року до особистого плану роботи в разі потреби можуть вноситися зміни і доповнення на підставі документів, за якими Комісія чи підрозділ спрямовує позапланові завдання (доручення органу вищого рівня, накази або інші розпорядчі документи Голови Комісії, рішення колегії тощо).
1.10. Щорічна оцінка проводиться у відповідності до критеріїв та показників якості роботи державних службовців апарату Комісії, які поділяються на загальні (характерні для усіх державних службовців апарату Комісії) та спеціальні. Зазначені критерії та показники пов'язуються з конкретною діяльністю та очікуваними результатами. Перелік загальних критеріїв та показників якості роботи державного службовця апарату Комісії визначено додатком 1.
1.11. Процедура щорічної оцінки, критерії та показники якості роботи можуть вдосконалюватися, а тому підлягають систематичному перегляду.
1.12. Щорічна оцінка здійснюється в атмосфері довіри і справедливості, на засадах законності, прозорості, гласності, об'єктивності, неупередженості, рівноправності.
2. Організація і проведення щорічної оцінки
2.1. Відповідно до Типового положення про кадрову службу органу виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.96
N 912 (із змінами і доповненнями), організаційне забезпечення проведення щорічної оцінки покладається на кадрову службу апарату Комісії.
2.2. До початку проведення оцінювання кадрова служба апарату Комісії забезпечує структурні підрозділи формою бланка щорічної оцінки виконання державним службовцем апарату Комісії посадових обов'язків і завдань (далі - форма бланка щорічної оцінки), зразок якої наведено в додатку 2. Зазначена форма і Порядок доводяться керівниками структурних підрозділів до державних службовців апарату Комісії в паперовому або комп'ютерному варіантах і ознайомлюють всіх державних службовців апарату Комісії з порядком проведення щорічної оцінки та критеріями і показниками якості роботи.
2.3. Процедура проведення щорічної оцінки складається з таких етапів: підготовчий період, оцінювання, співбесіда та підписання результатів обговорення, затвердження керівником вищого рівня результатів оцінювання, заключний етап.
2.4. Підготовчий період включає аналіз безпосереднім керівником та державним службовцем апарату Комісії виконання завдань та обов'язків, визначених у посадових інструкціях, положеннях про структурні підрозділи, особистих планах роботи, наданих окремих дорученнях у звітний період, а також установлення безпосереднім керівником дати проведення співбесіди.
2.5. Оцінювання здійснюється державним службовцем через самооцінювання та оцінювання безпосереднім керівником, результати якого заносяться до форми бланка щорічної оцінки та додатка до неї.
2.6. Захід має забезпечувати активну, конструктивну участь державного службовця в процедурі щорічної оцінки. Державний службовець має висловити свою точку зору, визначити проблемні питання, а також встановити для себе конкретну мету в удосконаленні професіоналізму.
Безпосередній керівник оцінює виконання державним службовцем посадової інструкції, особистого плану роботи, визначеного на початку звітного періоду, окремих доручень, завдань, перевіряє своєчасність, якість, результативність їх виконання, з'ясовує причини продовження термінів виконання завдань, змін до плану тощо.
2.7. Оцінювання безпосереднім керівником має бути обґрунтованим, спиратися на конкретні приклади з відзначенням позитивних показників роботи державного службовця апарату Комісії, рівня його знань, умінь, професійних та ділових якостей, недоліків у роботі, а також шляхів їх подолання.
За результатами оцінювання і самооцінювання керівником виставляється підсумкова оцінка.
2.8. Підсумкова оцінка може бути:
низька - державний службовець апарату Комісії повинен поліпшити свою роботу, щоб уникнути постійного втручання керівника для корекції результату його роботи;
задовільна - державний службовець апарату Комісії досяг певних результатів, володіє певним обсягом навичок, необхідних для виконання посадових обов'язків, і повинен спрямовувати свою діяльність на ті складові, які примушують керівника часом вносити корективи в результати роботи;
добра - державний службовець апарату Комісії досяг результатів володіння навичками й уміннями, унеможливив необхідне втручання керівника в результати роботи, спрямував зусилля на запровадження інноваційного стилю пошуку рішень;
висока - державний службовець апарату Комісії перевищив очікувані результати, виявив ґрунтовні знання і навички, застосував інноваційний стиль виконання своїх обов'язків і доручень.
2.9. Заповнену форму бланка щорічної оцінки безпосередній керівник у тижневий термін передає держслужбовцю для ознайомлення.
2.10. Співбесіда безпосереднього керівника з державним службовцем апарату Комісії проводиться з метою обговорення результатів оцінки його роботи за минулий рік та досягнення домовленостей на наступний рік щодо виконання завдань, визначення необхідності підвищення кваліфікації та складання особистих планів роботи на наступний рік з огляду на пріоритети діяльності структурного підрозділу або Комісії.
2.11. Обговорення повинно бути структурованим, неформальним і мати рекомендаційний та роз'яснювальний характер з урахуванням самооцінки державного службовця апарату Комісії.
2.12. При проведенні співбесіди необхідно дотримуватися балансу між позитивною оцінкою роботи і критикою окремих напрямів з відповідним обґрунтуванням.
2.13. Співбесіда має закінчуватися підписанням безпосереднім керівником і державним службовцем апарату Комісії форми бланка щорічної оцінки на підтвердження того, що результати оцінювання обговорені та складений особистий план роботи на наступний рік, зразок якого наведено в додатку 3.
2.14. Затвердження керівником вищого рівня результатів щорічної оцінки здійснюється після ознайомлення з результатами оцінювання. Керівник вищого рівня при цьому може висловити свої зауваження та пропозиції, а також провести, у разі необхідності, відповідні співбесіди.
2.15. Заключний етап включає в себе перевірку кадровою службою Комісії повноти заповнення форми бланка щорічної оцінки і долучення її до особової справи державного службовця апарату Комісії.
2.16. Кадрова служба Комісії аналізує та узагальнює результати щорічної оцінки і готує проекти відповідних рішень з питань кадрового менеджменту. Указані висновки враховуються при складанні річних планів роботи з кадрами, визначенні щорічної та перспективної потреби в кадрах, формуванні державного замовлення на підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації державних службовців, плануванні їх кар'єри.
3. Результати щорічної оцінки
3.1. Результати щорічної оцінки повинні враховуватися при атестації державних службовців апарату Комісії, розгляді питань просування по службі, присвоєнні чергового рангу, установленні передбачених законодавством грошової винагороди, надбавок, премій або змін їх розміру, при вирішенні питання щодо продовження терміну перебування на державній службі, формуванні кадрового резерву та інших питань проходження державної служби.
4. Оскарження державними службовцями результатів щорічної оцінки
4.1. У разі незгоди з оцінкою керівника державний службовець апарату Комісії у десятиденний термін може звернутися із заявою до керівника вищого рівня, висловивши зауваження та обґрунтувавши їх. Рішення керівника вищого рівня є ухвальним.
Заступник начальника управління - начальник відділу організаційно-кадрового забезпечення та документообігу УАГ | Г.В.Тищенко |
Додаток 1
до п. 1.10 Порядку
проведення щорічної оцінки
виконання державними
службовцями апарату
Національної експертної
комісії України з питань
захисту суспільної моралі
покладених на них обов'язків
і завдань
ПЕРЕЛІК
загальних критеріїв та показників якості роботи державного службовця апарату Комісії
N з/п |
КРИТЕРІЇ |
РІВНІ ЯКОСТІ ВИКОНАННЯ ОБОВ'ЯЗКІВ ТА ЗАВДАНЬ |
Низький |
Задовіль- ний |
Добрий |
Високий |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Виконання обов'язків і завдань |
1 |
Обсяг роботи, що виконується |
не відповідає очікуваному, перевищуєть- ся встановлений термін виконання |
відповідає встановле- ному терміну виконання |
повністю вкладається в термін, має час на додаткове опрацювання |
перевищує сподівання, виконує завдання постійно із скороченням терміну, виконує за цей час додаткові завдання |
2 |
Якість роботи |
результати роботи потрібно постійно принципово виправляти |
результати роботи майже не потребують виправлень |
результата- ми роботи можна користува- тися |
результати роботи вищої якості, мають інноваційний характер вирішення питання |
3 |
Планування роботи |
низький рівень планування робочого часу, допускаються прояви безсистемних кроків щодо виконання завдань |
уміє організо- вувати свою роботу, робота виконуєть- ся із до- держанням термінів (упритул з ризиком порушення) |
уміє організову- вати свою роботу, постійно підвищує власну культуру планування; робота виконується раціональ- но, з постійним додержанням термінів |
організова- ність і зібраність високі; робота організовує- ться цілеспрямова- но |
2. Професійна компетентність |
4 |
Професійні знання |
знання поверхові, не системні, професійні завдання самостійно вирішувати складно |
володіє спеціаль- ними знаннями, достатніми для задовіль- ного вирішення завдань професій- ного характеру |
володіє системними знаннями, здатний до розв'язання творчих завдань професійно- го характеру |
володіє глибокими, міцними і всебічними знаннями, має цілісне уявлення про системність; гнучкість мислення дає змогу розв'язувати складні завдання теоретичного характеру в професійній сфері |
5 |
Професійні вміння і навички |
розвинуті недостатньо, потребує постійної сторонньої допомоги |
розвинуті посере- дньо, забезпечу- ють необхідний рівень виконання професій- них завдань при сторонній допомозі |
розвинуті та забезпечу- ють необхідний рівень самостійно- го виконання професійних завдань |
забезпечує виконання практичних завдань професійного характеру на високому рівні, має можливість надати певні консультації іншому виконавцю |
6 |
Уміння формулювати точку зору (усно, письмово) |
важко зрозуміти, обмежений словниковий запас, документи потрібно переробляти, робить помилки при оформленні документів державною мовою |
взагалі легко зрозуміти, достатньо володіє державною мовою, у документи вносяться незначні зміни |
чітко і переконливо викладає думки, вільно володіє державною мовою, документи не потребують виправлень |
логічно побудовані висловлення, влучний вибір належної лексики та формулювань, у документах завжди впорядковані, вільно викладені думки |
7 |
Готовність до дій, ініціатива |
здебільшого пасивний, безініціати- вний, елементи творчого підходу до справи не проявляють- ся; потребує постійного спрямування до роботи |
працює з власної волі, виявляє ініціати- ву, активністю і творчим ставленням до справи не визначає- ться |
проявляє ініціативу, активний, не позбавлений творчого ставлення до справи; наполегли- вий |
ініціативний, творчо відноситься до вирішення практичних завдань, здатний генерувати обґрунтовані ідеї та пропозиції, які заслуговують на увагу, сприяє їх реалізації |
8 |
Оператив- ність мислення |
повільно сприймає нові завдання, виявляє незадоволен- ня у разі зміни завдання або звичайних обставин |
пристосо- вується до нових завдань і ситуацій на роботі |
сприймає нові завдання охоче, розуміє їх суть та пов'язані з ними проблеми, орієнтуєть- ся у нових ситуаціях |
швидко сприймає нові завдання і ситуації, визначає впливові фактори та суть справи |
9 |
Працездат- ність та витрива- лість |
працездат- ність низька, збільшення навантаження погіршує якість роботи, втрачає впевненість |
працездат- ність задовіль- на, збільшення навантаже- ння, як правило, не впливає на якість роботи |
працездат- ний, збільшення навантажен- ня не впливає на якість роботи |
працездат- ність висока, витримує тривале навантаження, відповідає активністю на підвищення вимог |
10 |
Відпові- дальність |
виявляє байдужість, безвідпові- дальність, схильність до невиконання |
виявляє почуття відповіда- льності нестабіль- но, потребує постійного контролю за виконанням |
почуття відповіда- льності виявляє постійно |
високо розвинуті почуття обов'язку; виконавча дисципліна відмінна, надійний у розв'язанні завдань повсякденної діяльності |
11 |
Самостій- ність |
самостійних рішень не приймає, у разі виникнення найменших проблем потребує стороннього втручання |
здатний до прийняття самостій- них рішень, але вони не завжди бувають обґрунто- ваними; у критичних ситуаціях виявляє нерішу- чість |
у прийнятті рішень, як правило, самостій- ний; здатний аналізувати і прогно- зувати події; у критичних ситуаціях здатний до рішучих дій; виконує завдання без сторонньої допомоги |
високо розвинута здібність до обґрунтовано- го прийняття самостійних рішень; володіє навичками передбачення; у критичних ситуаціях здатний до продуманих і рішучих дій; самостійно вирішує складні проблеми |
12 |
Здатність до лідерства |
якостей лідера не має і не намагається мати; у колективі непомітний |
здатний позитивно впливати на людей, але в практичній діяльності цим користує- ться рідко |
здатний позитивно впливати на людей, має якості лідера |
володіє високорозви- нутими здібностями позитивного впливу на людей, якості лідера виявлені яскраво |
13 |
Здатність до накопи- чення, поновлення і творчого застосуван- ня професійно- го досвіду |
професійний досвід накопичує повільно, професійні завдання вирішує лише традиційними методами, професійне новаторство не сприймає або заперечує |
професій- ний досвід накопичує і оновлює у міру потреби, здебільшо- го працює за шаблоном |
працює над підвищенням і оновленням професійно- го досвіду, сумлінно, результати- вно; має новаторські підходи у професійній діяльності |
активно, цілеспрямова- но, систематично і результативно працює над підвищенням професійних знань, умінь і навичок; здатний реалізувати і підтримати нове в професійній сфері |
3. Етика поведінки |
14 |
Етика поведінки, стиль спілкування |
рівень культури поведінки і спілкування з людьми низький, допускає елементи нетактовного грубого відношення до оточуючих; поведінка не відповідає конкретній ситуації (невпевнена, неввічлива, зухвала) |
рівень культури поведінки і спілку- вання з людьми задовіль- ний, але не завжди адекватний відповід- ній ситуації |
культурний у поведінці з людьми, у спілкуванні тактовний, доброзичли- вий |
володіє високим рівнем культури поведінки і спілкування з людьми; властива гнучкість у використанні стилів спілкування і поведінки, у критичних ситуаціях завжди поводиться коректно і водночас з розумінням |
15 |
Співробіт- ництво |
рідко надає допомогу, часто не інформує інших |
співпрацює з іншими, пропонує допомогу, регулярно інформує |
плідно співпрацює з іншими, пропонує допомогу, регулярно інформує |
виявляє здібності до роботи у колективі, надає цінні імпульси для досягнення спільної мети |
16 |
Дисципліно- ваність |
порушує правила внутрішнього трудового розпорядку |
дотримує- ться правил внутріш- нього трудового розпоряд- ку, але потребує контролю |
дисципліно- ваний, правила внутрішньо- го трудового розпорядку виконує без порушень |
високо дисциплінова- ний, суворо і точно дотримується правил внутрішнього трудового розпорядку |
Критерії для керівних працівників |
17 |
Здатність до переговорів |
неспроможний дотримувати- ся особистої точки зору, аргументація невпевнена, непереконли- ва |
подає свою точку зору професій- но, конкретно |
свою точку зору може переконливо аргументу- вати |
цілеспрямова- но репрезентує свою точку зору, не ігноруючи належних контраргумен- тів |
18 |
Уміння організову- вати роботу підлеглих |
не сприяє впорядкуван- ню робочого процесу |
ретельно вивчає мету і пріорите- ти; доцільно розподіляє робочі завдання |
визначає мету і пріоритети; забезпечує регулярне інформуван- ня підлеглих; раціонально розподіляє робочі завдання |
чітко визначає мету і пріоритети, оптимально організовує робочий процес, розподіляючи завдання досягає максимальної ефективності |
19 |
Професіона- лізм у керівництві роботою підрозділу |
формулювання завдань нечітке |
не завжди пояснює та надає потрібну інформацію і професійні поради |
чітко пояснює поставлені завдання; надає потрібну інформацію та професійні поради |
роз'яснює завдання доступно, детально, вчасно консультує |
20 |
Контроль |
контроль відсутній взагалі або неефективний |
епізодично контролює виконання поставле- них завдань |
систематич- но контролює виконання поставлених завдань |
контроль здійснює вміло та ненав'язливо |
21 |
Оцінка та заохочення співробіт- ників |
не усвідомлює досягнень та можливостей працівників, не знає їх здібностей та інтересів, не підтримує заходів з підвищення кваліфіка- ції, заважає самостійнос- ті співробітни- ків |
ознайомле- ний з досягнен- нями та можливос- тями працівни- ків; намагаєть- ся оцінювати здібності; підтримує заходи з підвищення кваліфіка- ції |
ознайомле- ний з досягнення- ми та можливостя- ми праців- ників, правильно оцінює здібності та заслуги, підтримує заходи з підвищення кваліфіка- ції, стимулює самостій- ність мислення та дій |
ретельно та детально вивчає досягнення та можливості працівників, цілеспрямова- но стимулює їх інтереси та здібності, ефективно спонукає до самостійності мислення та дій |
................Перейти до повного тексту