- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Висновок
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Головний розпорядник коштів: не зазначено.
Замовник торгів: Клінічна лікарня "Феофанія", м. Київ.
Адреса: 03680, м. Київ, вул. Заболотного, 21.
Предмет закупівлі: магнітно-резонансний томограф з напруженістю магнітного поля 1,5 Тесли.
Процедура закупівлі: редукціон.
Джерело фінансування: кошти державного бюджету.
Очікувана вартість закупівлі: 18 000,00 тис.грн.
Відповідальний за проведення торгів: Поліщук Сергій Антонович, тел. 8 (044) 259-64-26.
Період здійснення процедур закупівлі:
початок - 16.04.2007 р., закінчення.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Витяг з бюлетеня Тендерної палати України від 16.04.2007 р. N 16(87) -1 арк.;
2. Витяг із спеціалізованого друкованого засобу масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження від 16.04.2007 р. N 16(53) - 1 арк.;
3. Витяг із міжнародного інформаційного бюлетня, що видає Тендерна палата України, "International Edition Ukrainian Public Procurements" від 16.04.2007 р. N 16(39) - 1 арк.
4. Тендерна документація - 30 арк.
5. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 18.05.2007 б/н - 1 арк.
6. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 01.06.2007 б/н - 1 арк.
7. Протокол оцінки від 04.06.2007 б/н - 4 арк.
8. Звіт про результати здійснення процедури редукціону від 26.06.2007 N 20 - 5 арк.
Завдання сформульоване наступним чином:
Надати висновок щодо законності та обґрунтованості проведення процедури закупівлі Клінічною лікарнею "Феофанія", м. Київ, магнітно-резонансного томографа з напруженістю магнітного поля 1,5 Тесли.
ДОСЛІДЖЕННЯ:
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі
Клінічною лікарнею "Феофанія", м. Київ (далі - Замовник), оголошення про проведення редукціону опубліковано в:
- інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 16.04.2007 р. N 16(87), оголошення N 16061107;
- спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель, від 16.04.2007 р. N 16(53), оголошення N 3562853;
- міжнародному інформаційному бюлетні, що видає Тендерна палата України, "International Edition Ukrainian Public Procurements" від 16.04.2007 р. N 16(39), оголошення N M-16-099-07.
В порушення вимог розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 р.
N 217-р Замовником в п. 3.1 оголошення не визначено предмет закупівлі згідно класифікатора продукції і послуг
ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології і сертифікації від 30.12.97 р.
N 822.
Оголошення про проведення торгів оприлюднено Замовником в інформаційній системі мережі Інтернет на сайті www.zakupivli.com. за кодом KHT/F0660.
Таким чином, оголошення про заплановану процедуру закупівлі не містить повну інформацію про предмет закупівлі, не забезпечує повного достовірного інформування учасників про заплановану процедуру, що свідчить про недотриманням принципів державних закупівель, передбачених ст.
2-1 Закону в частині відкритості та прозорості державних закупівель, і може призвести до непрозорої процедури закупівлі та негативно впливає на створення оптимального конкурентного середовища учасників.
2. Тендерна документація
Тендерна документація затверджена 03.04.2007 р. та підписана головою тендерного комітету Рибкою В. М.
В порушення вимог ч. 5 ст.
17-3 Закону Тендерна документація надана Замовником до Тендерної палати України 11.04.2007 р. з порушенням граничного терміну надання, встановленого законом (06.04.2007 р.).
В порушення вимог ч. 1 ст.
21 Закону при формуванні ціни (методики розрахунку ціни тендерної пропозиції) не враховано вимоги п. 5.1.7 Закону України
"Про податок на додану вартість" та постанови Кабінету Міністрів України "Про перелік лікарських засобів та виробів медичного призначення, операції з продажу яких звільняються від обкладання податком на додану вартість" від 17.12.2003
N 1949 в частині звільнення від оподаткування виробів медичного призначення, зареєстрованих та допущених до застосування в Україні.
Тендерна форма "Пропозиція" (форма, яка подається учасником на фірмовому бланку на II етапі торгів) до Тендерної документації зазначає ціну з урахуванням ПДВ, що свідчить про недотримання вимог чинного законодавства і може призвести до втрат державних коштів.
В порушення вимог ч. 1 ст.
15, ч. 1 ст.
21 Закону в частині необхідності документального підтвердження відповідності учасників кваліфікаційним вимогам Замовником не вимагається надання учасниками документально підтвердженої інформації про відсутність рішення щодо визнання учасника в установленому порядку банкрутом чи порушення проти нього справи про банкрутство та про спроможність учасника поставити запропоноване обладнання в необхідній кількості, якості та в потрібні терміни (гарантійний лист від виробника, якщо учасник не є виробником товару).
В порушення вимог ч. 1 ст.
21 Закону в розділі 3 Тендерної документації "Надання роз'яснень щодо тендерної документації" та додатку N 1 до тендерної документації "Відомості щодо торгів" не зазначено прізвищ, посад та адрес посадових осіб або інших працівників Замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками.
В порушення вимог ч. 1 ст.
21 Закону, ч. 7 ст.
51 Бюджетного кодексу України та всупереч "Основних умов договору" до Тендерної документації, які встановлюють здійснення розрахунків після постачання товарів, Замовником в додатку N 4 "Критерії та методика оцінки тендерних пропозицій" Тендерної документації при формуванні методики оцінки тендерних пропозицій за критерієм "умови розрахунків" передбачено надання найвищої оцінки (10 балів) при поданні учасником тендерної пропозиції, де умовою розрахунку є попередня оплата.
В порушення вимог ч. 1 ст.
26-1 Закону у розділі 23 "Конфіденційність" Тендерної документації Замовником не передбачено надання інформації щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій до укладання договору Антимонопольному комітету України.
Таким чином, Тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, не містить усю необхідну інформацію щодо предмета закупівлі, формування ціни тендерної пропозиції, не забезпечує об'єктивну і добросовісну конкуренції серед учасників, що свідчить про недотримання принципів державних закупівель, передбачених ст.
2-1 Закону, в частині відкритості та прозорості державних закупівель, максимальної економії та ефективного використання державних коштів, може призвести до непрозорої процедури закупівлі, недобросовісної конкуренції серед учасників, необ'єктивної і упередженої оцінки тендерних пропозицій та втрат державних коштів внаслідок неврахування пільг в оподаткуванні операцій з продажу виробів медичного призначення.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій
В порушення вимог ч. 1 ст.
26 Закону Замовником не дотримано дати розкриття тендерних пропозицій, яка визначена в оголошенні про проведення торгів та Тендерній документації, - 10.05.2007 року, а фактично таке розкриття відбулося 18.05.2007 року.
В порушення вимог ч. 2 ст.
22, ч. 4 ст.
24 Закону до тендерної документації не внесено зміни щодо перенесення дати розкриття тендерних пропозицій та відсутні письмові повідомлення учасників про ці зміни.
Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій від 18.05.2007 б/н пропозиції надали чотири учасники, а саме:
- ТОВ "Укрмед";
- ТОВ "СП Укрспецмед";
- ТОВ "Дана КФ";
- Підприємство громадської організації інвалідів "Промінь".
Згідно з п. 3.6 додатка N 2 до Тендерної документації "Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним вимогам" Замовником вимагалось надання учасниками витягу із Тематичного каталогу учасників процедур закупівель.
Крім того, згідно з Медико-технічними вимогами до Тендерної документації Замовником вимагалось надання учасниками копії реєстраційного посвідчення МОЗ України, інструкції для медичного застосування на українській чи російській мові, відгуків з провідних медичних установ про роботу апарата.
................Перейти до повного тексту