1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
07.11.2007 N в-132/11
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти")
Підстава: в порядку громадського контролю, відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" Тендерна палата України провела дослідження дотримання процедур державних закупівель, здійснених в 2007 році 3-м Міським поліклінічним об'єднанням м. Сімферополя.
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника
Назва: 3-є Міське поліклінічне об'єднання м. Сімферополя;
Адреса: 95011, АРК, м. Сімферополь, вул. Гоголя, 4.
2. Головний розпорядник: Управління охорони здоров'я м. Сімферополя.
3. Відповідальний за проведення торгів: Волкова Олена Анатоліївна, 8 (0652) 27-60-58.
4. Предмет закупівлі: інсулін.
5. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
6. Очікувана вартість: 189,03 тис.грн.
7. Джерело фінансування закупівель: кошти місцевого бюджету.
8. Початок здійснення процедури закупівлі: 19.03.2007, закінчення - 02.07.2007.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю інсуліну - 1 арк.
2. Тендерна документація на закупівлю інсуліну від 05.02.2007 року б/н - 25 аркушів.
3. Наказ про затвердження складу тендерного комітету від 06.02.2007 р. N 21 - 1 арк.
4. Положення про тендерний комітет від 06.02.2007 р. - 4 арк.
5. Протокол від 13.03.2007 р. N 6 про вибір процедури закупівлі - 2 арк.
6. Протокол від 30.03.2007 р. N 7 про внесення змін до тендерної документації - 2 арк.
7. Протокол про розкриття тендерних пропозицій від 23.04.2007 р. N 9 - 2 арк.
8. Протокол оцінки тендерних пропозицій з додатками від 23.04.2007 р. N 10 - 5 арк.
9. Акцепт та повідомлення про акцепт тендерних пропозицій від 23.04.2007 р. - 3 арк.
10. Річний план державних закупівель на 2007 рік - 1 арк.
11. Повідомлення про присвоєння коду щодо розміщення річного плану державних закупівель в інформаційній системі в мережі Інтернет - 1 арк.
12. Кошторис на 2007 рік - 2 арк.
13. Повідомлення про присвоєння коду щодо розміщення оголошення про заплановану закупівлю, протоколу розкриття тендерних пропозицій, повідомлення про акцепт тендерної пропозиції, оголошення про результати торгів, звіт про результати торгів в мережі Інтернет - 1 арк.
14. Інформація про наявність учасника в Тематичному каталозі учасників процедур закупівель - 3 арк.
15. Тендерна пропозиція ТОВ "БаДМ" - 4 арк.
16. Тендерна пропозиція ТОВ "Медфарком-Південь" - 3 арк.
17. Тендерна пропозиція ТОВ "Докфарм" - 3 арк.
18. Статут ТОВ "Докфарм" - 12 арк.
19. Ліцензія державної служби лікарських засобів та виробів медичного призначення, видана ТОВ "Докфарм", - 1 арк.
20. Довідка з ЄДРПОУ ТОВ "Докфарм" - 1 арк.
21. Свідоцтво про реєстрацію платника ПДВ ТОВ "Докфарм" - 1 арк.
22. Свідоцтво про державну реєстрацію ТОВ "Докфарм" - 1 арк.
23. Довідка про відсутність заборгованості з податків і зборів, що контролюються органами ДПІ у м. Сімферополі, - 1 арк.
24. Статут ТОВ "БаДМ" - 8 арк.
25. Ліцензія державної служби лікарських засобів та виробів медичного призначення, видана ТОВ "БаДМ", - 1 арк.
26. Свідоцтво про державну реєстрацію ТОВ "БаДМ" - 1 арк.
27. Свідоцтво про реєстрацію платника ПДВ ТОВ "БаДМ" - 1 арк.
28. Довідка про відсутність заборгованості з податків і зборів, що контролюються органами ДПІ Жовтневому районі у м. Дніпропетровську, - 1 арк.
29. Статут ЗАТ "Медфарком-Південь" - 19 арк.
30. Ліцензія державної служби лікарських засобів та виробів медичного призначення, видана ЗАТ "Медфарком-Південь", - 1 арк.
31. Свідоцтво про державну реєстрацію ЗАТ "Медфарком-Південь" - 1 арк.
32. Довідка з ЄДРПОУ ЗАТ "Медфарком-Південь" - 1 арк.
33. Довідка про відсутність заборгованості з податків і зборів, що контролюються органами ДПІ у Біляївському районі, - 1 арк.
34. Договір на поставку інсулінів від 04.05.2007 р. N 32/05, складений з ТОВ "Докфарм", з додатком - 6 арк.
35. Звіт про результати здійснення процедури закупівлі від 04.07.2007 року N 11 - 3 арк.
36. Витяг оголошення про результати торгів N 27133007р у IБ ТП N 27(98) - 1 арк.
Завдання сформульоване наступним чином:
"надати висновок про законність та обїрунтованість проведення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни 3-м Міським поліклінічним об'єднанням м. Сімферополя щодо закупівлі інсулінів".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Тендерний комітет 3-го Міського поліклінічного об'єднання м. Сімферополя (надалі - Замовник) створено відповідно до наказу від 06.02.2007 р. N 21 у кількості 5 осіб. Головою тендерного комітету призначено заступника головного лікаря з ЕВН Андрєєву Т.Д.
Інформація про членів тендерного комітету:
N П.І.Б. Дата та номер
розпорядчого
акта включення
до складу
тендерного
комітету
Посада в ТК N, дата
свідоцтва чи
сертифіката
1. Андрєєва Т.Д. Наказ від
06.02.2007 р.
N 21
Голова
тендерного
комітету
2. Волкова Е.А. Наказ від
06.02.2007 р.
N 21
Секретар
тендерного
комітету
3. Веліуллаєв В.Ю. Наказ від
06.02.2007 р.
N 21
Член
тендерного
комітету
4. Гусєва Н.І. Наказ від
06.02.2007 р.
N 21
Член
тендерного
комітету
5. Кісєльова О.І. Наказ від
06.02.2007 р.
N 21
Член
тендерного
комітету
В порушення вимог ч. 4 ст. 12 Закону та Положення про тендерний комітет 3-го Міського поліклінічного об'єднання - головою тендерного комітету не призначено заступника та не визначено функції заступника голови тендерного комітету.
Згідно листа Замовника б/н б/д повідомляється, що тендерний комітет пройшов навчання з 19.06.2007 р. по 22.06.2007 р., але ще не отримані сертифікати встановленого зразка.
Таким чином, Замовником не проведено в повній мірі загальні організаційні та процедурні засади діяльності тендерного комітету.
2. Фінансування закупівель.
Згідно затвердженого кошторису доходів і видатків на 2007 рік на фінансування закупівлі "медикаментів та перев'язувальних матеріалів" затверджено видатки в сумі 145 960,00 грн.
Відповідно до затвердженого плану закупівель Замовника на 2007 рік, затвердженого 24.01.2007 р. N 1, передбачена закупівля інсулінів очікуваною вартістю 189037,00 грн.
В порушення вимог п. 5, 6 ст. 51 Бюджетного кодексу України перевищення бюджетних зобов'язань над бюджетними асигнуваннями складає 43,07 тис.грн. (189037,00 - 145960,00).
Річний план закупівель товарів, робіт та послуг за державні кошти Замовником оприлюднено в інформаційній системі мережі Інтернет на сайті www.zakupivli.com. за кодом ABD/S-рп 3097/ЗВВ від 01.03.2007 р.
В порушення вимог ч. 2 ст. 2-2 Закону - Замовником річний план державних закупівель оприлюднено в інформаційній системі в мережі Інтернет з порушенням встановленого терміну на 20 календарних днів.
3. Вибір процедури закупівлі.
Придбання інсулінів за процедурою "відкриті торги" узгоджено Замовником відповідно до Протоколу засідання тендерного комітету 3-го Міського поліклінічного об'єднання м. Сімферополя від 13.03.2007 р. N 6.
4. Визначення предмету закупівлі.
В порушення вимог розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 р. N 217-р Замовником в п. 3.1 оголошення не визначено предмет закупівлі згідно класифікатора продукції і послуг ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології і сертифікації від 30.12.97 р. N 822.
Відповідно до Класифікатора предмет закупівлі визначається за кодом 24.41.52 "гормони" за підкатегорією 24.41.52.500, яка включає інсулін та його солі.
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Оголошення про заплановану процедуру закупівлі Замовника опубліковано в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 19.03.2007 року за N 12017107, та надана інформація щодо проведення процедури закупівлі в інформаційній системі в мережі Інтернет за адресою: www. zakupivli.com - FPR/M463.
Крім того, Замовником опубліковано оголошення у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель 19.03.2007 N 12 (49) за N 3186449.
Крім того, дослідженням встановлена невідповідність в кількості найменувань предмету закупівлі, що закуповуються, які зазначені в оголошенні про заплановані торги та додатку "Медико-технічні вимоги" тендерної документації.
В порушення вимог ч. 3 ст. 19 Закону строк подання тендерних пропозицій скорочено від дати опублікування оголошення до 15 календарних днів, без зазначення причин такого скорочення, що може свідчити про послаблення конкуренції серед учасників.
6. Тендерна документація.
Тендерна документація для учасників щодо закупівлі інсуліну до участі у процедурі відкритих торгів затверджена 05.02.2007 та підписана головою тендерного комітету Андрєєвою Т.Д.
В порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону - Замовником надано Тендерну документацію в порядку здійснення громадського контролю до Тендерної палати України 01.03.2007 року або по завершенню 20 календарних днів від дня встановленого терміну, який закінчується 08.02.2007 року.
В порушення вимог ч. 1 ст. 15 Закону - в Додатку 2 "Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника" Тендерної документації, при наданні тендерних пропозицій учасниками, Замовником не вимагається інформація про відсутність рішення про визнання учасника в установленому порядку банкрутом чи порушення проти нього справи про банкрутство.
Замовником в розділі 7 Тендерної документації - "Ціни пропозиції" (п. 7.3) зазначено, що вартість тендерної пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені.
Проте, в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону в частині формування ціни тендерної пропозиції учасника - методики розрахунку ціни тендерної пропозиції із зазначенням того, що повинна вона включати, крім вартості самих товарів (витрати на транспортування, страхування, навантаження, розвантаження, сплату митних тарифів, податки тощо), не враховано вимоги п. 5.1.7 Закону України "Про податок на додану вартість" в частині звільнення від оподаткування ПДВ операцій з поставок фармацевтичних засобів та виробів медичного призначення, зареєстрованих та допущених до застосування в Україні відповідно до реєстру лікарських засобів, доведених постановою Кабінету Міністрів України від 17.12.2003 N 1949 "Про перелік лікарських засобів та виробів медичного призначення, операції з продажу яких звільняються від обкладення податком на додану вартість".
Тендерна форма "Пропозиція" - Додаток N 3 до Тендерної документації, за якою передбачено надавати учасникам свої пропозиції, зазначає ціну з урахуванням ПДВ, що свідчить про недотримання Замовником вимог вищезазначених нормативних актів.
При формуванні ціни тендерної пропозиції щодо закупівлі гормонів (інсуліну) не враховано вимоги ст. 119 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" та ст. 9 Закону України "Про ціни та ціноутворення" в частині дотримання державного регулювання цін на лікарські засоби, що закуповуються державними та комунальними лікувальними закладами, яке проводяться відповідно до Переліку вітчизняних та імпортних лікарських засобів та виробів медичного призначення, ціни на які підлягають державному регулюванню, доведеного наказом МОЗ від 03.12.2001 N 480.
В порушення вимог п. 7 ст. 51 Бюджетного кодексу України та ч. 7 ст. 26 Закону у додатку N 4 тендерної документації "Критерії та методика оцінки тендерних пропозицій", оцінка за критерієм "Умови розрахунків" передбачає надання переваги учасникам, умовою яких є попередня оплата в розмірі 100 та 50%.
В порушення вимог ч. 1 ст. 26-1 Закону у розділі 23 Тендерної документації "Конфіденційність" Замовником не передбачено виключне право надання інформації Антимонопольному комітету України, як уповноваженому органу у сфері державних закупівель, про розгляд та оцінку тендерних пропозицій до укладання договору.
Таким чином, Тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, не містить всієї необхідної інформації щодо предмета закупівлі, формування ціни тендерної пропозиції, не забезпечує об'єктивної і добросовісної конкуренції серед учасників, що свідчить про недотримання принципів державних закупівель, передбачених ст. 21 Закону в частині відкритості та прозорості державних закупівель, максимальної економії та ефективного використання державних коштів.

................
Перейти до повного тексту