1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
20.09.2007 N в-206/09
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти")
Підстава: в порядку громадського контролю, відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" Тендерна палата України провела дослідження щодо дотримання процедури державної закупівлі устаткування медичного, хірургічного та ортопедичного, здійсненої в 2007 році Бучанською міською радою.
Загальна інформація:
1. інформація про Замовника:
Назва: Бучанська міська рада.
Адреса: 08292, Київська обл., м. Буча, вул. Енергетиків, 12.
2. Головний розпорядник коштів: не зазначено.
3. Відповідальний за проведення торгів: Фальковський Віктор Антонович, тел. (04497) 2-95-63, 2-96-90.
4. Предмет закупівлі: устаткування медичне, хірургічне та ортопедичне (ультразвукова діагностична система "Aloka SSD-1000", конвексний секторний датчик 3,5 МГц та електронний лінійний датчик 7,5 МГц).
5. Процедура закупівлі: відкриті торги зі зменшенням ціни.
6. Джерело фінансування закупівель: кошти місцевого бюджету.
7. Очікувана вартість закупівлі: 150,00 тис.грн.
8. Період здійснення процедури закупівлі:
початок 18.06.2007 р., закінчення 27.08.2007 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Оголошення на проведення торгів б/д і б/н - 1 арк.
2. Тендерна документація від б/д і б/н - 23 арк.
3. Протокол розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти від 17.07.2007 N 7/07-р - 2 арк.
4. Протокол оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця від 24.07.2007 б/н - 2 арк.
5. Протокол відхилення тендерних пропозицій від 24.07.2007 б/н - 1 арк.
6. Звіт про результати торгів від 30.08.2007 N 22 - 3 арк.
Завдання сформульоване наступним чином:
"Надати висновок щодо законності та обїрунтованості проведення процедури відкритих торгів зі зменшенням ціни Бучанською міською радою".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Оголошення про заплановані торги Бучанською міською радою (надалі - Замовник) опубліковано:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 18.06.2007 N 25(96), оголошення N 25035907;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 18.06.2007 N 25(62), оголошення N 4891062.
Також оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com (код KIC-WY/DN 0142).
В порушення вимог ст. 1 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000 N 1490-III (надалі - Закон) процедуру закупівлі устаткування медичне, хірургічне та ортопедичне Бучанською міською радою проведено в інтересах інших замовників - лікувальних установ, які є самостійними юридичними особами і мають власні розрахункові рахунки в органах Державного казначейства.
Відповідно до ст. 2 Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів, якими є лікувальні установи м. Буча, уповноважені на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов'язань та здійснення видатків з бюджету.
Згідно зі ст. 22 Бюджетного кодексу України головні розпорядники коштів (в даному випадку Бучанська міська рада) не наділена правом витрачати бюджетні кошти розпорядників нижчого рівня, а лише здійснювати внутрішній фінансовий контроль за повнотою надходжень і цільовим та ефективним їх використанням.
В порушення ч. 1 ст. 19 Закону Замовником в оголошенні про заплановану закупівлю не зазначено реєстраційний рахунок, який відкрито йому в органах Державного казначейства та не зазначена кількість предмета закупівлі.
Таким чином, процедура закупівлі проведена Замовником в інтересах інших розпорядників коштів, що заборонено Законом, оголошення про її проведення не містить повну інформацію щодо кількості предмету закупівлі, та не забезпечує повного достовірного інформування учасників.
2. Тендерна документація.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону розділ 3 Тендерної документації "Надання роз'яснень щодо тендерної документації" та додаток N 1 до тендерної документації "Відомості щодо торгів" не містить прізвищ, посад та адрес посадових осіб або інших працівників Замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону при формуванні ціни (методики розрахунку ціни тендерної, пропозиції) не враховано вимоги п. 5.1.7 Закону України "Про податок на додану вартість" та постанови Кабінету Міністрів України "Про перелік лікарських засобів та виробів медичного призначення, операції з продажу яких звільняються від обкладання податком на додану вартість" від 17.12.2003 N 1949 в частині звільнення від оподаткування медичного устаткування, зареєстрованого та допущеного до застосування в Україні.
Зокрема, розділі 7 Тендерної документації - "Ціни пропозиції" (п. 7.1) зазначає, що "учасник визначає ціни на товар, які він пропонує поставити за Договором, з урахуванням всіх обов'язкових податків і зборів, що сплачуються".
Тендерна форма "Пропозиція" - додаток N 3 до Тендерної документації, за якою передбачено надавати учасникам свої пропозиції, та "Технічні вимоги" зазначають надання ціни учасниками з урахуванням ПДВ, що свідчить про недотримання вимог чинного законодавства.
В порушення вимог ч. 1 ст. 15, ч. 1 ст. 21 Закону в частині необхідності документального підтвердження відповідності учасників кваліфікаційним вимогам, Замовником не вимагається надання учасниками документально підтвердженої інформації про відсутність рішення щодо визнання учасника в установленому порядку банкрутом чи порушення проти нього справи про банкрутство.
В порушення вимог ч. 2 ст. 21 Закону Тендерна документація не містить детального опису товарів, що закуповуються з викладанням об'єктивних технічних та якісних характеристик, а саме, Замовником не вимагається від учасників надання витягу з Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення про внесення "ультразвукової діагностичної системи "Aloka SSD-1000", конвєксний секторний датчик 3,5 МГц та електронний лінійний датчик 7,5 МГц" до реєстру медичної техніки, який засвідчує про наявність дозволу щодо впровадження його у виробництво, дотримання виробником стандартів і надає право на застосування в медичній практиці в Україні, що передбачено вимогами постанови Кабінету Міністрів України "Про Порядок державної реєстрації медичної техніки та виробів медичного призначення" від 09.11.2004 N 1497; не вимагається зазначення учасниками гарантійного терміну, сервісного обслуговування сертифікованим виробником.
Тендерна документація та Технічні вимоги до предмета закупівлі не зазначають комплектність ультразвукової діагностичної системи "Aloka SSD-1000."
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону та ч. 1 ст. 638 Цивільного кодексу України, ст. 180 Господарського кодексу України в основних умовах, які обов'язково мають бути включені до договору про закупівлю, відсутня інформація щодо визначення строку дії договору.
Таким чином, Тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, не містить усю необхідну інформацію щодо предмета закупівлі, формування ціни тендерної пропозиції, що не забезпечує об'єктивну і добросовісну конкуренції серед учасників та свідчить про недотриманням принципів державних закупівель, передбачених ст. 21 Закону в частині відкритості та прозорості державних закупівель, максимальної економії та ефективного використання державних коштів і може призвести до непрозорої процедури закупівлі, недобросовісної конкуренції серед учасників та необ'єктивної і упередженої оцінки тендерних пропозицій.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
В порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону Замовник надіслав до Тендерної палати України з метою здійснення громадського контролю Протокол розкриття тендерних пропозицій від 17.07.2006 N 7/07-р - 23.08.2007 з порушенням встановленого терміну, який закінчився 20.07.2007 на 32 календарних днів.
В порушення вимог ч. 1 ст. 26 Закону розкриття Замовником тендерних пропозицій проведено 17.07.2006 або на 14 календарних днів пізніше дати, визначеної в тендерній документації та оголошенні про проведення торгів, яке було назначене на 03.07.2006.
В порушення вимог ч. 2 ст. 22 Закону Замовник не вніс зміни до Тендерної документації щодо переносу дати розкриття тендерних пропозицій.
Відповідно до Протоколу розкриття тендерних пропозицій від 17.07.2006 N 7/07-р тендерні пропозиції подали 4 учасники:
- ПГОI "Промінь", ціна тендерної пропозиції якого становила 93 400,00 грн.;
- ТОВ "Медіторг Груп", ціна тендерної пропозиції якого становила 144 600,00 грн.;
- ТОВ "А.С.Ю.Р.", ціна тендерної пропозиції якого становила 149 265,00 грн.;
- ФОП Кадинцев Б.Ф., ціна тендерної пропозиції якого становила 150 000,00 грн.
Таким чином, розкриття тендерних пропозицій проведено з порушенням дати, встановленої в Тендерній документації та оголошенні.
4. Оцінка тендерних пропозицій.
Згідно з Протоколом оцінки тендерних пропозицій від 24.07.2007 Замовником до оцінки допущено трьох учасників:

................
Перейти до повного тексту